Permalänk
Medlem

Android tv box m8s vs mxIII/mxIV

Hej hej!

Jag funderar på att beställa en android box från kina.

1. Vilken är mest värd att köpa om man ser till priset samt prestanda: m8s/mxIII/mxIV?

2. Det som oroar mig är speed test som jag sett, är att både mxIII m8s endast får ett speed test på runt 5 mbit/s på wifi, är detta korrekt? Även på 5ghz? Det framgår tyvärr inte i testerna.

Hoppas någon har vettig input på detta då detta är mycket prisvärda boxar.

Permalänk

Vad ska du ha den till exakt?

Jag kör en raspberry pi 2 med OSMC OS och fungerar galant.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Vad ska du ha den till exakt?

Jag kör en raspberry pi 2 med OSMC OS och fungerar galant.

Köra svt play, tv4 play, streama film från min usb disk i min router! Så det är antingen m8s eller mxIII som gäller!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Megachef:

Köra svt play, tv4 play, streama film från min usb disk i min router! Så det är antingen m8s eller mxIII som gäller!

Skickades från m.sweclockers.com

Okey! Vet ej hur play osv fungerar på en raspberry men jag streamar blueray utan problem från min NAS. Ska dock köpa en apple tv 4 nu för att ha stöd för allt samt bild via airplay.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Okey! Vet ej hur play osv fungerar på en raspberry men jag streamar blueray utan problem från min NAS. Ska dock köpa en apple tv 4 nu för att ha stöd för allt samt bild via airplay.

Okej. Streaming bekymrar mig inte att det ska "funka" mer hastigheten på wifi delen, då tp kabel inte är ett alternativ samt vilken av dessa jag ska välja! Någon som har info om dessa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_282314.html
Kanon TV box och det är bara att köra Kodi så har du tillgång till det mesta i film väg. Finns många guider i detta ämne. Hmm ser att boxen verkar ha gått upp i pris min kostade $63.99. Har inte upplevt några problem med streaming av 1080P material via Wifi, men det beror nog mer på att jag har bra Wifi.

Och denna fjärrkontroll
http://www.gearbest.com/mice-keyboards/pp_68068.html
Kan inte uttala mig om fjärren då den inte har kommit ännu, leveranser från Kina kan ta väldigt lång tid.

Permalänk

Har en MX3, den laggar och muppar sig hela tiden. Rekommenderas absolut inte. Men kostade iofs 300:-

Permalänk
Medlem

Raspberry Pi 3 har inbyggt wi-fi och blåtand.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.