Permalänk
Medlem

GPU (2x 680, 1x 670, 2x 570)

Kollar intresset för följande:

2st 680-kort 2gb, varav ett EVGA SC, det andra är jag för närvarande osäker på modell (men annat fabrikat) + ett vattenblock vardera (originalkylare saknas). Båda korten har blivit installerade i testsystem och stresstestade 1h+ (skärmdumpar ovan).

1st 670-kort 2gb + vattenblock (originalkylare saknas), ganska säker på att det är en EVGA modell, säljes som defekt. Installerat i testsystem, ger bild -> boot in i Windows sedan instabilitet och krash. Inte felsökt vidare, inte provat att baka, då jag icke har haft behov för kortet.

2st 570-kort 1.25gb, ett asus kort och ett kfa2 kort, säljes som defekta. Asus-kortet är helt svart. Kfa2-kortet har liknande symptom som 670-kortet ovan, dvs ger bild men instabiliteter sker ganska omgående. Utöver det var det även en del udda "!!!!!!!!!" tecken i samband med kortets specs vid boot/post, vilket får mig att tro att någon kan ha pillat med bios.

Har för närvarande inte grejerna här därför har jag svårt att säga exakt när affär kan ske samt kolla upp mer specifika detaljer någon kan undra över (men kan självfallet ske innan affär). Alla grejer har hängt med begagnatköp och blivit över, och allt som finns är själva korten, tillbehör, kartonger, och kvitton saknas alltså. Vattenblocken har jag inte ens kikat på då jag inte kör vattenkylt, bara antagit att de är kompletta och i bra skick.

680-korten kan säljas var för sig även om jag föredrar paket.
Startbud: 500kr/st - startbud inte nödvändigtvis == försäljning, vill även se intresse.

570-korten säljes endast som paket.
Startbud: 200kr - startbud inte nödvändigtvis == försäljning, vill även se intresse.

670-kortet paketeras helst med 680-korten (om de säljs som paket), annars med 570-korten.
Inkluderas i något av ovan paket beroende på hur budgivningen artar sig.

Köpare står för frakt + det vanliga säljer hur/var/när/till vem jag vill.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ledande bud:

680

EVGA SC: f1skarN 500kr.

Okänd modell: -

2x 680: f1skarn 1000kr.

670

Thesoxie 300kr.

2x 570

zaydfarid 400kr.

Permalänk
Avstängd

600 för en 680
ångrar

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det inte är fel på moderkortet då? På mitt moderkort kan jag starta datorn och får bild och ladda windows men så fort jag belastar mitt grafikkort så dör skärmen på den översta pci porten som du beskriver 670. Byter jag bara port på moderkortet så funkar det perfekt så det verkar vara strömförsörjning en på en pci port som strular och inte grafikkortet.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Är du säker på att det inte är fel på moderkortet då? På mitt moderkort kan jag starta datorn och får bild och ladda windows men så fort jag belastar mitt grafikkort så dör skärmen på den översta pci porten som du beskriver 670. Byter jag bara port på moderkortet så funkar det perfekt så det verkar vara strömförsörjning en på en pci port som strular och inte grafikkortet.

Moderkortet har en barnsjukdom, troligtvis relaterad till strömförsörjningen, ibland klarar det inte av att starta på första försöket för att sedan vara 100% stabilt alltid annars. Hade liknande problem (krash vid spel, trodde först grafikkortet var felet) med ett AM3+ system innan där jag mer eller mindre är säker på att moderkortet är problemet, flyttade över grafikkortet och allt annat exkl cpu till detta system, och problemet var bortblåst.

Visst skulle moderkortet vara del av problemet (itx så endast en pcie), men iom att flera kort fungerar fullt ut samt att jag faktiskt tror korten är defekta, så vill jag vara ärlig med det och väljer att sälja som defekt.

Permalänk
Medlem

Finns orginalkylare till 670? Finns i sådana fall bild på denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoer:

Finns orginalkylare till 670? Finns i sådana fall bild på denna?

Nej, originalkylare saknas, missade att skriva det. Bild går att ordna längre fram.

Permalänk
Medlem

300 kr + frakt för 670.

Mvh

Permalänk

400 för båda 570 + frakt

Permalänk
Medlem

500kr för evga gtx 680 sc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesoxie:

300 kr + frakt för 670.

Mvh

Skrivet av zaydfarid:

400 för båda 570 + frakt

Noterat. Vill bara bekräfta att ni läste beskrivningen och inser att (risken är stor) att korten har defekter?

Båda är isf ledande bud, och kommer att släppa de för det om ingen bjuder över.

Skrivet av f1skarN:

500kr för evga gtx 680 sc

Noterat.

Permalänk

drar ner mitt bud till 300 kr då

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaydfarid:

drar ner mitt bud till 300 kr då

Okej.

edit: kan tydligen inte uppdatera andra posten i tråden längre, så mycket för att hålla nuvarande bud up to date...

Permalänk
Medlem

Är något av korten kvar? Isåfall vilket/vilka?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Är något av korten kvar? Isåfall vilket/vilka?

Japp, slängde iväg ett PM då jag redan var på väg då jag såg din köpes annons innan denna post.

Permalänk
Medlem

Hej! Har du något 680 kvar?