Fler som har problem med att Windows 10 inte går ned i sleep-mode?

Permalänk
Medlem

Fler som har problem med att Windows 10 inte går ned i sleep-mode?

Varit lite förvånad över att datorn in gått ned i viloläge sedan jag uppdaterade till Windows 10. Satte mig nyss och tänkte reda ut det.
Det verkar som om en ljudström är igång hela tiden som hindrar Windows ifrån sleep-mode.
Är det flera som har samma problem?

[DRIVER] \FileSystem\srvnet
An active remote client has recently sent requests to this machine.
[DRIVER] Realtek High Definition Audio (HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0900&SUBSYS_1462D821&REV_1000\4&234e0589&0&0001)
An audio stream is currently in use.

Dold text

Kör följande för att kolla vad som hindrar Windows från att sova:

powercfg -requests

Jag ska prova med följande och kolla om det löser mitt problem:

powercfg -REQUESTSOVERRIDE DRIVER "High Definition Audio" SYSTEM

Känns som ett märkligt problem ...
Testade stänga av Nvidia shadowplay, jag vet att den processen ligger och spelar in mikrofonen hela tiden; Men det verkar vara en annan ljudström som ligger och stör.

!!!Konspirationer!!! (Jag vet att media gillar dem, här har ni en bra jäkel!)

Ligger microsoft och tjuvlyssnar på alla användare?

Dold text
Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nej men jag hade dock detta problem med 8.1. Datorn gick nästintill aldrig ned i viloläge hur länge den än stod på men nu funkar det klockrent med 10. Kunde aldrig lösa det på 8.1 så kan tyvärr inte ge några ledtrådar.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Har fått exakt samma problem sedan den stora uppdateringen i April (var det april?). Har kommit fram till att det är

[DRIVER] \FileSystem\srvnet An active remote client has recently sent requests to this machine.

De flesta verkar ha löst problemet genom att följa detta
http://mingersoft.com/blog/2011/12/why-wont-windows-automatic...

Men det vill sig inte för mig. Setat i dagar och försökt fixa det här. Inte gått bet på ett problem så här på 15år så börjar bli smått desperat.
Trodde först det hade med teamviewer eller remote desktop till min server att göra. Även med det avstängt dyker

[DRIVER] \FileSystem\srvnet An active remote client has recently sent requests to this machine.

fortfarande upp.

Det finns där direkt när datorn nyss startat upp. En gång fick jag ett kortare strömavbrott och datorn startades om. Vips så fungerade det helt plötsligt men när nästa windows update kom och jag rebootade igen var det kört...

HLEEEP!!1!1oneone