Mysafety - ID-skydd

Permalänk
Medlem

Mysafety - ID-skydd

Tjena

Vad tror ni om mysafety:s ID-skydd? Är det nåt att satsa på i dessa tider när folk får sina idenditeter stulna dagligen?

https://www.mysafety.se/forsakringar/id-skydd

UC (Upplysningscentralen) har en egen som är 20 kr billigare i månaden men som inte hjälper till lika mycket, som t.ex jurist som Mysafety gör.

https://www.minuc.se/minUC/tjanster/uc-id-skydd.html

Skulle gärna få lite tips på om det är värt det och vilken man ska satsa på, eller om man helt enkelt ska spärra sitt personnummer

Permalänk
Medlem

Har jobbat på mysafety, och egentligen är deras ID skydd det enda de har som är någorlunda OK produkt.

Med det sagt, håll dig borta från Mysafety. Det är ett väldigt oseriöst företag som lever på kryphål i lagar. Googla mysafety, eller titta på rejta. även ifall många som klagar inte har läst avtalen så är det många "påminnelser" som kommer bort.

Om jag inte missminner mig så ringde vi bara till polisen när vi spärrade personnummer.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jo jag såg att det var många anmälningar på dom men det var en artikel för länge sen. Företag kan ju skärpa sig...

Men tack för sitt svar, då skippar jag dom

Permalänk

E-spärr, fungerar perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

E-spärr, fungerar perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Vad baserar du det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Jo jag såg att det var många anmälningar på dom men det var en artikel för länge sen. Företag kan ju skärpa sig...

Men tack för sitt svar, då skippar jag dom

Visst kan de skärpa sig, men har man byggt sin affärsplan på bluff&båg med "bortkomna” påminnelser om att ens abbonemang går ut/ skickade dagen efter sista uppsägningsdag, så är mysafety tyvärr inget sådant företag.

Kör på uc's tjänst, det är vad de använder i allafall (glömde nämna det, de sätter egentligen bara en uc bevakning på ditt personnummer.)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Vad baserar du det på?

Jag använder det och mitt psykiskt störda ex har inte kunnat ta lån eller mobiltelefon på mig längre, får dock varningar om försök.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Jag använder det och mitt psykiskt störda ex har inte kunnat ta lån eller mobiltelefon på mig längre, får dock varningar om försök.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det är inte särskilt användbart hittills då det bara är 6 företag anslutna.

https://www.esparr.se/ebutiker-som-är-anslutna-just-nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Har jobbat på mysafety, och egentligen är deras ID skydd det enda de har som är någorlunda OK produkt.

Med det sagt, håll dig borta från Mysafety. Det är ett väldigt oseriöst företag som lever på kryphål i lagar. Googla mysafety, eller titta på rejta. även ifall många som klagar inte har läst avtalen så är det många "påminnelser" som kommer bort.

Om jag inte missminner mig så ringde vi bara till polisen när vi spärrade personnummer.

Har med läst mycket om mysafety om deras metoder mm. & tror inte kritiken är tagen ur luften, dock har jag deras nyckelservice & den har faktiskt fungerat då vi fått tillbaka nycklar.. men när jag tecknade abonnemanget hette dom iofs. spärrservice.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Har med läst mycket om mysafety om deras metoder mm. & tror inte kritiken är tagen ur luften, dock har jag deras nyckelservice & den har faktiskt fungerat då vi fått tillbaka nycklar.. men när jag tecknade abonnemanget hette dom iofs. spärrservice.

Nej, visst har de fungerade produkter. Problemet är att ta sig ifrån dom ifall man en gång snubblar in hos dom. Du kan inte säga upp ett abonnemang(bortsett från försäkringar) om uppsägningstiden har passerat, vilket den med största sannolikhet redan har gjort när du ringer eftersom de flesta har glömt att det tecknade ett avtal för 3 år sedan, och undrar vad de är för jävla faktura de har fått på 695.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Nej, visst har de fungerade produkter. Problemet är att ta sig ifrån dom ifall man en gång snubblar in hos dom. Du kan inte säga upp ett abonnemang(bortsett från försäkringar) om uppsägningstiden har passerat, vilket den med största sannolikhet redan har gjort när du ringer eftersom de flesta har glömt att det tecknade ett avtal för 3 år sedan, och undrar vad de är för jävla faktura de har fått på 695.

Tror jag tecknade mitt för 10-15år sedan, ja jag vet..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Men det är inte särskilt användbart hittills då det bara är 6 företag anslutna.

https://www.esparr.se/ebutiker-som-är-anslutna-just-nu

Holy shit, tack för varningen.
Blir att skydda mig bättre direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Jobbar personligen själv på MySafety, men ska snart lämna företaget för ett annat jobb så försöker inte sälja på nått haha men säger som det är.

Företaget har gjort en mängd reformationer efter all kritik dem fått och det pågår fortfarande. Det märks framförallt att vi som säljare ska prioritera ett trevligt samtal före en trevlig affär. Sedan att säljare som gör stora fel får sparken numera direkt är en annan förändring.

Kom ihåg att om du kommer bli uppringd och erbjuden andra produkter av MySafety som kund om du inte själv skickar ett mail till dem att ta bort dig från försäljningsregistrerna eller göra likadant när du blir uppringd.

Varje försäkring (ex. ID-skydd, kortförsäkring) har en bindningstid på 12 månader och löper ut av sig själv.

Varje tjänst (ex Spärrservice) har en bindningstid 12-24 månader och behöver INTE löpa ut av sig själva utan en uppsägningstid finns på 1-3 månader.

Efter bindningdtiden kommer i regel 2x påminnelser om att din tjänst/försäkring löper eller löpt ut och att du ombeds förnya den. (Dessa innehåller betalningskort och kan därav se ut som en faktura). Om du inte vill fortsätta, bortse från dessa påminnelser. Avråder dig dock att betala in och starta nytt även om du vill fortsätta: finns ofta nyare avtal med bättre villkor etc. dyker upp lite då och då så ta en titt på hemsidan/ring in till dem eller maila.

Du har över nätet/telefon alltid 14-dagars ångerrätt.
Du får allt på papper inom normalt 3-5 arbetsdagar så du vet vad du köpt.

Notera att ovan baseras helt på de nya avtalen från 2014. Mängden anmälningar kommer från ett utgånget avtal gällande Spärrservice på 36 månader, automatiskt förnyelse, 1 månads uppsägningstid. Tacka Gud att den produkten inte finns med i sortimentet längre och vissa nuvarande kunder ombeds uppdatera det till nya avtalsregler.

Kan intyga att alla produkter fungerar felfritt då jag själv använder ALLA tjänster (som anställd får du vissa förmåner givetvis). Dock ang. ID-skyddet så om man inte har täckning (du är ute i skogen/på landet) och de försöker ringa dig kommer du inte märka det. Dock skickad sms/mail till dig direkt.

Alla produkter de har är bra på sitt sätt, de finns för en anledning annars skulle företaget gå back.

Hoppas det hjälpte lite, vill vara så hjälpsam som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

För övrigt, om du ska köpa dig ett ID-skydd/försäkring är MySafety ett säkrare val angående konkurs, kontakt med företaget etc. och att deras produkter håller.

MySafety är ett väl etablerat internationellt företag med en omsättning på ca. 420 miljoner kr/årligen. Vilket är större än alla andra liknande företag i hela Norden.

Av dessa 420 miljoner kr har företaget en vinstmarginal på ca. 9 % vilket innebär att de gör något rätt. Att göra fel i företag kostar pengar och således sänks vinstmarginalen.

Man brukar tala om att alla bolag siktar på minst 7 % vinstmarginal och över 10 % är mycket bra.

Källor: WWW.allabolag.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lekbarnet:

Jobbar personligen själv på MySafety, men ska snart lämna företaget för ett annat jobb så försöker inte sälja på nått haha men säger som det är.

Företaget har gjort en mängd reformationer efter all kritik dem fått och det pågår fortfarande. Det märks framförallt att vi som säljare ska prioritera ett trevligt samtal före en trevlig affär. Sedan att säljare som gör stora fel får sparken numera direkt är en annan förändring.

Kom ihåg att om du kommer bli uppringd och erbjuden andra produkter av MySafety som kund om du inte själv skickar ett mail till dem att ta bort dig från försäljningsregistrerna eller göra likadant när du blir uppringd.

Varje försäkring (ex. ID-skydd, kortförsäkring) har en bindningstid på 12 månader och löper ut av sig själv.

Varje tjänst (ex Spärrservice) har en bindningstid 12-24 månader och behöver INTE löpa ut av sig själva utan en uppsägningstid finns på 1-3 månader.

Efter bindningdtiden kommer i regel 2x påminnelser om att din tjänst/försäkring löper eller löpt ut och att du ombeds förnya den. (Dessa innehåller betalningskort och kan därav se ut som en faktura). Om du inte vill fortsätta, bortse från dessa påminnelser. Avråder dig dock att betala in och starta nytt även om du vill fortsätta: finns ofta nyare avtal med bättre villkor etc. dyker upp lite då och då så ta en titt på hemsidan/ring in till dem eller maila.

Du har över nätet/telefon alltid 14-dagars ångerrätt.
Du får allt på papper inom normalt 3-5 arbetsdagar så du vet vad du köpt.

Notera att ovan baseras helt på de nya avtalen från 2014. Mängden anmälningar kommer från ett utgånget avtal gällande Spärrservice på 36 månader, automatiskt förnyelse, 1 månads uppsägningstid. Tacka Gud att den produkten inte finns med i sortimentet längre och vissa nuvarande kunder ombeds uppdatera det till nya avtalsregler.

Kan intyga att alla produkter fungerar felfritt då jag själv använder ALLA tjänster (som anställd får du vissa förmåner givetvis). Dock ang. ID-skyddet så om man inte har täckning (du är ute i skogen/på landet) och de försöker ringa dig kommer du inte märka det. Dock skickad sms/mail till dig direkt.

Alla produkter de har är bra på sitt sätt, de finns för en anledning annars skulle företaget gå back.

Hoppas det hjälpte lite, vill vara så hjälpsam som möjligt.

P.S ring till kundservice och be om att få skaffa ID-skydd och att du blivit erbjuden priset 59 kr/mån. Det är kampanjpriset alla nya kunder får via telefon när vi ringer upp. Du slipper även fakturringskostnad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även ifall du inte ska sälja något, så tar du i från tårna för att prata gott im företaget som lever på att skicka ut påminnelser om att avtalet löper ut, 1-3 månader efter att uppsägnings tiden har gått ut.

Mysafety har sedan 2010 hållt på med "reformer" för att få ordning på det. Går bra märker jag.

Skrivet av Lekbarnet:

Varje försäkring (ex. ID-skydd, kortförsäkring) har en bindningstid på 12 månader och löper ut av sig själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Direkt felaktigt. En försäkring har ingen bindnings tid, utan ska kunnas sägas direkt. Du kan betala för 12 mån, men skulle du säga upp det i förtid, skall resterande belopp betalas tillbaka. Sedan, ja visst skickas påminnelsebreven ut med faktura, som sedan kommer den igen med påminnelseavgift, för att slutligen komma med inkasso. Tills du själv kontaktar mysafety, och säger upp det.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Avstängd

Till alla vettiga kreditkort ingår nån form av id-skydd och spärrtjänst. 59:-/mån för enbart id-skydd är svindyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Till alla vettiga kreditkort ingår nån form av id-skydd och spärrtjänst. 59:-/mån för enbart id-skydd är svindyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Spärr tjänst, ja. Kapning av ditt personnummer är det få banker som hjälper till med.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Även ifall du inte ska sälja något, så tar du i från tårna för att prata gott im företaget som lever på att skicka ut påminnelser om att avtalet löper ut, 1-3 månader efter att uppsägnings tiden har gått ut.

Mysafety har sedan 2010 hållt på med "reformer" för att få ordning på det. Går bra märker jag.

Direkt felaktigt. En försäkring har ingen bindnings tid, utan ska kunnas sägas direkt. Du kan betala för 12 mån, men skulle du säga upp det i förtid, skall resterande belopp betalas tillbaka. Sedan, ja visst skickas påminnelsebreven ut med faktura, som sedan kommer den igen med påminnelseavgift, för att slutligen komma med inkasso. Tills du själv kontaktar mysafety, och säger upp det.

Alla företag reformerar kontinuerligt, men jag syftar på reformer för att rätta till just avtalet de haft.
Ex. MySafety har tagit bort gammalt avtal ur sortimentet och försöker tillmötes gå alla kunder som fortfarande har kvar avtalet för att godkänna att avtalet får stängas av automatiskt när det utgått.
Ex. H&M har lagt ned miljardbelopp för att digitalisera deras affärer. Det går "bra" och de får in flera tusen klagomål att kläder levereras månader sent och felaktiga fakturor etc. Deras aktie har således även sjunkit under de senaste månaderna.
Kontenta: alla företag reformerar, det går ibland bra, ibland dåligt, ibland vet man inte.

Avtalets villkor för ID-skydd (angående betalning)är att försäkringen är efter köp aktiv i 12 mån. Du kan själva stänga av den när som helst. Men du måste betala för dessa 12 månader. Det kan du göra direkt eller varje månad.

Om det står nått annat i Folksams avtalsvillkor får det göra det, men MySafetys avtal gällande ID-skyddet är som ovan. Du kan själv tanka hem avtalsvillkoren från deras hemsida innan du köper ID-skyddet. Nu kan jag inte exakt använda de formella begrepp som används i avtalsvillkoren men kontentan är densamma.

Att påminnelsen skickas ut med faktura är dock helt felaktigt. Det skickas med ett betalkort samt att det står att utebliven betalning innebär att avtalet inte förlängs. Detta kan även dubbelkollas med kundservice som jag själv gjorde när min mormors låsbytesförsäkring höll på att utgå. Hon fick totalt 2 påminnelser. En 1 månad innan avtalet löpte ut samt en 1 månad efter avtalet löpts ut. Det framgick i sista påminnelsen att avtalet löpt ut.
Detta var för 2 månader sedan. Detta har jag även dubbelkollat i MySafetys kundsystemet och följande punkter som jag ville få reda på fanns där:
1. Avtalet förnyas ej automatiskt.
2. Avtalet har löpt ut och är inaktivt.
3. Min mormor har nyttjat påminnelserna.
4. Hennes andra försäkringar förnyas ej automatiskt.

Detta gäller således för alla som tecknar avtal i nuläget och framgås vid varje sälj, per telefon samt på avtalsvillkoren du kan ladda hem på hemsidan.

Du förstår säkert att jag är angelägen att min mormor inte får utsättas för samma konsekvenser som många gamla kunder upplevt (då hon själv är en kund av gamla avtal). Notera nu att hon själv utan beslutande att inte betala in för en ny period. Det jag kontrollerade gjordes i efterhand (kände inte till att hon hade ett avtal som höll på att löpa in förens jag hälsade på och såg påminelsebrevet).

På grund av detta ser jag inga problem med att använda deras produkter. Men det är MIN bedömning av det hela. Alla ska göra sin egen bedömning och se om villkoren är bra för just dig etc.

P.S.
Faktura är ett betalningskrav och ett betalkort är helt enkelt en möjlighet att betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carlj:

Spärr tjänst, ja. Kapning av ditt personnummer är det få banker som hjälper till med.

Nä, alla stora banker har sånt. Brukar ingå när man har platinum-kort eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undvik Mysafety till varje pris! Det är rent lurendrejeri! De är ett av de företag i Sverige som anmäls oftast till Konsumentverket, över 500 anmälningar inkom mellan 2012 och 2014, vilket är något av ett rekord. MySafetye har också kastats ut ur branschorganisationen Kontakt enligt affärstidningen Privata affärer. http://www.privataaffarer.se/nyaaffarer/na-nyheter/utesluts-e...

Betalar du in MySafeteys tvivelaktiga fakturor hamnar du hos Kronofogden och kan få mycket stora problem.

Andra som skrivit om MySafetey och deras skumma affärsmetoder är Sveriges Radio, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Råd&Rön.

MySafetey är också dömda i Marknadsdomstolen.

MySafetey har företag i Ukraina, Polen och Ryssland. Det är okänt om MySafetey har samröre med den östeuropeiska maffian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Undvik Mysafety till varje pris! Det är rent lurendrejeri! De är ett av de företag i Sverige som anmäls oftast till Konsumentverket, över 500 anmälningar inkom mellan 2012 och 2014, vilket är något av ett rekord. MySafetye har också kastats ut ur branschorganisationen Kontakt enligt affärstidningen Privata affärer. http://www.privataaffarer.se/nyaaffarer/na-nyheter/utesluts-e...

Betalar du in MySafeteys tvivelaktiga fakturor hamnar du hos Kronofogden och kan få mycket stora problem.

Andra som skrivit om MySafetey och deras skumma affärsmetoder är Sveriges Radio, Sveriges Television, Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Råd&Rön.

MySafetey är också dömda i Marknadsdomstolen.

MySafetey har företag i Ukraina, Polen och Ryssland. Det är okänt om MySafetey har samröre med den östeuropeiska maffian.

Att de har ett tvivelaktigt förflutet råder ingen tvekan om men nu är vi snart halvvägs inne på 2016 och artikeln samt anmälningarna härstammar ju från 2012-2014. Så vitt jag kan se det verkar de ha tagit tag i det som var tveksamt med företaget och dess metoder, dessutom så blev de friade i Marknadsdomstolen på de flesta punkterna http://www.mynewsdesk.com/se/mysafety/pressreleases/seger-foe...

Att du sedan hasplar ur dig att "det är okänt om de har samröre med den östeuropeiska maffian" känns ju bara mer som detta är kopierat rakt av från någon tvivelaktig blogg. Har du några konkreta källor som påvisar att de har samröre med någon maffia? Östeuropa är dessutom ganska stort, men det kanske finns någon modermodemsmaffia för hela östeuropa?

Jag säger inte att MySafety är helreko för den sakens skull men jag finner ditt inlägg något tvivelaktigt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nackskägg:

Nä, alla stora banker har sånt. Brukar ingå när man har platinum-kort eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla har ett platinumkort?

Permalänk
Medlem

Om en googlar på Mysafety så får man upp många förslag såsom;

"Mysafety Bluff, Mysafety Klagomål Mysafety Konsumentverket"

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

trickeh2k:

Ett företag som utger sig för att kunna stoppa näthat och ta bort vissa oönskade inlägg på internet är ju bara skrattretande.

Att MySafetey.se skulle ha blivit ett seriöst företag efter flera år av ohederlighet och lurendrejeri är inte korrekt.

Bara en liten stunds googlande på MySafetey.se visar vad det fortfarande är för företag.

Så här skriven en person 26 november 2015:
"Mysafety är ett företag som inte bara blåser sina kunder, utan även de anställda. Lönevillkoren ändras plötsligt utan förvarning från arbetsgivaren och cheferna är ignoranta. Om du är ett svin som kan tänka dig att göra vad som helst för pengar är Mysafety säkert ett bra företag för dig, men om du har någon som helst känsla för empati och medlidande bör du akta dig för Mysafety – både som kund och anställd."

En annan skriver:
"Vill du ha en trygg och stabil arbetsgivare som värnar om arbetsmiljön och satsar på långsiktighet bör du dock söka dig någon annanstans."
http://www.jobinside.se/jobba-pa-mysafety-1147

På sin finländska site skriver MySafety.fi själva:
"I de nordiska länderna har mySafety sammanlagt 1,5 miljoner användare, varav i Finland 120 000."
Detta faller på sin egen orimlighet och är naturligtvis en lögn.
https://www.mysafety.fi/tietoa-mysafetysta/svenska

Marknadsdomstolen förbjöd i april 2015 Mysafety att använda mer än 12 månaders avtalstid. Mysafety hade avtal på upp till 36 månader. Detta förbjöds de att forsätta med mot 1 miljon kronor i vite.

Att Mysafety.se fortfarande håller på med bedrägeri och lurendrejeri ser man om man läser inläggen från december 2015 på https://www.byggahus.se/forum/forsakringar/267965-varning-my-safety-4.html

Om du läser mitt inlägg ser du att jag skrivit att "det är okänt om de har samröre med den östeuropeiska maffian". Det är mycket riktigt okänt. Om du inte känner till vad den östeuropeiska maffian är så kan jag bara rekommendera dig att googla det.

Jag förstår inte varför du kommer till MySafetys räddning. De är ett av de mest anmälda företagen till Konsumentverket någonsin och deras ohederliga arbetsmetoder är välkända.

Anledningen till att jag skrev mitt första inlägg var att bedragarna på MySafety ringde mig och drog sitt säljtrams. När jag frågade varför hon ringer min mobiltelefon som är NIX-ad kunde säljaren inte svara. De har under lång tid ringt min mobil från olika telefonnummer, som jag alltid har blockerat. Nu gjorde jag misstaget att svara och slösade därmed bort 5 minuter av mitt liv på MySafety.se.

Vill Mysafety.se hålla nätet fritt från ohederligt folk borde de lägga ner sin verksamhet.

Permalänk

Hej på Er!
Idag fick jag en inkasso räkning från Gothia uppdragsgivaren är Avatro / mySafety AB
Jag har en autogiro på 60+kr som tickar varje månad. Jag har varit medlem i flera år men för en månad sedan tog jag bort dom från autogiro och tänkte säga upp skiten men det blev inte av och till slut glömde jag bort det.
Idag fick jag en syr räkning på 1060kr inkasso 817(my Safety) + 180 (inkasso avgift) + 60 (administration avgift) + 3kr ränta.
Jag har ingen aning varifrån fick MySafety att jag ska betala dom 817kr när jag brukar betala runt 50-60kr i månaden som dras från mitt konto med hjälp av autogiro.
Betalar jag inte det då blir det väl betalningsanmärkning och Kronofogden ... Vad ska jag göra? Hur blir jag med skiten? Tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det första jag skulle rekommendera är att spärra adressändring, så det äntligen gjorts något från stat- eller myndighetshåll för att stävja ID-bedrägerier.

Skatteverket - Spärra obehörig adressändring

Ett andra är att se till att postlådan har ett lås på sig.

Har själv minUC, men skulle nog klara mig lika bra med Tink och dess rapportering på misstänkta händelser.

Tycker det är oerhört lustigt att staten inte tagit detta på större allvar och gripit in tidigare. Minsta lilla åtgärd som försvårar ID-bedrägerier minskar dels uppkomsten och dels kan resurser som annars skulle varit inblandade i ärenden av detta slag göra mer värdefulla ärenden.

Se till att nyttja komplexa lösenord, olika säkershetsnivåer(ifall det är för omständigt att ha unika på samtliga tjänster), skydda centrala tjänster bäst(mejl, sociala medier, bank eller där pengar hanteras), 2FA eller multi-faktor autentisering där det finns tillgängligt.