Permalänk

val av nytt grafikkort

hejsan söker ett nytt grafikkort till min Lenovo thinkpad e530

Någon som kan rekommendera ett bra ?

Permalänk

@martin_xxx: Det är inte många laptops som stödjer grafikorts-byte och jag gissar på att lenovon inte stödjer det men om man är väldigt desperat så finns det sätt att använda sig av ett externt grafikkort.

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

@martin_xxx: Det är inte många laptops som stödjer grafikorts-byte och jag gissar på att lenovon inte stödjer det men om man är väldigt desperat så finns det sätt att använda sig av ett externt grafikkort.

Tror inte externa grafikkort funkar med TS laptop det kräver Tunderbolt för de flesta lösningar.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk

okej varför skulle inte man kunna byta grafikkort ?

Skrivet av Anders9110:

Tror inte externa grafikkort funkar med TS laptop det kräver Tunderbolt för de flesta lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

okej varför skulle inte man kunna byta grafikkort ?

Grafikkretsen är fastlödd på moderkortet inne i laptopen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Nej har externt kort i den så jag kan byta det om jag vill

Skrivet av xfade:

Grafikkretsen är fastlödd på moderkortet inne i laptopen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

Nej har externt kort i den så jag kan byta det om jag vill

Nästan alla datorer har ett Intern eller ett Diskret grafikkort det är väldigt få datorer som använder sig av externa grafikkort och de flesta externa grafikkort kräver att man har Thunderbolt ifall man vill ha högprestanda grafikkort.

I de flesta bärbara datorer så är det diskreta grafikkort fastlödd i moderkort och går därför inte att byta ut det ifall man ska kunna byta ut ett diskret grafikkort som måste laptopen använda ett MXM grafikkort.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin_xxx:

Nej har externt kort i den så jag kan byta det om jag vill

Nej, det kan du inte..Du får köpa en stationär PC eller en laptop som faktiskt kan byta externt grafikkort...och det är väldigt krångligt att hålla på med det till bärbara datorer.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk

Ledsen, du kan inte byta grafikkort.. Jag förstår din förvirring, men du behöver helt enkelt lita på svaren i tråden.

Permalänk

okej aja tack för snabba och bra svar