Permalänk
Medlem

@Khers: Alltid trevligt med lite mer input. Men dom var ganska dyra dom där. :s

@anon257891: Då är jag med. Får ta och köpa lite saker och bryta isär lådan någon dag då.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut lite skidata+ tangenter på posten idag, riktigt trevliga måste jag säga

inte bestämt mig för hur mycket color mods som åker på, ser ju riktigt bra ut utan också

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Medlem

Läste "skitdata" först.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt!
Permalänk
Medlem

Hämtade ut detta på posten idag, kommer dock inte hinna sätta ihop det förrän om 2-3 veckor troligtvis.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

För lite bilder!
(senaste tillskottet i Topre-familjen:
RC930-87 RGB Electro Capacitive Keyboard (2nd Gen)
http://i.imgur.com/FHhydSH.jpg

Hämtade just ett på posten jag med, blir intressant det här.

Permalänk
Medlem

@hajvan , @zaarx : såg det just på massdrop, jävlar vilken sexig bräda.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Hämtade ut detta på posten idag, kommer dock inte hinna sätta ihop det förrän om 2-3 veckor troligtvis.
http://i.imgur.com/BvuVQm6.jpg

Jag hämtade mitt igår också och tittade endast ner i lådan och vilken känsla! matt3o har verkligen gjort ett hästjobb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janzzze:

Hämtade ut lite skidata+ tangenter på posten idag, riktigt trevliga måste jag säga

inte bestämt mig för hur mycket color mods som åker på, ser ju riktigt bra ut utan också

http://i.imgur.com/PyY6ww2.jpg
http://i.imgur.com/r3s7kCI.jpg
http://i.imgur.com/BFOUsL6.jpg

Jag hämtade ut mina igår också. De är riktigt snygga! Men jag skaffade inga color mods eftersom jag tror inte jag skulle gilla dem. Får väl äta upp det när folk börjar använda dem...

Permalänk
Medlem

@Beltet:
aah verkligen top notch!
det roliga är att när jag lade min beställning så skulle jag hamna i batch 2, batch 1 skulle vara "limited edition"
MEN jag fick batch 1, kanske fick alla det eftersom det blev så pass försenat.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

@Beltet:
aah verkligen top notch!
det roliga är att när jag lade min beställning så skulle jag hamna i batch 2, batch 1 skulle vara "limited edition"
MEN jag fick batch 1, kanske fick alla det eftersom det blev så pass försenat.

Ha ha! Roligt! Det var precis samma med mig! Men min polare som valde att få sitt monterat har inte fått sitt. Kanske de får batch 2 då?

Permalänk
Medlem

@Beltet:
Möjligt att det är så.

Vilka brytare körde du på? Ska du ha leds?
Jag var sent ute med att få zealios tactile så jag körde med zealios clears.

Sedan i efterhand var det en GB på geekhack på zeal lila brytare så att jag beställde 67g lila som jag tänkt löda dit på räven

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@anon257891: Mer bilder!! Och eftersom du skriver att det är ett tillskott till toprefamiljen antar jag att du har fler topre brädor?
Skulle vara guld om man kan få reda på hur stor skillnaden är på brädorna. Letar fortfarande värdig kompanjon till mitt Realforce Type-S men är för snål för att köpa ett till Type-S.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa! Och svarade som om folk läste ens inlägg

Självinsikt
Permalänk
Tangentbordskonnässör

@anon257891: Det hade jag missat. Bra att du återkommer med åsikter om tangnetbordet. Är riktigt sugen på att testa det och har varit nära på köpknappen flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Ha ha! Roligt! Det var precis samma med mig! Men min polare som valde att få sitt monterat har inte fått sitt. Kanske de får batch 2 då?

Samma här, beställde ett omonterat från batch 2 men fick ett från batch 1. Känns nästan som att de skickat ut alla omonterade beställningar samtidigt.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag hämtade ut mina igår också. De är riktigt snygga! Men jag skaffade inga color mods eftersom jag tror inte jag skulle gilla dem. Får väl äta upp det när folk börjar använda dem...

satt ett bra tag och bytte tangenter fram och tillbaka för att lista ut vilka mods som skulle sitta på och i slutändan har jag nu fortfarande inga colormods på brädan.

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Medlem

Lyckades hitta ett tangentbord med blåa alp-switchar (ser ut som det iallafall) här om dagen, jag hade aldrig varken sett eller provat såna förr.

Det är av märket Filand (Utopian computer systems) och troligtvis tillverkat kring 1988, har inte hunnit prova det i en dator ännu eftersom jag behöver en AT till ps2 adapter.

Visa signatur

Speldator: AMD Ryzen 3600 | MSI 570x A-Pro | 16GB 2666Mhz | MSI RTX3060 Gaming X | Seasonic Focus+ Gold 650W | Radeon R7 SSD 240GB, WD Green SSD 240GB.

Jobbdator: Lenovo Thinkpad T580 | i7 8550U | 16GB | 512GB SSD

Permalänk
Medlem

@.KP: Snajsigt fynd! Hur gillar du brytarna? Blå Alpsbrytare råkar vara några av mina favoriter, härligt klickande med en helt annan kvalitet på ljudet än klickande Cherry som jag tycker är uschliga.

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/a/vE3xN

Har tystmoddat mitt novatouch nu i helgen. Smorde det och tystade chassit.
Det har gått ifrån att kännas som något som skulle gå ganska lätt. Till lite mer utmanande till lite förtvivlan. Till att bli riktigt nöjd, förutom att jag förbannar mig själv lite för att jag inte hade en uppsättning riktigt bra caps att trycka dit nu också.

Alltså när man sitter där med sitt sedan tidigare fullt fungerande tangentbord som man var rätt nöjd med i delar och undrar om man ska få ihop det igen och om det ens kommer bli bra då.
Först hade jag missat den detaljen att dom där fjädrarna som står för tangentaktivering är en aning pilliga att få på plats om man råkar lyfta på gummikopparna. Då tänkte jag ungefär, "nu lägger jag ut stammarna till försäljning och köper en cherry-bräda och ger mig aldrig på något sånt här igen".

Typ samma tankar dök upp när jag det kändes som att jag aldrig fick mina dämpare platta någon gång. Det tar lång tid alltså. Och ju plattare dom blev desto lättare var dom att montera och monteringen så bättre ut också.

När jag dock lyckats pilla ihop allt igen och skriver på det så blev det plötsligt väldigt värt besväret i alla fall. Trodde inte att det skulle bli så stor skillnad.

Och så har jag lärt mig en läxa också. Man klarar sig inte på ett tangentbord. Måste ju ha minst ett i reserv ifall det råkar hända något. Det var ju typ ångest över att tänka på att kanske behöva gå till jobbet på måndag och sitta och jobba på något sunkigt och svampigt tangentbort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@.KP: Snajsigt fynd! Hur gillar du brytarna? Blå Alpsbrytare råkar vara några av mina favoriter, härligt klickande med en helt annan kvalitet på ljudet än klickande Cherry som jag tycker är uschliga.

Brytarna är helt klart bland de bästa jag testat, jag tycker inte heller riktigt om känslan i klickande cherrys. Har tidigare haft tangentbord med mx red och black eftersom jag inte tyckte om de klickande modellerna men efter en stund tröttnade jag på dem och ville ha nåt annat så har nu i några år använt ett model m.

Jag gillar verkligen buckling springs då jag skriver men skulle gärna ha brytare som inte är lika tunga i spel så tror dessa blåa alps kommer passa mig perfekt. Mitt model m får börja samla damm

Visa signatur

Speldator: AMD Ryzen 3600 | MSI 570x A-Pro | 16GB 2666Mhz | MSI RTX3060 Gaming X | Seasonic Focus+ Gold 650W | Radeon R7 SSD 240GB, WD Green SSD 240GB.

Jobbdator: Lenovo Thinkpad T580 | i7 8550U | 16GB | 512GB SSD

Permalänk
Medlem

@.KP: Om du gillar IBM Model M, men önskar en lite lättare brytare kan jag varmt rekommendera Model F om du inte provat sådana. Det enda problemet är väl att du riskerar att inte vilja använda ditt M igen... Men nu har du ju blå Alps att falla tillbaka på, så då är det inget problem.

Permalänk
Medlem

@.KP: Det där ser ut som den typen utav tangentbord som jag saknat sedan högstadiet. Minns att det fanns en datasal som hade tangentbord som jag vill minnas såg exakt ut som det på bilden. Minns hur härligt klickiga dom var.
Så då är det bara att börja leta.

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag fått hem lite vettiga keycaps – 2 olika EnjoyPBT-set. De sitter på två olika Pok3r-brädor; ett för hemma och ett för jobbet. Eventuellt kommer jag att sälja av ett av dem senare, då jag har ett HHKB Pro 2 Type-S på väg.

(Super- och Alt-tangenterna har bytt plats pga jag är Mac-användare. Har även remappat Caps till "Ctrl" och vänster Ctrl-tangent till "Fn", men det stödjer tyvärr inte capsen så bra.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsahlen:

Äntligen har jag fått hem lite vettiga keycaps – 2 olika EnjoyPBT-set. De sitter på två olika Pok3r-brädor; ett för hemma och ett för jobbet. Eventuellt kommer jag att sälja av ett av dem senare, då jag har ett HHKB Pro 2 Type-S på väg.

http://i.imgur.com/O4n4AXs.jpg

(Super- och Alt-tangenterna har bytt plats pga jag är Mac-användare. Har även remappat Caps till "Ctrl" och vänster Ctrl-tangent till "Fn", men det stödjer tyvärr inte capsen så bra.)

Mörka caps på vit bräda var riktigt snyggt!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk

Äntligen har Pulse keycaps:en kommit.
Sitter på ett Ducky Shine 4

Vad har jag glömt att beställa när jag tog numpad kit:et för att få ett komplett tangenntbord dvs ovanför numlock, första gången jag beställer keycaps så inte konstigt att det blev fel...

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa! Men fick in "Pulse" idag!

Självinsikt
Permalänk

@anon257891:
Kanske de har missat att sätta prickar på ä och ö

Måste ta och kolla igen.

EDIT: Fanns inte med men fanns A och O i norden kittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@.KP: Om du gillar IBM Model M, men önskar en lite lättare brytare kan jag varmt rekommendera Model F om du inte provat sådana. Det enda problemet är väl att du riskerar att inte vilja använda ditt M igen... Men nu har du ju blå Alps att falla tillbaka på, så då är det inget problem.

Tack för tipset måste hålla ögonen öppna efter ett sådant.

Visa signatur

Speldator: AMD Ryzen 3600 | MSI 570x A-Pro | 16GB 2666Mhz | MSI RTX3060 Gaming X | Seasonic Focus+ Gold 650W | Radeon R7 SSD 240GB, WD Green SSD 240GB.

Jobbdator: Lenovo Thinkpad T580 | i7 8550U | 16GB | 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser_01:

Äntligen har Pulse keycaps:en kommit.
Sitter på ett Ducky Shine 4

Vad har jag glömt att beställa när jag tog numpad kit:et för att få ett komplett tangenntbord dvs ovanför numlock, första gången jag beställer keycaps så inte konstigt att det blev fel...

http://i.imgur.com/HYpOBM3.jpg

Det stämmer inte. De ska ingå. Kanske har de missat att skicka med dem till dig?

https://www.massdrop.com/buy/pulse-sa-keycap-set

Skickades från m.sweclockers.com