Permalänk

Steam startar inte

Halloj!

Jag har nu försökt få igång steam i ca 1 timma utan något resultat.
När jag försöker starta steam så ser man laddnings-ikonen bredvid muspekaren i 0.1s, och det händer absolut inget mer.
Har installerat om steam ett flertal gånger, installerat på olika hårddiskar, samt testat många tips som nätet har att ge.
Har försökt tvinga igång "Steam Client Service", men får bara upp ett meddelande om att tjänsten stoppades direkt då den inte används.

Är det någon som har varit med om något liknande, och lyckats fixa det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S | MB: Asus Z97 Pro Gamer | CPU: Intel i7 4790k 4.7GHz OC | RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black | GPU: EVGA Geforce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ | PSU: Cooler Master G750M | OS: Windows 10 | CPU+GPU Custom water loop

Permalänk

För att tillägga så får jag inte någon steam-relaterat process i aktivitetshanteraren.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S | MB: Asus Z97 Pro Gamer | CPU: Intel i7 4790k 4.7GHz OC | RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black | GPU: EVGA Geforce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ | PSU: Cooler Master G750M | OS: Windows 10 | CPU+GPU Custom water loop

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem för ett tag sen. Jag avinstallerade och körde CCleaner, bootade om, installerade steam och det funkade.

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med steam igår den kunde inte starta gav connection error. Jag väntade några timmar och installerade om steam igen så funkar den nu bra. Ibland deras servrar är upptagna eller de gör uppdateringar.

Din dator hårddisk måste vara problemet...
Använder du mekanisk eller SSD hårddiskar ? Kör diagnostik och kolla att din hårddisk inte har många skadade sektorer. C5, C6 använd Crystal Disk Info program.