Permalänk

Styra kodi (fd. Xbmc) via CEC

Hej,

Jag har nyss köpt en ny tv och jag läste om Cec och tyckte det lät intressant.
Jag undrar därmed om min tv stödjer detta, det är en Sony bravia KDL40W705C.
Eftersom Nvidias grafikkort inte stöder Cec utan en adapter hittade jag denna: https://www.proshop.se/Skaerm-TV-kabel-VGA-HDMI-osv/USB-CEC-A...

Och min enkla fråga, kommer det fungera att styra kodi med tv-fjärrkontrollen via denna adaptern?

Edit: kom på att tvn kan styra mitt ps3, åtminstone Home-knappen, som fungerar som ps-knappen på kontrollern. Så antar att min tv stödjer detta då ps3 är bara anslutet via hdmi

Permalänk
Medlem

@Fredrik Eriksson:
Enligt texten stödjer den ju XBMC (KODI)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

@FESilencer:
Enligt texten stödjer den ju XBMC (KODI)

Ja, jag såg det, men det är ändå bättre att fråga. Jag kan inte tänka mig att det fungerar felfritt direkt nämligen, så ett definitivt 'ja' är att föredra, att den fungerar med både Windows 10, kodi och min tv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Fredrik Eriksson:
Bästa är nog att googla och se om du hittar någon som har använt den med exakt samma förutsättningar, rent spekulativt skulle jag säga att den fungerar men iom att jag inte själv har en så inget jag kan garantera.

Edit: en snabb googling och kolla tillverkarens hemsida säger att det ska funka med 99% säkerhet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

@FESilencer:
Bästa är nog att googla och se om du hittar någon som har använt den med exakt samma förutsättningar, rent spekulativt skulle jag säga att den fungerar men iom att jag inte själv har en så inget jag kan garantera.

Edit: en snabb googling och kolla tillverkarens hemsida säger att det ska funka med 99% säkerhet.

Tack, letade också upp Pulse Eight's hemsida nu, och det står ju att det ska fungera med Sony-produkter, det stod något om Bravialink, vilket Sony kallar sitt CEC. Då får det bli ett köp på det, tackar så mycket för hjälpen