Vad spelar ni egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Hamnar också i perioder där jag tänker att "va fan, jag har ju sett allt och spelat detta 20 gånger tidigare". Brukar försöka komma bort från AAA-spelen då och prova på lite mer vågade indie-lir, typ Faster Than Light, Convoy, etc.

Annars kanske inkommande VR vore något? Det är verkligen en helt annan (fantastisk) upplevelse som verkligen är så långt bortom "3D-TV" man kan komma, även om vissa nay-sayers som oftast aldrig har provat tekniken försöker inbilla sig själva och andra det.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Det är inte dig det är fel på, det finns nästan inga bra spel längre. Bra spel enligt mig är WoW fram t.om Lich King, ett MMO med oerhört bra spel och bra marknad där du kan farma currency eller gear och där bra gear verkligen är värdefullt och tar lång tid att skaffa (hundratals timmar 500+) och där nytt content kommer ut med lagom mellanrum utan att det någonsin sker någon "wipe" som tar bort värdet på dina vanity items och din ihopfarmade currency.

De enda bra spelen som finns idag som inte tar slut efter 100-200 timmar och efter det är totalt meningslösa att spela blir ju då sandboxspel av olika typ eller kompetitiva skillbaserade spel. Skyrim är fortfarande riktigt bra, Fallout New Vegas och Fallout 4 är riktigt bra, Simcity 5 är bra men blir segt efter ett tag pga för liten map, så där kommer cities skylines in. Diablo 3 är bra, Grim Dawn vansinnigt bra om man gillar Champions RTA. Sen har du alla skillbaserade kompetitiva spel, CsGO, LoL etc etc.

Själv ska jag köpa mig Fallout 4 och leka igenom storyn samtidigt som jag kör igenom alla sidemissions och med mods bygger mig en bas i en skyskrapa hade jag tänkt, samtidigt som jag ska ha en annan bas med water purification som tickar in pengar till mig. Kommer nog att vara riktigt roligt och lätt 300-500 timmar speltid + återspelande med några timmar då och då för att njuta över alla saker jag har farmat ihop och freeroama litegrann. Sen ska jag också skaffa Grim Dawn för coop spel med kompisar. Saknar egentligen bara en ersättare till WoW och det hoppas jag få inom 1,5 år i Star Citizen.

Sen spel som är påväg som verkar grymt bra: Life is Feudal och ett till medeltids RPG spel ala skyrimsom använder cryengine http://wccftech.com/kingdom-deliverance-gorgeous-screenshots-...

Permalänk
Medlem

Pillars of Eternity

Pillars of Eternity

Har inte klarat det ännu men det är ett riktigt bra isometriskt crpg. Det som är nice med det är att det är som en spirituell uppföljare av Baldur's Gate och Icewind Dale-spelen, m.fl. Baldur's Gate har imo bättre story men det är inte så konstigt då det är ett svårt mastodontspel att knäcka, framförallt story-mässigt.

Det som dock gör att Pillars of Eternity ändå är nära där och tassar är det går i samma fotspår men med ett uppdaterat och bättre stridssystem, interface, osv. I Pillars of Eternity är det roligare att skapa sin karaktär eftersom varje stat, might constitution dexterity perception intellect resolve, är viktig och spelar roll för varje klass. T.ex. är perception viktigast för rouges/thieves och intellect viktigast för wizards men perception är t.ex. även viktig för fighters/barbarians då det avgör ens accuracy och intelligence avgör area of effect på abilities och passive abilities. T.ex. ju mer intelligence en barbarian har desto mer damage på alla fiender i fighten bredvid just det monstret man hackar på för tillfället. Interfacet är designat så att det är smidigt att loota, jämföra items osv, vilket ju var rätt bökigt i t.ex. Baldur's Gate och drog ned på flowet i det spelet. Pillars of Eternity har kvar de härliga gammeldagsa diskreta level-ups som man ser fram emot och oftast kan man välja någon ny ability till sin karaktär. Det finns många olika abilities, dels klasspecifika abilities och abilities som alla klasser kan välja som t.ex. uppgradering av en viss sorts defense etc.

Här kommer lite bilder som jag hoppas får dig taggad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Prova mer "skill"-baserade spel, typ Dota 2, LoL, CSGO etc. etc.

Permalänk
Medlem

@Wallman:

Black ops 3
Starwars
och Worms

är det jag och polarna lirar ... Kan dock inte tänka mig att lira utan kompisarna, det är halva grejen

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@Wallman:

Sitter ungefär i samma sits. W3 kunde jag bara inte komma in i, tröttnade efter en timme, det var för mycket samla och grejsa ihopkok för att ta/slå monster. Och AC serien har bara dött efter de första 3 och Black Flag (ja, jag tyckte 3:an var bra), det ska bara va grafik grafik grafik nu!? Fallout 4 tycker jag var kul men det är nog det enda av de nyare spelen. Farcry Primal tröttnade jag på efter en halvtimme (herregud bara bush bush).

Så nu sitter jag och spelar Dishonored och Skyrim med mycket mods samt STALKER (moddad) och tycker det är skitkul.

Det var bättre förr!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Dra ihop tre kompisar och lira Helldivers (Deluxe Edition). Roligar co-op spel får man leta efter! Från skaparna av Magicka, finns på Steam.
Igår så kändes 10 timmar som ett ögonblick

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Har du testa Rise of the tomb rider ? , finns massor att göra i spelet förutom vanliga questen tex side quest, leta efter saker så du kan crafta vapen,ammo och gear och även sprutor som ger dig mer stats för studen och massa annat.

annars är väll skyrim med med lite moddar alltid trevligt att sitta och chill spela.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Jag känner oftast som du men LoL får mig att fastna framför skärmen. Testa något competitive onlinespel och kör över skype med kompisar. Det är det ända roliga för mig.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Kikade lite mer på Black Desert Online efter att ha hört mycket bra om det och tror nog det får bli att jag skaffar det och ger det en chans. Tycker särskilt att playerhousing verkar sjukt grymt. Det är nog ett spel värt att testa till TS om han/hon gillar mmo:s.

Permalänk
Avstängd

Just nu, BroForce på datorn. Sjukt coolt!

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Jag känner oftast som du men LoL får mig att fastna framför skärmen. Testa något competitive onlinespel och kör över **skype** med kompisar. Det är det ända roliga för mig.

Discord

Team Fortress 2 är alltid kul att lire en stund tycker jag

Permalänk
Medlem

@Wallman: DEt här med att spel är tråkiga tror jag kommer från faktumet att spel har blivit mer och mer grafik-intensiva och mindre fokuserade på att man ska ha kul. Idag kan man hitta sex spel med ungefär samma bas och upplägg, men med några små förändringar mellan dem.

Jag brukar göra så att jag cirkulerar mellan mina spel och gör det jag är sugen på i varje spel. Det gör det svårt att slutföra något, men jag har kul. Tipsar också om att gå tillbaka till gamla supernintendo-spel när suget kommer.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

@Wallman: Känner ofta som dig, testa XCom 2, det fick mig att fastna många timmar!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag tror att ens umgängeskrets är A och O i sådana här fall. Många i mitt gamla garde har antingen växt ifrån spelandet eller lagt det på hyllan. Själv satt jag kvar och undrade vart glädjen i spelandet tagit vägen och den hittade jag på nytt när nya vänner som delade intresset kom in i bilden. Men sen så är det som alla andra intressen, de kommer och går. Variera lite så kommer suget tillbaka. Gör spelandet till ett speciellt tillfälle istället för än en del av vardagen.

Permalänk
Medlem

GTA spelen är faktiskt de enda spel som fungerar när jag är less på spelanden. Köra på några människor, cruisa i en bil, köra lite offroad, börja om storyn osv. Inget går upp emot att efter en tung dag att döda lite "människor".

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits då och då..
Man har likt sina bekanta blivit äldre och har inte lika mycket tid längre, multiplayer är oftast roligare när tid finns.

Men som singleplayerspel så finns inget stort urval av roliga spel.

Jag hamnar oftast i LoL-träsket när jag lirar själv, provar något annat då och då men inget jag fastnar för, slutar alltid med att jag kör 3v3 i LoL.
Ingen match är densamma när det bara är 3v3 så man kan göra stor skillnad själv.

Däremot nya Hitman! Det blev en hit för mig
Även om kontrollerna kan liknas med en halvdan kopp kallt ekologiskt ICA-kaffe.

EDIT: sen är jag sugen på nya Tomb Raider, för jag fastnade i det "första" och streckade 10 timmar!
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Avstängd

Blir DOTA2, Division ganska mycket på sistonde, men spelar även i perioder CSGO, BF4, GTAV, cities: skylines, tropico 5.

Oftast byter jag mellan 2-3 spel under en och samma period.

Tröttnar ganska snabbt på spel, tur att man inte orkar spela mer än på helgen och eventuellt 1-2 timmar på vardagar tack vare jobbet. När man satt hemma dygnet runt var allting tråkigt.

Permalänk
Medlem

Vill också slå ett slag för Tomb Raider (särskilt Rise of the Tomb Raider), då jag som du inte riktigt fastnade för varken TW3 eller GTA5, men tycker att de nya TR är riktigt trevliga spel.

Permalänk
Medlem

Spelar för det mesta ESO när jag spelar själv. Annars när jag spelar med mina vänner blir det oftast Secret Hitler genom Table Top Simulator. Absolut roligast jag spelat på länge, rekommenderas.

Brukar också spela custom races/adversary modes på GTA V, och kan bli lite LoL och minecraft då och då.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

@Wallman: Spelen du nämner är rpg öppen värd. Har du inte funderat på att spela ett mer linjeriktat spel. Jag tröttnar själv på dessa spel ganska lätt men spel som Tomb Raider, The evil within (om du gillar gore) och om du kan tänka dig ett plattform spel så är Ori and the blind forest ett av det vackraste spelen jag spelat.

Lycka till i ditt sökande!

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk

Kan passa på att slå ett slag för Battlefield. Syftar då mest på BF4 samt BF3, båda kan du få tag i billigt och erbjuder mycket spelglädje om multiplayer spel är något för dig.

Permalänk

Känner samma sak med alla nya spel idag. Jag fastnade för hots men tiden att spela tillräckligt mkt finns inte. Så nu kör jag diablo

Jag verkligen avskydde tomb raider, gta v, witcher 3 :-/

Skyrim älska jag däremot med hela min själ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

anno 2205

Själv är jag otroligt besviken på 2205, dem kanske har patchat det men när jag spelade det så fanns det inget endgame och spelet hade kass replayability. Tycker 2070 är mycket roligare och då kan man även lira multiplayer vilket är guld. Kan hända att jag totalt missat vad målet är i endgame.

Jag hoppas verkligen att dem fixar i ordning 2205, för jag tror det har potential, men idag anser jag att det är rent ut sagt tråkigt efter dem första tio timmarna.

Till ämnet:
Jag spelar lite vad som, nästan alltid med kompisar. Har kört nu en del Project Reality det senaste vilket har varit riktigt roligt, att det är gratis är även gött. Tänk dig Battlefield med välgjort rollspelande. Vill jag bara lira något avslappnande så blir det Titanfall vilket jag iaf tycker är roligt även om det har fått lite blandad kritik. Ett äkta hit or miss spel.

Gillar även spela äventyrs spel då och då, har gått igenom en hel del. Är du alltså nyfiken på äventyrsspel så har jag en hel del tipps. Generellt däremot så gillar jag testa massor olika spel, någonting som är lätt för mig då jag har samlat på mig en hel del spel genom åren genom olika specialerbjudanden. (Betalar sällan mer än 20% utav priset och oftast mycket lägre, sitter därför på rätt många hundra titlar.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Dayz Standalone är extremt kul med erfarna vänner, eller arma 3

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Spelar Exanima ett rätt unikt dungeon liknande spel, ovant i början men väldigt roligt och utmanade.

Permalänk
Medlem

Rise of the tombraider, även tomb raider 2013, mitt senaste kall är nya Need for speed tho sjukt kul om man tycker om bilar iaf

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Avstängd

Jeg har stort sett spilt Arma 3 m. Sa-Matra Wasteland (multiplayer for ca 80 spillere), men det har vært så moro at jeg måtte ta en pause.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman:

Jag vet inte om jag växt ifrån spelandet eller vad som är på gång. Men här sitter man med ett riktigt vrålåk till dator, 144hz skärm i 2k, och kollar youtube... Alla spel jag testar är rent ut sagt skittråkiga. Witcher 3, hyllat till skyarna, kommit till skellige, klarar inte en sekund till pga att det är så jävla tråkigt. GTA V, "bästa spelet någonsin" - Kör runt en halvtimme, blir uttråkad. Same old, same old. Köper speltid i WoW igen - åh herregud, ta mitt liv... Om det här är det bästa spelvärlden har att erbjuda så kanske den inte är för mig längre?

Är det jag eller spelen som blivit tråkiga? Saknar känslan av att vara så inne i något spel att tre timmar känns som ett ögonblick.

Vad spelar ni för spel som faktiskt är roliga?

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Man har väl, lite ofrivilligt, gått och blivit en vuxen Har för övrigt kvar Assassins creed Syndicate att avsluta på konsollen. Ytterligare ett spel, eller rättare sagt Serie som jag varit hardcore fan av, som man fallit ifrån.

Äh nu blev man deppad över alla spel man ger upp på

Man har nog växt ifrån det till viss del, men det kan inte vara hela förklaringen. Ser denna frågeställning lite då och då och minns tillfällen då man satt och trängdes med nåt sketet split screen spel som fick en att vrida sig tredubbel av magsmärtor från allt skratt. Sånt som i unga i dagsläget skulle kalla rent skräp som Across/Elastomania var ju hur kul som helst, även i single player. Nog tror jag en del av det genuina gameplayet gått i graven med grafik/eyecandy/spotta ur sig uppföljare/hype racet.

Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Kan passa på att slå ett slag för Battlefield. Syftar då mest på BF4 samt BF3, båda kan du få tag i billigt och erbjuder mycket spelglädje om multiplayer spel är något för dig.

BF3 är det enda vi lirar en del av nuför tiden, roligt faktiskt. BF4 spelade jag några minuter, och det verkade sämre. BF HL spelade vi ett tiotal timmar för att det var lite uppfriskande, men tröttnade ganska fort så det åkte i papperskorgen. BF3 kostade för övrigt $5, ihopklumpat med ett gäng andra titlar hos humblebundle.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag inser att smaken är som baken, som sig bör vara, så jag ställer frågan lite med glimten i ögat : Hur kan man tycka att Witcher 3 är tråkigt? Är förbaskat beroendeframkallande

För man gör samma sak från start till slut, och man tröttnar på den där irriterande musiken samt geralts konstanta stönande.
Sedan är ju inte striderna alltför engagerande och AIn är ju pantad.

Sedan är ju småglinen i alla byar sjukt irriterande... (alla ser likadana ut och säger samma saker dessutom, ugh!)

TS borde checka lite Cities Skylines, vräk på med 1400 mods/assets och slölira.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M