Permalänk

Hjälp med svensexa

Halloj halloj!

Vi är några polare som ska dra ihop en svensexa till en annan polare och jag skulle behöva lite hjälp.
Grejen är att den här killen har tummen mitt i handen och jobbar framför datorn hela dagarna och är ganska "omanlig".
En av oss som drar ihop detta är snickare med träskor och lössnus osv. så vi tänkte bygga nåt, typ en stor jävla koja eller nåt där den "omanliga" killen ska få va arbetsledare och spika satan. Skulle behöva ha lite tips på manliga aktiviteter vi kan göra när bygget är klart.

MVH

Visa signatur

8600k @ 4.6 h100i , Gigabyte GTX 3070, 16gb dd4 3200mhz, EVGA G2 750W

Permalänk
Medlem

Yxkastning, badtunna (mest gött), brännvinskryddning (till bröllopet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@_Gargamel_89: lerduveskytte, fallskärmshopp, spa, hyra sporthall och lalla

sånt.

Permalänk
Skrivet av _Gargamel_89:

Halloj halloj!

Vi är några polare som ska dra ihop en svensexa till en annan polare och jag skulle behöva lite hjälp.
Grejen är att den här killen har tummen mitt i handen och jobbar framför datorn hela dagarna och är ganska "omanlig".
En av oss som drar ihop detta är snickare med träskor och lössnus osv. så vi tänkte bygga nåt, typ en stor jävla koja eller nåt där den "omanliga" killen ska få va arbetsledare och spika satan. Skulle behöva ha lite tips på manliga aktiviteter vi kan göra när bygget är klart.

MVH

Haha jag älskar att han är omanlig för han inte kan snickra och jobbar framför datorn hela dagarna.

Vad gillar killen ni ska anordna svensexan för egentligen? Det är ju alltid kul att på ett schyst sätt jävlas med personen som i det här fallet att han får visa på sin okunskap i snickeri (å andra sidan om ni skulle bli satta framför hans jobb tror jag det skulle bli samma sitaution) men det är ju kul om personen i fråga får göra något han gillar också.

Den svensexan jag var med på var att vi först hade en kidnappning där vi hyrde in en skådespelare som agerade fiktiv granne när polaren / offret sov över hos en kompis. Kompisen skulle lämna sina barn på dagis och offret var då kvar i lägenheten då "grannen" knackade på och var skitförbannad över svineriet i tvättstugan. Väl där står vi gömda i torkrummet och hör hur skådespelaren / grannen börjar bli mer och mer lack och slå i bänkar och hur offret skruvar på sig mer och mer och hänvisar att det inte är han som ens bor där. Sen så leds han in i torkrummet och vi överraskar honom ca. 15 grabbar.

Efter det körde vi vill jag minnas fotboll (på riktigt) med bärs och sen fick han slåss mot en kvinnlig boxare i internationell klass i riktig ring och allt. Sen hade vi 5kamp med kanotrace och just kasta yxa m.m. och grillning/middag vid en camping.

Det som var kul var att vissa aktiviteter som fotbollen och femkampen etc. var just saker som offret gillade och vissa saker var rena överraskningar eller djävulskap som boxningen och själva kidnappningen.

Försök integrera det som han gillar med och ha allt på en bra nivå av djävulskap och trevligheter.

Kasta yxa, skjuta riktig pistol på The Target, paintball med offret som "kanin" eller annan dräkt som drar skott till sig, åka RIB-båt, skjuta lerduvor, basta / bada / grilla efteråt på någon ö i skärgården, supa, ragga damer.....Hmm... Det är nog det jag kommer på på rak arm.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Folkrace, ölprovning, ölbryggning, whiskeyprovning, kampsport, paintball, rugby. Kort sagt finns det mycket att hitta på.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

paintball

Permalänk
Medlem

Folkrace, gokart

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Samla ett gäng grabbar och baka en tårta

Permalänk
Medlem

@_Gargamel_89:

brorsan gifte sig förra året och det började med en kidnappning efter lunchen när han minst anade det
bilfärd till ut i skogen för lite paintball vi hade skydd i början men i slutet körde vi ''terminator'' mode kul men han hade bara borat-dräkt ansiktsmask med rosa affro så kan lova att varje kula kändes
höll väl på 2-3 timmar sedan for vi å tvättade oss-->gokart--> middag med grillbuffe --> krogen för att sedan avsluta med bastu å badtunna tidmässigt var de väl från 11-12 på dagen till 03-04 på natten

riktigt kul och en dag han aldrig kommer att glömma

men allt beror på vad ni har för förutsättningar för att ge relevanta tips

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk

Vi körde en svensexa för en kompis när vi var 22 år kanske.
Hade löst med hans morsa så hon hade bokat in att han var hos henne för att hjälpa till med något så han garanterat var ledig när vi kom och plockade honom.
Hon var först besviken på att vi inte hade några roliga kläder åt honom fram tills en av oss öppna handen och visade upp ett par gula bananstring, då bara skrattade hon och önskade oss en rolig dag.
Först blev det gokart där vi lyckades få tillstånd att fästa 3 ballonger per bil som vi skulle ta oss nära och punktera en åt gången så det blev lite mario kart aktigt.
Efter det turade vi helsingborg - helsingör och käkade samt tog någon öl innan det var dags för paintball. Självklart i rosa kanindräkt som sig bör
Efter det blev det lite spa med bad massage och grillbuffe och ett par öl till. Sen slutade kvällen på ett riktigt fjortis uteställe han hängt på som yngre där ungdomarna springer ut till epan och dricker om de inte får handla i baren. Här kände vi en som jobbade i baren så vi hade löst så vår man fick klättra upp på bardisken och dansa/strippa ner till sina bananstring medans en av oss hängde in resten av hans grejer i garderoben så han fick klara sig utan kläder resten av natten.

Mycket lyckad dag som alla kommer ihåg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet så är de roligaste svensexorna de där man fokuserat på att -alla- ska vara med och göra saker. Följa efter en kille iförd en dräkt halva dagen där han ska skämma bort sig brukar man tröttna på ganska fort. Följ den lilla regeln hyfsat så brukar det mesta bli ganska bra!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Många bra idéer i tråden tycker jag. Själv hade jag försökt tonat ner pinsamheterna och satsat mer på gött umgänge (inte alltid man lyckas umgås mtp på jobb, barn osv.) samt göddiga aktiviteter

Den senaste jag var för en barndomskompis så körde vi kanindräkt samt ögonbindel på =>
Åkte ut till en avskild plats där vi fått tillstånd att vara och så började vi med lite paintball som avslutades med att de andra jagade lite kanin innan vi käkade lite baguette med potatissallad och typ köttbullar.
Nu fick han lite schyssta kläder att ha på sig (har för mig det var typ varg-tshirt, träskor och jeans).
Efter käkandet och det så fick han i uppgift att måla ett självporträtt av blivande frun.
Sen drog vi in till stan och en lägenhet där det anordnades whiskey-provning.
Sen gick vi ut på stan och hade lite olika uppdrag han skulle uppföra och efter detta gick vi ut på krogen och käka lite innan vi drack lite öl och snackade skit tills de stängde.

Permalänk
Moderator
Moderator

De bästa svensexorna som uppskattas mest är de mest kreativa som ger mervärde för karln senare, en polare till mig som älskar deckargåtor råkade ut för en kombinerad spionplot där han var tvungen att lösa massa gåtor, följa spår, förhöra folk på en McDonalds som ovetandes om plotten fått se något alldeles innan, klura med ledtrådar för att till sist hitta en väska med kombinationslås. En oljemålning som gjorts av en konstnär gänget kände, motivet? Sin framtida fru förstås!

Pinsamheter brukar förekomma men fokus bör vara på upplevelsen, han ska ha roligt och få ett minne för livet om vad han lämnar, vad han betyder för er och vad han kommer att vinna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Av egen erfarenhet så är de roligaste svensexorna de där man fokuserat på att -alla- ska vara med och göra saker. Följa efter en kille iförd en dräkt halva dagen där han ska skämma bort sig brukar man tröttna på ganska fort. Följ den lilla regeln hyfsat så brukar det mesta bli ganska bra!

Ja, den där förnedringsdelen har jag aldrig riktigt begripit. Det blir ofta krystat.

Jag tycker att det är viktiga är att se till att det blir en trivsam upplevelse. Kan ni sedan koppla det till någon form av tema i form av "sista natten utan respektive" så visst kan det vara bra men poängen bör vara att alla ska ha så roligt som möjligt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305