Har ni fått era Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.se?

Permalänk

Inet måste ha fått in ett stort antal Asus strix oc. Jag beställde det för två veckor sen, nu är det påväg hem till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gasoderman:

Inet måste ha fått in ett stort antal Asus strix oc. Jag beställde det för två veckor sen, nu är det påväg hem till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Driver du med mig?
Hur vet du att det är påväg till dig? Jag beställde 29/5 står bara "bokad" på orderstatus på kortet.
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC.

Permalänk
Skrivet av gasoderman:

Inet måste ha fått in ett stort antal Asus strix oc. Jag beställde det för två veckor sen, nu är det påväg hem till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde 14/6, star fortfarande "ej I lager", kill me...

Permalänk

Någon som vet varför priset gått upp till 8000kr nu?

https://www.inet.se/produkt/5400048/asus-geforce-gtx-1080-8gb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makemyday12:

Någon som vet varför priset gått upp till 8000kr nu?

https://www.inet.se/produkt/5400048/asus-geforce-gtx-1080-8gb...

girighet eller så har de för många som beställt, kostar fortfarande 7490kr på andra ÅF.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

girighet eller så har de för många som beställt, kostar fortfarande 7490kr på andra ÅF.

Kommer bli roligt sen när 1080ti säljs för eller under dessa priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

girighet eller så har de för många som beställt, kostar fortfarande 7490kr på andra ÅF.

Även andra återförsäljare har valt att höja, så något annat som ligger bakom.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av gasoderman:

Inet måste ha fått in ett stort antal Asus strix oc. Jag beställde det för två veckor sen, nu är det påväg hem till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja hoppas verkigen att du trollar nu.. Jag beställde ifrån Inet för 2 månader sedan snart, och har inte fått mitt ännu.
Säger du att du beställde för två veckor sedan, och nu redan har fått det skickat? Då blir jag fan sur alltså.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ligger i lådan hemma o väntar på bli lite varmt😃🏐

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste haft en jävla tur, för jag fick inte vänta länge på mina...

Förstår inte inet´s kösystem, finns det ens ett?

EDIT:

Inet.se, netonnet.se, webhallen.se, komplett.se dustin.se
Alla tar 8k nu....

Visa signatur

| i9 12900KS | Ryujin ii 360 | MPG Z690 CARBON
| TUF 4080 OC | DDR5 64gb | 980PRO 1TB | 970PRO 2TB | Corsair Air540 | AX1200i |PG279Q | G915 | SuperlightX| Artics Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvine:

Måste haft en jävla tur, för jag fick inte vänta länge på mina...

Förstår inte inet´s kösystem, finns det ens ett?

EDIT:

Inet.se, netonnet.se, webhallen.se, komplett.se dustin.se
Alla tar 8k nu....

Vad hände med det rekommenderade priset? Är billigare att köpa FE nu

Med tanke på att det är brist på i stort sett alla 1080 så borde dem i såna fall höja priset på alla kort.

Själv så beställde jag mitt den 16 juni och datumet flyttas fram hela tiden, nu är det den 23 juli som är preliminärt.

OM nu kösystemet fungerar så måste det vara enorma problem med att få bra kretsar till OC korten.
Konstigt att dem inte går ut med information på deras sidor gällande detta.

Med den här väntetiden har 1080Ti släppts innan alla fått sina 1080.

Känns som dem tillverkar kort på beställning och hade 0 i lager/produktion på releasedagen.

Verkar dumt att ha saker färdigt till releasedagen Hade varit bättre att skjuta upp releasedatumet 2-3 veckor och haft mer på hyllorna.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Beställde 29/5, det kom in till inet i fredags..

Permalänk
Medlem

Inga fler som fått sina kort ifrån Inet ännu? Hoppas på att StriX OC kommer in nu snart, så man får sin beställning.
"Icke OC" ska ju komma med snart, stod nu att de var försenade. Många kommer säkert byta till ett sådan kort istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Inga fler som fått sina kort ifrån Inet ännu? Hoppas på att StriX OC kommer in nu snart, så man får sin beställning.
"Icke OC" ska ju komma med snart, stod nu att de var försenade. Många kommer säkert byta till ett sådan kort istället.

Fick mail från inet nyss...

Hej bäste Kund!

Vi vill informera om att det fortfarande stor brist på OC korten men idag fick vi in en batch av Non OC.

https://www.inet.se/produkt/5402798/asus-geforce-gtx-1080-8gb...

Önskar ni byta kort för omgående leverans av er order så kontakta oss via mail eller telefon.

Vi har inte hur mycket kort som helst så det är först till kvarn.

Önskar er en fortsatt bra dag!

Mvh
Kundtjänst
Inet.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är på riktigt dåligt humör nu. Efter att jag fått mailet om att byta kort till den icke överklockade modellen kontaktade inet för att jag ville ha ett 1080 över semestern så jag tänkte att jag kunde nöja mig med den sämre modellen. När jag ringer dem så är det inge problem att byta och de kan skicka kortet idag. Sen visar det sig att jag måste betala 200kr till utöver de 7500kr som jag redan betalat pga prisändringar. Med andra ord så har jag väntat i över en månad på ett kort som redan är betalat och de ändrade priset för ca en vecka sedan och har inte sagt något.

I deras Försäljningsvillkor så står det:
För produkter som vid orderläggning ej finns disponibla i lager, gäller orderbekräftat pris med reservation för prisjusteringar från leverantör eller övriga omständigheter utom Inet AB:s kontroll. Efter eventuell justering skall nytt pris godkännas av kund, i annat fall annulleras ordern.

Då undrar man varför har de inte kontaktat folk om prisändringen eller väntar de på att skicka korten och då säger till att du ska betala ytterligare 500kr när du väntat så länge att du känner att du inte har ett val.

Jag skulle kunnat köpa ett annat kort som är bättre än den icke överklockade modellen för en vecka sedan och redan haft den hemma men om jag skulle beställa ett annat nu så måste jag troligen vänta ytterligare en vecka.

Ville bara informera om detta så ni som väntar på kort inte får en otrevlig överraskning när det skickas till er. Jag Kontaktade även inet via epost nu för att få ett svar på varför de inte informerat om detta tidigare då jag tycker att det är ett dåligt sätt att göra affärer på.

Permalänk
Medlem

Beställde mitt strix 1080 den 10 juni. Fick hem det den 7 juli. Så det spelas för fullt. Så nöjd med det. Surt att ni får vänta fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joole:

Beställde mitt strix 1080 den 10 juni. Fick hem det den 7 juli. Så det spelas för fullt. Så nöjd med det. Surt att ni får vänta fortfarande.

Var det då ett Strix OC? Vartifrån beställde du?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Känns som det är lika bra att vänta på Ti modellen, förhoppningsvis presterar ett sådant ungefär som två 980 ti

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Alla ni som har ett Asus Strix GTX 1080 ICKE OC. Hur bra klockar dem? Vore väldigt uppskattat att få info snarast om detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Alla ni som har ett Asus Strix GTX 1080 ICKE OC. Hur bra klockar dem? Vore väldigt uppskattat att få info snarast om detta.

Jag har icke oc versionen. Beställt ifrån inet

Jag klocka till 2025 stabilt på core och 11000 på memory utan att höja på volt någonting. Håller sig vid 70c med auto fläkt kurvan som kom med kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joole:

Jag har icke oc versionen. Beställt ifrån inet

Jag klocka till 2025 stabilt på core och 11000 på memory utan att höja på volt någonting. Håller sig vid 70c med auto fläkt kurvan som kom med kortet.

Du påverkade mitt resultat nu. Ändrade min order på Inet till ett vanligt Strix nu. Hoppas att jag har lika mycket tur som dig nu. <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

@Wolfhand: Vad i helvete, så så länge korten inte finns inne i lager så spelar det ingen roll om man bokade när de kostade 7490kr, blir att betala för prishöjningen ändå? Usch...

EDIT: OC kortet har jag bokat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whAtevercs:

@Wolfhand: Vad i helvete, så så länge korten inte finns inne i lager så spelar det ingen roll om man bokade när de kostade 7490kr, blir att betala för prishöjningen ändå? Usch...

EDIT: OC kortet har jag bokat.

Jo som sagt jag ändrade till icke OC kortet från OC och nu måste jag skicka över 209kr till deras Bankgiro.
Som sagt skickade ett mail efter att jag läste på deras sida om prisändringar där jag förklarade allt det här. De har inte svarat på 7 timmar hoppas på att få en förklaring. Jag vet inte hur det fungerar men om de kontaktar er sen som fortfarande vill ha oc kortet och kräver att ni betalar 500kr mer dagen de ska skicka det så är det fan inte rätt. Jag skiver i tråden här när jag får ett svar från dem varför de detar sig såhär

Permalänk
Medlem

@Wolfhand:

Varför du får betala prishöjningen är eftersom att du ändrar på beställnigen till ett annat kort, inget konstigt i de egentligen.

Du bokar ett strix OC till ett pris på 7699 säger vi. Priserna justeras på strix OC samt vanliga strix. Du påverkas då ej och får fortfarande betala 7699.

Men sen ändrar du till ett annat kort som då är höjt i pris och då får du betala för det priset.

Permalänk
Medlem

Okej nu blev jag uppringd av Inet och de sade att de fått felaktig info om hur de ska behandla dessa ordrar. Jag ska inte betala något extra. Jag får kortet för de 7490kr som jag redan betalat.

Permalänk

@Wolfhand: Tack och lov!! Skönt att höra

Permalänk
Medlem

Ni med Asus 1080 Strix. Startar och stannar era fläktar också konstant hela tiden vid idle?
Väldigt drygt och känns som de slits..
Tempen för att fläktarna ska gå igång är 55c och tempen går hela tiden mellan 54/55

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@ronz:

Justera det i fläktkurvan, ändra att fläkten ska dra igång vid 56 grader så slipper du problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

@-ronz:

Justera det i fläktkurvan, ändra att fläkten ska dra igång vid 56 grader så slipper du problemet.

Blir exakt samma sak. Så fort fläkten går igång så sänks tempen till 55 och då stannar fläkten. Sen höjs den igen efter några sekunder när kortet når 56 grader igen.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

beställde mitt 07/03 alltså 11 dagar sedan hämtade ut det 07/07. Vet inte riktigt vad som hände med att stå i kö men jag är glad iallafall. Dock är det inte OC verisionen.