Permalänk
Skrivet av v1p3r_91:

Harman Kardon Onyx Studio finns just nu till bra pris men är tyvärr slutsåld, kommer det att komma in fler till detta pris?

Finns hos
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/218306-harman_kardon_on...
Även andra butiker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1p3r_91:

Harman Kardon Onyx Studio finns just nu till bra pris men är tyvärr slutsåld, kommer det att komma in fler till detta pris?

Den har sålts för 999:- 2 gånger senaste månaderna, jag knep en förra gången. Skulle tro att den kommer upp relativt snart igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

besviken

hej @CDON.com

återigen blir jag besviken att min nyköpta vara i själva verket är en gammal vara som saknar delar.
det är inte oki att köpa en moderkort för 4000kr och istället få en begagnad som saknar delar och är använd, och dessutom innehåller jäv*a massa katt hår.

tillbehörsförpackningen såg ut så där som på bild, jag vågade inte ens röra moderkortet, då den hade flera hål i antistatiska påsen.
lämnade tillbaka den efter 20 min jag hade hämtat ut den från posten, besviken som satan.

Permalänk
Hedersmedlem

@anon160366: Såldes den som ny och till fullpris? Isf, stort usch!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Returnerar man nåt till Cdon kan man tydligen fylla kartongen med kattsand.
För uppenbarligen orkar de inte ens lyfta på locket och kolla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

@ari86: Såldes den som ny och till fullpris? Isf, stort usch!

Ny pris, såldes som ny.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Returnerar man nåt till Cdon kan man tydligen fylla kartongen med kattsand.
För uppenbarligen orkar de inte ens lyfta på locket och kolla.

Det är inte ovanligt att man får en använd vara när man köper en NY vara från Cdon.
De vilseleder ju dessutom ovetande kunder med låtsas rabatter osv.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Returnerar man nåt till Cdon kan man tydligen fylla kartongen med kattsand.
För uppenbarligen orkar de inte ens lyfta på locket och kolla.

Har du fått en kartong med kattsand?
CDON får in många returer, lätt att det slinker med fel då. Speciellt om den som returnerar angett att den är oöppnad/oanvänd och kanske även lyckats att få dit plomberingen av lådan. Däremot kan man tycka att de borde kontrollera dyrare varor mer noggrant än dussinvaror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det är inte ovanligt att man får en använd vara när man köper en NY vara från Cdon.
De vilseleder ju dessutom ovetande kunder med låtsas rabatter osv.

Använda/repiga varor från Cdon verkar vara överrepresenterade här.

Skrivet av pelof:

Har du fått en kartong med kattsand?
CDON får in många returer, lätt att det slinker med fel då. Speciellt om den som returnerar angett att den är oöppnad/oanvänd och kanske även lyckats att få dit plomberingen av lådan. Däremot kan man tycka att de borde kontrollera dyrare varor mer noggrant än dussinvaror.

Nej handlar inget dyrt från Cdon.
Vill inte riskera deras enastående kundservice om nåt skulle krångla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det är inte ovanligt att man får en använd vara när man köper en NY vara från Cdon.
De vilseleder ju dessutom ovetande kunder med låtsas rabatter osv.

Skrivet av SUMITOMO:

Använda/repiga varor från Cdon verkar vara överrepresenterade här.

Nej handlar inget dyrt från Cdon.
Vill inte riskera deras enastående kundservice om nåt skulle krångla.

Det är betydligt fler missnöjda kunder än nöjda kunder som letar sig till den här typen av trådar.
Mängden varor som går ut från ett lager gör också att antalet fel ökar. Det är dock trist att kunder skickar tillbaka saker med ångerrätt fast de låtit kartongen stå vidöppen och samla på sig katthår.
Om det är ett vanligt förekommande problem sett till antalet order som lämnar CDON borde det införas en kontrollista för returavdelningen.
Åtgärd för denna kund:
CDON borde skicka ut en ny vara till kunden annars strider det mot KKL.
Kundens rättigheter: Kunden kan kräva omleverans av nytt moderkort, häva köpet eller begära prisavdrag.
22§ KkL.
Kompensation är inget som CDON behöver ge kunden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pelof:

Det är betydligt fler missnöjda kunder än nöjda kunder som letar sig till den här typen av trådar.
Mängden varor som går ut från ett lager gör också att antalet fel ökar. Det är dock trist att kunder skickar tillbaka saker med ångerrätt fast de låtit kartongen stå vidöppen och samla på sig katthår.
Om det är ett vanligt förekommande problem sett till antalet order som lämnar CDON borde det införas en kontrollista för returavdelningen.
Åtgärd för denna kund:
CDON borde skicka ut en ny vara till kunden annars strider det mot KKL.
Kundens rättigheter: Kunden kan kräva omleverans av nytt moderkort, häva köpet eller begära prisavdrag.
22§ KkL.
Kompensation är inget som CDON behöver ge kunden.

Cdon gör allt för att inte följa KKL tråkigt nog.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@MultiMan:
Min MG279Q såldes som ny och till fullpris med, inte undra på att de inte ville hantera DOA ärendet. Var förmodligen en returnerad defekt skärm.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon160366:

hej @CDON.com

återigen blir jag besviken att min nyköpta vara i själva verket är en gammal vara som saknar delar.
det är inte oki att köpa en moderkort för 4000kr och istället få en begagnad som saknar delar och är använd, och dessutom innehåller jäv*a massa katt hår.

tillbehörsförpackningen såg ut så där som på bild, jag vågade inte ens röra moderkortet, då den hade flera hål i antistatiska påsen.
lämnade tillbaka den efter 20 min jag hade hämtat ut den från posten, besviken som satan.

http://i.imgur.com/bXmpJ8t.jpg
http://i.imgur.com/LCyUBSo.jpg

Hej Ari86,

Så skall det självklart inte behöva se ut. Kan du återkoppla via PM med ditt ordernummer så skall vi genast kolla på detta.
Tack
Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av str8forthakill:

@MultiMan:
Min MG279Q såldes som ny och till fullpris med, inte undra på att de inte ville hantera DOA ärendet. Var förmodligen en returnerad defekt skärm.

Hej Str8forthakill,

Om du har mottagit en defekt produkt så avhjälper vi självfallet felet på produkten. Jag återkopplar till dig via PM.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För att bryta den verkande dåliga trenden så får jag väl faktiskt ge CDON lite beröm. Köpte CPU, Moderkort, minnen samt CPU-kylare från er och fick leveransen på ett dygn. Inga som helst fel eller tecken på att produkterna varit använda.

Självklart oroande att se så många ha problem med just kundtjänst, men får hoppas ni tar åt er all kritik och gör nåt bra av det.

Sen skulle jag vilja se hur andra här skulle driva ett såhär stort företag utan missar. =D

MVH en mycket nöjd kund.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av v854r:

Långdragen process med ett svar om dagen lol, ni har ju varit inloggade imorse samt nyligen utan att svara i pm :/
Fan vad underbart det hade varit om det funnits ett telefon nummer man kunde ringt och fått hjälp den vägen

Hej V854r,

Jag har återkopplat till dig via PM.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Vet ni när Rocksmith 2014 Cable Bundle (PC) kommer in i lager igen?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av frizzy10:

Hej CDON,

Vet ni när Rocksmith 2014 Cable Bundle (PC) kommer in i lager igen?

Hej Frizzy10,

Nej tyvärr kan vi inte svara på det för närvarande, om du bevakar produkten så mejlar vi dig så fort vi har ett eta på produkten!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Frizzy10,

Nej tyvärr kan vi inte svara på det för närvarande, om du bevakar produkten så mejlar vi dig så fort vi har ett eta på produkten!

Mvh
Robin
CDON.COM

OK, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Hej @CDON.COM,

Jag skulle vilja veta vad ni har för öppettider för er chatt? Irriterande att det är stängt ibland och öppet ibland efter 18.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Blackjack:

Hej @CDON.COM,

Jag skulle vilja veta vad ni har för öppettider för er chatt? Irriterande att det är stängt ibland och öppet ibland efter 18.

Hej,

Vår chatt är öppen mellan 09.00-18.00 vardagar.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Edit: Cdon fixade mitt problem, tack så mycket.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej V854r,

Kan du återkoppla via PM med ditt ordernummer så skall jag se över om vi kan hitta några alternativ till dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Nä CDON ni får faktisk ta på skämskudden, detta va det sämsta jag varit med om på bra länge.
Jag köpte en produkt från er, ni skickade fel produkt. Jag skickar tillbaka.
Jag poängterade att det finns en till sådan inne i mail men med era långa svarstider som längst 3 dagar håller inte.
Produkten tar slut, ni erbjuder en produkt som jag anser är ett hån i specifikationer jämfört den jag köpte.
Ni har inte ens tagit er i tid att kolla så det är en liknande produkt över huvudtaget.
Återigen jag som kund får jaga jaga, en av era svarar bara med nått standard svar utan nån hjälp...Det som sker att tiden rinner ut då man får vänta ännu längre.
2016-06-02 har ni tagit emot varan från mig, fortfarande ingen återbetalning ?
Menar ni låser upp mina pengar fast ni gjort fel och skickat fel vara till mig ?
Ni har mina kontakt uppgifter, ett telesamtal hade ju gjort allt snabbare.
Kul med en jäkligt missnöjd son här hemma som hade sett fram emot sin surfplatta.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av v854r:

Nä CDON ni får faktisk ta på skämskudden, detta va det sämsta jag varit med om på bra länge.
Jag köpte en produkt från er, ni skickade fel produkt. Jag skickar tillbaka.
Jag poängterade att det finns en till sådan inne i mail men med era långa svarstider som längst 3 dagar håller inte.
Produkten tar slut, ni erbjuder en produkt som jag anser är ett hån i specifikationer jämfört den jag köpte.
Ni har inte ens tagit er i tid att kolla så det är en liknande produkt över huvudtaget.
Återigen jag som kund får jaga jaga, en av era svarar bara med nått standard svar utan nån hjälp...Det som sker att tiden rinner ut då man får vänta ännu längre.
2016-06-02 har ni tagit emot varan från mig, fortfarande ingen återbetalning ?
Menar ni låser upp mina pengar fast ni gjort fel och skickat fel vara till mig ?
Ni har mina kontakt uppgifter, ett telesamtal hade ju gjort allt snabbare.
Kul med en jäkligt missnöjd son här hemma som hade sett fram emot sin surfplatta.

Hej V854r,

Det var tråkigt att höra att det inte löst sig ännu, jag ser till att någon tar kontakt med dig så fort som möjligt.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej V854r,

Det var tråkigt att höra att det inte löst sig ännu, jag ser till att någon tar kontakt med dig så fort som möjligt.

Mvh
Robin
CDON.COM

Inte bättre att ni bara ger upp och konkar istället?

Ni kan inte leverera något rätt, ni bryr er inte om era kunder, ni snackar politisk skitsnack om att ni ska förbättra er (vilket har pågått i flera år men inget skett än), supporten suger, servicen suger, ni kör ful taktik med lockpriser men när man väl är först på plats finns det ingenting på lager, vill man ha något så försöker påtvinga "CDON+" på kunden...

Vore enklare om ni inte fanns, ni är ett skam!

Ni var bättre förr, när ni sålde CD-skivor enbart!!!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Inte bättre att ni bara ger upp och konkar istället?

Ni kan inte leverera något rätt, ni bryr er inte om era kunder, ni snackar politisk skitsnack om att ni ska förbättra er (vilket har pågått i flera år men inget skett än), supporten suger, servicen suger, ni kör ful taktik med lockpriser men när man väl är först på plats finns det ingenting på lager, vill man ha något så försöker påtvinga "CDON+" på kunden...

Vore enklare om ni inte fanns, ni är ett skam!

Ni var bättre förr, när ni sålde CD-skivor enbart!!!

Åfan, så du för du hela Sveriges talan i det här fallet?
Själv är jag hur nöjd som helst med min service, har det nån gång blivit fel så har dom varit snabba med att sätta till det. Vet att jag inte är själv i det här fallet, dom har blivit betydligt bätte efter Black Friday förra året som säkert ingen anställd kan vara stolt över.
Alla företag kommer någon gång uppleva problem och få det hett om öronen, efter senaste "fiaskot", om vi ska kalla det så, så har dom börjat bättre sig på flera plan.
Att önska att dom skulle konka eller lägga ner är det sämsta som kan ske ur konkurrens-synpunkt, och för att inte tala om alla det drabbar som jobbar inom någon av alla dom butiker som ingår CDON group:

www.nelly.com
www.gymgrossisten.com
www.bodystore.se
www.lekmer.se
www.tretti.se

Med flera, riktigt underbart om alla dessa butiker skulle försvinna och hämma konkurrensen på marknaden vilket i slutändan leder till färre butiker vilket i sin tur säkerligen leder till högre priser.
Verkligen.

Garanterat flertalet hundra anställa som riskerar att bli utan jobb om hela CDON group skulle gå i konkurs. Förklara för mig på vilket sätt det bästa vore om följande skulle ske? Nej, det bästa är att undvika att handla av butiker man har dålig erfarenhet av, eller att komma med konstruktiv kritik. Förklaringen till det är mycket enkel: Det ligger inte i något företags önskan att skapa sig missnöjda kunder, det är inte direkt lönsamt, oavsett vilken sorts företag man driver.

Inte bättre att du ger upp och klagar någon annanstans istället om du själv inte ens har något ärende att ta upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker CDON funkat bra alla år jag handlat där.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Tycker CDON funkat bra alla år jag handlat där.

Samma här!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Håller med, CDON har funkat bra här.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Instämmer CDON har funkat bra.
Svärfar köper mycket filmer mer lr mindre varje månad funkar kanon.
Själv köpt både dator och div utrustning genom CDON, dom få gånger det har varit problem så har allt löst sig relativt fort och smidigt.

Har haft större problem med Komplett..