Permalänk

Ser halva Skype på andra skärmen

Jag har två skärmar med 1920x1080 på varje och när jag startar CS:GO så ser jag halva skype på andra skärmen och när man stänger av spelet så har min chrome flyttas från andra skärmen till den andra finns det någon lösning? Jag kör Normal 4:3 1024x768 Helskärm på CS:GO och vill helst inte ändra det

Permalänk
Medlem

Du har redan svarat på ditt problem, problemet är att du inte kör 1920x1080 is cs:go varför du inte gör det vet jag inte.

Så svar på din fråga, lev med det eller kör korrekt upplösning i cs:go, om du inte vill köra cs:go i windowmode, ber om ursäkt om jag låter otrevlig, inte meningen

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Du har redan svarat på ditt problem, problemet är att du inte kör 1920x1080 is cs:go varför du inte gör det vet jag inte.

Så svar på din fråga, lev med det eller kör korrekt upplösning i cs:go, om du inte vill köra cs:go i windowmode, ber om ursäkt om jag låter otrevlig, inte meningen

Finns det ingen lösning? Jag kör inte 1920x1080 eftersom jag vill ha CS:GO utdragen

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Finns det ingen lösning? Jag kör inte 1920x1080 eftersom jag vill ha CS:GO utdragen

Nepp, eftersom du använder 2 skärmar, varav den ena skärmen kör korrekt upplösning, och kör sen mindre upplösning på andra så kommer allt du har öppetpå skärm 1 att flyttas/åka över till skärm 2, så det är bara att köra i cs:go i windowmode eller acceptera det, eftersom du inte vill spela spelet i korrekt upplösning

Permalänk
Medlem

Som ovan sa, det du kan göra är att ändra upplösningen på skärmarna i Windows till det lägre, eller dubbla grafikkort som inte är kopplade i sli, så kan de ge ut olika upplösningar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag kan köra CS i både 1600x900 och 1280x1024 utan att saker flyttas runt på mina skärmar. Testade precis att starta CS med skype uppe på skärm 1 och en twitch stream på andra skärmen och inget flyttades runt. Är datorn i sign som jag kör med. Kan dock inte hjälpa dig med hur det är så för mig men kan vara bra att veta att skall gå på något sätt.

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Skrivet av txzzo:

Jag kan köra CS i både 1600x900 och 1280x1024 utan att saker flyttas runt på mina skärmar. Testade precis att starta CS med skype uppe på skärm 1 och en twitch stream på andra skärmen och inget flyttades runt. Är datorn i sign som jag kör med. Kan dock inte hjälpa dig med hur det är så för mig men kan vara bra att veta att skall gå på något sätt.

Min kompis har samma som mig men han kan ha Skype på andra

Permalänk
Medlem

Ursäkta den naiva frågan men... 1024x726.. Utdraget... Varför i hela friden vill man utsätta sig för det frivilligt?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Ursäkta den naiva frågan men... 1024x726.. Utdraget... Varför i hela friden vill man utsätta sig för det frivilligt?

Well welcome to CS. Kan inte själv förklara varför jag inte kör 1080p. Det handlar om känslan i spelet som troligtvis beror på att man får mer fps på lägre upplösning så den känns bättre. Kan bara komma på några få professionella cs spelare som kör med 1080p. Sedan att köra med utdraget gör att karaktärerna på skärmen blir större och lättare att se vilket kan göra det lättare att sikta på dem.

Skrivet av CyrusRNetWork:

Min kompis har samma som mig men han kan ha Skype på andra

Hittade varför det fungerar för mig. När jag har min sekundära skärm på vänstersida om main skärmen så funkar det. Men när jag sätter min sekundära skärm till höger om min main skärm så blir det samma resultat som du beskriver.
Så en lösning skulle kunna vara att ändra i windows var skärmarna är inte optimalt men det fungerar.

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts så skickas allt åt höger, vet ej varför.
Går att lösa då genom att ändra hur skärmarna är eller t.ex byta upplösning i windows före du startar spelet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av txzzo:

Well welcome to CS. Kan inte själv förklara varför jag inte kör 1080p. Det handlar om känslan i spelet som troligtvis beror på att man får mer fps på lägre upplösning så den känns bättre. Kan bara komma på några få professionella cs spelare som kör med 1080p. Sedan att köra med utdraget gör att karaktärerna på skärmen blir större och lättare att se vilket kan göra det lättare att sikta på dem.

Hittade varför det fungerar för mig. När jag har min sekundära skärm på vänstersida om main skärmen så funkar det. Men när jag sätter min sekundära skärm till höger om min main skärm så blir det samma resultat som du beskriver.
Så en lösning skulle kunna vara att ändra i windows var skärmarna är inte optimalt men det fungerar.

Skrivet av BergEr:

Som redan nämnts så skickas allt åt höger, vet ej varför.
Går att lösa då genom att ändra hur skärmarna är eller t.ex byta upplösning i windows före du startar spelet.

Det funkade men då är min fråga finns det på något sätt man kan ändra i systemet så att allt skickas till vänster istället för höger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Det funkade men då är min fråga finns det på något sätt man kan ändra i systemet så att allt skickas till vänster istället för höger?

Nu har jag bara gjort en googling och kollat vad folk skriver om saken. Är en person med samma fråga här (CS:GO reddit) han verkar bli "Hotkey Resolution Changer" som gör att main skärmen byter upplösning genom att klicka på en knapp eller "Actual Multiple Monitors" som verkar ha inbyggd funktionalitet för att lösa detta problem(Tror jag?). Har dock ingen personlig erfarenhet av programmet eller något liknande men det kanske är något som skulle funka.

Visa signatur

Rigg: i5 3570K | XFX HD 7950 3GB | Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP | ASRock Z77 PRO3 ATX | BitFenix Outlaw | Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 | Antec VP650PM 650W | Windows 7 Home premium 64bit
Kringutröstning: Steelseries Kinzu v2 pro edition| Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Logitech G430 | Samsung 22'' S22B350H LED | BenQ 22'' GL2250 LED