Permalänk
Inaktiv

Sorry om jag går lite OT men måste passa på att fråga.
Ni som har börjat röka e-cigg för att sluta röka vanliga cigg, tycker ni att e-cigg är ett alternativ som faktiskt funkar eller finns det något bättre alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Sorry om jag går lite OT men måste passa på att fråga.
Ni som har börjat röka e-cigg för att sluta röka vanliga cigg, tycker ni att e-cigg är ett alternativ som faktiskt funkar eller finns det något bättre alternativ?

Definitivt det bästa jag testat, jag slutade på en vecka och har varit rökfri i runt 240 dagar utan att bli sugen, inte ens på fyllan
Det är barnsligt enkelt med e-cigg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Definitivt det bästa jag testat, jag slutade på en vecka och har varit rökfri i runt 240 dagar utan att bli sugen, inte ens på fyllan
Det är barnsligt enkelt med e-cigg.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad bra!
Tack så mycket för ditt svar ^^
Några tips du kan ge en nybörjare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Vad bra!
Tack så mycket för ditt svar ^^
Några tips du kan ge en nybörjare?

Kolla på många reviews på Youtube innan slänger dig på köpknappen, och köp inte e-juice med för hög nikotinhalt.
Det går alltid att vejpa juice med låg nikotinhalt, köper du för kraftig så är det bara att kasta eller strula med att blanda ut.

Första frågan du bör ställa dig själv är om du vill köra e-cigg där du kör mun-till-lunga som med cigg eller direkt ner i lungorna som med vattenpipa. Förstnämnda påminner mer om cigarettrökning såklart, medans sistnämnda producerar bra mycket mer ånga.

Och viktigast av allt, läs på om batterisäkerhet. Dessa batterier är riktigt farliga om de hanteras fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Sorry om jag går lite OT men måste passa på att fråga.
Ni som har börjat röka e-cigg för att sluta röka vanliga cigg, tycker ni att e-cigg är ett alternativ som faktiskt funkar eller finns det något bättre alternativ?

Jag tycker definitivt det fungerar! För 11 dagar sedan så fick jag hem min ejuice (Yaeliq Menthol) till min Kanger Topbox Nano (som jag fick några dagar innan) och när jag testade den första gången så var det sista gången jag rörde en cigarett.

Gick från att ha rökt ett paket om dagen i runt 12 år till att sluta. För mig som är en extrem vanemänniska som har sina låsta rutiner så tog det några dagar att vänja mig vid smaken/känslan och det annorlunda "meckandet" med en ecig i jämförelse med att bara tända en vanlig cigarett, men gav mig fan på att jag skulle göra det och trots en, ibland, svajig period med några dry-hits och lite skum smak så tycker jag ändå att det fungerar och jag kommer nog aldrig röra en cigarett igen. Tyckte redan efter tre dagar att vanlig cigarettrök luktade skit, något som jag älskade förut, ett bra tecken på att saker i kroppen är på väg till det normala igen.

Mina största tips, välj en variant med utbytbart, laddningsbart, batteri så du slipper sitta där med utan när du som mest behöver det! Känner att jag valde rätt direkt när jag forskade i någon månad innan beställning och valde en med 18650-batteri och köpte några extra så man alltid har fulladdat redo för byte. Sen förbered dig på att det inte är samma sak! Jag var beredd på det men bestämde mig för att lära mig vänja mig vid det och det har jag nu gjort efter en och en halv vecka. Men då går jag fortfarande ut trots att jag inte behöver, allt för att hålla samma rutin i tron om att det då blir lättare att byta. Körde runt 10 bloss per vanlig cigg och kör samma med eciggen.

Sen det med att välja rätt nikotinnivå kan jag inte svara stenhårt på, jag som rökte ett paket om dagen valde en vätska med 12 mg nikotin och det känns helt rätt för mig i det inledande stadiet, inte för starkt och känner inte för stort sug en kort stund efter heller. Ska på sikt trappa ned och har lagt upp ett potentiellt schema där jag tänker att jag efter 2-3 månader byter till 6 mg och sen kanske går ner till nikotinfritt.

Gör ett försök! Det enda det kostar dig är lite pengar och om du lyckas så har du din hälsa att vinna, en chansning värd att ta eller vad säger du?

Ps. Beställde mitt paket med Kanger Topbox Nano, Nitecore D2 laddare, 2 st Samsung-25R 18650 batterier samt ett fempack extra mun-lunga 1.5 (?) ohm coils för strax över halva priset mot vad det skulle kosta här i Sverige ifrån Fasttech, och då Authentic-versioner av allt förstås då jag inte ville tumma på kvalitén. Totalt dryg 800 kr mot drygt 1500 kr om jag hade beställt från butik i Sverige.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på 500ml ejuice från Nicoticket, hoppas innerligt att den inte fastnar i tullen utan bara går igenom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Sorry om jag går lite OT men måste passa på att fråga.
Ni som har börjat röka e-cigg för att sluta röka vanliga cigg, tycker ni att e-cigg är ett alternativ som faktiskt funkar eller finns det något bättre alternativ?

Ja absolut, för mig var det dock först när jag köpte en Sub ohm E-cigg som jag faktiskt la av med rökandet, det hände faktiskt samma dag som jag fick hem Sub Ohmen och insåg att detta gav mig precis det jag ville av en E-cigg, har varit rökfri sedan 14 december och inte rört en cigg sedan dess och mår faktiskt bra mycket bättre med, fått upp lite mer kondition etc. Rekommenderar starkt E-cigg som ett substitut mot rökning!

Permalänk
Inaktiv

Tack så mycket för alla svar!
Tanken bakom det hela är att jag ska beställa en e-cigg till farsan som måste trappa ned på sitt rökande.
Har kollat på den här e-ciggen. Är den okej enligt er mer kunniga? ^^
http://eciggs.se/produkter/ecigg-kit/joyetech-evic-vt-60w-kit-5000mah/

Permalänk
Medlem

synd att det inte finns snygga e-cigaretter typ ser ut som en pipa

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

synd att det inte finns snygga e-cigaretter typ ser ut som en pipa

Det finns ju?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Limelight gör en hel del fancy pipor för den som är lagd åt det hållet.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Najs nått för mig

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tjena vejpclockers

Har rökt en del förut men har slutat för 6mån sen men får sug ibland.
Har beställt en KBOX 200W (2st Sony VTC4 18650 2100mAh, 30A) med en SMOK TFV4 Mini tank. Har även köpt liquid voyage 4 sampler juice

Beställdes från esmokes och dom har redan skickat det, på en söndag.. Blev lite förvårad hur snabbt de skickar.

Vad tycker ni? Är det en bra setup?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Skrivet av cads:

Tjena vejpclockers

Har rökt en del förut men har slutat för 6mån sen men får sug ibland.
Har beställt en KBOX 200W (2st Sony VTC4 18650 2100mAh, 30A) med en SMOK TFV4 Mini tank. Har även köpt liquid voyage 4 sampler juice

Beställdes från esmokes och dom har redan skickat det, på en söndag.. Blev lite förvårad hur snabbt de skickar.

Vad tycker ni? Är det en bra setup?

Skickades från m.sweclockers.com

låter bra, du hade kanske inte behövt köpt vtc4 batterierna då du ändå inte kommer köra så låga ohm då du ställt in dig på tfv4.
du hade tillexempel kunnat kört samsung 25r eller sony vtc5 för mer mah men visst, vtc4 är klockrena batterier när du behöver hög urladdning.
angående tanken har jag kört alla 3 storlekar i tfv4 klassen, är väll nöjd med alla. stora måln, ok smak, och topfill.
negativa är väll att den dricker en del juice, och att det faktiskt finns tankar där ute med bättre smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Tjena vejpclockers

Har rökt en del förut men har slutat för 6mån sen men får sug ibland.
Har beställt en KBOX 200W (2st Sony VTC4 18650 2100mAh, 30A) med en SMOK TFV4 Mini tank. Har även köpt liquid voyage 4 sampler juice

Beställdes från esmokes och dom har redan skickat det, på en söndag.. Blev lite förvårad hur snabbt de skickar.

Vad tycker ni? Är det en bra setup?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det ser bra ut det där, jag hade dock kompletterat med en batteriladdare (Nitecore D2). Vad tog du för nikotinhalt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

låter bra, du hade kanske inte behövt köpt vtc4 batterierna då du ändå inte kommer köra så låga ohm då du ställt in dig på tfv4.
du hade tillexempel kunnat kört samsung 25r eller sony vtc5 för mer mah men visst, vtc4 är klockrena batterier när du behöver hög urladdning.
angående tanken har jag kört alla 3 storlekar i tfv4 klassen, är väll nöjd med alla. stora måln, ok smak, och topfill.
negativa är väll att den dricker en del juice, och att det faktiskt finns tankar där ute med bättre smak.

Tanken var att jag vill ha möjlighet till andra typer av claros/tanks längre fram så därför valde jag både de batterierna och moddet. Härligt, är det någon skillnad på de fyra? Vilka andra tycker du smakar bättre och vilka drar mindre juice? Kanske något man får kompromissa med?

Skrivet av KKay:

Ja det ser bra ut det där, jag hade dock kompletterat med en batteriladdare (Nitecore D2). Vad tog du för nikotinhalt?

Tänkte köpa laddare men såg att man kan ladda genom moddet. Kanske bättre med en separat laddare? Tyckte jag läste det någonstans. Körde på 12mg läste även det någonstans att mellan 12 och 18 är cigg mängd?

Rätta mig gärna om jag har fel. Är helt ny inom vejping och vill lära mig mer.
Tack för svaren

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Tanken var att jag vill ha möjlighet till andra typer av claros/tanks längre fram så därför valde jag både de batterierna och moddet. Härligt, är det någon skillnad på de fyra? Vilka andra tycker du smakar bättre och vilka drar mindre juice? Kanske något man får kompromissa med?

Tänkte köpa laddare men såg att man kan ladda genom moddet. Kanske bättre med en separat laddare? Tyckte jag läste det någonstans. Körde på 12mg läste även det någonstans att mellan 12 och 18 är cigg mängd?

Rätta mig gärna om jag har fel. Är helt ny inom vejping och vill lära mig mer.
Tack för svaren

Det går ju att ladda genom modden, men det brukar ofta ta väldigt lång tid och i vissa fall bli varma. Jag litar hellre på en dedikerad laddare, med sånna här farliga batterier

12mg blir mest troligen för högt. Gjorde själv samma misstag och köpte 12mg när jag började då jag som du hade läst det. Med äldre e-cigg eller mun-till-lunga tanks så är det nog ganska optimalt, men inte sub-ohm. Dom flesta kör på 3-6mg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det går ju att ladda genom modden, men det brukar ofta ta väldigt lång tid och i vissa fall bli varma. Jag litar hellre på en dedikerad laddare, med sånna här farliga batterier

12mg blir mest troligen för högt. Gjorde själv samma misstag och köpte 12mg när jag började då jag som du hade läst det. Med äldre e-cigg eller mun-till-lunga tanks så är det nog ganska optimalt, men inte sub-ohm. Dom flesta kör på 3-6mg.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska försöka få hem en laddare med. Liquid voyage har inte hunnit skicka så jag la en kommentar att jag ville ha en 6mg istället, hoppas de hinner se det innan dom skickar

tack för tipsen

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Nu jäklar, direkt från USA! VAPEMAIL! Sjukt glad och överraskad av detta företag, fick med förutom det jag beställde ytterligare 240ml sample vätskor, 50% rabatt så kostade mig 1800 spänn, sammanlagt så fick jag 810ml ejuice att använda mig utav!

Vissa av flaskorna är inte med här då lillbrorsan skulle ha några med.

Permalänk
Medlem

Tjena alla!

Första inlägget här, sitter på en Subvod och en Eleaf IStick Pico. Så om ni undrar något om dessa så kan ni alltid fråga på!

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Subox Mini (tack KKay för tipset) med mål att sluta röka. Jag har nu ägt den någon vecka och det var faktiskt rätt så likt att röka en cigarett, kanske inte i smak men jag får min nikotinfix och det "river" i halsen som det bör. Tanken är att trappa ner på nikotinhalten för varje juiceköp för att sedan helt lägga av.
Jag ser faktiskt ingen mening med att röka den som en vattenpipa, i vart fall inte om målet är att sluta röka. Som van rökare av icke-light-cigaretter tycker jag inte alls att 12mg är för mycket för för just "min till lunga".

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Nu jäklar, direkt från USA! VAPEMAIL! Sjukt glad och överraskad av detta företag, fick med förutom det jag beställde ytterligare 240ml sample vätskor, 50% rabatt så kostade mig 1800 spänn, sammanlagt så fick jag 810ml ejuice att använda mig utav!

Vissa av flaskorna är inte med här då lillbrorsan skulle ha några med.

Jäklar!
Ser riktigt najs ut de där, du får berätta hur dem smakade och vart du köpte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowwops:

Jäklar!
Ser riktigt najs ut de där, du får berätta hur dem smakade och vart du köpte!

Ojsan, glömde jag säga vilket företag det är xD, dom heter nicoticket, deras custard är bland det bästa jag testat, finns en herre vid namn Martyn Parker på youtube som har gjort reviews på nicotickets smaker och han är ganska så spot on på vad han säger där .

Deras Custard är min ADV, har testat många custards och tycker utan tvekan att deras är bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Ojsan, glömde jag säga vilket företag det är xD, dom heter nicoticket, deras custard är bland det bästa jag testat, finns en herre vid namn Martyn Parker på youtube som har gjort reviews på nicotickets smaker och han är ganska så spot on på vad han säger där .

Deras Custard är min ADV, har testat många custards och tycker utan tvekan att deras är bäst!

Åh, ska lätt kolla in dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crowwops:

Åh, ska lätt kolla in dem!

Det tycker jag verkligen du skall, grymt företag med gryma juicer!

Permalänk
Avstängd

Åhåå, kan inte bärga mig till imorrn då min eVic-VT förhoppningsvis kommer. Visste inget ö.h.t. om vapes för två dagar sedan, men har snöat in mig så totalt på det att det varit det enda jag läst om sedan dess.
Även jag är så fruktansvärt less på att röka då jag dessutom dragit på mig en envis lunginflammation eller nåt. Har haft ett konstant gurglande i bröstet i snart 2 veckor.
Förhoppningsvis blir inte det här precis samma grej som när jag upptäckte tjusningen med ipads. Trodde först det bara var nån plojgrej för otekniska medelklassmorsor, men så fick jag logga in på facebook på en väns ipad. Två dagar gick, och sedan fick min stationära stå orörd en månad i sträck tillsammans med resten av världen.

Har dock haft lite funderingar kring det hela.
Den jag beställt är ju en RBA med tempkontroll. Kan jag montera en dripper/RDA (är det samma sak?) på den och köra i voltkontrollsläge lika bra som vilken annan enhet som helst?

Isåfall har jag en väldigt trevlig idé involverande en horisontell och aningen konkav stovetop coil och lite meshfilter som kommer eliminera framtida behov av bongar och rizlapapper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Nu jäklar, direkt från USA! VAPEMAIL! Sjukt glad och överraskad av detta företag, fick med förutom det jag beställde ytterligare 240ml sample vätskor, 50% rabatt så kostade mig 1800 spänn, sammanlagt så fick jag 810ml ejuice att använda mig utav!

Vissa av flaskorna är inte med här då lillbrorsan skulle ha några med.
http://i.imgur.com/6ynu71K.jpg

åååh saknar deras beetlejuice föll pladask för den var min första ejuice jag köpte och efter det så är det bara att vänta, men eciggbutik.se skulle ta in nya nicotiket så då får man smaka underbaret igen (L). Snackade med dem imorse oxå de skulle ta in massa olika amerikanska märken så snart är det på G iaf samt deras support är den trevligaste jag varit med om sen väldigt givmilt poängsystem Dom lärde mig allt jag kan om vapeing då jag började var nice av dem

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Proffsmoddare

Meckade en Dual fused clapton med 2x24gauge Nicrome bas och en 39gauge kanthal wrap Brutal ångproduktion

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sea_man:

åååh saknar deras beetlejuice föll pladask för den var min första ejuice jag köpte och efter det så är det bara att vänta, men eciggbutik.se skulle ta in nya nicotiket så då får man smaka underbaret igen (L). Snackade med dem imorse oxå de skulle ta in massa olika amerikanska märken så snart är det på G iaf samt deras support är den trevligaste jag varit med om sen väldigt givmilt poängsystem Dom lärde mig allt jag kan om vapeing då jag började var nice av dem

Ja dom är suveräna att ha att göra med, rekommenderar dig att beställa från nicotickets sida nu när dom har 50% rabatt på alla juicer dock för du kan få hem mycket för dom pengarna, fick 171,50$ rabatt på min order .

Permalänk
Medlem

Tog ett break från vapeandet men börjat nu igen, med Wismec Reuleaux RX200 och GeekVape Avocado Genesis. Funkar mycket bättre än mina gamla billiga utslitna mech-mod kopior, nu är det bara att hitta den perfekta juicen. Det jag har nu smakar inte så värst mycket.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401