Permalänk
Medlem

Snabbt! Vilken mus?

Hej. Sitter just nu påväg till webhallen för att byta ut min rival där scrollen gått sönder.
Ska tydligen vara ett vanligt problem och jag vill helst byta.
Kollat lite på logitech g502, eller någon zowie mus. Så frågan är: vilken ska jag välja? Eller har ni andra bra möss som förslag?

Sitter på bussen just nu så snabbt hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Musen är inte till något speciellt spel. Men spelar te.x inte mmo så behöver ingen jätte mus med 20 knappar.

Permalänk
Medlem

Vilka spel spelar du? När det kommer till FPS tycker jag faktiskt nog att Rival är den bästa av de jag prövat.

Permalänk

Hjälper kanske inte mycket men det viktigaste för mig är att den ska passa handen.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag har en G502 och är supernöjd. Lagom med knappar på den. Är standard tumknappar förstås men även lite extra som går att binda om, om det skulle behövas, men grundutförandet är att de byter känslighet på musen på olika sätt så man kan ignorera dem.

Ett billigare alternativ som min bror har är Roccat Cone eller hur det nu stavas. Mer basic än G502 men går väl för närmare halva priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

Vilka spel spelar du? När det kommer till FPS tycker jag faktiskt nog att Rival är den bästa av de jag prövat.

Som sagt. Jag spelar lite allt möjligt. Vill ha en allround. Men spelar inte spel som är i behov av 20 knappar på musen. Just nu spelar jag mycket strategi, och kan ibland blir ett och annat overwatch game.

Skrivet av hjorten66:

Hjälper kanske inte mycket men det viktigaste för mig är att den ska passa handen.

Kan man prova många möss på webhallen hötorget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag har en G502 och är supernöjd. Lagom med knappar på den. Är standard tumknappar förstås men även lite extra som går att binda om, om det skulle behövas, men grundutförandet är att de byter känslighet på musen på olika sätt så man kan ignorera dem.

Ett billigare alternativ som min bror har är Roccat Cone eller hur det nu stavas. Mer basic än G502 men går väl för närmare halva priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur känns den i handen? Den "ser" inte lika skönt ut. Men den ska tydligen ha en djävulskt bra sensor.

Permalänk
Medlem

Möss och tangentbord är mer personligt, så du får allt testa på helt enkelt. Vad gäller specifikationer så tror jag inte det spelar någon roll i praktiken om man nu inte kör på en hög professionell nivå i CS eller något sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Kan man prova många möss på webhallen hötorget?

Både Webhallen och Inet (Hötorget) har möss framme man kan testa, däremot är det de mössen som sitter i datorerna man kan låna men det är iallafall ett par olika stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Hur känns den i handen? Den "ser" inte lika skönt ut. Men den ska tydligen ha en djävulskt bra sensor.

För mig ligger den bra och gillar den bättre än min gamla mus, G9. Kör typ något mellan palmgrip och clawgrip skulle jag säga, har hela handen på musen men fingrarna vilar inte helt på knapparna.. Så mitt emellan antar jag xD. Den är nog anpassad för palmgrip främst, ligger jävligt bra i handen för det men funkar nog fint för de andra greppmetoderna också

Har relativt små händer och G502 skulle jag säga är mellanstor och rätt smal. Som referens rycker jag Razer Deathadder är på tok för stor tex.

Du borde ju kunna känna på den lite om du köper i butik. Ta ut den ur kartongen och testa lite Designen får den att inte se skön ut men enligt mig är den det.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Sådär. Blev ett köp av logitech g502 rgb. Betala bara mellanskillnaden på 350 så jag är nöjd. Den var grymt skön då jag testade den. Och lagom många extra knappar.

Tack för alla snabba svar!