Permalänk

Värt o köpa upgraderingspaket?

Hej! Har idag följande delar

I7 2600k
16 gb ram
Gtx 970

Spelar mycket just cause 3 och kommer nog snart börja lira the division!

Just nu spelar jag på högsta grafik i justcause 3 förrutom shadows på high och det droppar ner till 45 fps i städer annars håller det sig runt 80-90 fps!

Är det värt o updadera till nyare komponeter för o vinna fps? Och vad ska man uppdatera?

Tack på förhand

Permalänk
Skrivet av Speedtriple3:

Hej! Har idag följande delar

I7 2600k
16 gb ram
Gtx 970

Spelar mycket just cause 3 och kommer nog snart börja lira the division!

Just nu spelar jag på högsta grafik i justcause 3 förrutom shadows på high och det droppar ner till 45 fps i städer annars håller det sig runt 80-90 fps!

Är det värt o updadera till nyare komponeter för o vinna fps? Och vad ska man uppdatera?

Tack på förhand

beror väl på din budget ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Hej! Har idag följande delar

I7 2600k
16 gb ram
Gtx 970

Spelar mycket just cause 3 och kommer nog snart börja lira the division!

Just nu spelar jag på högsta grafik i justcause 3 förrutom shadows på high och det droppar ner till 45 fps i städer annars håller det sig runt 80-90 fps!

Är det värt o updadera till nyare komponeter för o vinna fps? Och vad ska man uppdatera?

Tack på förhand

Om det är något du ska köpa nu så är det en ny cpu, är väl bara det som är värt det just nu när nya grafikkort precis är vid fronten.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speedtriple3:

Hej! Har idag följande delar

I7 2600k
16 gb ram
Gtx 970

Spelar mycket just cause 3 och kommer nog snart börja lira the division!

Just nu spelar jag på högsta grafik i justcause 3 förrutom shadows på high och det droppar ner till 45 fps i städer annars håller det sig runt 80-90 fps!

Är det värt o updadera till nyare komponeter för o vinna fps? Och vad ska man uppdatera?

Tack på förhand

Köp en cpu kylare och klocka din processor

Permalänk
Medlem

Dina delar hänger med bra i dom flesta spel, så eventuellt som ovan sa en kylare och överklocka något men datorn som den e nu ska inte flaska något, är nog mer eventuellt om du skaffar ett grafikkort till som cpun eventuellt flaskar.,

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Inte värt med en uppgraderingen av cpu i ditt ställe. Om jag va du skulle jag uppgradera grafikkortet istället, vilket skulle ge mer effekt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

Tack för svar alla! Kanske ska börja med lite överklockning då