Permalänk

Hjälp att få igång ett ihopplock

Hej har fått ihop en komplett dator med för det mesta begagnade delar som inte vill boota till Windows.
Vid första uppstart fungerade allt perfekt hela vägen till sista steget i Windows 7 installationen då den bluescreena i en halv sekund innan den startade om. Sedan vid varje uppstart så sa den att installationen misslyckats och jag måste starta om datorn för att börja om på den.
"löste" Windows installations problemet med att installera Windows via min andra dator där det fungerade klockrent men när disken gled in i ihop plocket så blinkar en bluescreen up och datorn skickas in i en start reparation.
har testat byta runt på ram minnena även testat Använd ram minnen från min andra dator.
Testade även grafikkortet i andra datorn där fungerade även det.
De koder jag hinner läsa av på moderkortet lilla led display är
D1
D2
D3
D5
C7
8c
2a
Med flera som jag inte hinner se
Antar att det är D3 och D5 som spökar
Datorn avger ett lågt pipljud på ca 2 sekunder när den försöker boota
Kommer inte heller in på felsäkert läge

Specsen i datorn är
Mobo: asrock Fx890 deluxe3
Cpu: phenom 2 x6 t1090
Ram: "Elpida" 3x2gb 1333 tror jag (från en HP dator)
Ssd: crucial bx200 240gb (ny)
Psu: corsair cx430 (ny)
Gpu: gtx 260(oem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Griffin0663:

Hej har fått ihop en komplett dator med för det mesta begagnade delar som inte vill boota till Windows.
Vid första uppstart fungerade allt perfekt hela vägen till sista steget i Windows 7 installationen då den bluescreena i en halv sekund innan den startade om. Sedan vid varje uppstart så sa den att installationen misslyckats och jag måste starta om datorn för att börja om på den.
"löste" Windows installations problemet med att installera Windows via min andra dator där det fungerade klockrent men när disken gled in i ihop plocket så blinkar en bluescreen up och datorn skickas in i en start reparation.
har testat byta runt på ram minnena även testat Använd ram minnen från min andra dator.
Testade även grafikkortet i andra datorn där fungerade även det.
De koder jag hinner läsa av på moderkortet lilla led display är
D1
D2
D3
D5
C7
8c
2a
Med flera som jag inte hinner se
Antar att det är D3 och D5 som spökar
Datorn avger ett lågt pipljud på ca 2 sekunder när den försöker boota

Specsen i datorn är
Mobo: asrock Fx890 deluxe3
Cpu: phenom 2 x6 t1090
Ram: "Elpida" 3x2gb 1333 tror jag (från en HP dator)
Ssd: crucial bx200 240gb (ny)
Psu: corsair cx430 (ny)
Gpu: gtx 260(oem)

Vilken bios har du på moderkortet?
Vad jag kan se så är det inte alla versioner av din cpu som stöds från stock bios, kanske behöver uppdatera den.

Permalänk

@MacAllan: hej, det bioset som redan fanns var p1.90, testade ominstallera det utan framgång tyvärr.
Samma problem kvarstår