Permalänk

No signal detected?

Hej!
Igår så startades min dator om automatiskt och efter det ville inte skärmen funka alls. Jag startar upp daton, som fortfarande går, men det står bara no signal detected.
Jag har provat båda DVI anslutningarna på grafikkortet på två olika skärmar, och även HDMI från både den stationära(dvs den som det är fel på) och min laptop, på laptopen fungerar skärmen utan problem.
Jag har tagit ut CMOS batteriet och stoppat in det igen, tagit ut och bytt plats på ram-minnen, tagit ut och i grafikkortet.
Är det bara att dra slutsatsen om att grafikkortet är trasigt eller finns det något mer att prova?

GPU: AMD asus 380 strix

Permalänk

Om du har eller kan låna ett annat grafikkort att testa med vore ju bra,för att kunna ev utesluta fel på grafikkortet.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

@hjorten66: Ja, jag ska ta en svängom till min broder senare idag, han borde kunna hjälpa mig ytligare. Jag tänkte mest om det finns någon annan lösning innan jag får tag på andra komponenter?