Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldsunn:

Du kan gå ner på din Power supply om du har ont om pengar.

Med en 6600k och 960 behöver du inte gå över 550w.

Tänkte bara om du kanske vill lägga pengarna på något annat

Tack för tipset! Jo de va de jag var orolig att jag tog övedrivet mycket på psu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Bara att kolla alla reor som kommer, du kan säkert få datorn en tusenlapp billigare eller så om du hittar några små fynd

Webhallen, alina, komplett, dustin, cdon och eventuellt inet är väl dom som vanligast har reor, dustin och komplett är ju varje helg i princip där fyndvaror kan hittas ibland

Tack föf tipset, Jag håller mig upptaderad varje dag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickarn:

Kört lite BF4 med High i 1920x1080 ligger bra i fps över 60 iaf!
Köpte precis The Division och där verkar det lira gött på 1920x1080 kring mid/high.

Spelar mest CS:GO och wow dock.

Detta va en utav sakerna jag ville veta om bf4
Stort tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpolino:

Jag skulle säga att ett 970 är ett bra val i dagens läge. 960 4gb har inte tillräcklig bussbredd för att utnyttja alla 4gb tyvärr.

Om du vill spara lite pengar så har jag ett R9 390 till salu. Knappt använt. Sjukt starkt.

1. NVIDIA släpper en ny serie enligt rykten. Kommer inte ihåg vad den heter (pascal?) Då kanske 960 och 970
kommer gå ner i pris.
2. 970 marknadsför kortet som 4GB men man kan max använda 3.50GB medans 960 har allt.
Haha jag kommer bygga datorn på sommaren, Men vi får se!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

@Ziter: Kommer du köra 1080p? Då klarar du dig isf med 960 2 gb, men som påvisats så är givetvis 970 bättre. Dock inte pga mängden grafikminne.

Kommer aldrig köra csgo "1080p" för jag tycker om lägre res som 1024x768 osv. Men kommer köra med 4x msaa å nå mer! Kommer dock köra 1080p på andra spel som GTA V , bf4 och Heroes and generales.
Datorn kommer byggas på sommaren så har inte så brottom!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tipset är att satsa på något bättre än 960 om du skall ha en 144hz skärm om du vill känna dig nöjd sen, alternativt vänta lite med uppgraderingen. alternativt köpa ett begagnat tills du kan köpa nytt!

Vänligen
Vic

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziter:

Jag spelar oftast Csgo som är cpu krävande. Men kommer även spela andra spel som far cry 4 och GTA V på högsta grafik och försöka få 50-60 fps stabilt.

GTX 960 räcker inte riktigt för GTA V på högsta grafik kan jag säga av erfarenhet.

Skrivet av Ziter:

Kommer bygga datorn om ungefär 12-15 veckor så det äe lång tid kvar!

Det är snudd på meningslöst att gräva ner sig i detaljer så långt innan ett datorköp. Väldigt mycket kan hända på 12-15 veckor som kan kasta om vad som är värt och inte.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

970 hade jag valt om du inte kan vänta till sommaren då ev dom nya korten börja komma ut.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

GTX 960 räcker inte riktigt för GTA V på högsta grafik kan jag säga av erfarenhet.
Det är snudd på meningslöst att gräva ner sig i detaljer så långt innan ett datorköp. Väldigt mycket kan hända på 12-15 veckor som kan kasta om vad som är värt och inte.

Hehe, ja, t.ex polaris/pascal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziter:

Kommer aldrig köra csgo "1080p" för jag tycker om lägre res som 1024x768 osv. Men kommer köra med 4x msaa å nå mer! Kommer dock köra 1080p på andra spel som GTA V , bf4 och Heroes and generales.
Datorn kommer byggas på sommaren så har inte så brottom!

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer även nya kort i Maj.
Kika på de i så fall

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

#PCMASTERRACE

Oh wait.. 1024x768 x)

OT: Köp ett 970, då kommer du kunna ha datorn längre utan att du behöver byta GPU:n efter något år.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Hedersmedlem

@Ziter *Trådar sammanfogade*

Tänk på att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne (ex. samma datorköp). Den här gången har jag sammanfogat trådarna åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns. Jag passade även på att flytta tråden till Köpråd där du lär få bättre svar.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Ziter *Trådar sammanfogade*

Tänk på att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne (ex. samma datorköp). Den här gången har jag sammanfogat trådarna åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns. Jag passade även på att flytta tråden till Köpråd där du lär få bättre svar.
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Haha kommer inte hända igen

Skickades från m.sweclockers.com