Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Du menar att om man kör den där Falcon Crest eller vad den hette på Challenging så får man Set Items värda 240GS?

Japp!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Vad menar du med att de inte har chans att rolla alla stats?

Skrivet av LazySoft:

@Christoffer1989:
Troligtvis menar han att man efter en roll och valt vilken stats man vill ha, så kan man bara sedan slå tärningen om just denna. Man kan inte byta efter ett val.

Vad jag menade var att jag har ett par lila knee pads som har +Firearms +Stamina och +Electronics (ej mod). Likaså hade jag ett par vantar som hade +Stamina och +Electronics (ej mod). För mig är dessa items klart bäst eftersom de ger stats i alla tre kategorier, vanligtvis har items bara en av dessa tre.

Min fråga var därmed - går det att rolla fram trippelstat items när man craftar typ Firearms Kneepad Blueprint eller blir det bara +Firearms på den och inget annat?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Adda mig "Jason3327"

Permalänk
Medlem

@Mocka:
Du rollar om de som finns sedan får välja vilken du vill byta men bara en av dom. Sedan är det bara den du rolla om flera gånger.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Skrivet av ronz:

Någon som fått sämre FPS efter patchen?
Efter ett tag så sänks min fps med cirka 15, likadant för en kompis.
Jag tror det fixar sig om man tabbar ur och in

fps för mig är doodoo utanför vart jag än vänder, men bra inomhus.
grafikminnet ska vara mökke lägre kanske 1.5gb . och ja settings är nerboppade.
detta spelö kan inte använda mer än 2.5gb fysiskt minne. se bilden.
det borde vara mer än 4.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Ett spel kan väl ändå inte göra alla spelare nöjda eller?
Darkzone är och kommer att förbli en pvpzone vare sig ni vill eller inte . Trivs man inte med risken att bli mördad av en annan spelare så kör pve. Själv tycker jag att det är det roliga i DZ även om jag tycker att det har blivit mindre farligt i DZ efter senaste patchen.. Och farma phoenix credits har blivit avsevärt enklare

Permalänk

Hej, Jag köpte The Division pc spelet (fysiska skivor) på Gamestop, och har spelat upp min karaktär en hel del. Jag spelar inte via Steam utan bara Uplay (för jag tänkte inte på att egentligen ha spelet som Steam).

Vad händer om jag vill byta dator eller t.ex spela på en PS4. Behöver jag börja om från början då?
Jag har alla pc spel på en intern SSD hårddisk som jag kan flytta.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pollisoong:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xla1/t31.0-8/13029706_1145796012105274_5857874364614762928_o.jpg
fps för mig är doodoo utanför vart jag än vänder, men bra inomhus.
grafikminnet ska vara mökke lägre kanske 1.5gb . och ja settings är nerboppade.
detta spelö kan inte använda mer än 2.5gb fysiskt minne. se bilden.
det borde vara mer än 4.

Det ligger på 4GB för mig, så det stämmer inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silverfisken:

Hej, Jag köpte The Division pc spelet (fysiska skivor) på Gamestop, och har spelat upp min karaktär en hel del. Jag spelar inte via Steam utan bara Uplay (för jag tänkte inte på att egentligen ha spelet som Steam).

Vad händer om jag vill byta dator eller t.ex spela på en PS4. Behöver jag börja om från början då?
Jag har alla pc spel på en intern SSD hårddisk som jag kan flytta.

Nej inte om du byter dator. Spelet är ju kopplat till ditt uplay account. Och det kan du ju använda på vilken dator som helst.
PS4 behöver du däremot köpa ett nytt spel och får sonika börja om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har för mig att dom ska lägga till en separat bracket för dom med bra gear i nästa patch, så ditt problem försvinner förmodligen

Skickades från m.sweclockers.com

Blev ju iofs bara två brackets. Över och under 161 i gs. Dock bättre än inget då nyblivna lvl 30 slipper möta toppgearade.

Skrivet av iben301:

Haha behöver man vara 75 för köpa blue print? lvl 90 för valkyria.

Tycker väl att det verkar fullt rimligt för de bästa vapnen, finns mycket annat bra att köpa redan på dz rank 30. Speciellt nu när man har darkzone missions så går det ganska snabbt att levla.

Skrivet av kiario:

Fan vilken kass Incursion dlc. Stort sett ett rum bara med 15 vågor av inkommande npc och en stationär apc. Sicken besvikelse MAssive!

Ja tur att det var fri content annars hade jag varit riktigt upprörd. Hade förväntat mig något mycket mer. Inte 60 sekunders rush till bossrummet och sen 30 minuters bossfight nästan helt utan variation.

Skrivet av milky81:

Jo fast då har jag i alla fall mer variation på mitt grindande.

Hur som helst, MIN åsikt är att JAG skulle vilja ha möjlighet till en Darkzone utan PvP

Jag säger inte att man ska ta bort PvP men att möjligheten att spela i Darkzone utan PvP hade varit nice.

Ja hade varit fint med ett läge där man kan få lvl 30-32 mobs även utanför darkzone. Förslagsvis med loot som ligger ett steg under de i darkzone.

Permalänk
Medlem

Jaha ni, har ett litet dilemma.

Köpte spelet till ps4 och verkligen älskar spelet, är maxlvl och ca ilvl 170 nu MEN känner att sikta är fruktansvärt svårt ibland och jag brukar alltid lira på PC så mina frågor är följande;

Kan min burk lira detta på bra inställningar? ( vilken upplösning tror ni på )

I7-4790k
390 nitro 8gb
16gb ram
Windows 10
Ssd
Skärm : Philips bdm4065UC

Samt hur är kontrollerna? Bra planlagt? ( är ju en hel del och på dosa fungerar dem ypperligt )

Några buggar som ni pc spelare märkt av som är specifikt för PC?

Stort tack för eran tidag.

Mvh
Emil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Jaha ni, har ett litet dilemma.

Köpte spelet till ps4 och verkligen älskar spelet, är maxlvl och ca ilvl 170 nu MEN känner att sikta är fruktansvärt svårt ibland och jag brukar alltid lira på PC så mina frågor är följande;

Kan min burk lira detta på bra inställningar? ( vilken upplösning tror ni på )

I7-4790k
390 nitro 8gb
16gb ram
Windows 10
Ssd
Skärm : Philips bdm4065UC

Samt hur är kontrollerna? Bra planlagt? ( är ju en hel del och på dosa fungerar dem ypperligt )

Några buggar som ni pc spelare märkt av som är specifikt för PC?

Stort tack för eran tidag.

Mvh
Emil

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan säkert köra det på low/medium
Kontrollerna tycker jag är kanon men behöver lite invänjning men det sker automatiskt mellan 1-30
Vad gäller buggar har jag inget svar

Permalänk
Skrivet av Belarion:

Jaha ni, har ett litet dilemma.

Köpte spelet till ps4 och verkligen älskar spelet, är maxlvl och ca ilvl 170 nu MEN känner att sikta är fruktansvärt svårt ibland och jag brukar alltid lira på PC så mina frågor är följande;

Kan min burk lira detta på bra inställningar? ( vilken upplösning tror ni på )

I7-4790k
390 nitro 8gb
16gb ram
Windows 10
Ssd
Skärm : Philips bdm4065UC

Samt hur är kontrollerna? Bra planlagt? ( är ju en hel del och på dosa fungerar dem ypperligt )

Några buggar som ni pc spelare märkt av som är specifikt för PC?

Stort tack för eran tidag.

Mvh
Emil

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelar med en Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB ej överklockad, 8GB RAM, MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming +ssds, 1 standard skärm IPS samsung, full HD, och tycker jag ha bra grafik och inget hackande. Är iallafall nöjd.

Inte spelat så överdrivet mycket, men buggar jag stött på är t.ex fönster som ej går att hoppa in i för att ta loot, eller stegar som inte går att klättra ner/upp på, loot väskor som ej går att öppna osv, sen kollar man på vissa spelare i en mission så flyger vapen och support station i luften bakom dem och vissa spelare "åker" sittandes. Så visst finns det buggar och "hacks".

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belarion:

Jaha ni, har ett litet dilemma.

Köpte spelet till ps4 och verkligen älskar spelet, är maxlvl och ca ilvl 170 nu MEN känner att sikta är fruktansvärt svårt ibland och jag brukar alltid lira på PC så mina frågor är följande;

Kan min burk lira detta på bra inställningar? ( vilken upplösning tror ni på )

I7-4790k
390 nitro 8gb
16gb ram
Windows 10
Ssd
Skärm : Philips bdm4065UC

Samt hur är kontrollerna? Bra planlagt? ( är ju en hel del och på dosa fungerar dem ypperligt )

Några buggar som ni pc spelare märkt av som är specifikt för PC?

Stort tack för eran tidag.

Mvh
Emil

medium med bra flyt. Det lär vara snyggare än till ps4. Det är enkelt med kontroller. BTW; det finns ju så att du kan koppla in mus/tagentbord även till ps4 om du inte vill starta om.

Permalänk
Medlem

Ja synd patchen var ett stort skämt. Springa till ett rum sen skjuta samma fiender 30 minuter. Galet tråkig. Bra spel annars, lite repetivt dock.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

medium med bra flyt. Det lär vara snyggare än till ps4. Det är enkelt med kontroller. BTW; det finns ju så att du kan koppla in mus/tagentbord även till ps4 om du inte vill starta om.

Hur då?

Krävs något extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Ja synd patchen var ett stort skämt. Springa till ett rum sen skjuta samma fiender 30 minuter. Galet tråkig. Bra spel annars, lite repetivt dock.

Jo det är rätt så värdelöst designat, fienderna slutar ju inte heller spawna efter sista vågen heller, först bara när apcn är förstörd men vägen dit är lång minsta lilla fel och alla är döda och man är tillbaks på ruta 1. Svider ju att man vill få dom där nya gear pieces men spela ett sånt här korkat uppdrag där det är menat man ska förlora tänker jag inte ödsla tid på direkt.

Permalänk

Har vi några som vill grinda lite DZ eller typ LEX eller Falcon ? Adda mig gärna LuV3N , har fungerande mic, och är trött på att lira med alla randoms som tyvärr ofta vill springa åt olika håll. Vill att det går undan när man spelar.

Permalänk
Medlem

@LazySoft: Tack. Undrar hur ovanliga multi-stat items är egentligen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Vad jag menade var att jag har ett par lila knee pads som har +Firearms +Stamina och +Electronics (ej mod). Likaså hade jag ett par vantar som hade +Stamina och +Electronics (ej mod). För mig är dessa items klart bäst eftersom de ger stats i alla tre kategorier, vanligtvis har items bara en av dessa tre.

Min fråga var därmed - går det att rolla fram trippelstat items när man craftar typ Firearms Kneepad Blueprint eller blir det bara +Firearms på den och inget annat?

Jag har då bara sett Holster som kan ha alla 3 "main" stats, annars har jag alltid på allt jag hittat annars bara har 1 "main".. Vad är detta du hittat som tex kneepads med alla 3?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Jag har både ett Holster som har +Firearms + Stamina och +Electronics, samt en annan item (minns inte vilken) som ger +Stamina och +Electronics. Mer stats innebär dock mindre resistans mot Bleed, Shock, etc.

Men kan man rulla undan i tid så spelar sådant egentligen ingen roll.

Skrivet av Mocka:

Vad jag menade var att jag har ett par lila knee pads som har +Firearms +Stamina och +Electronics (ej mod). Likaså hade jag ett par vantar som hade +Stamina och +Electronics (ej mod). För mig är dessa items klart bäst eftersom de ger stats i alla tre kategorier, vanligtvis har items bara en av dessa tre.

Min fråga var därmed - går det att rolla fram trippelstat items när man craftar typ Firearms Kneepad Blueprint eller blir det bara +Firearms på den och inget annat?

Enligt min egna erfarenhet får man helt enkelt den stat som står när man tittar på receptet, inget annat. Som jag sett så går det heller inte att rulla om gear så att man får fler, utan man kan endast rulla om så man får mer av det man redan har. Gear med fler än en stat måste man nog hitta.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fått massiva lagg-problem efter patchen?
Stundtals fryser hela spelet för att sakta börja hacka igång tills fps kommer upp till normalt igen...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Jag har både ett Holster som har +Firearms + Stamina och +Electronics, samt en annan item (minns inte vilken) som ger +Stamina och +Electronics. Mer stats innebär dock mindre resistans mot Bleed, Shock, etc.

Men kan man rulla undan i tid så spelar sådant egentligen ingen roll.

Enligt min egna erfarenhet får man helt enkelt den stat som står när man tittar på receptet, inget annat. Som jag sett så går det heller inte att rulla om gear så att man får fler, utan man kan endast rulla om så man får mer av det man redan har. Gear med fler än en stat måste man nog hitta.

Okej, bra att veta. Då fortsätter jag köpa recept i lugn och ro.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Se min dator i signatur. Har jag gjort nåt fel för jag får bara 40 fps med inställning high. Borde jag inte få mer?

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem

Alltså, var in och spelade en halvtimme för en gångs skull eftersom man kanske kan bli undvikad att bli farmad lika hpårt nu, det står att jag har gear 153 tror jag det var, men jag blir skickad in i 162+ DZ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Alltså, var in och spelade en halvtimme för en gångs skull eftersom man kanske kan bli undvikad att bli farmad lika hpårt nu, det står att jag har gear 153 tror jag det var, men jag blir skickad in i 162+ DZ?

"Dark Zone
Fixed a loophole where players could enter a lower gear score bracket in the Dark Zone"

http://forums.ubi.com/showthread.php/1434010-Changelog-April-...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

"Dark Zone
Fixed a loophole where players could enter a lower gear score bracket in the Dark Zone"

http://forums.ubi.com/showthread.php/1434010-Changelog-April-...

Så gear score bracket är helt trasig nu då? För jag har inte en pryttel i kistan...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belarion:

Hur då?

Krävs något extra?

Tänkte på http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/238617-ps4_...

Permalänk
Medlem

Fifan 1000kr haha näe då blir det att köpa en pc variant också ; )