En laptop som bara bluescreenar,startar om sig.

Permalänk
Avstängd

En laptop som bara bluescreenar,startar om sig.

Hej!
Jag behöver hjälp med en laptop.
Den bara startar om sig i princip hela tiden.
Ibland kan skrivbordet vara framme ett tag,innan det är dax igen.
Har ominstallerat windows 10 på 2 olika hårddiskar en av dom en ssd.(hjälper inte.
Felmeddelandet är.
PAGE _FAULT_IN_NON PAGED_AREA(snp2uvc.sys
Har försökt googla lite på det men blir ej klokare.
Den är 4-5 år gammal,en I5 cpu,Jag montera i mer ramminne direkt när den var ny.
Och en ssd disk.
Så är det soptippen som gäller,eller finns det hopp?
Känns synd att kasta den.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att meka lite och permanent koppla bort den inbyggda kameran.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnils:

Mitt tips är att meka lite och permanent koppla bort den inbyggda kameran.

När jag gogglade läste jag något om inbyggda kameran.
Jag delade lite på laptopen.o kollade lite.
Men var hittar jag kontakten till kameran???

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

När jag gogglade läste jag något om inbyggda kameran.
Jag delade lite på laptopen.o kollade lite.
Men var hittar jag kontakten till kameran???

Du har inte sagt modellen men misstänker att den sitter högst uppe på skärmen. Isåfall är den nog enklast där, förmodligen bara ramen som måste skruvas loss. Går säkert hitta youtube videos för modellen.

Permalänk
Avstängd

Märket är en Fujitsu siemens.
Men jag trodde det var lättare att koppla bort kameran från moderkortet än uppe i skärmen.
Är kanske nån löddad anslutning där,så jag isåfall får klippa av kablarna.
Och skulle jag försöka dela skärmen och misslyckas.
Så är det ju återvinningsgården direkt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Okej, då är jag ganska övertygad att det kommer hjälpa om du kopplar ur den. Det är något gammalt skit som inte stöds av Windows 10 och det finns inga drivrutiner till den.

Det sitter nog en kontakt där uppe i skärmen och skruvarna till ramen sitter under gummiplupparna
https://www.youtube.com/watch?v=f1uCgawZ5mw

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnils:

Okej, då är jag ganska övertygad att det kommer hjälpa om du kopplar ur den. Det är något gammalt skit som inte stöds av Windows 10 och det finns inga drivrutiner till den.

Det sitter nog en kontakt där uppe i skärmen och skruvarna till ramen sitter under gummiplupparna
https://www.youtube.com/watch?v=f1uCgawZ5mw

Tack så jättemycket för tipset,kommer undersöka detta under kvällen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Går ej att dela skärmen fast alla skruvarna är borta.
Ramen bara spräcks mer o mer.
Så blir soptippen med skitet och köpa nytt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Okej, trist. Försök annars med ett plastkort, inga skruvmejslar när du delar den.

Permalänk
Avstängd

Lyckades faktiskt ändå.
Ytterramen spräcktes lite på ett par ställen,
Men inget man ser när skruvarna kom på plats igen.
Så lyckades dra ut kabeln till kameran.
Och inte en ända bluescreen sen dess.
Så den får hänga med ett tag till.
Tackar så mycket jnils.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Bra att det ordnade sig!