19' 4:3-skärmar - slänga, sälja eller skänka?

Permalänk
Medlem

19' 4:3-skärmar - slänga, sälja eller skänka?

Har två 19' 4:3 skärmar som samlar damm. Funderar på om det är värt att försöka få nån hundralapp för dom eller det bara är att köra på tippen? Alternativt skänka dom till någon mer behövande.

Fungerade felfritt senast jag testade dom (ett halvår sedan) och inga döda pixlar.

Permalänk
Medlem

Eftersom det inte är pengar att tala om så skulle iaf jag behålla en av dem. Har själv en 19" som jag har i förrådet som en "utifall" skärm, uppdatera bios, koppla in alternativ bildkälla, felsöka bilduttag på grafikkort, finns många användningsområden

Permalänk
Medlem

Alla retro intresserade behöver åtminstone en gammal 4:3'a som har analoga ingångar.
Har den dessutom även digitalt så är det ju en trevlig bonus.
CRT'er i all nostalgi-ära, en LCD har ju extremt många fördelar vad gäller att stuva undan tills den behövs

Men det blir nog tufft att få betalt för dom, en symbolisk hundring möjligtvis för att skrämma bort gratisråttorna.
Hursomhelst så är det lokalt som gäller vid annonsering.
Ingen åker ju många mil för nånting liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Eftersom det inte är pengar att tala om så skulle iaf jag behålla en av dem. Har själv en 19" som jag har i förrådet som en "utifall" skärm, uppdatera bios, koppla in alternativ bildkälla, felsöka bilduttag på grafikkort, finns många användningsområden

Ska nog låta en av dom stå kvar i förrådet "utifall att" som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Alla retro intresserade behöver åtminstone en gammal 4:3'a som har analoga ingångar.
Har den dessutom även digitalt så är det ju en trevlig bonus.
CRT'er i all nostalgi-ära, en LCD har ju extremt många fördelar vad gäller att stuva undan tills den behövs

Men det blir nog tufft att få betalt för dom, en symbolisk hundring möjligtvis för att skrämma bort gratisråttorna.
Hursomhelst så är det lokalt som gäller vid annonsering.
Ingen åker ju många mil för nånting liknande

Ja CRT är llite väl stora att spara.

Får nog bli att behålla en och lägga ut en för en hundring.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort några turer till återvinningen under de senaste månaderna, man ser ofta folk som slänger gamla LCD-skärmar liknande de du beskriver. Dock vet jag ju inte om de fungerar eller inte... Har själv en liknande som jag inte tänkt slänga än i alla fall.

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

@sumpan: Ja det slängs nog en hel del fortfarande fungerande elektronik.

Ja jag tror att en av skärmarna kommer jag behålla och en går till svärmor.