Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Men du måste skilja på funktioner och säkerhetspatchar. Det spelar ingen roll om du inte efterfrågar säkerhetspatchar då de inte bara är till för dig utan för att upprätthålla säkerheten för alla. Om du har en opatchad dator hemma, kopplar in telefonen och sen gör samma sak på jobbet så kan ditt säkerhetstänk göra att din arbetsplats blir infekterad exempelvis, samma sak för vänner som du delar filer med, eller någon som använder din dator för att komma åt en tjänst exempelvis. Frågan lyder, igen: Varför vill du inte installera säkerhetspatchar? Vill du ha sämre säkerhet för dig och alla du kommer i kontakt med? För det är ju konsekvensen.

Nu är det ju inte bara säkerhetspatchar som tvångsinstalleras och då man inte har någon som helst koll på vad som installeras, så vänder sig också vanligtvis tänkande människor mot ett sådant förfarande. Det borde alla göra..

För hur det än är, så blir konsekvensen att du får välja mellan pest och kolera. Antingen har du säkerhetsrisker eller så står du inför risken och nåden att Microsoft inte ska messa upp din dator, då du inte har någon som helst kontroll.

Jag har inte ångrat en sekund, sen jag gjorde mig av med allt från Microsoft och gick över till OSX och Linux.. Det är som livet har landat i ett duntäcke eller något..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

"Have the EFF investigate Microsoft for malicious practices regarding Windows 10"

Citat:

Microsoft's practices with their newest operating system, named Windows 10, has been ignorantly unethical at best and malicious at worst.

The problems begin with the upgrades. Reports everywhere state that people are being tricked or forced into upgrading to Windows 10 from their current, preferred version of Windows.

https://www.change.org/p/the-electonic-frontier-foundation-ha...
https://tech.slashdot.org/story/16/06/04/1648253/eff-petition...

Permalänk
Medlem

Urhhm, min bror fick göra en utryckning till min rätt dator-okunniga pappa. Han uppgraderade sin laptop efter visst microsoft tjat från 8:an till win 10. Snabbt därefter fick jag åka och fixa med hans utskrifter från pdf eftersom microsofts eget program hade tagit över pdf:erna och utskriftsinställningarna ändrats.

Nåväl, härom veckan började systemet krångla ordentligt, startmenyn och vissa andra saker bara försvann, men resten av datorn gick använda. När min bror åkte dit och försökte reparera och återställa systemet började datorn bara krångla mer och mer med Page fault in non page area-fel mm och det gick inte få ordning på det. Det verkade ju nästan vara hårdvarufel med minnena eller hårddisken, men då skulle ju inte datorn fungerat partiellt innan.

Jag kollade runt och såg att flera som uppgraderat istället för att nyinstallera hade fått det felet. Så min bror fick ta hem datorn till sig, ladda ner win10 och göra en nyinstallation och nu verkar den fungerar igen (förutom att win10 inte är aktiverad längre). Tack för ytterligare en veckas downtime och timmarvis med felsökning och ominstallation för ett helt onödigt uppgraderat win8 system.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Urhhm, min bror fick göra en utryckning till min rätt dator-okunniga pappa. Han uppgraderade sin laptop efter visst microsoft tjat från 8:an till win 10. Snabbt därefter fick jag åka och fixa med hans utskrifter från pdf eftersom microsofts eget program hade tagit över pdf:erna och utskriftsinställningarna ändrats.

Nåväl, härom veckan började systemet krångla ordentligt, startmenyn och vissa andra saker bara försvann, men resten av datorn gick använda. När min bror åkte dit och försökte reparera och återställa systemet började datorn bara krångla mer och mer med Page fault in non page area-fel mm och det gick inte få ordning på det. Det verkade ju nästan vara hårdvarufel med minnena eller hårddisken, men då skulle ju inte datorn fungerat partiellt innan.

Jag kollade runt och såg att flera som uppgraderat istället för att nyinstallera hade fått det felet. Så min bror fick ta hem datorn till sig, ladda ner win10 och göra en nyinstallation och nu verkar den fungerar igen (förutom att win10 inte är aktiverad längre). Tack för ytterligare en veckas downtime och timmarvis med felsökning och ominstallation för ett helt onödigt uppgraderat win8 system.

Just uppgradera verkar ställa till det i vissa fall. Jag gissar på att förgånde os inte var helt okej längre.

Vet inte om bara win 8 är drabbat, körde win 8.1 och just detta hände (tog två dagar sen var oset kass, efter ren installation fungerar den). Dock i januari fick jag en ljudbugg (kom störningar i samband med att man spelade upp ljud), men dra ur hdmi kontakten ur datorn och sätta tillbaks fungerade (dra ur från skärmen fungerade inte). Så kan ha varit dålig kontakt eller Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vill man slippa MS telemetri får man visst se upp med binärer kompilerade mv VS 2015 update 2 också.

https://www.infoq.com/news/2016/06/visual-cpp-telemetry
https://www.reddit.com/r/cpp/comments/4ibauu/visual_studio_ad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Vill man slippa MS telemetri får man visst se upp med binärer kompilerade mv VS 2015 update 2 också.

https://www.infoq.com/news/2016/06/visual-cpp-telemetry
https://www.reddit.com/r/cpp/comments/4ibauu/visual_studio_ad...

Nja...

Citat:
"hi everyone. This is Steve Carroll, the dev manager for the Visual C++ team.
Tl;dr: thanks folks for the feedback. Our team will be removing this from our static libs in Update 3.
Our intent was benign – our desire was to build a framework that will help investigate performance problems and improve the quality of our optimizer should we get any reports of slowdowns or endemic perf problems in the field.
....
In the meantime, to remove this dependency in Update 2, you should add notelemetry.obj to your linker command line"

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Wickman:

Our intent was benign

Jo tjena, MS-nubben drog den om rödluvan. Google gjorde precis samma sak, fast värre, dvs med WiFi. Klart som f*n att man vill ha in gratis info om vilka datorer som kör vilka program på tellus (doh! "tell us"). "We plan to remove these events in Update 3". Notera ordvalet, inte "will" utan "plan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jo tjena, MS-nubben drog den om rödluvan. Google gjorde precis samma sak, fast värre, dvs med WiFi. Klart som f*n att man vill ha in gratis info om vilka datorer som kör vilka program på tellus (doh! "tell us"). "We plan to remove these events in Update 3". Notera ordvalet, inte "will" utan "plan".

Om du läser mitt citat så står det "will" och inte "plan"

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Wickman:

Om du läser mitt citat så står det "will" och inte "plan"

Ups, det kunde uppfattas så - men det var inte dig jag kommenterade utan MS-nissens originaluttalande som har citerats duktigt i online-media. Där säger han ordagrant "plan" - förmodligen för att ha ryggen fri om man missar det.

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt: SKIT rent ut sagt. Har haft Windows 10 i cirka 3 veckor nu och det bara strular. Mitt WoW har jag fått installera om 3 gånger och Curse Client har helt slutat fungera.

När jag installerade allt först så fungerade allt prima. Sen efter ungefär 1 vecka så börja problemen. Först så Bara dog datorn när man starta WoW, Efter ett par omstarter så fungerade det i ett par timmar sen bara fortsatte datorn att dö, Sagt och gjort så installerade jag om WoW och det fungerade prima i cirka 1 vecka. sen bara samma sak hela J***A tiden. Och Curse Client Vägrar starta. Det kommer upp ett felmeddelande om .Net Framework. Har gjort allt som står på deras hemsida men fungerar inte ändå. Allt fungerar i cirka 1vecka sen återkommer alla problem av ngn anledning.

Så det är snart bud på att installera om till Win7 igen så man vet att datorn mår bra och fungerar iaf.

Men det är min personliga erfarenhet av Windows 10.
Annars gillar jag det och det är ganska likt Win7. Men att jag ska behöva installera om mina spel var vecka för att kunna spela går jag verkligen inte med på.

Hälsningar
Jonas aka Stig86

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Är nog HP som inte får ordning på sina drivrutiner mer än att Windows 10 är buggigt

Ja och nej... Om HP har fått datorn certifierad av microsoft så är bollen i deras planhalva till viss grad även om ansvarsdelen bollas fram och tillbaka över mittlinjen. Dock är ej alla av HP's maskiner certifierade på detta sätt, men så vitt jag vet så är väl alla Elitebooks det i alla fall.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stig86:

Min personliga åsikt: SKIT rent ut sagt. Har haft Windows 10 i cirka 3 veckor nu och det bara strular. Mitt WoW har jag fått installera om 3 gånger och Curse Client har helt slutat fungera.

När jag installerade allt först så fungerade allt prima. Sen efter ungefär 1 vecka så börja problemen. Först så Bara dog datorn när man starta WoW, Efter ett par omstarter så fungerade det i ett par timmar sen bara fortsatte datorn att dö, Sagt och gjort så installerade jag om WoW och det fungerade prima i cirka 1 vecka. sen bara samma sak hela J***A tiden. Och Curse Client Vägrar starta. Det kommer upp ett felmeddelande om .Net Framework. Har gjort allt som står på deras hemsida men fungerar inte ändå. Allt fungerar i cirka 1vecka sen återkommer alla problem av ngn anledning.

Så det är snart bud på att installera om till Win7 igen så man vet att datorn mår bra och fungerar iaf.

Men det är min personliga erfarenhet av Windows 10.
Annars gillar jag det och det är ganska likt Win7. Men att jag ska behöva installera om mina spel var vecka för att kunna spela går jag verkligen inte med på.

Hälsningar
Jonas aka Stig86

Att datorn dör låter inte som Windows fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Att datorn dör låter inte som Windows fel

Men nu med Windows 7 tillbaka i burken så funkar allt som vanligt

Så att det inte låter som windows fel låter jag vara osagt då den funkar som den ska nu iaf.

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stig86:

Men nu med Windows 7 tillbaka i burken så funkar allt som vanligt

Så att det inte låter som windows fel låter jag vara osagt då den funkar som den ska nu iaf.

Låter inte som en kry dator i vilket fall...

Permalänk
Medlem

Det är fullt möjligt att datorhårdvaran fungerar utmärkt, om den är stabil i win7 så är det väl så. Det kan vara så att efter att han har installerat W10 så dras nån uppdatering ner efter ett tag som W10 tycker han ska ha och datorn börjar krascha.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Så här tycker jag om Windows 10!

Jag har kört och testat i princip alla versioner av Windows sen 3.1. Som vanligt tycker jag det är bäst att avvakta innan man uppgraderar. Ett år efter släppet tänkte jag det var dags. Nu ångrar jag mig att jag förbrukat min Windows7 nyckel. Dessa fel / bekymmer hade jag INTE med Win7.

Ny dator med ren installation av Win10. Körde Win7 innan utan problem. Jag har testat att lösa problemen på alla möjliga sätt, läst på forum osv. Anser mig ganska skarp när det gäller felsökning i Windows.

-Datorn går ej stänga av eller starta om (Mjukvaruproblem? Ibland fungerar det, ibland inte)
-Mycket bekymmer med energischeman (vaknar ej från sömnläge, kan ej hibernera etc)
-Mycket bekymmer med Nvidia drivrutiner (Låsningar, black screens, temperaturskillnad beroende på drivrutins version)
-Skalningsproblem i Windows (Viss text liten, annan stor, ikoner flyttar sig på skrivbordet)
-Skalningsproblem i olika program (Suddig text, fönster som ändrar storlek hipp som happ)
-Ljudet krackelerar ibland, Soundblaster Z. (Undermåliga drivrutiner från creative?)
-Fönster flyttar sig och ändrar storlek efter spelande. (Störande när man spelar och alt-tabbar etc)
-Windows Store, hänger sig och kan ej ladda ner spel/program.

Jag skulle kunna fortsätta med en lista på bekymmer jag har haft hela dagen, men dessa var det stora problemen som stör mig! Jag hoppas på att Anniversary Update ska fixa de flesta problemen. Gör den inte det, blir det att gå tillbaka till Windows 7 ett tag till.

Tråkigt!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Så här tycker jag om Windows 10!

Jag har kört och testat i princip alla versioner av Windows sen 3.1. Som vanligt tycker jag det är bäst att avvakta innan man uppgraderar. Ett år efter släppet tänkte jag det var dags. Nu ångrar jag mig att jag förbrukat min Windows7 nyckel. Dessa fel / bekymmer hade jag INTE med Win7.

Ny dator med ren installation av Win10. Körde Win7 innan utan problem. Jag har testat att lösa problemen på alla möjliga sätt, läst på forum osv. Anser mig ganska skarp när det gäller felsökning i Windows.

-Datorn går ej stänga av eller starta om (Mjukvaruproblem? Ibland fungerar det, ibland inte)
-Mycket bekymmer med energischeman (vaknar ej från sömnläge, kan ej hibernera etc)
-Mycket bekymmer med Nvidia drivrutiner (Låsningar, black screens, temperaturskillnad beroende på drivrutins version)
-Skalningsproblem i Windows (Viss text liten, annan stor, ikoner flyttar sig på skrivbordet)
-Skalningsproblem i olika program (Suddig text, fönster som ändrar storlek hipp som happ)
-Ljudet krackelerar ibland, Soundblaster Z. (Undermåliga drivrutiner från creative?)
-Fönster flyttar sig och ändrar storlek efter spelande. (Störande när man spelar och alt-tabbar etc)
-Windows Store, hänger sig och kan ej ladda ner spel/program.

Jag skulle kunna fortsätta med en lista på bekymmer jag har haft hela dagen, men dessa var det stora problemen som stör mig! Jag hoppas på att Anniversary Update ska fixa de flesta problemen. Gör den inte det, blir det att gå tillbaka till Windows 7 ett tag till.

Tråkigt!

W7 nyckeln är inte förbrukad bara för att du använt den till att uppgradera till W10, du kan fortfarande använda den till W7.
Är det en OEM nyckel måste det dock vara till samma burk som den kom.

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Ah, så klart. Tack för svar!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Tyvärr så hjälpte det inte med en ren installation av w10 på min pappas laptop (Fujitsu lifebook N751), felet med blåskärmarna "page fault in nonpaged area snp2uvc.sys" återkom. Vi höll på och felsökte i helgen och försökte med borttagande av kamerans drivrutin (felet pekade på att det var en uppdatering av drivrutinen till webkameran som var problemet), memtest över natten och checkdisk utan att hitta felet.

Efter ett tag upptäckte jag att när drog ut nätverkssladden/stängde av trådlösa nätverket, blev den helt stabil, även när den pressades. Efter inkoppling på nätverket så blåskärmade den inom några minuter lite slumpmässigt, man behövde inte gå ut på nätet ens en gång. När inte ens ytterligare en formatering och ren installation av win 10 med avstängda win10 uppdateringar fungerade tillsammans med att ha nätverket igång, tänkte vi ge upp. Vi testade till slut att installera win7 och nu fungerar den utan problem med nätverket igång.

Det konstiga är att förut har denna dator kört win10 (uppdaterad från win7) ett par månader utan problem, sen måste någon drivrutinsuppdatering (ev. av kameran då) ha pajat systemet. Vi trodde att en formatering och nyinstallation av win10 skulle ta bort problemdrivrutinen och få tillbaka ursprungsdrivrutinen som fungerade, men det gjorde det inte. Betyder det att microsoft kontinuerligt uppdaterar sin win10 som man laddar ner från dem för att inkludera de senaste drivrutinerna? Att man inte gör uppdateringarna i efterhand som det var förr i tiden?

Hur som helst, får han ta och behålla win 7 i fortsättningen, sen får vi se hur vi ska göra med windows update, vi vill inte ha in win10 igen.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Betyder det att microsoft kontinuerligt uppdaterar sin win10 som man laddar ner från dem för att inkludera de senaste drivrutinerna? Att man inte gör uppdateringarna i efterhand som det var förr i tiden?

Microsoft har alltid uppdaterat drivrutinerna som de skickar med till "de senaste" allt eftersom de gjort nya medier. Skillnaden är att Microsofts intervall på nya media nu är kort, bara ett par månader.

Skrivet av Bakwetu:

Hur som helst, får han ta och behålla win 7 i fortsättningen, sen får vi se hur vi ska göra med windows update, vi vill inte ha in win10 igen.

Erbjudandet om gratis uppgradering borde väl vara över?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Erbjudandet om gratis uppgradering borde väl vara över?
B!

Om en månad så...

Den nya startmenyn med den extra raden på sidan är faktiskt den bästa hittills även om den inte når upp till 7an så har de ju gått mer o mer åt det hållet för varje version så om några år är de kanske hemma igen
Men den är ändå ett stort lyft som den är

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Erbjudandet om gratis uppgradering borde väl vara över?
B!

Nope, det slutar 29:e juli.

Permalänk
Medlem
Citat:

With about a month left for many PC users to upgrade to Windows 10 at no charge, Microsoft is being criticized for its aggressive — some say too aggressive — campaign to get people to install the new operating system.

http://www.seattletimes.com/business/microsoft/microsoft-draw...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Nope, det slutar 29:e juli.

Bara att hoppas att det inte förlängs längre efter det, så de slutar upp med sina maffiametoder (tvångsinstallering).

"Microsoft says it offers users a choice to update, not a requirement."

Hm, nej, stängs rutan bara ner så installeras W10 som om att du tackat ja..... "bra försök" av Microsoft att försöka få sina maffiametoder att vara "legitima".

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ah, jag hade för mig det var Juni, inte Juli. Jaja.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Bara att hoppas att det inte förlängs längre efter det, så de slutar upp med sina maffiametoder (tvångsinstallering).
"Microsoft says it offers users a choice to update, not a requirement."

Hm, nej, stängs rutan bara ner så installeras W10 som om att du tackat ja..... "bra försök" av Microsoft att försöka få sina maffiametoder att vara "legitima".

Ja, det är lite fult. Men det finns ett val i rutan om man lägger 5 sekunder på att läsa lite.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inget alls emot Windows 10, utan faktiskt gillar det, men det är aldrig bra om man tvingas på det. Verkar som om Microsoft USA får betala ut ett rätt stort skadestånd:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.661493/microsoft-betalar-sto...
http://betanews.com/2016/06/27/microsoft-windows-10-payout/

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nu har jag inget alls emot Windows 10, utan faktiskt gillar det, men det är aldrig bra om man tvingas på det. Verkar som om Microsoft USA får betala ut ett rätt stort skadestånd:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.661493/microsoft-betalar-sto...
http://betanews.com/2016/06/27/microsoft-windows-10-payout/

Nu vet jag inte om jag vill kalla $10.000 ett stort skadestånd för MS, dom hämta förmodligen pengarna från kaffekassan

Men det är bra att det uppmärksammas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nu vet jag inte om jag vill kalla $10.000 ett stort skadestånd för MS, dom hämta förmodligen pengarna från kaffekassan

Men det är bra att det uppmärksammas.

Well, kanske inte stort så, men stort ändå för att vara enskilt mål

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av stig86:

Men nu med Windows 7 tillbaka i burken så funkar allt som vanligt

Så att det inte låter som windows fel låter jag vara osagt då den funkar som den ska nu iaf.

Uppgradering eller ren installation av 10

För jag kör samma program som dig med 10 och gjort så i 1 år och detta har aldrig hänt mig.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz