Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem

Jag inväntar Asus rog spatha innan jag inhandlar ny trådlös mus.. Gillar min Logitech g700s men vill gärna ha en större mus för handen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Fyfan vad ful. 250kr kanske den är värd.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte ett skvatt om den är ful eller ej. Vad som spelar roll är hur skön den är och hur bra kvalité det är. Jag har ägt en hel del dyra musar och tycker att livslängden på ~2 år är lite kort för att det ska vara värt detta pris.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem

Har inget problem med hur den ser ut men priset ligger såklart alldeles för högt även om jag var riktigt imponerad av resultatet i testet. Det verkar verkligen som en mus i toppklass som stämpeln den även fått. 1200 kr hade jag kanske kunnat sträcka mig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deems:

Precis, hur står den sig mot G602?
Har aldrig upplevt någon latency eller annat med min G602, som dessutom har en överlägsen batteritid.

Gillar Logitech, har en G502a som main på min PC och en G602 på min gaming laptop. Mycket nöjd med båda

Precis, batteritiden!
Om jag kör 2-4 timmar per kväll, 5-7 dagar i veckan håller min g602 sig i närmare 3 månader på 2st bra AA-batterier..
Visst, den blir lite tyngre, men det är ju helt sjukt bra batteritid.
32h? Naw, skulle inte tro det, är ju löjligt lågt :/

Permalänk
Medlem

Nä för mina syften är G900 en sämre version av G602. Kass batteritid, färre knappar, "precision" jag inte behöver och allt detta för mer än 1000kr mer i pris... no thanks. Snygg är den däremot, men inte lika snygg som G502.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Celphish:

Precis, batteritiden!
Om jag kör 2-4 timmar per kväll, 5-7 dagar i veckan håller min g602 sig i närmare 3 månader på 2st bra AA-batterier..
Visst, den blir lite tyngre, men det är ju helt sjukt bra batteritid.
32h? Naw, skulle inte tro det, är ju löjligt lågt :/

Skrivet av TheSlicker:

Nä för mina syften är G900 en sämre version av G602. Kass batteritid, färre knappar, "precision" jag inte behöver och allt detta för mer än 1000kr mer i pris... no thanks. Snygg är den däremot, men inte lika snygg som G502.

G602 har bättre batteritid för att den använder helt klart starkare batterier, men även "sämre" hårdvara vilket helt enkelt inte drar lika mycket. Den har t.ex bara 500 Hz i polling-rate, sämre sensor och en mer begränsad räckvidd på det trådlösa (som är max 3 meter om jag har läst rätt?).

EDIT: och är betydligt tyngre än G900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

G602 har bättre batteritid för att den använder helt klart starkare batterier, men även "sämre" hårdvara vilket helt enkelt inte drar lika mycket. Den har t.ex bara 500 Hz i polling-rate, sämre sensor och en mer begränsad räckvidd på det trådlösa (som är max 3 meter om jag har läst rätt?).

Japp, därför hade en test mot G602 varit att föredra gentemot G502a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Precis, batteritiden!
Om jag kör 2-4 timmar per kväll, 5-7 dagar i veckan håller min g602 sig i närmare 3 månader på 2st bra AA-batterier..
Visst, den blir lite tyngre, men det är ju helt sjukt bra batteritid.
32h? Naw, skulle inte tro det, är ju löjligt lågt :/

Håller med, blev förvånad när jag insåg hur lång tid det hade gått innan jag var tvungen att byta batterier första gången.
En annan fördel är att man kan välja att bara köra med ett batteri för att få musen märkbart lättare. Jag föredrar dock att ha den lite tyngre, passar mina dasslock till händer.

Skrivet av Kenneth:

G602 har bättre batteritid för att den använder helt klart starkare batterier, men även "sämre" hårdvara vilket helt enkelt inte drar lika mycket. Den har t.ex bara 500 Hz i polling-rate, sämre sensor och en mer begränsad räckvidd på det trådlösa (som är max 3 meter om jag har läst rätt?).

Vill bara flika in att som CS-spelare har jag aldrig haft problem med min G602 (förutom när medföljande mjukvara strulade lite). Jag är visserligen inte så känslig när det kommer till millisekunder hit och dit. Läser man i tråden så verkar det som flera andra är mycket nöjda med G602:an, så jag undrar hur Logitech tänkte när de släppte en uppgraderad trådlös till det priset när det redan finns en fullt duglig modell på marknaden.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Trunk:

Håller med, blev förvånad när jag insåg hur lång tid det hade gått innan jag var tvungen att byta batterier första gången.
En annan fördel är att man kan välja att bara köra med ett batteri för att få musen märkbart lättare. Jag föredrar dock att ha den lite tyngre, passar mina dasslock till händer.

Vill bara flika in att som CS-spelare har jag aldrig haft problem med min G602 (förutom när medföljande mjukvara strulade lite). Jag är visserligen inte så känslig när det kommer till millisekunder hit och dit. Läser man i tråden så verkar det som flera andra är mycket nöjda med G602:an, så jag undrar hur Logitech tänkte när de släppte en uppgraderad trådlös till det priset när det redan finns en fullt duglig modell på marknaden.

Logitechs mål med G900 är att den ska fungera även för E-sportare, där millisekunder spelar väldigt stor roll. Samma med kommunikationen, den ska alltid funka oavsett hur mycket störningar det finns i omgivningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Deems:

Japp, därför hade en test mot G602 varit att föredra gentemot G502a.

Nja, eftersom att både G502 och G900 har 3366-sensorn så är det bättre att jämföra om det trådlösa leverara samma latensfria känsla som med den trådade, istället för att ta en med sämre sensor men längre batteritid bara för att den är trådlös.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I betyget så borde priset har varit med som negativt. Varför var det inte det?

Permalänk
Medlem

Ser ut att lida av samma problem som MX Master enligt mig, då laddningskabeln är besvärlig att ansluta i och med uttagets placering.

Vill ha en prestandaorienterad mus som är trådlös, stilren och har en kombinerad mottagare/docka fördelaktigt om den har någon form av trådlös laddning med och endast måste bestyckas med sladd i undantagsfall.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jonathanknet:

I betyget så borde priset har varit med som negativt. Varför var det inte det?

" Något som talar emot G900 Chaos Spectrum är riktpriset på 1 899 kronor, vilket är väldigt mycket pengar för en spelmus. Ställt mot trådlösa alternativ som Razer Mamba är Logitechs dito endast enstaka hundralappar dyrare, vilket gör G900 till ett självklart val."

Priset är inte så oväntat med tanke på all teknik och utveckling som gått in i musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

RIktigt fet, blir ett givet köp! Priset kommer säkert landa runt max 1499:- ändå.

Logitech har enligt min erfarenhet alltid haft väldigt bra produkter.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Ja den är verkligen riktigt fet!
Vilken djävla test o mus alltså.

Mer sånt!!

Jag ska ha en, men inte idag, kanske om 1 eller 2 år genom marknaden

Stort tack för testen, trodde inte att det skulle leverera så bra faktiskt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

" Något som talar emot G900 Chaos Spectrum är riktpriset på 1 899 kronor, vilket är väldigt mycket pengar för en spelmus. Ställt mot trådlösa alternativ som Razer Mamba är Logitechs dito endast enstaka hundralappar dyrare, vilket gör G900 till ett självklart val."

Priset är inte så oväntat med tanke på all teknik och utveckling som gått in i musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Undrade fortfarande varför det inte var med som en negativ punkt.

Nackdelar

Mycket jitter i högupplösning

Det borde stå där också.

På Logitech G502 så står det:

Nackdelar

Mycket jitter i hög DPI-upplösning

Högljutt och lössittande rullhjul

Styv kabel med undermålig kabelstrumpa

Priset

http://www.sweclockers.com/test/21762-logitech-g502-proteus-s...

Permalänk
Medlem

1900 kr för en mus!? Nej tack, min MX518 funkar fortfarande tillräckligt bra för mig..

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jonathanknet:

Undrade fortfarande varför det inte var med som en negativ punkt.

Nackdelar

Mycket jitter i högupplösning

Det borde stå där också.

På Logitech G502 så står det:

Nackdelar

Mycket jitter i hög DPI-upplösning

Högljutt och lössittande rullhjul

Styv kabel med undermålig kabelstrumpa

Priset

http://www.sweclockers.com/test/21762-logitech-g502-proteus-s...

Om du faktiskt läser recensionen så förklaras det varför dessa punkter inte finns kvar längre.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklo:

@Dem8n: det är väl klart att den är av plast man vill väl inte ha en 200 grams mus

Den kunde ju haft kolfiberskal.

Permalänk
Avstängd

Ofattbart dyr, och en design som ser ut att höra hemma på rekvisitaavdelningen för någon filminspelning.

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga det....

Varför är alla gamingmöss så jäkla fula? Ser ut som om ett tolvårigt starwars-fan har designat det. Fattar att allas smak är olika, men jag kan ju inte vara den enda som tycker detta???

Denna va i alla fall inte nedlusad med fåniga logotyper. Alltid något.

Första företag som släpper en kompetent gamingmus med avskalad design får mina pengar.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag måste bara säga det....

Varför är alla gamingmöss så jäkla fula? Ser ut som om ett tolvårigt starwars-fan har designat det. Fattar att allas smak är olika, men jag kan ju inte vara den enda som tycker detta???

Denna va i alla fall inte nedlusad med fåniga logotyper. Alltid något.

Första företag som släpper en kompetent gamingmus med avskalad design får mina pengar.

Då måste jag fråga dig?

Är det utseendet du går efter ?
Eller hur du trivs med musen?

En kompetent gamingmus med avskalad design (?)

Hur ska den se ut?

Personligen skiter jag i hur den ser ut, bara den gör det jag kräver, och att alla fingrar trivs med det jag gör.
För visst är det viktigast (?) ELLER ?

Tyckte inte mina MX 518 såg så bra ut i början heller, men satan vad jag älskar dom.

Så, vad är problemet!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Jag måste bara säga det....

Varför är alla gamingmöss så jäkla fula? Ser ut som om ett tolvårigt starwars-fan har designat det. Fattar att allas smak är olika, men jag kan ju inte vara den enda som tycker detta???

Denna va i alla fall inte nedlusad med fåniga logotyper. Alltid något.

Första företag som släpper en kompetent gamingmus med avskalad design får mina pengar.

Zowie ?

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Nja, eftersom att både G502 och G900 har 3366-sensorn så är det bättre att jämföra om det trådlösa leverara samma latensfria känsla som med den trådade, istället för att ta en med sämre sensor men längre batteritid bara för att den är trådlös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, men jag hade gärna sett en wireless vs wireless. Jag tror personligen inte att någon som föredrar tråd framför trådlös bryr sig ett dugg om hur bra G900 är i jämförelse med G502.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

Den kunde ju haft kolfiberskal.

För den pengen borde den haft kolfiberskal.

Permalänk
Skrivet av Selo:

Tycker trådlösa musar är så jäkla tunga. Får ont i handlederna efter ett tag.
Men jag är lite konstig, vill ha en stor mus som jag kan vila handen på (inte släpa) som ändå väger lite

Den här väger bara 107 gram och är nära "ideal vikten" 100 gram för spelmöss.
Har en trådlös G602 (tom 106 gram) som drivs med 2xAA 1.5V batteri eller ett AA, men jag har satt i ett AAAA batteri och fått ner vikten från 152 gram till 112.1 gram och ändå drygt en vecka spel/surftid.

PS skulle kontrollera vikten på den och då visade det 117.9 gram, det visade sig att vågen behövde nya batterier utan batt-low indikering, och då var vikten korrekt 112.1 gram.

Permalänk
Medlem

Säkert ett tekniskt underverk, men Logitech får gärna backa formspråket ett par år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inte särskilt snygg kanske, men den levererade verkligen för att vara trådlös. Priset gör dock att den går bort för mig.

Finns det överkomliga trådlösa möss som är bra? Kommer i framtiden eventuellt behöva gå över till trådlöst.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S