Permalänk

Kommer inte in i BIOS! MSI Z97 PC Mate

Hej någon som kan hjälpa mig? Jag kommer inte in i bios på mitt MSI Z97 PC Mate.

Tangentbordet verkar vara inaktiverat innan Windows 10 startar! har provat ansluta till alla usb portar men inget hjälper. tangentbordet fungerar utmärkt i övrigt. Och har inte gjort några som helst ändringar i BIOS.

Permalänk

@Darknorsk: Har du något annat tangentbord du kan testa med? Gör det isåfall

Permalänk
Skrivet av Darknorsk:

Jag kommer inte in i bios på mitt MSI Z97 PC Mate.

Du har inget gammalt PS2 tangentbord?

Med det menar jag ett äldre tangentbord med denna sladd istället för USB.

Permalänk
Medlem

Kolla om du har anslutit tangentbordet till USB 3 porten, om så är fallet skifta till USB 2. Kan vara problematiskt på äldre chipset.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

Om du installerat Windows i UEFI mode kan du använda restart to UEFI.
http://www.isunshare.com/windows-password/four-methods-to-acc...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MischievousError:

Du har inget gammalt PS2 tangentbord?

Med det menar jag ett äldre tangentbord med denna sladd istället för USB.
http://www.keycarbon.com/images/wiki/im_keyboard_plug_ps2_and_usb.jpg

Har alltid haft ett sådant liggande, utifall det TS råkat ur för skulle hända och det har det gjort några gånger under åren.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Tack för svaren!

Har inget PS2 tangentbord hemma men jag testade med en USB->PS2 adapter och det funkade inte.

Lyckades till slut komma in genom programmet MSI Fast Boot! Men hittar inget skumt med USB portarna i BIOS.

Permalänk
Skrivet av Darknorsk:

Tack för svaren!

Har inget PS2 tangentbord hemma men jag testade med en USB->PS2 adapter och det funkade inte.

Lyckades till slut komma in genom programmet MSI Fast Boot! Men hittar inget skumt med USB portarna i BIOS.

kolla boot order så att tagentbordet startar lite snabbare än tex andra saker som du inte behöver innan windows laddat etc? kanske fungerar då, har för mig jag behvöde göra samma sak

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Men sedärja! Efter lite lite testande så var det bootprioity som spökade. Den måste flyttat runt lite när jag uppdaterade BIOS.