Permalänk
Medlem

Gamingdator typ 8K

Tjenare,

Jag planerar att köpa en rätt enkel gaming-dator. Den behöver inte klara de allra senaste spelen på bästa settings då jag ändå mest lirar gamla spel som Left 4 dead 2 och Starcraft 2, möjligtvis GTA V ibland. Jag har redan en dator och detta skulle vara lite som en extradator. Har visserligen byggt en dator en gång i tiden men då jag inte har särskilt mycket tid så skulle jag helst få den färdigmonterad (även om det kostar onödigt mkt)

Skulle vara schyst med en SSD-hårddisk inkluderat. Operativsystem behöver jag inte. Mus, tangentbord och skärm kan jag fixa separat också. Typ bästa prestanda för 8K men det kan diskuteras +/- 2k om prestandan står på spel - kom gärna med förslag

Permalänk
Medlem

Lurigt att skriva 8K när det finns en upplösning som heter just så
Gick ryckten om att det skulle släppas just 8K skärmar för något halvår sedan.

http://www.pcgamesn.com/both-nvidia-and-amd-are-preparing-for...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Lurigt att skriva 8K när det finns en upplösning som heter just så
Gick ryckten om att det skulle släppas just 8K skärmar för något halvår sedan.

http://www.pcgamesn.com/both-nvidia-and-amd-are-preparing-for...

En sån vore iofs inte helt fel men ok 8000kr!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Plockade ihop en kundvagn till en bekant i helgen med en budget på just 8000kr. Då bästa köpen varierar från dag till dag så är inte alla de specifika märkena aktuella till dagens priser. Men här får du ett generellt bygge som enligt mig ger dig mest pris/prestanda:

Intel 6600K
Z170 Mobo
8GB DDR4 2400MHz
GTX 960 2GB
Be Quiet Pure Rock
650W Nätagg
Phanteks P400 (ej i lager ännu)
250GB SSD

Totalt under 8000kr

Edit: Ser att du vill ha den monterad också, då lär det tillkomma en 1500-2000kr då delarna var utvalda från olika butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Plockade ihop en kundvagn till en bekant i helgen med en budget på just 8000kr. Då bästa köpen varierar från dag till dag så är inte alla de specifika märkena aktuella till dagens priser. Men här får du ett generellt bygge som enligt mig ger dig mest pris/prestanda:

Intel 6600K
Z170 Mobo
8GB DDR4 2400MHz
GTX 960 2GB
Be Quiet Pure Rock
650W Nätagg
Phanteks P400 (ej i lager ännu)
250GB SSD

Totalt under 8000kr

Edit: Ser att du vill ha den monterad också, då lär det tillkomma en 1500-2000kr då delarna var utvalda från olika butiker.

Man får betala dyrt om man inte kan montera själv, tyvärr. Dock är det väldigt lätt så skulle påstå att ingen är oförmögen att trycka i komponenterna som de ska sitta (finns däremot en risk att en klant förstör sitt moderkort).

Permalänk
Permalänk

Jag hade kört på @kunzite kundvagn, såg riktigt bra ut.