Vad har ni köpt på Steam Summer Sale 2016?

Permalänk

Ingenting... Hur ju hunnit ifall "Att spela" listan så det är bara nya dyra titlar med små procent kvar.
Pengarna finns ju men steams alla reor gör en kräsen och snål. Kan gott vänta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

beror helt på vad man gör

Du kan ju dammsuga alla områden på precis allt.
Hitta alla recipies för rustningar, uppgradera alla potions.
rädda alla gubbar,döda alla bandit camps osv.

sen har du gwent spelet me, det slukar lite tid me

Vilket jag gjorde men ändå fick jag bara 70 timmar.

Aja, älskade varenda sekund av det men blev lite besviken allt.

Skrivet av Kraftsoppa:

Pengarna finns ju men steams alla reor gör en kräsen och snål. Kan gott vänta.

Tråkig inställning. Det är ju meningen att man ska stödja spelutvecklare och få bra deals på köpet.

Permalänk
Medlem

Inte köpt något alls på Steam sedan förra årets rea, så jag slog till med två spel i år.

Geometry Wars 3 och The Talos Principle. Linux stöd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av FartyParty:

Jag klarade häromdagen ut Witcher 3, Stone of Heart och Blood and Wine.

70 timmar var min save på.

-

Då jag gjort mig av med mina skins för CS:GO så har jag nu en hel del Steam Wallet (1534€)

Tänkte "NU SKA DET KÖPAS!" men har inte köpt något alls. Har ju till den 4:de på mig så något ska jag väl hitta.

Om någon skulle vilja ha något innan rean avslutas, låt mig veta! Givetvis gratis.

70 timmar för alltihop?!?! Jag är 100 timmar in och är inte ens klar med main questet i basspelet

OnT:

Jag har inte köpt någonting alls ännu. Brukade alltid lägga 60-70 EUR på steam sales, men nuförtiden har jag så lite tid att spela att jag inte hinner ifatt min backlog. Är fortfarande inte klar med Witcher 3, och det började jag på lite före jul xD.

Ska dock köpa Display Fusion, men det är ju inget spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FartyParty:

Vilket jag gjorde men ändå fick jag bara 70 timmar.

Aja, älskade varenda sekund av det men blev lite besviken allt.

Tråkig inställning. Det är ju meningen att man ska stödja spelutvecklare och få bra deals på köpet.

ofan, ja då har det gått snabbt, är uppe i 35-40h och har knappt kommit någonvart =P
kör andra varvet nu dock.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Inte köpt något alls på Steam sedan förra årets rea, så jag slog till med två spel i år.

Geometry Wars 3 och The Talos Principle. Linux stöd!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tyckte verkligen om The Talos Principle. Hoppas du gillar't!

OnT så har jag inte köpt ett enda spel denna rea... man har ju redan dom spel man vill spela, och samtidigt känns det som att det inte är så mycket nytt. En del helt okej indiespel, några gamla AAA-titlar, några early access-spel... meh.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera The Talos Principle! Vrål läcker grafik, roliga pussel och grym story!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Så annorlunda det kan vara. Vissa verkar spela i 200 timmar.

Well, det är ju ett rollspel så det är ju lite vad man gör det till. Personligen har jag inte så mycket tid till att spela, så jag klarade Mainquesten och rätt många side quests på ca 30h, inga expansioner.

Permalänk
Snusfri

STALKER serien och 7 Days To Die blev det igår.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gav mig precis...

Summa €19,98, jag hade presentkort på €20. Sparade 63% tack vare rean.

Permalänk
Medlem

Valve complete pack, Witcher 3, MKX, System Shock 2, Elder Scrolls III. Såg precis efter jag köpt witcher att jag kunde fått det för 100 kronor mindre på Kinguin, typiskt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Har än så länge blivit:
Terraria
Life is Strange Episode 1
Garry's Mod
Upgradering till Planetary Annihilation: Titans
Total Annihilation (äger det redan i skivform, men 1.24 Euro är värt det för besväret med två skivor. Och dessutom får man med alla tillägg med Steam-versionen)
Borderlands 2: Headhunter 2, 4 och 5
Har Orion(kostar 0.5 Euro...) och Sanctum 2 i Kundvagnen också.

Funderar på att köpa något Assassins Creed också, något tips på vilket?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laccy:

Har än så länge blivit:
Terraria
Life is Strange Episode 1
Garry's Mod
Upgradering till Planetary Annihilation: Titans
Total Annihilation (äger det redan i skivform, men 1.24 Euro är värt det för besväret med två skivor. Och dessutom får man med alla tillägg med Steam-versionen)
Borderlands 2: Headhunter 2, 4 och 5
Har Orion(kostar 0.5 Euro...) och Sanctum 2 i Kundvagnen också.

Funderar på att köpa något Assassins Creed också, något tips på vilket?

Assassins Creed IV: Black Flag är den lätt bästa i serien i mitt tycke. Mycket för att det inte är lika mycket AC som övriga spel men också för det härliga pirat-temat, allt nytt gameplay relaterat till skepp och vatten i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Assassins Creed IV: Black Flag är den lätt bästa i serien i mitt tycke. Mycket för att det inte är lika mycket AC som övriga spel men också för det härliga pirat-temat, allt nytt gameplay relaterat till skepp och vatten i allmänhet.

Saken är den att AC: Black Flag är det enda i hela serien jag har testat "ordentligt" (några få timmar typ), och dessutom är jag inget jätte-fan av pirat-teman. Hur stor är skillnaden mot Rogue?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laccy:

Saken är den att AC: Black Flag är det enda i hela serien jag har testat "ordentligt" (några få timmar typ), och dessutom är jag inget jätte-fan av pirat-teman. Hur stor är skillnaden mot Rogue?

Rogue har jag inte spelat, eller Syndicate eller vad den senaste nu heter.

Personligen gillar jag alla spelen i serien (eller ja, de som är i 3D och finns till PC iallafall). Dock upplever jag tidigare utgåvor i serien svårare att återvända till då de känns daterade gameplaymässigt mot nyare tillskott i serien.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Nice. En vän köpte hela Sims 3 paketet.

900NOK, sjukt värt det om man jämfört med standardpriset på 5200NOK.

Permalänk
Medlem

Hittar inte mycket av intresse som jag inte redan har, så det blir klassiskt i år. Ev blir det något mer innan rean är slut.

Star Wars™ Rebellion
STAR WARS® X-Wing vs TIE Fighter + Balance of Power
Heretic + Hexen Collection
Space Quest™ Collection
LucasArts Adventure Pack
Monkey Island: Special Edition Bundle
BioShock Triple Pack

Edit: Känt av lite och testat spelen och jävlar vad glad jag är för dessa val. Så starka nostalgitrippar, börjar med Monkey Island serien sen ska jag nöta igenom resten i sin ordning, kunde inte föreställa mig hur bra dessa spel fortfarande är. Sist blir Bioshock serien, ska bli riktigt roligt, då jag inte kört 2-3 an.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Saken är den att AC: Black Flag är det enda i hela serien jag har testat "ordentligt" (några få timmar typ), och dessutom är jag inget jätte-fan av pirat-teman. Hur stor är skillnaden mot Rogue?

Jag tyckte mest om AC2 och AC: Brotherhood. Revelations var också bra men inte lika bra. AC 3 och framåt är enligt mig inte värt pengarna. Jag tyckte att Black Flag var totalt sett en sämre Assassin's Creed-upplevelse än de två jag gillar mest (jag vill spela lönnmördare, inte pirat).

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Assassins Creed IV: Black Flag är den lätt bästa i serien i mitt tycke. Mycket för att det inte är lika mycket AC som övriga spel men också för det härliga pirat-temat, allt nytt gameplay relaterat till skepp och vatten i allmänhet.

Själv tycker jag att AC 2 + bägge expansionerna lätt är de bästa. Även första är riktigt bra! Sedan är det hugget som stucket med Black Flag eller ACIII eller AC Unity.
Har ej kört AC Syndicate än, ser ju ut som exakt samma spel mer eller mindre som Unity.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oxygenial:

Själv tycker jag att AC 2 + bägge expansionerna lätt är de bästa. Även första är riktigt bra! Sedan är det hugget som stucket med Black Flag eller ACIII eller AC Unity.
Har ej kört AC Syndicate än, ser ju ut som exakt samma spel mer eller mindre som Unity.

Jag gillar dom också. Ogillar de nutida delarna lite även om jag gillar tänket bakom det hela. Mycket den nutida karaktären som jag avskyr. De historiska gillar jag desto bättre.

Borde nog spela igenom de äldre igen i kronologisk ordning. Älskat serien som fan tidigare men blev lite "utbränd" runt AC III då de var för lika. Black Flag var fin "rehabilitering" men Unity fick mig att hata serien smått igen. Även om det fanns mycket där jag också gillade. Paris-sektionen i "nutid" gillades mycket, men mycket av detta har nog också att göra med fina minnen från The Saboteur, ett annat spel jag borde spela igenom igen.

Det bör bli både Rogue och Syndicate för mig förr eller senare. Bara den eviga backloggen minskar lite.

Permalänk

Nöjer mig med watch dogs i år, var lite tveksam till det på grund av flertalet negativa recensioner, men imo så är det ett bra spel.
tror jag gav 120 kr ung.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Ja det blev rätt blodigt i min plånbok men köpte:

Zero Time Dilemma (37 euro)

Bioshock Collection (typ alla tre delar, 1:an 2:an, 3:an) (11 Euro)

Rocket League (14 Euro)

Rivals of Aether (10 Euro)

Permalänk
Avstängd

Gta V för 35 euro kändes ganska vettigt:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Köpte Left 4 Dead 2 rakt av!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk

@FartyParty: Jo, kan jag hålla med om. Men köpa för köpandets skull känns ju som lite onödigt konsumistiskt. Men stöda utvecklarna skall man absolut göra! Det är det enda sättet att påverka vilket håll innehållet i spel vandrar! Sen vore det ju trevligt om pengarna gick till dom som utvecklar spel så dom kan göra mer kul, än till distributörer och utgivare vilket jag misstänker tar det mesta. Men alla skall väl ha sin del av kakan antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Har än så länge blivit:
Terraria
Life is Strange Episode 1
Garry's Mod
Upgradering till Planetary Annihilation: Titans
Total Annihilation (äger det redan i skivform, men 1.24 Euro är värt det för besväret med två skivor. Och dessutom får man med alla tillägg med Steam-versionen)
Borderlands 2: Headhunter 2, 4 och 5
Har Orion(kostar 0.5 Euro...) och Sanctum 2 i Kundvagnen också.

Funderar på att köpa något Assassins Creed också, något tips på vilket?

Black Flag gillar jag. Det senaste Syndicate är ganska najs också om du inte gillar pirat temat, fast har inte hunnit spela så mycket ännu. Äkta dig för Unity bara

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Call Of Duty Black Ops 3 för 29 euro om man primärt tänkt köra SINGLEPLAYER? För mig är det mest Zombieläget som lockar och som verkar riktigt kul...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slinger:

Är det värt att köpa Call Of Duty Black Ops 3 för 29 euro om man primärt tänkt köra SINGLEPLAYER? För mig är det mest Zombieläget som lockar och som verkar riktigt kul...

Billigare på CDON: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3096802 iallafall.

Dock är det fysisk utgåva som skickas och risken finns att du åker på skatt istället. Spelet är steamworks-DRMad så du kommer fortfarande spela genom Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slinger:

Är det värt att köpa Call Of Duty Black Ops 3 för 29 euro om man primärt tänkt köra SINGLEPLAYER? För mig är det mest Zombieläget som lockar och som verkar riktigt kul...

Absolut inte.