Permalänk
Medlem

Började för några dagar sedan med en ny karaktär. En scion som jag kör Whispering Ice med. Hittade staven på en annan karaktär och tyckte det verkade som en rolig stav Började med att få till 6 sockets (Hade sjuk tur och lyckades på typ 3-4 jewels). Kör 4 blå, 1 röd och 1 grön. (Röd = life leech och grön = cold penetration). Blåa är spell echo, faster casting, controlled destruction och increased aoe.

På bossar byter jag increased aoe mot concentrated effect eller elemental focus (om de inte kan bli chilled/frozen). Ibland byter jag ut cold pen mot hypothermia om det är stora packs utan tuffa bossar. Vissa bossar som står stilla mycket byter jag till och med ut life leech mot increased duration.

Helt sjukt hur kul jag har än så länge. Strax klar med merciless act 2 och det går så snabbt att döda både packs och bossar. Kör frost bomb med increased duration och increased aoe för att sänka frost resistance med mycket och sedan spammar jag icestorm.

Kul med ett vapen som inte kräver 6L (6S i detta vapen blir samma sak som en 7L då skillsen inte behöver vara länkade).

Precis sprungit igenom normal lab (Jag var level 50 ungefär) och det tog inte många sekunder att döda bossarna där. Tänkte köra berserker som förstaval för att inte behöva använda life-leech gem. Sedan blir det kanske raider för att alltid ha onslaught alternativt elementalist för mer cold penetration och mer dmg (Tack vare golem).

http://pathofexile.gamepedia.com/The_Whispering_Ice

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Härligt att läsa era upplevelser (ni som precis börjat spela)

Själv är man inne på ca 800+ timmar så fortf. en "noob" i jämförelse med Formerself

Dessvärre har jag redan börjat trötta på Perandus....90 vaal sparker, 86 LL BV och 84 Ele KB....är tveksam om jag kommer fortsätta köra aktivt överhuvudtaget...sneglar smått på The Division...

Men det kan också bli en reroll men jag känner inte att jag riktigt orkar bry mig längre...tappat lusten en gnutta...det enda som är kvar är att mörda Uber Atziri men känns långt borta denna liga då grinden för mer currency är i en rejäl svacka...sjukt dåliga drops denna liga...har aldrig varit så fattig hehe

Permalänk
Skrivet av misguided:

Härligt att läsa era upplevelser (ni som precis börjat spela)

Själv är man inne på ca 800+ timmar så fortf. en "noob" i jämförelse med Formerself

Dessvärre har jag redan börjat trötta på Perandus....90 vaal sparker, 86 LL BV och 84 Ele KB....är tveksam om jag kommer fortsätta köra aktivt överhuvudtaget...sneglar smått på The Division...

Men det kan också bli en reroll men jag känner inte att jag riktigt orkar bry mig längre...tappat lusten en gnutta...det enda som är kvar är att mörda Uber Atziri men känns långt borta denna liga då grinden för mer currency är i en rejäl svacka...sjukt dåliga drops denna liga...har aldrig varit så fattig hehe

Håller med. Det är kul att höra hur de tidiga intrycken av spelet är för de som nyligen börjat spela. Det är stor skillnad nu i jämförelse med när jag spelade första gången.

Just denna liga är det ju lättare än någonsin att köpa bra items. Shavronne's Wrappings kostar 2.5 ex, en ilvl 100 vit 6L armour kostar 1 ex, Voltaxic Rift (som alla, inklusive mig själv använder) är nere på 1 ex. Man har dessutom god tillgång till uniques som inte droppar vanligtvis, t.ex Solds Bridle (SC: 5ex, PSC: 40c) eller The Harvest (SC: 4ex, PSC: 60c).

Om du ska göra en ny gubbe, testa något annorlunda eller något som kräver restricted uniques som du antagligen inte kommer få chansen att leka med i så många framtida ligor. En i min guild kör just nu Zerphi's Last Breath CwDT Cyclone Pathfinder med Scold's Bridle, Voidbringer och 5x Fevered Mind. Varje Cyclone-tick gör ca 3000 skada, så det gäller att Zerphi's är aktiv. Denna build verkar dessutom fungera bra.

Själv sparar jag ihop till en Voll's Devotion för att testa en Avatar or Flame(jag är en idiot. "Deal no non-Fire Damage"....) CoC Chaos Discharger jag håller på att theorycrafta.

Edit: Gjort lite mer theorycrafting. Jag tror inte jag behöver köra Assassin för att få tillräckligt hög crit chance med Consuming Dark. Iställer kommer jag kanske utnyttja Occultist för följande Ascendancy-effekter:

  • Nearby Enemies have -20% Chaos Resistance (Detta blir alltså 20% More Damage)

  • Cursed Enemies you Kill have a 20% chance to Explode, dealing a quarter of their Maximum Life as Chaos Damage

  • Enemies you Curse take 10% increased Damage (detta är också en 10% More Damage)

  • 10% chance to gain a Power Charge on Critical Strike

  • +1 to Maximum Power Charges

Jag funderar även på om jag kan även köra CoC Wither för ytterligare "More"-skada.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Håller med. Det är kul att höra hur de tidiga intrycken av spelet är för de som nyligen börjat spela. Det är stor skillnad nu i jämförelse med när jag spelade första gången.

Just denna liga är det ju lättare än någonsin att köpa bra items. Shavronne's Wrappings kostar 2.5 ex, en ilvl 100 vit 6L armour kostar 1 ex, Voltaxic Rift (som alla, inklusive mig själv använder) är nere på 1 ex. Man har dessutom god tillgång till uniques som inte droppar vanligtvis, t.ex Solds Bridle (SC: 5ex, PSC: 40c) eller The Harvest (SC: 4ex, PSC: 60c).

Om du ska göra en ny gubbe, testa något annorlunda eller något som kräver restricted uniques som du antagligen inte kommer få chansen att leka med i så många framtida ligor. En i min guild kör just nu Zerphi's Last Breath CwDT Cyclone Pathfinder med Scold's Bridle, Voidbringer och 5x Fevered Mind. Varje Cyclone-tick gör ca 3000 skada, så det gäller att Zerphi's är aktiv. Denna build verkar dessutom fungera bra.

Själv sparar jag ihop till en Voll's Devotion för att testa en Avatar or Flame CoC Chaos Discharger jag håller på att theorycrafta.

Ja det är ju kul med access till T1 uniques på ett helt annat vis än tidigare men jag har bränt så mkt currency på mina 3 karaktärer att jag är så snuskigt fattig nu...alternativet är väl att kränga av grejerna man redan äger och använder men jag har en olustig känsla av att jag kommer vilja pusha samtliga 3 till 90+

Ny karaktär ligger i planerna men kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska köra samt OM jag ens ska köra hehehe.

Jaja den som lever får se

Permalänk
Medlem

"Behöver" Vaal Haste till min nuvarande build, och jag fick precis ett från en korrupt map som spawnade i The Llibrary. Där sparade jag 8 Chaos/6 Vaal!

Känns skönt att veta, kanske jag inte ens behöver den, då kan jag sälja den och de 8 Chaos kommer att bekosta 80% av mitt end-game gear.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Herregud vad Voltaxic Rift gått upp i pris nu när alla sett ZiggyDs Spark-scion. 50 Chaos är absolut lägsta pris, från det går det bara upp beroende på stats och antal länkar. Den billigaste 6L kostar 10 Exalts.

Här är förresten den build jag tänkt mig med min nuvarande karaktär: https://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAABAAAAADuAW...

Det är en kombination av ZiggyDs Spark Scion och en übertankig Firestorm-build (facetankar alla bossar utom Über Atziri) där tanken är att din Energy Shield regenerar så fort att den aldrig går ner till 0 (runt lvl 90 har man ca. 15-16k Energy Shield). Detta sker genom noden Zealot's Oath som gör att all Life Regen istället förvandlas till Energy Shield regen. För säkerhets skull har man ändå så mycket Armour som möjligt.

När jag levlar kommer jag att lägga några poäng i noderna kring Essence Surge för att få rejäl Energy Shield regen innan jag tar Zealot's Oath, men sen refundar jag dem.

Alla resistances är självklart maxade, och med Chaos Inoculation är man helt immun mot Chaos. Att man bara har 1 Life spelar ingen som helst roll, eftersom tanken är att Energy Shield regenererar så fort att den aldrig går ner till 0.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Alla resistances är självklart maxade, och med Chaos Inoculation är man helt immun mot Chaos. Att man bara har 1 Life spelar ingen som helst roll, eftersom tanken är att Energy Shield regenererar så fort att den aldrig går ner till 0.

Det finns en nackdel med CI. Att bli stunned, ignited, shocked och chilled/frozen baseras på hur mycket Life (inte ES) du har. Den baseras visserligen på värdet innan CI-effekten sänker det till 1, men det är ofta så pass lågt att Freeze och Stuns kan vara ett problem. Stun/Freeze immunity kan därför vara viktigt, så kolla upp Uniques som Eye of Chayula, Dream Fragments, Auxium och Skyforth (lycka till med den )

PS. En gång i tiden kostade Voltaxic Rift 30+ exa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Det finns en nackdel med CI. Att bli stunned, ignited, shocked och chilled/frozen baseras på hur mycket Life (inte ES) du har. Den baseras visserligen på värdet innan CI-effekten sänker det till 1, men det är ofta så pass lågt att Freeze och Stuns kan vara ett problem. Stun/Freeze immunity kan därför vara viktigt, så kolla upp Uniques som Eye of Chayula, Dream Fragments, Auxium och Skyforth (lycka till med den )

PS. En gång i tiden kostade Voltaxic Rift 30+ exa...

Tack för tipset, ska tänka på det! Jag tror inte att det kommer att vara något problem utom kanske på vissa bossar, för när man kommit igenom Normal och går till Cruel så bör man ha så pass bra gear och vara så pass hög level att man dödar allt innan det ens kommer nära en. Så här ser en Spark Scion (som visserligen är RIKTIGT hög lvl) ut när den rensar en map:

EDIT: Min build kommer ju inte att rensa LIKA snabbt, eftersom jag offrar några noder för att istället få min ES så högt som möjligt, men jag tror att det är en fullt fungerande build. I slutet av veckan borde jag veta resultatet.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Avstängd

spark lär bli nerfad i grunden till nästa liga

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

spark lär bli nerfad i grunden till nästa liga

Problemet är nödvändigtvis inte Spark. Det är inte heller säkert att det är Voltaxic Rift som är problemet. Det verkar snarare vara Chaos damage och Poison som är för starkt. Det finns kanske en risk att Voltaxic Rift nerfas så den inte har 100% conversion från lighting till chaos, eller att man tar bort dess möjlighet att göra fiender Shocked med chaos damage.

Många misstänker att detta varit lite av en experimentell liga. Med Ascendancy-klasserna blev alla builds starkare och skills nerfades inte för att kompensera. Inte heller blev monster starkare.

Förvänta dig ändringar lite överallt nästa liga. Typ map mods som gör chaos damage mindre effektivt och/eller någon typ av chaos reflect.

Permalänk
Medlem

@formerself: Builden är ännu starkare UTAN Voltaxic Rift/Chaos damage. Dubbla wands med Lightning damage/spell damage är bättre för att göra mer skada, men då dör man ju lättare av reflect. Det är snarare Pierce som är problemet, Pierce ändrades ju i 2.0 om jag minns rätt, och fick en damage boost.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Droppat unique Gavel för första gången idag, 2 st till och med, första var skräpet Cameria's Maul men den andra som kom någon timme senare var en Mjölner

Vet att de inte är värda så mycket denna liga men ändå skoj å hitta.

Edit: och ~40 min senare droppar denna skönhet som visserligen kunde haft lite högre rullningar men den är inte direkt dålig

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

@formerself: Builden är ännu starkare UTAN Voltaxic Rift/Chaos damage. Dubbla wands med Lightning damage/spell damage är bättre för att göra mer skada, men då dör man ju lättare av reflect. Det är snarare Pierce som är problemet, Pierce ändrades ju i 2.0 om jag minns rätt, och fick en damage boost.

Är det så mycket starkare? Monster har ju generellt mycket högre elemental resistance än chaos resistance (speciellt i maps) och sånt + poison syns inte i tooltip dps. skillnaden mellan 50% light res och 0% chaos res är 100% more damage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Är det så mycket starkare? Monster har ju generellt mycket högre elemental resistance än chaos resistance (speciellt i maps) och sånt + poison syns inte i tooltip dps. skillnaden mellan 50% light res och 0% chaos res är 100% more damage.

Enligt ZiggyD som skapade builden så gör man mer skada med dual wands än med Voltaxic (självklart med Wands/Scepters som har +Elemental och +Spell Damage).

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av IshethZenunim:

Enligt ZiggyD som skapade builden så gör man mer skada med dual wands än med Voltaxic (självklart med Wands/Scepters som har +Elemental och +Spell Damage).

Det är inte ZiggyD som "skapat" Voltaxic Spark, och än mindre generisk spark caster. Han har däremot gjort en guide för den (och därigenom naturligtvis hjälpt till att popularisera den) och en drös andra byggen. Det är exceptionellt sällan en enskild spelare på egen hand konstruerar någonting som så till den grad skiljer sig från tidigare byggen att det med rätta kan kallas "deras" bygge. Idéer delas mellan spelare, inom gillen, på reddit, i forumet, någon poängterar att en specifik pryl har en bra synergi med det andra, någon annan effektiviserar, en tredje hittar en alternativ version som någon annan har gjort vilken inlemmas i det tidigare, det färdiga bygget visas för ett annat gäng som haft samma grundidé men byggt annorlunda och tillsammans vävs en mer förfinad variant fram.
I ett annat hörn sitter en ensam filur och läser forumtrådar, funderar på vad som vore skojigt att spela, kollar på vad andra gjort med samma skill tidigare, bakar en kaka av allting, någon annan tycker det ser ut som en smaskig kaka så de slänger på lite glasyr och strössel etc.
Typexempel är Scold's Bridle / Zerphi's Last Breath; Cast When Damage Taken-byggen med Scold's har funnits sedan den hatten introducerades för över ett år sedan, så när det stod klart att Cadiro gjorde gamla unika prylar som bara funnits i en specifik liga väldigt lättillgängliga var det uppenbart att den nya flaskan skulle återuppliva den gamla idén. Jag har sett flertalet personer (i varierande grad av kissnödighet) försöka hävda att "Men det var ju jaaaaaag som kom på den här idén nu!" när säkerligen åtminstone flera hundratals spelare funderat på samma interaktion de senaste veckorna, utan att ha läst om den någonstans.

På samma sätt är inte en specifik streamer något orakel på ett specifikt bygge eller på spelet som sådant. Det är alltför vanligt att många okritiskt lyssnar på vad streamer A eller B säger, utan att inse att vad som sagts reflekterar personens högst subjektiva åsikt, dennes preferenser och erfarenheter, och inte nödvändigtvis är den objektiva sanningen.

Vad gäller vad som gör mest skada i fallet som diskuterades kommer wands/daggers/scepters definitivt ha högre tooltip och med all säkerhet också marginellt högre skada mot allting som dör inom 0.5 sekunder, men en variant med Voltaxic gör mer skada på sådant som kartbossar som lever tillräckligt länge för att poison skall hinna ticka ett tag. Den senare slipper därtill att dö på elemental reflect.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av IshethZenunim:

Enligt ZiggyD som skapade builden så gör man mer skada med dual wands än med Voltaxic (självklart med Wands/Scepters som har +Elemental och +Spell Damage).

Skrivet av twit:

Det är inte ZiggyD som "skapat" Voltaxic Spark ...

...

Vad gäller vad som gör mest skada i fallet som diskuterades kommer wands/daggers/scepters definitivt ha högre tooltip och med all säkerhet också marginellt högre skada mot allting som dör inom 0.5 sekunder, men en variant med Voltaxic gör mer skada på sådant som kartbossar som lever tillräckligt länge för att poison skall hinna ticka ett tag. Den senare slipper därtill att dö på elemental reflect.

Teoretiskt sett kan du med två st Wands få 336% Increased Damage, plus flat Lightning Damage, Cast Speed och Projectile Speed.

Voltaxic + Drillneck har 100% Increased Damage och allt som Chaos.

I en map är det inte helt osannolikt att mobs kommer ha 75% Lightning Resistance (bl.a. bas-resists, lightning res från map-mods, Elemental Equilibrium). Wand-varianten kommer då råka ut för en 75% Less Damage i jämförelse med Chaos (antar 0% chaos resist). Jag tror verkligen inte att Wand-varianten alltid kommer göra mer skada. Den får högre tooltip dps och gör mer skada under optimala tillfällen, men Voltaxic-varianten har jämförbar skada som inte sänks av en enda map mod, samt att man är reflect-immun. Man kan alltså köra oidentifierade maps.

Som spelet är nu och med det låga Voltaxic + Drillneck-priset skulle jag aldrig välja Wand-varianten. Enda undantaget är om jag inte har råd med Voltaxic så klart, men jag skulle ändå se till att inte investera för många passives i Wand-passives.

Denna helg gav en efterlängtad Map-RNG. Kan nu köra T12-15 istället för T8-11 som innan.
LA/BR Voltaxic är lite ospännande däremot, så jag måste nog byta build för att inte tröttna. Det blir antagligen en Fakener med Voll's Devotion.

Permalänk

Snart dags för uber!

Kör såklart någon annans build då jag har för få timmar och för lite kunskap och verkligen ingen ork att börja bygga något själv längre

CI Bladefall Mines...så ruggigt starkt...visst är clear speed på min chaos vaal sparker minst tre ggr så snabb men den kändes verkligen alldeles för snabb så man slutade bry sig

2-3k ES till som får bli via ringarna men det känns drygt att spendera 2ex för bara det...sen ska man ju ha några uber set också...sen måste man ju få handskar eller yxa för att det ska vara värt det....men med min RNG blir det väl masken och vips så har man bränt några ex på nada

men jag är inte bitter...

Permalänk
Medlem

Igår hände något lustigt. I the Docks så spawnade två Perandus-containers nästan på varandra, och båda var Perandus Safe (tror jag de hette), och de innehöll levlade gems. Har aldrig sett en sådan förut, så att få två på samma karta var nice.

Fick också två cards av samma typ (Carrion Crows tror jag) i Ebony Barracks, och för fyra kort så får man en Life Armour. Jag har aldrig lyckats samla ihop till en full svit, så jag ska nog grinda Ebony Barracks lite för skojs skull, och försöka få två till.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Fick också två cards av samma typ (Carrion Crows tror jag) i Ebony Barracks, och för fyra kort så får man en Life Armour. Jag har aldrig lyckats samla ihop till en full svit, så jag ska nog grinda Ebony Barracks lite för skojs skull, och försöka få två till.

Du kommer bara bli besviken
Du får ett blått armor item för random slot som har en random life roll på sig.
Annars kommer du få flera sådana kort när du börjar med maps då det även droppar i 2 olika maps.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Inte hunnit lira så mycket men har haft ordentlig tur den tid jag hunnit med på sistone.

Först så var det någon i reddit global chatten (/global 5055) som skänkte bort en bra rollad shavronne's wrappings till den som gissade rätt nummer, jag lyckades och fick faktiskt chesten.

Sen skulle jag försöka 5-länka den när jag tänkte rerolla en CI chaos vaal sparker. Det tog hela 2 fusings innan den var 6-länkad. Det är alltså min andra 6-link på två veckor. Helt fantastisk tur.

Permalänk
Medlem

Tröttnade på min Whispering ice scion. Bestämde mig för att köra en Bladefall poison trapper istället då jag fick jag på en bra rollad Bino väldigt billigt (48% chance och 22% multi för 18 chaos). Blev precis level 80 och kör T9 maps (inte fått någon högre än) utan problem. Ligger på ca 15k dps (med power charges) när jag kör cluster traps (för trash). Mot bossar som står still mycket kör jag bear trap (ca 50k dps).

Dödade faktiskt Queen Atziri för första gången någonsin i dag. Detta är för övrigt min första karaktär på level 80+ då jag alltid brukar tröttna annars. Stormade även igenom mer lab i går på level 75. Trodde det skulle vara mycket svårare än vad det var.

Edit: Kör fortfarande med Tabula och det fungerar finfint. Hade gärna fått tag på en annan 6L men det är lite dyrt just nu.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av Gavelinus:

Dödade faktiskt Queen Atziri för första gången någonsin i dag. Detta är för övrigt min första karaktär på level 80+ då jag alltid brukar tröttna annars. Stormade även igenom mer lab i går på level 75. Trodde det skulle vara mycket svårare än vad det var.

Edit: Kör fortfarande med Tabula och det fungerar finfint. Hade gärna fått tag på en annan 6L men det är lite dyrt just nu.

Grattis! Lyckades du deathless eller är det nästa mål?

6L är ganska billigt ändå tack vare Divination Cards The Chains that Bind och The Dapper Prodigy.
En iLvl 100 (från The Dapper Prodigy) kan hittas för under 1 exa. Sedan gäller det att ha lite tur med Alch eller Chaos orbs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Grattis! Lyckades du deathless eller är det nästa mål?

6L är ganska billigt ändå tack vare Divination Cards The Chains that Bind och The Dapper Prodigy.
En iLvl 100 (från The Dapper Prodigy) kan hittas för under 1 exa. Sedan gäller det att ha lite tur med Alch eller Chaos orbs.

Det blev deathless på bossarna men var lite klantig och gick afk på trash (Var tvungen att fixa lite saker hemma) och trodde att jag stod säkert. Var nära på att dö på guardians också. (Inte första då de gick ned på nolltid efter några traps). Själva Atziri-fighten var jag inte direkt nära att dö på heller. Movement skill (Whirling blades) och 2 healthpotions var allt jag behövde för att undvika skada alternativt hela mig igenom den.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Själv dog jag i morse när jag sprang igenom mina dailys lite snabbt, lite för snabbt tydligen då jag inte ens hann uppfatta att det var en elitemob på skärmen
Lyckades under min Zana daily att hamna precis brevid en elemental enhanced (hann inte se vilket element, men spelar ingen roll då min resist är cappad för samtliga) mob som sprängdes i mitt ansikte och oneshottade mig när han dog, sprang väl lite för fort då allt bara smälte bort.

Rip Quad flametotem templar lvl 90.

Osäker på om man ska vara nöjd för ligan eller om det är läge att dra upp en till char.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Själv dog jag i morse när jag sprang igenom mina dailys lite snabbt, lite för snabbt tydligen då jag inte ens hann uppfatta att det var en elitemob på skärmen
Lyckades under min Zana daily att hamna precis brevid en elemental enhanced (hann inte se vilket element, men spelar ingen roll då min resist är cappad för samtliga) mob som sprängdes i mitt ansikte och oneshottade mig när han dog, sprang väl lite för fort då allt bara smälte bort.

Rip Quad flametotem templar lvl 90.

Osäker på om man ska vara nöjd för ligan eller om det är läge att dra upp en till char.

Volatile Flame/Frost/Stormblood. Jo, de kan ha stått för eh hel del av mina dödsfall också. Det är ju trevligt att alla rares med Nemesis-mods visas i orange nu i alla fall.

Brände igår 650 jewellers för en få en 6-socket Voll's Protector. Kändes inte så kul. Tror aldrig tidigare att det har krävts så mycket mer än 170.

Permalänk
Skrivet av formerself:

Volatile Flame/Frost/Stormblood. Jo, de kan ha stått för eh hel del av mina dödsfall också. Det är ju trevligt att alla rares med Nemesis-mods visas i orange nu i alla fall.

Brände igår 650 jewellers för en få en 6-socket Voll's Protector. Kändes inte så kul. Tror aldrig tidigare att det har krävts så mycket mer än 170.

Låter som min RNG när det kommer till jews och fuses. Vill nästan kräkas på denna ligan...eller det är väl inte ligans fel..snarare min RNG.
Tror bestämt att GGG styr RNG per konto....har man haft mkt flax i förra ligan så får man mindre flax denna liga.

Permalänk
Medlem

Denna liga var ju rätt skojig ändå!

Kör LL Blade Vortex, jösses vad stark build. Fick råd med en 5L Shavronne's Wrappings i förrgår, fick ner priset från 3.5 ex till 3 ex + 25 alch. Kan köra T10 maps utan problem, så länge jag inte blir stunned. Måste spara ihop till Skyforth

Min RNG har nog aldrig varit såhär kass. Har kört maps som en dåre men lyckas ändå inte få ihop en pool av T7+ maps, ligger fortfarande på T4-6 efter 2-3 dar

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Volatile Flame/Frost/Stormblood. Jo, de kan ha stått för eh hel del av mina dödsfall också. Det är ju trevligt att alla rares med Nemesis-mods visas i orange nu i alla fall.

Brände igår 650 jewellers för en få en 6-socket Voll's Protector. Kändes inte så kul. Tror aldrig tidigare att det har krävts så mycket mer än 170.

Så hette de ja, länge sen man lira nemesisligan så kom inte ihåg att de hette volatile
Borde väl haft lite bättre uppsyn på de rares jag mötte då en av mapmodsen var att alla rares hade nemesis affix, trodde dock inte att jag skulle bli oneshottad av detta då det inte var några damagemods på kartan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

UBER DEATHLESS i Perandus Softcore...så sjukt nöjd! min första Uber kill i en liga!

Permalänk
Skrivet av misguided:

Låter som min RNG när det kommer till jews och fuses. Vill nästan kräkas på denna ligan...eller det är väl inte ligans fel..snarare min RNG.
Tror bestämt att GGG styr RNG per konto....har man haft mkt flax i förra ligan så får man mindre flax denna liga.

Eller så jämnar det ut sig när man börjar slänga Fusings på samma sak. 6-länkade min Voll's Protector på c:a 100 Fusings!

Skrivet av misguided:

UBER DEATHLESS i Perandus Softcore...så sjukt nöjd! min första Uber kill i en liga!

Grattis! Bra jobbat!