Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nintendo hade stöd alldeles innan lanseringen av Wii U men förlorade denna då PS4 och Xbox One presenterades ungefär samtidigt. Det var klart märkbart vid tidpunkten vad som hände.
Självklart diskuterar även Nintendo med third party, dock är plattformen primärt avsedd för Nintendo att utveckla spel för. Nintendo är inte riktigt som de andra företagen på flera vis. De har varit med länge, kommit med mycket innovation (i regel något nytt varje generation) och är de som för utvecklingen framåt. MS och speciellt Sony kopierar allt främst Nintendo gör och på senare tid mycket av det Microsoft gör. Förlusten av Sega som plattformsägare och tillkomsten av Microsoft som ny aktör har förändrat branschen. Microsoft introducerade hårddiskar, (bättre) onlinespelande och achievements blandannat.

Jo, jag glömde The Order 1886 men det är jag inte ensam om samtidigt. Spelet har inte mottagits väl och efter att ha spelat igenom spelet så är det uppenbart varför.
Men ja, så få verkligen nya och exklusiva spel ser vi faktiskt på PS4. Jag har rubbet så har rätt stor koll på hur innehållslös även denna plattform är. Speciellt om man redan har en eller flera andra plattformar.
Och det är ju det som är grejen. Varken MS eller Sony skulle klara av den situation som Nintendo faktiskt är i då dessa är så otroligt beroende av att slicka röv hos third party.

Nej, det gjorde de inte. Sista tiden släpptes blandannat Zelda: Skyward Sword, Rayman Origins och Kirby's Return to Dream Land under de sista åren. De tre titlarna var under 2011 dessutom, ungefär ett år innan Wii U lanseringen. Wii U var redan känd vid tidpunkten men ändå lanserades dessa titlar.

Jag skulle inte använda Sony som ett bra exempel på hur man publicerar titlar från en äldre plattform. De är riktigt usla på att få ut spel och vi får dessutom PAL-utgåvorna av dessa spel. Nintendo lanserade 60Hz NTSC-titlar även här i PAL-området i och med Wii U. Väck mig det millenium Sony klämmer ut exemeplvis Xenogears eller Star Ocean 2 på PSN. För att inte tala om den totala avsaknaden för stöd för dessa titlar på PS4.

Vi har uppenbart varierande åsikter i frågan.

Thirdpartys släppte ett par portningar från ps3/360 generationen (Mass Effect, Deus Ex, Ninja Gaiden etc.) det första året/åren när Wii U lanserades och sen helt dött. Ubisofts tilltänkta exklusiva spel Rayman Legends portades istället till alla övriga plattformen medan Wii U versionen fick ligga i mallådan medan man avslutade dom andra versionerna. Som du säger förlorade Nintendo i princip allt stöd till förmån för PS4/XBO och det är 100% deras eget fel. Bygger man en maskin endast för sig själv så står man där med en ensam plattform som är ytterst svår att supporta utan Nintendos software droughts. Därför det ska bli intressant att se hur det blir om NX delar bibliotek med den handhållna och hemkonsolen.

Tycker du underdriver övriga konsoltillverkares bidrag grovt. Sony förändrade marknaden med PS1 och bröt mycket av Nintendos monopol och var mycket mer öppna för thirdpartys. Sony expanderade även marknaden till en äldre (20-30) publik och med PS2an introducerade dom ett antal innovationer och partyspel såsom Buzz och Singstar samt lyckades lansera världens mest sålda konsol. Även Xbox innoverade med hela Xbox Live och nära samarbete med thirdpartys etc.

"... att slicka röv hos third party." Att samarbeta och få fler spelutvecklare att utveckla för din plattform är inte något negativt. Nintendo har äntligen insett själva att dom inte klarar av att supporta sina egna plattformar och det verkar nu som att dom ska slå ihop sin handhållna och hemkonsol marknad. Nintendo har i princip lidit av software-droughts sedan Nintendo 64 och inför varje konsol har dom utlovat annorlunda men inte levererat. Med NX kanske dom förhoppningsvis lyckas bättre.

Rayman Origins är inte Wii-exklusivt och Kirby är knappast AAA-material. Och även om du räknar in Kirby så är det två spel, och du klagar på Sony som släppter tre tilar på ett år (om man nu väljer att exkludera alla remakes)... Wii U kom dessutom inte ut förrän ett år efter detta så det stämmer ganska bra med vad jag sa.

Sony är ett utmärkt exempel eftersom dom har (hade) både en hemkonsol och handhållen konsol. Eftersom dom var förutseende skrev dom en emulator som kunde portas till båda plattformarna (och senare Vita) tillsammans med ett account-system vilket gör att jag kan köpa en PS1-classic på PS3an och fortsätta spela samma spel på min PSP eller Vita. Nintendo i all sin inkompetens rörande online/account behandlar sin VC-plattform separat för varje hårdvara så du kan inte ta tillvara på alla dina titlar köpta på Wii och sen Wii U eller DSi och 3DS, även om det är exakt samma titlar. Till och med om du byter från Wii->Wii eller 3DS->3DS så är det ett jävla hassle för att Nintendo låser allt till den specifika konsolen.

Sen bör du inte blanda ihop korten angående publicering av titlarna och själva infrastrukturen. Xenogears är helt SquareEnix ansvar, inte Sonys. Det släpptes aldrig i Europa till att börja med så det finns ett antal rättighets/licensing problem att reda ut innan man kan släppa det i en ny region. Samma gäller 60Hz-titlarna eftersom dom inte är kvalitetssäkrade för EU eftersom dom aldrig släpptes här. Det ligger helt på utgivaren att bekosta en helt ny QA och utgivningsprocess och ofta tycker man inte det är värt det. Det har ingenting med Sony som plattformshållare att göra. Även Star Ocean 2 ligger helt i SquareEnix händer. Nintendo har en fördel i att dom äger en stor del av katalogen klassiker dom flesta vill ha så det blir lättare när man har kontroll över hela kedjan. Ang. PS4ans brist på PS1 classics är det en skam, emulatorn borde inte vara svår att porta till x86 men PS4ans brister kan vi ta i en annan tråd

Skrivet av Hurtigbullen:

Just Little Big Planet var en av mina stora besvikelser. Jag hade samma förväntningar på det som på Yoshi WW, men blev totalt besviken.

Håller med om att HD remakes är en smaksak och personligen tycker jag inte att det är fel, speciellt om det är bra titlar som har några år på nacken och som en ny generation får uppleva. Samtidigt tycker jag det är trist när det inte kommer några nya fräsha titlar alls. På den sidan tycker jag nog att Nintendo lyckas ganska väl, även om många titlar bygger på gammal IP. Splatoon tycker jag är ett utmärkt exempel på Nintendos sätt att ta en ny fräsh innovativ vinkel på ett relativt etablerat koncept.

WiiU kom lite sent, det håller jag med om, men jag upplever nog att deras stora misstag var lanseringen av WiiU. Dels så var makrnadsföringen i bästa fall otydlig, det verkade som att dom trodde WiiU skulle sälja sig själv. Sen bristen på titlar. Tog ju ett år innan vissa utlovade lanseringstitlar dök upp. "Jag har köpt en ny WiiU! Vad har du för spel då? Ehum, host, host, Nintendoland..."

Har inte spela LBP3 än, känns som att den franchisen stagnerat lite. Har man spelat ett har man spelat alla i princip. Splatoon är absolut ett bra exempel på Nintendos innovation, personligen har jag inte spelat det än och är inte så lockad av själva artstylen och utseendet men nån dag ska man kanske prova det.

Mjoo namnet och den förvirrade marknadsföringen var stora fuckups. Att den inte hade någon killer app ala Wii Sports var nog också ett stort problem. Nintendoland med sina massa småspel var nog inte ett lika klart och tydligt existensberättigande på Wii U:s gimmick med gamepaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Splatoon är absolut ett bra exempel på Nintendos innovation, personligen har jag inte spelat det än och är inte så lockad av själva artstylen och utseendet men nån dag ska man kanske prova det.

Jag är ju ingen storspelare. Numera spelar jag mest som socialt umgänge och det är väl inte direkt Splatoons starka sida. Däremot var mottagandet av Splatoon rätt fascinerande, många recensenter/bloggare på nätet beskrev att dom först var skeptiska när det visades upp, men sen när dom provspelade så var dom "hooked".

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Hej, jag har skaffat en ny skärm som inte har högtalare och Wii U har ju ingen optisk ingång för ljud som PS4 och One, jag undrar stödjer Gamepad ljud med ljudutgången för vilka hörlurar som helst?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har inte tvn/skärmen någon pass-through för ljudet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Har inte tvn/skärmen någon pass-through för ljudet då?

Hur menar du med pass through?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nån som testat oddworld new n tasty på Wii u? Undra om jag ska köpa det på Wii u eller ps3an. Svårt att hitta på nätet jämförelse mellan multiplats tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hej, jag har skaffat en ny skärm som inte har högtalare och Wii U har ju ingen optisk ingång för ljud som PS4 och One, jag undrar stödjer Gamepad ljud med ljudutgången för vilka hörlurar som helst?

Du kan få analogt ljud ut via analoga kontakten(samtidigt som hdmi bild), en Wii kabel funkar tex

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Du kan få analogt ljud ut via analoga kontakten(samtidigt som hdmi bild), en Wii kabel funkar tex

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar en sådan här vanlig ljudutgång även utan högtalare samt att den kopplas för HDMI ljud?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Du menar en sådan här vanlig ljudutgång även utan högtalare samt att den kopplas för HDMI ljud?

Jag försökte förtydliga saker med min parentes men inser att det bara blev värre.

Nej det jag menade är att du kan få ut analogt ljud ut analoga kontakten samtidigt som du får bild från hdmi uttaget.

Så har du en gammal Wii av kabel så kan du använda den annars kolla tradera så hittar du nog en.

Men som svar på din fråga så kan du nog använda hörlurar till gamepaden ljudet skiljer sig lite i vissa titlar men generellt sett är det samma ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hur menar du med pass through?

Många skärmar emd hdmi har en ljudutgång där de kan skicka vidare ljudet från hdmi-kabeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Många skärmar emd hdmi har en ljudutgång där de kan skicka vidare ljudet från hdmi-kabeln

Okej, bra tack för svar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Recensionerna för The Legend of Zelda: Twilight Princess HD har börjat dyka upp nu: http://www.metacritic.com/game/wii-u/the-legend-of-zelda-twil...

Permalänk

Det verkar som att Twilight Princess HD kommer i två olika versioner gällande omslag för Europa och USA, på Limited Edition skiljer det sig bara två saker, USA får en snyggare och glansigare förpackning, medan Europa får den vanliga tråkiga förpackningen som vi alltid fått på Limited versioner, men däremot får vi Soundtrack Bonus CD vilket USA inte gör. Här är skillnaden på omslagen, vilken tycker ni var snyggast?

Europa -

USA -

Wii Original -

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det verkar som att Twilight Princess HD kommer i två olika versioner gällande omslag för Europa och USA, på Limited Edition skiljer det sig bara två saker, USA får en snyggare och glansigare förpackning, medan Europa får den vanliga tråkiga förpackningen som vi alltid fått på Limited versioner, men däremot får vi Soundtrack Bonus CD vilket USA inte gör. Här är skillnaden på omslagen, vilken tycker ni var snyggast?

Europa - http://www.perfectly-nintendo.com/wp-content/gallery/twilight-princess-hd-13-01-2016/3.jpg

USA - http://ecx.images-amazon.com/images/I/A1HHIwo%2BHYL._SL1500_.jpg

Wii Original - http://wiimedia.ign.com/wii/image/object/748/748589/TwilightPrincessRatingTFinalBox.jpg

Det ser ut som Japan och Europa har samma omslag (japansk text nertill). Båda omslagen hade varit snyggare utan sakerna i förgrunden, dvs
- logga
- Midna
För USA även utan
- Epona
- Link
- Varg-Link

Permalänk
Skrivet av doomas:

Det ser ut som Japan och Europa har samma omslag (japansk text nertill). Båda omslagen hade varit snyggare utan sakerna i förgrunden, dvs
- logga
- Midna
För USA även utan
- Epona
- Link
- Varg-Link

Jag tänkte precis som du, men om man tittar på omslaget i verkligheten så smälter allting ihop mycket bättre, det är lättare att se skillnad på högupplösta bilder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det verkar som att Twilight Princess HD kommer i två olika versioner gällande omslag för Europa och USA, på Limited Edition skiljer det sig bara två saker, USA får en snyggare och glansigare förpackning, medan Europa får den vanliga tråkiga förpackningen som vi alltid fått på Limited versioner, men däremot får vi Soundtrack Bonus CD vilket USA inte gör. Här är skillnaden på omslagen, vilken tycker ni var snyggast?

Europa - http://www.perfectly-nintendo.com/wp-content/gallery/twilight-princess-hd-13-01-2016/3.jpg

USA - http://ecx.images-amazon.com/images/I/A1HHIwo%2BHYL._SL1500_.jpg

Wii Original - http://wiimedia.ign.com/wii/image/object/748/748589/TwilightPrincessRatingTFinalBox.jpg

Wii-utgåvan tycker jag nog är snyggast. Ren och med Triforce-emblemet mitt på.
Det mörkare färgtemat passar bra in på spelet också. Det är ju inte Wind Waker vi snackar om direkt.

Vad gäller Wind Waker så anser jag nog att Wii U-utgåvan har bästa omslaget. Ljust och färgrikt vilket passar bra in på spelet. Gamecube-utgåvorna har lite för simpelt omslag även om jag ändå gillar hur "guld"-utgåvorna faktiskt ser ut.

Permalänk

Imorgon kommer ut en ny Nintendo Direct, missa inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Imorgon kommer ut en ny Nintendo Direct, missa inte!

Trevligt Hoppas de visar nått bra, tycker de varit riktigt sega på senare tiden. Nya Zelda och större saker sparas givetvis till E3 men nånting sjyst kan väl visas iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hej, jag har skaffat en ny skärm som inte har högtalare och Wii U har ju ingen optisk ingång för ljud som PS4 och One, jag undrar stödjer Gamepad ljud med ljudutgången för vilka hörlurar som helst?

En annan lösning är ju att köra WiiU't genom en förstärkare med HDMI kabeln. Går knappt att få tag i en surroundförstärkare utan HDMI växel i i dag, så relativt billigt skit skulle fungera. Och jag antar att man har för avsikt att kunna köra mer än bara WiiU't på skärmen, så en sådan lösning skulle kanske vara rätt?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Imorgon kommer ut en ny Nintendo Direct, missa inte!

Jag hoppas på Zelda "U" och gärna introduktion av Gamecube VC. Det är nog vad som intresserar mig mest för stunden.

Sedan hade jag gärna fått lite info om "NX". Börjar bli dags tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jag hoppas på Zelda "U" och gärna introduktion av Gamecube VC. Det är nog vad som intresserar mig mest för stunden.

Sedan hade jag gärna fått lite info om "NX". Börjar bli dags tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Zelda U nyheter! Ja tack!
Dock har dom redan gått ut med att det inte kommer vara några nyheter om NX :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Zelda U nyheter! Ja tack!
Dock har dom redan gått ut med att det inte kommer vara några nyheter om NX :/

Sant det förstås men jag hoppas att de ändå nämner något om den. Ett datum för presentationen exempelvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Sweet, min bokning av The Legend of Zelda Twilight Princess HD Limited Edition för 549kr skickas från Siba idag. Borde vara framme imorgon, på leveransdagen då.

Jag var lite osäker på om de verkligen skulle leverera men de av oss som slog till när de hade bra pris på den dyrare utgåvan gjorde nog ett litet kap.

Permalänk
Medlem

Låter bra, hoppas själv på att få mitt imorgon. Tror det kom iväg i tisdags från UK, i Sverige på onsdag, Luleå ikväll och utdelat imorgon. Har tyvärr inget kolli# så det blir en överraskning när det anländer

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sweet, min bokning av The Legend of Zelda Twilight Princess HD Limited Edition för 549kr skickas från Siba idag. Borde vara framme imorgon, på leveransdagen då.

Jag var lite osäker på om de verkligen skulle leverera men de av oss som slog till när de hade bra pris på den dyrare utgåvan gjorde nog ett litet kap.

Har Spelat igenom Zelda TP två gånger på wii. Tycker det är det bästa förutom Ocarina of Time, de borde släppa OoT till WiiU också i HD-utgåva. Av någon anledning hade jag mycket svårt för Majoras Mask och nu senast Skyward Sword. Har försökt spela Skyward men jag tappar intresset, det är lite för fluffigt helt enkelt. Det är dags för Link att växa upp och va lite mer bad-ass. Vuxen-link i OoT och TP är perfekt nivå.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

CDON har inte skickat mitt än... Även om dom skickar det idag så tror jag knappast att det kommer imorgon, brukar ta 2 dagar. :/

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jag hoppas på Zelda "U" och gärna introduktion av Gamecube VC. Det är nog vad som intresserar mig mest för stunden.

Sedan hade jag gärna fått lite info om "NX". Börjar bli dags tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Där sa du något, jag hade totalt glömt bort om gamecube spelen, det skulle verkligen vara grymt att få spela Super Mario Sunshine på min Wii U. Men om det är något jag skulle uppskattat från Nintendo, det är funktionen att kunna ha widescreen eller åtminstone helskärm när man lirar VC titlar eftersom det känns så distraherande med de svarta tomrummen på varje sida av bilden.

Skrivet av anon5930:

Sweet, min bokning av The Legend of Zelda Twilight Princess HD Limited Edition för 549kr skickas från Siba idag. Borde vara framme imorgon, på leveransdagen då.

Jag var lite osäker på om de verkligen skulle leverera men de av oss som slog till när de hade bra pris på den dyrare utgåvan gjorde nog ett litet kap.

Jag beställde också därifrån och är själv osäker på att produkten kommer hinna fram till imorgon, men jag pratade med kundservice några dagar sen och de sa att den ska kunna bli levererad på releasedagen eftersom leveransen är 1-2 dagar, så vi får se. Minns att när jag beställde mitt exemplar av Hyrule Warriors från Komplett, fick jag den två dagar innan releasen vilket kändes väldigt exklusivt

Skrivet av Segge:

Låter bra, hoppas själv på att få mitt imorgon. Tror det kom iväg i tisdags från UK, i Sverige på onsdag, Luleå ikväll och utdelat imorgon. Har tyvärr inget kolli# så det blir en överraskning när det anländer

Köpte du ditt från Zavvi? De hade ett grymt erbjudande på Twilight Princess HD Limited Edition för 452 kr bara någon vecka sen, jag var nära på att slå till, men blev tveksam då jag har beställt därifrån förut och det har känts som att de tagit mer betalt än vad man skulle betalat och ibland har leveransen varit väldigt lång också, då tänkte man att det kanske inte var värt för 97 kr mellanskillnad. Dras det kanske någon avgift när man betalar för något utomlands?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Köpte du ditt från Zavvi? De hade ett grymt erbjudande på Twilight Princess HD Limited Edition för 452 kr bara någon vecka sen, jag var nära på att slå till, men blev tveksam då jag har beställt därifrån förut och det har känts som att de tagit mer betalt än vad man skulle betalat och ibland har leveransen varit väldigt lång också, då tänkte man att det kanske inte var värt för 97 kr mellanskillnad. Dras det kanske någon avgift när man betalar för något utomlands?

Från Game, blev 491:- med kursen som var i måndags. Inga övriga avgifter borde tillkomma då det är inom EU, men beroende på kort kan man få en valutaväxlingsavgift på kring 1,5%, eller en rörvarkurs när man betalar via te.x paypal. Bästa pris i Sverige var 698:- när jag beställde, men ser nu att det finns för 599:- lite överallt.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Skrivet av Segge:

Från Game, blev 491:- med kursen som var i måndags. Inga övriga avgifter borde tillkomma då det är inom EU, men beroende på kort kan man få en valutaväxlingsavgift på kring 1,5%, eller en rörvarkurs när man betalar via te.x paypal. Bästa pris i Sverige var 698:- när jag beställde, men ser nu att det finns för 599:- lite överallt.

Aha, finns det något sätt att undvika växlingsavgiften? Jag visste inte att GAME UK levererade hit, var priset inklusive frakt? Isåfall vad kostar ensam?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segge:

Från Game, blev 491:- med kursen som var i måndags. Inga övriga avgifter borde tillkomma då det är inom EU, men beroende på kort kan man få en valutaväxlingsavgift på kring 1,5%, eller en rörvarkurs när man betalar via te.x paypal. Bästa pris i Sverige var 698:- när jag beställde, men ser nu att det finns för 599:- lite överallt.

499 finns det för med

Skrivet av CrazyBlueberry:

Aha, finns det något sätt att undvika växlingsavgiften? Jag visste inte att GAME UK levererade hit, var priset inklusive frakt? Isåfall vad kostar ensam?

Inte värt att beställa från utlandet får några få kr.
Växlingsavgiften (vid betalning via VISA/Mastercard/Paypal) ligger ca på 1-3% av summan, beroende på bank/avtal.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||