Regelrätt i trafik (har jag gjort bort mig?)

Permalänk
Medlem

Regelrätt i trafik (har jag gjort bort mig?)

Nyligen så satt jag i bilen och skulle köra till vänster in i en korsning med huvudled. Då jag kom från mindre väg har jag väjningsplikt för kommande trafik. Från vänster kommer det en bil och signalerar att han ska höger, där jag kommer ifrån. Jag tar tillfället i akt att köra ut för att så effektivt få rullning på trafiken, men. Bilen fortsätter framåt och är decimeter från att köra in i sidan på mig, båda tvärnitar och ser lika förvånade ut. Frågan är vem som gjorde fel.

Om denna herre hade kört rakt in i mig trotts att han har signalerat att han ska av, har jag gjort fel?

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damadre:

Nyligen så satt jag i bilen och skulle köra till vänster in i en korsning med huvudled. Då jag kom från mindre väg har jag väjningsplikt för kommande trafik. Från vänster kommer det en bil och signalerar att han ska höger, där jag kommer ifrån. Jag tar tillfället i akt att köra ut för att så effektivt få rullning på trafiken, men. Bilen fortsätter framåt och är decimeter från att köra in i sidan på mig, båda tvärnitar och ser lika förvånade ut. Frågan är vem som gjorde fel.

Om denna herre hade kört rakt in i mig trotts att han har signalerat att han ska av, har jag gjort fel?

Du hade varit du som gjort fel, man ska alltid se till att ha fri körväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damadre:

Nyligen så satt jag i bilen och skulle köra till vänster in i en korsning med huvudled. Då jag kom från mindre väg har jag väjningsplikt för kommande trafik. Från vänster kommer det en bil och signalerar att han ska höger, där jag kommer ifrån. Jag tar tillfället i akt att köra ut för att så effektivt få rullning på trafiken, men. Bilen fortsätter framåt och är decimeter från att köra in i sidan på mig, båda tvärnitar och ser lika förvånade ut. Frågan är vem som gjorde fel.

Om denna herre hade kört rakt in i mig trotts att han har signalerat att han ska av, har jag gjort fel?

Japp, det hade varit ditt fel.
Att han blinkade måste ju inte betyda att han skulle svänga, han kanske skulle stanna vid sidan av vägen efter korsningen t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damadre:

Nyligen så satt jag i bilen och skulle köra till vänster in i en korsning med huvudled. Då jag kom från mindre väg har jag väjningsplikt för kommande trafik. Från vänster kommer det en bil och signalerar att han ska höger, där jag kommer ifrån. Jag tar tillfället i akt att köra ut för att så effektivt få rullning på trafiken, men. Bilen fortsätter framåt och är decimeter från att köra in i sidan på mig, båda tvärnitar och ser lika förvånade ut. Frågan är vem som gjorde fel.

Om denna herre hade kört rakt in i mig trotts att han har signalerat att han ska av, har jag gjort fel?

Samtidigt som det är ditt fel är det också hans fel då han missvisar. Om det till exempel finns en parkering längre fram åt höger men att innan personen kommer ditt är det en korsning och personen börjar blinka innan han har kört förbi korsningen för att visa att han ska in på parkeringen så gör denna person fel.

För ca 2 år sedan var det en kompis till mig som skulle köra upp. Han skulle köra ut i en rondell och skulle då göra detta när han såg att bilen som var inne i rondellen blinkade ut. När han väl körde ut så fortsatte dock denna bilen som egentligen blinkade ut och båda var därför tvungna att tvärnita för att undvika kollision. Detta påverkade dock inte hans uppkörning negativt, det var föraren i rondellen som gjorde fel och inte min kompis som började köra ut. Skulle det ha varit min kompis fel skulle han blivit kuggad enligt uppkörningsläraren.

Men hade det hänt en olycka så hade troligen du åkt fast tyvärr. Då den andra föraren bara behöver säga att han inte blinkade.

Permalänk

Japp

Det hade varit ditt fel, för han hade kunnat ha blinkers på av olyckshändelse eller med flit.
Vilket fall som helst är det DU som kör in i HANS körfält, när han även är på huvudled. (Alltså du har väjningsplikt)

Sen när polisen hade kommit hade han bara sagt "nej jag hade inte blinkers på, jag lovar" ditt ord mot hans men
saken är att du inte hade fri körväg och han hade inte väjningsplikt

Skönt att inget hände, men man måste vara extra försiktig med "älgar" i trafiken som jag kallar dem.

Varit många ggr nära ögat när jag varit ute o kört med hoj
litet trick som kan rädda dig istället för blinkers är att titta på deras däck vilken riktning däcken är på väg

Trevlig påsk

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem

@Tobbe_: Korsningen var mycket trafikerad och var och varannan bil gjorde som mig. Ibland så litar man mer på rytmen än något annat. Tack för svar

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

@besnikmaloku: Yes det är en annan sak att man är lite dum men har man rätten på sin sida så har man. Tack för svar

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Föraren av den andra bilen borde inte ha körkort men det var ditt fel enligt lagen.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Damadre:

jag kom från mindre väg har jag väjningsplikt för kommande trafik.

Detta har ingen som helst betydelse.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag var med om exakt samma situation för många år sedan. Men den gången small det och jag åkte på allt såklart, fastän den andra föraren erkände att han hade blinkersen påslagen och saktat ner. Så den läxan har man ju lärt sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Detta har ingen som helst betydelse.

Jag håller med, detta är extremt viktigt att belysa och måste följas i trafiken. Tyvärr något som 90% av alla inte gör.
Folk tror att störst är först....hur svårt ska det vara att följa trafikreglerna. Alla borde få gå på efterkontroll vartannat år och svara på frågor liknande teoriprovet.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damadre:

@Tobbe_: Korsningen var mycket trafikerad och var och varannan bil gjorde som mig. Ibland så litar man mer på rytmen än något annat. Tack för svar

Ja och där gav du ett till exempel, om det är väldigt trafikerat och man hela tiden måste vänta på att det blir helt klart (då man inte litar på blinkers) så bildar man rätt rejäla köer, så vissa fall så måste man nästan lite på blinkers. Så det är ett rätt suddigt område det där. Men kan du så vänta tills det blir helt klart för dig att köra, du lär ju bli den skyldige om det skulle hända något.

Better safe than sorry! (Passar nästan )

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Jag håller med, detta är extremt viktigt att belysa och måste följas i trafiken. Tyvärr något som 90% av alla inte gör.
Folk tror att störst är först....hur svårt ska det vara att följa trafikreglerna. Alla borde få gå på efterkontroll vartannat år och svara på frågor liknande teoriprovet.

Ett annat alternativ är att dom som bygger vägarna provkör innan dom slänger upp skyltarna. Det finns så många exempel på dåligt skyltade vägar i detta land. Varför inte bara skylta så att det känns naturligt att köra? När en större och mer trafikerad väg ska behöva stanna för en liten sidgata är det något som är fel.

Permalänk
Medlem

Det där händer hela tiden, folk vet inte vad de pysslar med.

Utgå alltid från att alla andra i trafiken är ute efter att döda dig, det är en bra tumregel för att undvika olyckor. Om de blinkar, så gör de det oftast för att förvilla dig och locka ut dig, lite som de där fodermaskinerna man kan hänga ut för att locka till sig rådjur/hjort i skogen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Ett annat alternativ är att dom som bygger vägarna provkör innan dom slänger upp skyltarna. Det finns så många exempel på dåligt skyltade vägar i detta land. Varför inte bara skylta så att det känns naturligt att köra? När en större och mer trafikerad väg ska behöva stanna för en liten sidgata är det något som är fel.

Fast nu står det ju tydligt att det i första hand är polisens anvisningar som gäller, i andra hand skyltar, och i tredje hand högerregeln, så att följa högerregeln oavsett storlek på vägen borde sitta i ryggmärgen på de som klarat teoriprovet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast nu står det ju tydligt att det i första hand är polisens anvisningar som gäller, i andra hand skyltar, och i tredje hand högerregeln, så att följa högerregeln oavsett storlek på vägen borde sitta i ryggmärgen på de som klarat teoriprovet.

Det skulle man kunna tro men de flesta verkar inte veta vad högerregel är (iaf i hålan där jag bor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast nu står det ju tydligt att det i första hand är polisens anvisningar som gäller, i andra hand skyltar, och i tredje hand högerregeln, så att följa högerregeln oavsett storlek på vägen borde sitta i ryggmärgen på de som klarat teoriprovet.

Ja men ibland borde dom skylta huvudled. Där jag bor går vägen ungefär som ett U och sen massa anslutande småvägar till denna huvudväg. Det är huvudled i hela U:et förutom i slutet när det bara är 2-3 angränsande vägar kvar, där har dom bestämt sig för att slå upp en skylt som bryter huvudleden. Vägen är dessutom byggt på sådant vis att om dom som kör på U svängen stannar så störs trafikrytmen. Det finns massa sådana exempel där det är helt galet skyltat. Jag vet inte om detta är mer förekommande i små städer?

Sen anser jag att dom borde skylta i stort sett överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Det skulle man kunna tro men de flesta verkar inte veta vad högerregel är (iaf i hålan där jag bor).

Inte i Jönköping heller. Folk är riktigt usla förare i den här staden.

Skrivet av SexMachine:

Ja men ibland borde dom skylta huvudled. Där jag bor går vägen ungefär som ett U och sen massa anslutande småvägar till denna huvudväg. Det är huvudled i hela U:et förutom i slutet när det bara är 2-3 angränsande vägar kvar, där har dom bestämt sig för att slå upp en skylt som bryter huvudleden. Vägen är dessutom byggt på sådant vis att om dom som kör på U svängen stannar så störs trafikrytmen. Det finns massa sådana exempel där det är helt galet skyltat. Jag vet inte om detta är mer förekommande i små städer?

Sen anser jag att dom borde skylta i stort sett överallt.

Ja, självklart är det bästa att det är välskyltat överallt så det inte blir missförstånd. Men det skulle oclså innebära en kostnad i att sätta upp och underhålla skyltarna, och folk slår ju backut så fort man pratar om utgifter, så det vore billigare om alla bara levde upp till vad de är lagpliktiga att veta.

Dock så skall väl sägas att det även står att säkerhet går före tafikregler, så om det är fullt av folk som inte kan köra och det leder till olykor om man följer trafikreglerna.. Kan det ju vara en induikation att det är läge att be om att få det bättre skyltat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

Det hade varit ditt fel, för han hade kunnat ha blinkers på av olyckshändelse eller med flit.
Vilket fall som helst är det DU som kör in i HANS körfält, när han även är på huvudled. (Alltså du har väjningsplikt)

Sen när polisen hade kommit hade han bara sagt "nej jag hade inte blinkers på, jag lovar" ditt ord mot hans men
saken är att du inte hade fri körväg och han hade inte väjningsplikt

Skönt att inget hände, men man måste vara extra försiktig med "älgar" i trafiken som jag kallar dem.

Varit många ggr nära ögat när jag varit ute o kört med hoj
litet trick som kan rädda dig istället för blinkers är att titta på deras däck vilken riktning däcken är på väg

Trevlig påsk

Bättre reklam för en dash-cam har jag nog aldrig läst!?
Felaktig och/eller utebliven användning av körriktningsvisare i Sverige är ju inte direkt ovanligt...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

@suhrim:

känner igen vad du menar, jag kör ut från höger in på en något större väg varje morgon, båda är fortfarande gator i ett bostadsområde men då den större vägen även har spårvagnsspår verkar 95% av alla som kör där tro att det är en huvudled men så är inte fallet, högerregeln gäller. de gånger jag faktiskt blivit utsläppt så att säga är lätträknade, de allra allra flesta kör bara på som om det vore huvudled.

jag är medveten om att spårvagnen har förkörsrätt om en sådan kommer på vägen, men biltrafikanterna i området följer felaktigt samma mönster vilket är väldigt störande.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Bättre reklam för en dash-cam har jag nog aldrig läst!?
Felaktig och/eller utebliven användning av körriktningsvisare i Sverige är ju inte direkt ovanligt...

Hahaha, det var ju inte min avsikt, använder inte dash cam
Jag hoppas inte Sverige blir ett land där dash cam måste användas (som vissa länder)

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

Hahaha, det var ju inte min avsikt, använder inte dash cam
Jag hoppas inte Sverige blir ett land där dash cam måste användas (som vissa länder)

Tyvärr har det varit så en längre tid, det har bara inte uppmärksammats. Funderar starkt på att skaffa mig en, måste bara hitta en lösning så att man kringgår kameraövervaknings-lagarna...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Höll på att smälla så på väg hem från jobbet en dag. Står och väntar, en bil blinkar och börjar svänga men ångrar sig och svänger tillbaka och håller på att klippa mig innan jag ens passerat väglinjerna som jag nitade fast innan. Jag hade knappast åkt dit eftersom jag inte ens var inne på vägen än, men för helvete...det var sååååå nära...

Sen har det ju hänt massor av gånger att folk blinkar men inte svänger så jag tar inga risker utan utgår från att folk faktiskt försöker döda mig i trafiken.

Om det antingen är en lyxig bil med en tant i eller någon skrotburk med pensionärer/invandrare i, var extra försiktig.....det är iaf den slutsats jag dragit efter 20 år med körkort.

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Tyvärr har det varit så en längre tid, det har bara inte uppmärksammats. Funderar starkt på att skaffa mig en, måste bara hitta en lösning så att man kringgår kameraövervaknings-lagarna...

så länge kameran inte är fast monterad så får du lov att spela in.
jag har min på hjälmen när jag kör det är helt reko

så antingen ha en hjälm när du kör eller ha go pro hängandes så kringar du lagarna

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Tyvärr har det varit så en längre tid, det har bara inte uppmärksammats. Funderar starkt på att skaffa mig en, måste bara hitta en lösning så att man kringgår kameraövervaknings-lagarna...

Vad jag vet så är det så länge du är i bilen så får du filma, men inte när du inte är i bilen

Skrivet av besnikmaloku:

så länge kameran inte är fast monterad så får du lov att spela in.
jag har min på hjälmen när jag kör det är helt reko

så antingen ha en hjälm när du kör eller ha go pro hängandes så kringar du lagarna

Se ovan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Vad jag vet så är det så länge du är i bilen så får du filma, men inte när du inte är i bilen
Se ovan

det vet jag inget om men jag vet att om den är fast monterad så får du inte filma, därav sa jag "ha en go pro hängandes"

jag har min på hjälmen som sagt det är helt ok också, vad jag vet och fått höra

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

det vet jag inget om men jag vet att om den är fast monterad så får du inte filma, därav sa jag "ha en go pro hängandes"

jag har min på hjälmen som sagt det är helt ok också, vad jag vet och fått höra

Asså, så länge den INTE filmar när du inte är i bilen så är det fortfarande OK vad jag har läst på. Så länge man stänger av kameran när man själv inte är i bilen så är det OK vad jag läst

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Asså, så länge den INTE filmar när du inte är i bilen så är det fortfarande OK vad jag har läst på. Så länge man stänger av kameran när man själv inte är i bilen så är det OK vad jag läst

Så fort den är fast monterad i bilen så är det inte okej, vad jag vet.

Citat:

Sedan halvårsskiftet 2013 finns en lag om kameraövervakning. Den säger att fast monterade kameror på allmän plats, och där personer kan identifieras, är olagliga utan tillstånd. Därmed ser det enligt lag ut som att bilkamerorna är olagliga då de kränker den personliga integriteten.

http://teknikensvarld.se/bilkameror-kan-vara-krankande-och-ol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Så fort den är fast monterad i bilen så är det inte okej, vad jag vet.

http://teknikensvarld.se/bilkameror-kan-vara-krankande-och-ol...

Det finns fortfarande inget prejudikat i domstol om det där än så länge. Så jag står fast vid det jag skrev innan. Du får gärna länka till något ställe som säger att det ÄR olagligt, inte KAN vara.

"Kammarrätten i Göteborg har i en dom (juni 2015) bedömt att en mobiltelefon med kamera som sätts i en hållare i en bil eller på en cykel får anses vara manövrerad på platsen och därför inte omfattas av kameraövervakningslagen. Datainspektionen har överklagat domen till Högsta förvaltningsdomstolen."

Källa: http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/kameraovervakn...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Jag skulle säga att det är hans fel men att du trots detta hade varit den skyldige. Ungefär som när mongon bara tvärnitar framför en av ingen anledning alls. Det är deras fel att olyckan händer men du som kör på bakifrån blir skyldig.