Uppgradering av dator för 5500kr, hur hade ni gjort?

Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator för 5500kr, hur hade ni gjort?

Hej!

Sitter nu med datorn i sign men funderar på att göra en upprustning av den. Tänkte köpa nytt av följande komponenter:
Grafikkort, Processor, moderkort och en till SSD.

Nu är frågan, om jag tänkt lägga 5500kr, vad är då smartast att köpa? Kan köpa en i5+moderkort+SSD men får då knappt så det räcker till grafikkortet. Alternativet är att köpa ett nytt grafikkort och klocka den jag har så mycket det bara går och köpa en SSD till den.

Hur hade ni gjort om ni haft datorn i sign och velat göra en uppgradering för ca 5500kr?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

@cappe: Köp en begagnad GPU förslagsvis här på marknaden, köp en ssd, klocka din processor max och vänta nån månad tills du har pengar att köpa ett vettigt i5 uppgraderingspaket. Din budget räcker helt enkelt inte till allt på en gång om du vill ha bra grejer. Köper du skit kommer du bara ångra dig. Det är i alla fall mina tankar, lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

@cappe: Köp en begagnad GPU förslagsvis här på marknaden, köp en ssd, klocka din processor max och vänta nån månad tills du har pengar att köpa ett vettigt i5 uppgraderingspaket. Din budget räcker helt enkelt inte till allt på en gång om du vill ha bra grejer. Köper du skit kommer du bara ångra dig. Det är i alla fall mina tankar, lycka till.

Föredrar helst nytt. Isåfall får det bli ett GTX 1070 och en SSD sen klockar jag processorn ännu mer då jag har en hyfsad kylare.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]