GTX 1080 Partnertillverkare leverans

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Det bästa vi kan göra är att ligga på asus om att gå ut med info om tillgång, när de levererar till återförsäljare. Återförsäljarna vet nada.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mailade Asus som sa att jag skulle räkna med 6 veckor om jag bokade idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har beställt ett Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.

Detta svaret fick jag därifrån idag!
Supernöjd med detta om det nu stämmer!

Beställde 2016-06-01

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Har beställt ett Asus Strix GTX 1080 ifrån Inet.

Detta svaret fick jag därifrån idag!
Supernöjd med detta om det nu stämmer!

Beställde 2016-06-01
http://i.imgur.com/DukJXwy.png

Vilken köplats har du? Till mig som har plats 25 sa de att det kommer i denna veckan. Men när jag pusha lite mer visade det sig att de inte visste alls :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det märks att det är brist på flera sätt, när jag köpte mitt 1070FE över disk hade det precis dykt upp 4st i lagerstatus. Fine, tänkte jag, blir lite impulsköp det här. Ändå behövde säljaren fråga sin chef om lagerstatusen verkligen stämde och om han fick sälja kortet. Dessbättre fick han det.

Han tyckte också att jag borde vänta på tredjepartskorten, men eftersom jag redan visste hur låsta dessa kort är och för att jag tycker 5kkr är ok(men inte 7.5kkr) så skippade jag att vänta. Känns som rätt beslut så här långt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av morphan88:

Det bästa vi kan göra är att ligga på asus om att gå ut med info om tillgång, när de levererar till återförsäljare. Återförsäljarna vet nada.

Skickades från m.sweclockers.com

@kinc kanske kan ge oss något hum om hur många kort som kommer att anlända till norden de kommande veckorna. Det vore trevligt med en kvalificerad gissning. Måste ju finnas en båt/flyg någonstans med ett gäng kort. Hur många kort produceras en normal dag i fabriken/-erna och hur lång tid tar produktionen från start tills de börjar transporteras?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

@kinc kanske kan ge oss något hum om hur många kort som kommer att anlända till norden de kommande veckorna. Det vore trevligt med en kvalificerad gissning. Måste ju finnas en båt/flyg någonstans med ett gäng kort. Hur många kort produceras en normal dag i fabriken/-erna och hur lång tid tar produktionen från start tills de börjar transporteras?

Kinc håller på och går igenom alla ex så han hittar ett guld ex innan de skickas vidare till handlarna och sedan oss :P, tar ett tag för honom att gå igenom ca 1000 kort och hitta det som klockar bäst så vi får så snällt vänta )

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Kinc håller på och går igenom alla ex så han hittar ett guld ex innan de skickas vidare till handlarna och sedan oss :P, tar ett tag för honom att gå igenom ca 1000 kort och hitta det som klockar bäst så vi får så snällt vänta )

Sedan får han gärna skicka det kortet till Webhallen och säga åt dem att lägga det i min order.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

CDON har börjat leverera EVGA GTX1080 Superclocked. Jag bokade den 3:e juni och mitt kort står som "Mottagen av lagret". Har talat med kundtjänst och bekräftat att kortet skickas idag/imorgon

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Markusas:

@kinc kanske kan ge oss något hum om hur många kort som kommer att anlända till norden de kommande veckorna. Det vore trevligt med en kvalificerad gissning. Måste ju finnas en båt/flyg någonstans med ett gäng kort. Hur många kort produceras en normal dag i fabriken/-erna och hur lång tid tar produktionen från start tills de börjar transporteras?

Det har kommit in en stor leverans av ROG Strix GTX 1080 i Nordiska kanalen denna veckan. Men jag är säker på att detta är det mest eftertraktade grafikkortet i denna prisklassen vi någonsin släppt. Så även om tillgången är något bättre än den generellt är vid lansering som dessa så gäller det att förboka om ska ha ett kort så fort som möjligt. Kommer dröja så sent som till slutet av Juli innan lagersaldon hos ÅF är gröna. Det trillar in kort hela tiden så min rekommendation är att ställa sig i kön nu om man är sugen och inte vänta på att det visar grönt hos ÅF.

Permalänk
Skrivet av kinc:

Det har kommit in en stor leverans av ROG Strix GTX 1080 i Nordiska kanalen denna veckan. Men jag är säker på att detta är det mest eftertraktade grafikkortet i denna prisklassen vi någonsin släppt. Så även om tillgången är något bättre än den generellt är vid lansering som dessa så gäller det att förboka om ska ha ett kort så fort som möjligt. Kommer dröja så sent som till slutet av Juli innan lagersaldon hos ÅF är gröna. Det trillar in kort hela tiden så min rekommendation är att ställa sig i kön nu om man är sugen och inte vänta på att det visar grönt hos ÅF.

Kinc! Du är en ängel. Den enda person i hela världen som gett mig ett hum om hur det ser ut med tillgången, har pratat med asus Nvidia komplett inet mm. Ingen sa ett smack. Detta är vad jag sökt i 5 dagar. Alla andra företag. Läs o lär er av detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det har kommit in en stor leverans av ROG Strix GTX 1080 i Nordiska kanalen denna veckan. Men jag är säker på att detta är det mest eftertraktade grafikkortet i denna prisklassen vi någonsin släppt. Så även om tillgången är något bättre än den generellt är vid lansering som dessa så gäller det att förboka om ska ha ett kort så fort som möjligt. Kommer dröja så sent som till slutet av Juli innan lagersaldon hos ÅF är gröna. Det trillar in kort hela tiden så min rekommendation är att ställa sig i kön nu om man är sugen och inte vänta på att det visar grönt hos ÅF.

Hej Kinc en liten fråga delas saldot ut till alla återförsäljarna?, eller kommer vissa få först?, jag frågar eftersom jag inte tror Alina har fått in några Strix alls än.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

@morphan88:

ska väl tydliggöra att Kinc jobbar på Asus, så Asus var det enda företag som kom med svar.
missade det ovan.

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera Webhallen för ett MSI 1080.
Mitt var "säkrat i ordern" och skulle ha skickats i måndags.
Jag mailade i tisdags och frågade om status, men fick inget svar.

Ringde idag(torsdag) och fick svaret att dom inte fått in så många som dom trott.
Vilket kanske är sant, men kommunikationen lämnar mycket att önska.
Hade önskat en: "Vi ber om ursäkt att blabla".

Avbeställde därför hela min order på ny dator för 21k.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag f*n förbannad här! Har varit i kontakt med @Inet flertalet gånger, och får nya datum hela tiden. Nu har det ändå gått ett bra tag, och jag ser framförallt att denna veckan har folk börjat få sina kort.
Idag ringde jag till @Inet för att se om dom vet något nytt nu, och det jag får till svar då är..
"Ja, senaste informationen jag fick idag var att Strix 1080 kommer in om ETT PAR VECKOR"
Mitt svar blev.. "ETT PAR VECKOR?"
Ja tyvärr, det är den infon jag har fått.
Alltså seriöst? Jag beställde den 1/6 och ser andra som beställt av andra ÅF senare, som har fått sina kort nu. Funderar på att avbeställa snart, för trött på denna väntan. Har en order på 15K som dom missar isåfall. Suck

EDIT: Det här svaret fick jag för 3 dagar sedan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det ska tydligen vara extrem åtgång på GTX 1080 just nu. Sägs av partnertillverkare vara det bäst säljande "high end"-grafikkortet genom tiderna. Vad jag hört kommer det sannolikt vara brist fram till i slutet av av juli.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Känns som att folk blir arga på återförsäljare när det inte riktigt ligger i deras händer. Korten är populära och de har inte fått tillräckligt ännu, är inte svårare än så. Inget vi eller ÅF kan påverka utan problemet ligger hos tillverkarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JhvaElohimMeth:

Känns som att folk blir arga på återförsäljare när det inte riktigt ligger i deras händer. Korten är populära och de har inte fått tillräckligt ännu, är inte svårare än så. Inget vi eller ÅF kan påverka utan problemet ligger hos tillverkarna.

Då är det bättre att man svarar sina kunder på ett annat sätt, än att säga vad man tror skall komma i lager..
Förstår att ÅF inte kan påverka detta, men blir ju lessen när dom ger mig förhoppningar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det har kommit in en stor leverans av ROG Strix GTX 1080 i Nordiska kanalen denna veckan. Men jag är säker på att detta är det mest eftertraktade grafikkortet i denna prisklassen vi någonsin släppt. Så även om tillgången är något bättre än den generellt är vid lansering som dessa så gäller det att förboka om ska ha ett kort så fort som möjligt. Kommer dröja så sent som till slutet av Juli innan lagersaldon hos ÅF är gröna. Det trillar in kort hela tiden så min rekommendation är att ställa sig i kön nu om man är sugen och inte vänta på att det visar grönt hos ÅF.

Är tillgången på 1070 likadan så att slutet juli är vad som gäller, eller är det ännu sämre med 1070?

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Då är det bättre att man svarar sina kunder på ett annat sätt, än att säga vad man tror skall komma i lager..
Förstår att ÅF inte kan påverka detta, men blir ju lessen när dom ger mig förhoppningar

Om de inte hade sagt vad de TROR hade folk gnällt på att kundtjänst vägrar svara på deras frågor. Jag har själv jobbat i kundtjänst och vet exakt hur selektiva folk är när de ska läsa ens svar. Om man skriver "Jag tror produkt X finns tillgänglig om en vecka" baserat på den information man har just då tolkar kunden det som "Produkt X FINNS GARANTERAT PÅ HEDER OCH SAMVETE I DIN BREVLÅDA OM EN VECKA!!!" och får sedan såklart ett raseriutbrott och kräver kompensation när de inte får sina grejer efter en vecka.

Men jag är lika otålig och frustrerad över att jag inte får mitt kort men att bli arg på ÅF är inte lösningen. Jag har kontaktat min ÅF flera gånger de senaste veckorna för att få reda på status men har inte fått något vettigt svar. Det är irriterande men det är bara att acceptera att vi förmodligen redan har bättre koll på läget än någon stackare som sitter och svarar på mail i kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Evga ftw 1080

Mailade evga idag om när de tror korten skeppas till Sverige.

Fick svaret så här:

Hello,

the graphics card should be available for shipment in approx. 1-2 weeks.

Kind regards

Man kan ju hoppas 😜😭

Permalänk
Medlem

@JhvaElohimMeth: Det enda jag vill ha är ett:
"Vi ber om ursäkt, men tyvärr så har våran leverantör inte kunnat bidra med utlovad mängd kort"
Tyckte att kundkontakten på webhallen inte var särskilt proffsig.

Samt att man håller en snabbare kommunikation.

Permalänk
Medlem

Jag "fick" ett MSI Armor 1080 från Webhallen igår

Permalänk

@bonega: Så det är just meningen "vi ber om ursäkt" du är ute efter? Okej, dock förstår jag inte vad Webhallen gjorde för fel i ditt fall. De fick färre kort än de hade blivit informerade om att de skulle få, inte mycket de kan göra. Att hålla på och be om ursäkt som ett default svar på allt är bara trams, men kanske har mitt förflutna inom yrket gjort mig avtrubbad när det gäller sånt här. Men men, nog om det här ämnet.

Permalänk
Medlem

@JhvaElohimMeth: Det är standard att be om ursäkt(även fast det är en tom sådan).

Sen avråder jag dom starkt för att säga "vi har säkrat kortet för din order" när jag frågade om status förra veckan.
Istället så bör man säga "Vi hoppas/vår indikation".

Permalänk
Medlem

Fick mitt Gtx 1080 Sea hawk EK i måndags från Inet

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Icedog:

Fick mitt Gtx 1080 Sea hawk EK i måndags från Inet
http://qs.lc/6kjwa

Hur är lingondricka som kylmedium?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hur är lingondricka som kylmedium?

Hahahahah, det är grymt! 43c load

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

@Icedog:
Du får gärna posta fler bilder. Jag tänkte själv köpa ett med vattenblock förmonterat, men tänkte avvakta till evga 1080 hydro kommer.
Har inte bråttom. Hoppas de blir uppgradering till BF1 iaf.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2