Permalänk
Medlem

Sennheiser HD650 hörlurar

Hej, säljer nu mina Sennheiser HD650 som är i utmärkt skick, sparsamt använda.

Säljer dom pga att jag lägger mer fokus på spelande än musiklyssnande och har köpt andra hörlurar för det ändamålet.

Dessa lurar behöver en hörlursförstärkare för att komma till sin rätt, jag har själv använt mig att ett Asus Xonar Essence STX och varit nöjd med ljudet.

Orginalkartong med allt som låg med finns kvar.
Inköpta 2014 och kvitto finns.

Jag är inte intresserad av några byten.

Skickas helst inte men om så blir överenskommet så står köparen för frakten.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Kan bara inflika till eventuella köpare att dessa hörlurar är skapade av gud. Jävla ljud för pengarna med valfri förstärkare till!

Lycka till med försäljningen och grattis eventuell köpare.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Fungerar dessa med NuForce 2 ?

alltså, orkar de driva dem ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fungerar dessa med NuForce 2 ?

alltså, orkar de driva dem ?

NuForce uDAC 2 + HD650 ska fungera fint.

HD650 är egentligen rätt så lättdrivna lurar, de flesta förstärkare fungerar bra tillsammans med dem. Självklart finns det potential att frigöra om du köper en rörförstärkare eller en riktigt dyr amp, men med uDAC 2 fungerar de redan bra och du kommer nog att bli grymt nöjd. HD650 var en gång i tiden Sennheisers flaggskeppslurar, men även idag presterar de ibland bättre än lurar i 7000-20000-kronorssegmentet.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av XFTality:

NuForce uDAC 2 + HD650 ska fungera fint.

HD650 är egentligen rätt så lättdrivna lurar, de flesta förstärkare fungerar bra tillsammans med dem. Självklart finns det potential att frigöra om du köper en rörförstärkare eller en riktigt dyr amp, men med uDAC 2 fungerar de redan bra.

Tackarrrr!

Vart sugen på att prova de lite mer High-End Lurarna rätt så länge nu.
Får ta mig en funderare!

Och anledningen till frågan med HD650 och NuForce uDAC2 är att jag redan äger en uDAC som du kanske förstod

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Funkar utan problem att driva dessa lurar med uDAC2.

Visa signatur

I frag, therefore I am

Permalänk
Medlem

Jag körde hörlurarna från början på det inbyggda ljudkortet, dock så har mitt moderkort inbyggd hörlursförstärkare.

Dom låter bra med mitt ljudkort men dom skalar otroligt med olika förstärkare vad jag förstått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av PekkerCadette:

@andreas_dock: Funkar utan problem att driva dessa lurar med uDAC2.

Gott, tack!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Jag använder ibland ett par hd650, både direkt från en Nexus 7 (2013) och några olika förstärkare (Objective 2 m fl) och håller med om att de verkligen skalar ypperligt med bra drivning. HD600 är dock lite mer neutrala. Ang nuforce-dac:en kan man inte förvänta sig någon neutral återgivning med en uDAC2 som färgar inspelningar rätt rejält;
http://nwavguy.blogspot.se/2011/02/nuforce-udac-2-drama.html
Har (tyvärr) själv ägt en sådan en kort stund, jag skulle kolla på en Objective 2+ODAC desktop om du vill ha en (mkt nära) referensåtergivning för relativt lite pengar.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | 16GB@2800MHz | 500GB Evo 960 m.2 | Dell U2515H | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad på onödiga otrevligheter*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem