Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

@PowerNet:
Fast B är väl högt upp på skalan, B ska väl vara grön och inte gul/orange om det är energiklassning?

btw http://cdon.se/hemelektronik/asus-mg278q-tn-27-gaming-p347801...
En TN panel med IPS teknik! Vilken superprodukt

Beror på vilken produkt det är, skärmen faller nog under "tv" och då är det orange på B:
https://en.wikipedia.org/wiki/European_Union_energy_label#Tel...

(o ja, EU är ju "jättebra" att samordna färgerna, att det skiljer sig mellan tv, tvättmaskiner/bilar, däck mm.....)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av str8forthakill:

vad står B markeringen för? Begagnad? När jag klickar på det kommer det bara upp en tom ruta(adblock avstängt)
http://cdon.se/hemelektronik/asus-mg279q-ips-27-p35859063?

Hej Str8forthakill,

Det stämmer som tidigare medlemmar skrivit, det är energiklassificeringen av produkten. Alla skärmar och TV kommer ha Energiklassificering inom kort på vår hemsida.
Produkten du tittat på är dock tyvärr slutsåld men kommer upp på siten igen antingen idag eller imorgon!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Undrar om ni kommer ha ngn speciell sommarrea i år? I sådana fall vore det trevligt med sänkta priser på SSD-diskar 512 gig och 1080 gfx-kort.

Undrar också om ni har ngt ny info ang det som skulle ske som förbättringar med CDON+? Försökt läsa om det men vad jag kan se har det inte hänt ngt alls för oss som faktiskt är CDON+-medlemmar?

Permalänk
Cdon.com

@MrM3:
Hej MrM3,

Du får hålla koll på din mail och hemsidan, vi kommer ha erbjudanden löpande som vanligt. Jag kan inte svara på tyvärr om det kommer vara några SSD-diskar 512 gig eller 1080 gfx-kort i dagsläget.
Gällande CDON+-utbudet har vi i dagsläget inga planer på att utöka erbjudandena som kommer med CDON+, det kan förändras i framtiden men i dagsläget så är förmånerna detsamma.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Ville bara dela med mig av hur otroligt illa jag blivit behandlad av er kundsupport.

Ärendet gällde en returnering av ett par premiumhörlurar. Ni kunde inte reparera produkten utan ville häva köpet, dock ville ni endast återbetala ca halva produktens marknadsvärde, trots att vi befinner oss väl inom garantiperioden.

Jag kände mig orättvist behandlad och gjorde en anmälan till ARN. I min mening måste ni ge mig en skälig ersättning, så jag kan köpa ett par nya hörlurar av motsvarande kvalité. Detta ansåg även ARNs kommitté, som beslutade att jag skulle få 2490 :- i återbetalning (Änr 2015-07732).

Kolla datumet på ärendenumret...i nära ett års tid har jag behövt bolla juridiska dokument mellan er kundsupport och ARN. Ni vägrade ge er, och var hela tiden fullt inställda på att bara köra över mig som konsument.

När ARN väl kom med sitt beslut bifogade jag detta till er, och ni gav mig skriftlig bekräftelse på att jag skulle få det fulla beloppet 2490 :-.
När jag sedan kollade min bankbok veckan därpå såg jag att ni trots detta valt att dra en rövare och endast betala ut lite dryg halva summan. Ni ljög mig rätt upp i ansiktet, lovade mig 2490 :- för att slutligen bara betala ut 1400 :-. När jag påpekade ert "misstag" med utbetalningen var det enda svaret jag fick att ni varit fullt medvetna om vad ni precis hade gjort.

Sist jag kollade er hemsida stod det några rader om hur måna ni var att följa eventuella rekommendationer som utfärdas av ARN. Men hela ert agerande i den här frågan bevisar vilket hyckleri ni egentligen utspelar. Ni har inte visat några som helst tendenser på att följa ARNs rekommendationer eller föra ett schysst kundbemötande. Jag har varit er trogna kund sedan ni öppnade er butik, och jag har försökt med allt jag förmår att föra en saklig debatt med er. Jag börjar nu få slut på valmöjligheter och ser inget annat alternativ än att behöva vända mig till media.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hej!

Ville bara dela med mig av hur otroligt illa jag blivit behandlad av er kundsupport.

Ärendet gällde en returnering av ett par premiumhörlurar. Ni kunde inte reparera produkten utan ville häva köpet, dock ville ni endast återbetala ca halva produktens marknadsvärde, trots att vi befinner oss väl inom garantiperioden.

Jag kände mig orättvist behandlad och gjorde en anmälan till ARN. I min mening måste ni ge mig en skälig ersättning, så jag kan köpa ett par nya hörlurar av motsvarande kvalité. Detta ansåg även ARNs kommitté, som beslutade att jag skulle få 2490 :- i återbetalning (Änr 2015-07732).

Kolla datumet på ärendenumret...i nära ett års tid har jag behövt bolla juridiska dokument mellan er kundsupport och ARN. Ni vägrade ge er, och var hela tiden fullt inställda på att bara köra över mig som konsument.

När ARN väl kom med sitt beslut bifogade jag detta till er, och ni gav mig skriftlig bekräftelse på att jag skulle få det fulla beloppet 2490 :-.
När jag sedan kollade min bankbok veckan därpå såg jag att ni trots detta valt att dra en rövare och endast betala ut lite dryg halva summan. Ni ljög mig rätt upp i ansiktet, lovade mig 2490 :- för att slutligen bara betala ut 1400 :-. När jag påpekade ert "misstag" med utbetalningen var det enda svaret jag fick att ni varit fullt medvetna om vad ni precis hade gjort.

Sist jag kollade er hemsida stod det några rader om hur måna ni var att följa eventuella rekommendationer som utfärdas av ARN. Men hela ert agerande i den här frågan bevisar vilket hyckleri ni egentligen utspelar. Ni har inte visat några som helst tendenser på att följa ARNs rekommendationer eller föra ett schysst kundbemötande. Jag har varit er trogna kund sedan ni öppnade er butik, och jag har försökt med allt jag förmår att föra en saklig debatt med er. Jag börjar nu få slut på valmöjligheter och ser inget annat alternativ än att behöva vända mig till media.

Mvh

Sjukt dåligt gjort av CDON, är verkligen kaffepengar som detta handlar om. Men raserar många kunders förtroende för CDON. Själv var det länge sedan jag beställde något av CDON av många anledningar.

Får du inget svar inom kort och en lösning så hade jag definitivt gått direkt till massmedia...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Cdon.com

@Red Onion:

Hej Red Onion,

Jag är inte insatt i ditt fall men CDON's policy är att vi följer ARN's beslut precis som du skriver. Jag kommer ta detta vidare internt och jag kan garantera att vi kommer följa ARN's beslut.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Hej!

Ville bara dela med mig av hur otroligt illa jag blivit behandlad av er kundsupport.

Ärendet gällde en returnering av ett par premiumhörlurar. Ni kunde inte reparera produkten utan ville häva köpet, dock ville ni endast återbetala ca halva produktens marknadsvärde, trots att vi befinner oss väl inom garantiperioden.

Jag kände mig orättvist behandlad och gjorde en anmälan till ARN. I min mening måste ni ge mig en skälig ersättning, så jag kan köpa ett par nya hörlurar av motsvarande kvalité. Detta ansåg även ARNs kommitté, som beslutade att jag skulle få 2490 :- i återbetalning (Änr 2015-07732).

Kolla datumet på ärendenumret...i nära ett års tid har jag behövt bolla juridiska dokument mellan er kundsupport och ARN. Ni vägrade ge er, och var hela tiden fullt inställda på att bara köra över mig som konsument.

När ARN väl kom med sitt beslut bifogade jag detta till er, och ni gav mig skriftlig bekräftelse på att jag skulle få det fulla beloppet 2490 :-.
När jag sedan kollade min bankbok veckan därpå såg jag att ni trots detta valt att dra en rövare och endast betala ut lite dryg halva summan. Ni ljög mig rätt upp i ansiktet, lovade mig 2490 :- för att slutligen bara betala ut 1400 :-. När jag påpekade ert "misstag" med utbetalningen var det enda svaret jag fick att ni varit fullt medvetna om vad ni precis hade gjort.

Sist jag kollade er hemsida stod det några rader om hur måna ni var att följa eventuella rekommendationer som utfärdas av ARN. Men hela ert agerande i den här frågan bevisar vilket hyckleri ni egentligen utspelar. Ni har inte visat några som helst tendenser på att följa ARNs rekommendationer eller föra ett schysst kundbemötande. Jag har varit er trogna kund sedan ni öppnade er butik, och jag har försökt med allt jag förmår att föra en saklig debatt med er. Jag börjar nu få slut på valmöjligheter och ser inget annat alternativ än att behöva vända mig till media.

Mvh

Finns det möjlighet att få ta del av referatet från ARN? Tycker det är väldigt intressant hur ARN resonerar

Edit: "referatet"

Permalänk
Cdon.com

@Caldetron:

Hej Caldetron,

Om/när ARN gör beslutet offentligt så skall det gå att söka på det på följande sida:
http://adokweb.arn.se/digiforms/htmlViewer?xsessionid=1B4FC8D...

http://arn.se/referat--vanliga-fall/

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

@Caldetron:

Hej Caldetron,

Om/när ARN gör beslutet offentligt så skall det gå att söka på det på följande sida:
http://adokweb.arn.se/digiforms/htmlViewer?xsessionid=1B4FC8D...

http://arn.se/referat--vanliga-fall/

Mvh
Robin
CDON.COM

Ja, jag försökte söka upp det där men antar att det ligger ute då jag inte får några träffar på ärendenumret.

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:
Så ni följer enbart ARNs beslut om de publiceras publikt på ARN's hemsida? Men ARN postar enbart ett fåtal intressanta(vägledande) fall publikt pga PUL.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@CDON.COM:
Så ni följer enbart ARNs beslut om de publiceras publikt på ARN's hemsida? Men ARN postar enbart ett fåtal intressanta(vägledande) fall publikt pga PUL.

Det är väl klart att de inte bara följer publicerade ärenden.

Permalänk
Cdon.com

@str8forthakill:
Hej Str8forthakill,

Nej det gör vi inte. Som jag skrev ovan följer CDON det beslut/rekommendation som ARN lämnar. Jag hjälpte endast den andra medlemmen att hitta vart man kan söka på publicerade ärenden, jag beklagar om detta var otydligt.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Jag kände mig orättvist behandlad och gjorde en anmälan till ARN. I min mening måste ni ge mig en skälig ersättning, så jag kan köpa ett par nya hörlurar av motsvarande kvalité. Detta ansåg även ARNs kommitté, som beslutade att jag skulle få 2490 :- i återbetalning (Änr 2015-07732).

Nvm, begärde ut ärendet genom ARN

Permalänk
Medlem

Vanliga frågor och svar:
Varför har min order legat som "mottagen av lagret" i flera dagar.

Vid hög beslastning eller när det är helgdagar så kan förseningar uppstå medans din order packas.
Om detta inträffar ber vi dig för säkerhetsskull att avvakta ytterligare en dag innan du kontaktar oss. Vid frågor om din order är vi tacksamma om du skickar med ditt ordernummer samt anger vilken artikel som frågan gäller.

Dold text

Är det alltid hög belastning? Beställde Overwatch. Får la se när jag kommer få spelet.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Den står som mottagen av lagret så att kunden ej ska kunna ändra/avbeställa för att ordern "kommit för långt i behandlingen/systemet".
Sen vad som var skrivet som leverans datum har ju i tråden många,många gånger visat sig inte betyda någon ting alls dvs du kan få en vara veckor efter best trots att det vid best och under tiden stod 2-4 dagar som leveranstid.

Och ja detta har cdon pysslat med i åratal!
Dvs ändrat orderstatus till packas och nyligen när dom "förbättrade systemet" till mottagen av lagret istället och har det gått så långt (vilket det oftas gör på minuter) så går det ej att avbeställa/ändra längre oavsett om det skulle ta 4+veckor till att få hem varan.

Under flera års tid så har vi påpekat/klagat om detta i tråden och under lika lång tid har cdon hela tiden sagt att dom ska förbättra systemet och att dom ska åtgärda detta.
O Japp visst blev det bättre med ett annat meddelande som betyder exakt samma sak!.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hzup:

Vanliga frågor och svar:
Varför har min order legat som "mottagen av lagret" i flera dagar.

Vid hög beslastning eller när det är helgdagar så kan förseningar uppstå medans din order packas.
Om detta inträffar ber vi dig för säkerhetsskull att avvakta ytterligare en dag innan du kontaktar oss. Vid frågor om din order är vi tacksamma om du skickar med ditt ordernummer samt anger vilken artikel som frågan gäller.

Dold text

Är det alltid hög belastning? Beställde Overwatch. Får la se när jag kommer få spelet.

Hej Hzup,

Kan du återkoppla med ditt ordernummer i PM så skall jag kontrollera vad som har hänt med din order så fort jag kan.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Den står som mottagen av lagret så att kunden ej ska kunna ändra/avbeställa för att ordern "kommit för långt i behandlingen/systemet".
Sen vad som var skrivet som leverans datum har ju i tråden många,många gånger visat sig inte betyda någon ting alls dvs du kan få en vara veckor efter best trots att det vid best och under tiden stod 2-4 dagar som leveranstid.

Och ja detta har cdon pysslat med i åratal!
Dvs ändrat orderstatus till packas och nyligen när dom "förbättrade systemet" till mottagen av lagret istället och har det gått så långt (vilket det oftas gör på minuter) så går det ej att avbeställa/ändra längre oavsett om det skulle ta 4+veckor till att få hem varan.

Under flera års tid så har vi påpekat/klagat om detta i tråden och under lika lång tid har cdon hela tiden sagt att dom ska förbättra systemet och att dom ska åtgärda detta.
O Japp visst blev det bättre med ett annat meddelande som betyder exakt samma sak!.

Hej Grizzly666,

Tack för din feedback, jag tar den vidare internt!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Hur gick de med ARN vs CDON ärendet?

Permalänk
Medlem

@CDON.COM:

Är det sant att väntetiden med att få återbetalning är ca 3-4 veckor?

Citerar en del av det som Tobias skrev till mig per mail;
"det ta upp mot 14 dagar tills att vårat lager har behandlat din retur och registrerat en återbetalning"

Varför jag nämner 3-4 veckor (minimum) är att...
1. ...posten kan dröja ca 2 dagar innan produkten kommer fram
2. ...mottagandet av produkten kan komma att glömmas bort och då står den på hyllan några dagar till
3. ...ev kontroll och registrering tar sin tid tydligen hos er
4. ...14 dagar tills behandlingen av returen och registreringen genomförs
5. ...de s.k. 2-3 bankdagar som det normalt tar att överföra pengar kan bli veckor om inte i värsta fall månader långa

Bättre att ni bara tar emot varan, registrerar returen och betalar ut summan till bankkontot som kunden ger så är hela kalaset klart inom en vecka, max en och halv!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Miska:

@CDON.COM:

Är det sant att väntetiden med att få återbetalning är ca 3-4 veckor?

Citerar en del av det som Tobias skrev till mig per mail;
"det ta upp mot 14 dagar tills att vårat lager har behandlat din retur och registrerat en återbetalning"

Varför jag nämner 3-4 veckor (minimum) är att...
1. ...posten kan dröja ca 2 dagar innan produkten kommer fram
2. ...mottagandet av produkten kan komma att glömmas bort och då står den på hyllan några dagar till
3. ...ev kontroll och registrering tar sin tid tydligen hos er
4. ...14 dagar tills behandlingen av returen och registreringen genomförs
5. ...de s.k. 2-3 bankdagar som det normalt tar att överföra pengar kan bli veckor om inte i värsta fall månader långa

Bättre att ni bara tar emot varan, registrerar returen och betalar ut summan till bankkontot som kunden ger så är hela kalaset klart inom en vecka, max en och halv!

Hej HCOC,

Vanligtvis går det betydligt snabbare än 2-3 veckor men vi har valt att förmedla den tiden för att kunna hålla vad vi lovar i alla fall.
Returer är generellt svårt därför det är väldigt många moment som kan skapa en försening, även om det generellt tar cirka 1-1,5 veckor innan du har pengarna så stämmer det inte på alla fall. Det kan skilja beroende på vilket lager retur görs mot, om produkten är levererad av CDON eller en extern säljare via CDON's site, vilken transportör och tjänst som används för returen osv. Därav väljer vi att kommunicera en högre gräns.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan nämna att jag returnerade en vara som ankom cdon den 26/5 och idag (2/6) har jag fått återbetalning. Ganska snabbt mao.

Skrivet av Miska:

@CDON.COM:

Är det sant att väntetiden med att få återbetalning är ca 3-4 veckor?

Citerar en del av det som Tobias skrev till mig per mail;
"det ta upp mot 14 dagar tills att vårat lager har behandlat din retur och registrerat en återbetalning"

Varför jag nämner 3-4 veckor (minimum) är att...
1. ...posten kan dröja ca 2 dagar innan produkten kommer fram
2. ...mottagandet av produkten kan komma att glömmas bort och då står den på hyllan några dagar till
3. ...ev kontroll och registrering tar sin tid tydligen hos er
4. ...14 dagar tills behandlingen av returen och registreringen genomförs
5. ...de s.k. 2-3 bankdagar som det normalt tar att överföra pengar kan bli veckor om inte i värsta fall månader långa

Bättre att ni bara tar emot varan, registrerar returen och betalar ut summan till bankkontot som kunden ger så är hela kalaset klart inom en vecka, max en och halv!

Permalänk
Medlem

Missnöjd kund

Hej CDON, ni har sjunkit en del i mina ögon angående service.

Jag köpte en surfplatta en fyndvara klass 2.
Några dagar senare kommer paketet, min son är bra uppspelt då det är hans.
Visar sig att dom skickat fel produkt, en annan surfplatta med sämre på allt.

Kontaktar cdon får till svar...
------
Hej,
Jag beklagar verkligen det inträffade.
Då det är en fyndvara ni beställt har vi inga exemplar av den beställda produkten på lager,
det vi istället kan göra är att hjälpa er med en kostnadsfri retur och återbetalning av produkten.
Låter detta som en bra lösning?
Återkom så ska vi hjälpa dig vidare i ärendet.
Med vänliga hälsningar

-----

Jag tänker wow vilken service jag får tillbaka mina pengar!
Tittar på cdon sida igen, finns en liknande produkt som jag köpte också en fyndvara klass 2.
Den fanns även då när jag köpte min, velade precis mellan dessa 2 produkter.
Varför kunde inte ni erbjudit den eller tagit er tid att titta ifall det fanns en liknande produkt ?
Jo för min känsla är att ni gått från att varit service vänliga till inte bry er lika mycket...

Men iallafall jag mailar igen och säger att det fanns en likadan produkt som jag köpt som också var fyndvara klass 2,

18 timmar senare får jag svar
-----
Hej,
Beklagar detta, men tyvärr har vi inte denna i lager därav kan vi inte skicka en ny till dig.
Med vänliga hälsningar

-----

Lite löjligt, först vänta så länge sen inte bli erbjuden någon lösning.
Ni kanske inte vill ha nöjda kunder längre ?
Sen att man är +kund gör ju ingen skillnad i saken tydligen...

Jag har skickat tillbaka produkten, sonen är utan sin tilltänkta surfplatta...glad min gick till butter

Lite intresserad om ni har lösningar eller hur ni tänker bara ?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av v854r:

Hej CDON, ni har sjunkit en del i mina ögon angående service.

Jag köpte en surfplatta en fyndvara klass 2.
Några dagar senare kommer paketet, min son är bra uppspelt då det är hans.
Visar sig att dom skickat fel produkt, en annan surfplatta med sämre på allt.

Kontaktar cdon får till svar...
------
Hej,
Jag beklagar verkligen det inträffade.
Då det är en fyndvara ni beställt har vi inga exemplar av den beställda produkten på lager,
det vi istället kan göra är att hjälpa er med en kostnadsfri retur och återbetalning av produkten.
Låter detta som en bra lösning?
Återkom så ska vi hjälpa dig vidare i ärendet.
Med vänliga hälsningar

-----

Jag tänker wow vilken service jag får tillbaka mina pengar!
Tittar på cdon sida igen, finns en liknande produkt som jag köpte också en fyndvara klass 2.
Den fanns även då när jag köpte min, velade precis mellan dessa 2 produkter.
Varför kunde inte ni erbjudit den eller tagit er tid att titta ifall det fanns en liknande produkt ?
Jo för min känsla är att ni gått från att varit service vänliga till inte bry er lika mycket...

Men iallafall jag mailar igen och säger att det fanns en likadan produkt som jag köpt som också var fyndvara klass 2,

18 timmar senare får jag svar
-----
Hej,
Beklagar detta, men tyvärr har vi inte denna i lager därav kan vi inte skicka en ny till dig.
Med vänliga hälsningar

-----

Lite löjligt, först vänta så länge sen inte bli erbjuden någon lösning.
Ni kanske inte vill ha nöjda kunder längre ?
Sen att man är +kund gör ju ingen skillnad i saken tydligen...

Jag har skickat tillbaka produkten, sonen är utan sin tilltänkta surfplatta...glad min gick till butter

Lite intresserad om ni har lösningar eller hur ni tänker bara ?

Hej V854r,

Kan du återkoppla via PM med ditt ordernummer så skall jag se över om vi kan hitta några alternativ till dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av poeman:

Kan nämna att jag returnerade en vara som ankom cdon den 26/5 och idag (2/6) har jag fått återbetalning. Ganska snabbt mao.

Det beror väl på produkt isf?
I mitt fall handlar det om ett defekt grafikkort.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

@CDON.COM:

Är det sant att väntetiden med att få återbetalning är ca 3-4 veckor?

Citerar en del av det som Tobias skrev till mig per mail;
"det ta upp mot 14 dagar tills att vårat lager har behandlat din retur och registrerat en återbetalning"

Varför jag nämner 3-4 veckor (minimum) är att...
1. ...posten kan dröja ca 2 dagar innan produkten kommer fram
2. ...mottagandet av produkten kan komma att glömmas bort och då står den på hyllan några dagar till
3. ...ev kontroll och registrering tar sin tid tydligen hos er
4. ...14 dagar tills behandlingen av returen och registreringen genomförs
5. ...de s.k. 2-3 bankdagar som det normalt tar att överföra pengar kan bli veckor om inte i värsta fall månader långa

Bättre att ni bara tar emot varan, registrerar returen och betalar ut summan till bankkontot som kunden ger så är hela kalaset klart inom en vecka, max en och halv!

Finns inget företag som bara återbetalar utan att först kontrollera varan.
Skulle de göra det så skulle de gå back på alla komponenter som kluddare haft sönder.

För övrigt så har de 30 dagar på sig att återbetala, har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Sen när behöver intern HDD laddare och hörlurar?
"Fyndvara Klass 2 – Gott skick

Produkten bär mindre spår av användning. Komplett med laddare/strömkabel men tillbehör som till exempel originalkartong, manual och hörlurar kan saknas."

Toshiba DT01ACA200 64MB 2TB

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Sen när behöver intern HDD laddare och hörlurar?
"Fyndvara Klass 2 – Gott skick

Produkten bär mindre spår av användning. Komplett med laddare/strömkabel men tillbehör som till exempel originalkartong, manual och hörlurar kan saknas."

Toshiba DT01ACA200 64MB 2TB

Tror mer det är själva fyndklassen som beskrivs då den är den samma på i stort sett alla prylar som har samma klassificering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej V854r,

Kan du återkoppla via PM med ditt ordernummer så skall jag se över om vi kan hitta några alternativ till dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Långdragen process med ett svar om dagen lol, ni har ju varit inloggade imorse samt nyligen utan att svara i pm :/
Fan vad underbart det hade varit om det funnits ett telefon nummer man kunde ringt och fått hjälp den vägen

Permalänk
Medlem

Harman Kardon Onyx Studio finns just nu till bra pris men är tyvärr slutsåld, kommer det att komma in fler till detta pris?