Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det var ju synd!

Själv fick jag dem för 899kr st då min sambo har 100kr rabatt på varje köp pga studier

Fattar inte hur det kan vara så bra diskar i dem för det priset dock

Kan tillägga att jag läste någonstans att du får 3års garanti även på "naken" disk. D.v.s. om du tar ut den och kör en warranty check på serienumret på den nakna disken gäller den 3år..

Prova gärna och återkoppla till dem som köpt den.

Permalänk
Medlem

Medföljer Hitman med R9 390 på Dustin?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr_Ious:

Medföljer Hitman med R9 390 på Dustin?

Tror det endast är NetOnNet & Inet som bundlar med Hitman. (SV)

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

någon annan som köpt och fått hem?:

Skrivet av THB:

10" Hybrid med Z3735F CPU, 2GB Ram och 32GB "SSD", går att utöka med microsd. Windows 8.1 för 999:- tidigare 1999:-
Point of View TAB-P1005W-232-KB 10" Bärbar dator

Köpte denna eftersom den verkar riktigt prisvärd-
startar upp den och ombedes skriva in produktnyckel. har letat igenom det lilla som följde med och hittar verkligen ingen nyckel att skriva in.??? så någon som vet var nyckeln finns?

Permalänk
Medlem

@Tauc: Gå vidare i installationen utan att ange produktnyckel. Sedan så aktiveras Windows automatiskt. Hade samma problem själv igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

någon annan som köpt och fått hem?:
Köpte denna eftersom den verkar riktigt prisvärd-
startar upp den och ombedes skriva in produktnyckel. har letat igenom det lilla som följde med och hittar verkligen ingen nyckel att skriva in.??? så någon som vet var nyckeln finns?

Det Magli föreslår fungerade inte för mig, jag fick bråka på cdon i flera veckor innan jag tillslut fick ett skumt program som troligen kopplade upp sig mot point of views server och laddade ner en nyckel som sedan trycktes in i bios. Efter det så fungerade det att göra en återställning och då fanns nyckeln där (fanns inte där innan körning av programmet). Jag kan även rekommendera en återställning för att slippa alla bloatwares, verkar bli en ren win10 installation då, tar dock väldigt lång tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itson:

Asus Zenbook UX303UB-R4072T (13.3", FHD IPS, i7 6500U, 8gb Ram, 128 gb ssd, Nvidia Geforce 940m)

Veckans klipp hos netonnet: 8990:-
Nedsatt från 10990:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3402907

Kollade på reklamfilmen och mer style än information. Möbelreklam så undrar vad Asus sysslar med?
Men datorn kanske är fantastisk, vad vet jag? Man kunde urskilja lite spec här och där men inget som framhölls.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kollade på reklamfilmen och mer style än information. Möbelreklam så undrar vad Asus sysslar med?
Men datorn kanske är fantastisk, vad vet jag? Man kunde urskilja lite spec här och där men inget som framhölls.

https://youtu.be/LRL3PIjyzEs

Man måste ju fråga sig varför ASUS måste ha såna gigantiska bezels på sina laptops. Känns som att de ligger lite efter på den fronten.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av peters:

Det Magli föreslår fungerade inte för mig, jag fick bråka på cdon i flera veckor innan jag tillslut fick ett skumt program som troligen kopplade upp sig mot point of views server och laddade ner en nyckel som sedan trycktes in i bios. Efter det så fungerade det att göra en återställning och då fanns nyckeln där (fanns inte där innan körning av programmet). Jag kan även rekommendera en återställning för att slippa alla bloatwares, verkar bli en ren win10 installation då, tar dock väldigt lång tid.

Hmm, märkligt att du fick ett program att köra. Jag hade fel på min jag med att windows inte var registerat och knytet till min enhet, samt att det inte följde med någon aktiveringsnyckel. Jag fick då lämna tillbaka den så skickade de ut en ny vilket kändes tämligen osmidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Man måste ju fråga sig varför ASUS måste ha såna gigantiska bezels på sina laptops. Känns som att de ligger lite efter på den fronten.

Frågan är, är den nåt att ha? Letar fn efter en ersättare till min 14" laptop, men det verkar inte finnas så mycket i den storleksklassen. Undrar om det enkelt går att byta SSD i denna (utan att bli av med garantin dvs).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kollade på reklamfilmen och mer style än information. Möbelreklam så undrar vad Asus sysslar med?
Men datorn kanske är fantastisk, vad vet jag? Man kunde urskilja lite spec här och där men inget som framhölls.

https://youtu.be/LRL3PIjyzEs

Varför tittar du på en reklamfilm om du söker info om specifikationer?
Kolla på netonnet hemsida under "Specifikationer".
Viktigt att observera de sista tecknen efter UX303UB-xxxxxx då specifikationerna skiljer.
Jag köpte en av de första UX303UB(UX303UB-R4021T) då jag var ute efter en 13.3" laptop med Skylake.
Samma specifikation som den hos netonnet fast jag har 256 istället för 128GB SSD.

Skulle helst haft en Dell XPS 13" med deras "Infinity" skärm då det är grymt läckert och gör datorns yttermått betydligt mindre såsom kommentaren under dig skriver.
Då jag köpte min dator sålde dock inte Dell XPS 13 med FullHD skärm i Sverige utan endast högre upplösning på skärmen vilket fick priset att sticka iväg omotiverat högt. Jag ser ingen poäng med högre upplösning än FullHD på en 13" skärm, speciellt inte eftersom prisskillnaden var +5000kr om jag minns rätt.

Är nöjd med datorn. Brukar vara nöjd med Asus laptop. En av få tillverkare som gör snygga laptop enligt mig.
Skulle helst skippat nvidia kortet i min dator så den kunde blivit tunnare och kanske 150-200g lättare.
Den ser tunnare ut på bilderna än den är i verkligheten då det är som en "bula" under datorn. Troligtvis för att få plats med grafikkortet+kylning.
+ Snygg(borstat alu är stilrent och håller fingeravtryck borta bättre än blank plast).
+ Känns stabil att hålla i och jobba med.
+ Tyst, har inte gjort så mycket tungt på den men jobbar med en del kontorsprogram igång samtidigt, webbläsare med många flikar, VPN, fjärrstyrningsprogram av olika sorter. Aldrig hört fläkten.
+ Startar från helt avstängt riktigt snabbt
+ Bra batteritid(Skylake + W10 + Ny dator)
+ Bakgrundsbelyst tangentbord
+ Bra touchpad enligt mig, betydligt bättre än på min Lenovo som kostade 26000 för drygt 1 år sedan.
- Bred kant runt skärmen(inte så snyggt och gör datorn större)
- Inget mer att anmärka på

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Avstängd

@tcg: Datorn störde mig inte, inte heller det som stod på NetOnNet. Fattar inte bara vad som är meningen med Asus reklamfilm som mer påminner om möbelreklam!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Frågan är, är den nåt att ha? Letar fn efter en ersättare till min 14" laptop, men det verkar inte finnas så mycket i den storleksklassen. Undrar om det enkelt går att byta SSD i denna (utan att bli av med garantin dvs).

Vad jag hittar i recensioner om UX303UB så verkar disken som sitter i vara en 2.5" 7mm disk. Borde således vara ganska billigt att uppgradera.
Kollade under min dator och det är 9st pyttesmå skruvar av torx typ. Ser ingen typ av plombering så garantimässigt tror jag inte det är några problem.
Jag tror tyvärr inte jag har en så liten torx-bits så jag kan inte öppna för att bekräfta typen av SSD.

Skrivet av stormense:

@tcg: Datorn störde mig inte, inte heller det som stod på NetOnNet. Fattar inte bara vad som är meningen med Asus reklamfilm som mer påminner om möbelreklam!

Så sett håller jag med dig. Reklamfilmen gjorde mig inte så mycket gladare heller.

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magli:

@Tauc: Gå vidare i installationen utan att ange produktnyckel. Sedan så aktiveras Windows automatiskt. Hade samma problem själv igår.

Tack! detta funkade. såg aldrig ens att det gick att hoppa över det steget, var väl för upptagen med att leta efter nyckeln

Skrivet av peters:

Det Magli föreslår fungerade inte för mig, jag fick bråka på cdon i flera veckor innan jag tillslut fick ett skumt program som troligen kopplade upp sig mot point of views server och laddade ner en nyckel som sedan trycktes in i bios. Efter det så fungerade det att göra en återställning och då fanns nyckeln där (fanns inte där innan körning av programmet). Jag kan även rekommendera en återställning för att slippa alla bloatwares, verkar bli en ren win10 installation då, tar dock väldigt lång tid.

Är det mycket bloatwares? har precis fått igång datorn och det ända jag märker är att "dela-fönstret" kommer fram hela tiden(!!) på höger sida av skärmen. (verkar vara när jag använder touchpaden och för muspilen neråt.
detta fönster: http://imgur.com/5cTsMkJ
någon idé på man får bort skiten?
för övrigt ledsen att jag lånar fyndtråden och använder den som support tråd. känns dock lämpligt då fler tydligen köpt samma point of view.
Upptäckte just också att om jag för musen åt vänster från högerkanten så kommer istället mailen upp

Permalänk
Medlem

@Hurtigbullen:
Jajamän inga problem att byta hårddisk, förutom att det är lite pill med ett gäng pytteskruvar för att få bort bottenplattan. För mig tog det kanske 10 minuter att göra ett byte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

Tack! detta funkade. såg aldrig ens att det gick att hoppa över det steget, var väl för upptagen med att leta efter nyckeln

Är det mycket bloatwares? har precis fått igång datorn och det ända jag märker är att "dela-fönstret" kommer fram hela tiden(!!) på höger sida av skärmen. (verkar vara när jag använder touchpaden och för muspilen neråt.
detta fönster: http://imgur.com/5cTsMkJ
någon idé på man får bort skiten?
för övrigt ledsen att jag lånar fyndtråden och använder den som support tråd. känns dock lämpligt då fler tydligen köpt samma point of view.
Upptäckte just också att om jag för musen åt vänster från högerkanten så kommer istället mailen upp

Jag hade en massa problem innan jag gjorde factory reset, plattan hängde sig osv.. jag kommer faktiskt inte ihåg om det var så illa att den hängde sig helt eller om den bara laggade extremt mycke, men den blev i alla fall mer responsiv efter återställningen. Mängden bloatware kommer jag inte heller ihåg men jag tror att det var flera point of view processer körande, allt sådant försvann efter återställningen.

Kolla så att du kan aktivera windows, det gick inte för mig.. jag kunde hoppa över steget under "installationen" men det gick inte att aktivera windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Bose QuietComfort 25 för 1990 kr på Webhallen.
Kostar annars ungefär 2600 kr i andra butiker enligt prisjakt.
Finns även i andra färger och för Apple telefoner.

Verkar inte som att priset uppdaterats än i butiken? Det står listat som 1999 i sökfunktionen men inte i kassan.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Verkar inte som att priset uppdaterats än i butiken? Det står listat som 1999 i sökfunktionen men inte i kassan.....

Jag beställde denna för någon timme sedan och det ser rätt ut för mig åtminstone.

Produkter
Bose Quiet Comfort 25 - Svart (Apple)
Artikelnummer: 226500 1 st à 1990 kr
Frakt: 19 kr
Totalpris: 2009 kr

Edit:

Aaah, nu ser jag varför. Jag har beställt Apple-varianten till min iPhone och länken ovan går till Samsungs dito.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Verkar inte som att priset uppdaterats än i butiken? Det står listat som 1999 i sökfunktionen men inte i kassan.....

Skrivet av Murvel:

Jag beställde denna för någon timme sedan och det ser rätt ut för mig åtminstone.

Produkter
Bose Quiet Comfort 25 - Svart (Apple)
Artikelnummer: 226500 1 st à 1990 kr
Frakt: 19 kr
Totalpris: 2009 kr

Edit:

Aaah, nu ser jag varför. Jag har beställt Apple-varianten till min iPhone och länken ovan går till Samsungs dito.

Konstigt, tipsade min vän angående priset. Han beställde hem samsung varianten för 1990 kr. De skrev dock "begränsat antal", kanske redan sålt slut på det antalet de bestämde sig för att sälja på kampanj. Eftersom Apple varianten säljs för original pris nu igen.

Edit:
Finns dock på elgiganten och netonnet för 2190 kr.

Permalänk
Skrivet av rustax:

Konstigt, tipsade min vän angående priset. Han beställde hem samsung varianten för 1990 kr. De skrev dock "begränsat antal", kanske redan sålt slut på det antalet de bestämde sig för att sälja på kampanj. Eftersom Apple varianten säljs för original pris nu igen.

Edit:
Finns dock på elgiganten och netonnet för 2190 kr.

Riktigt j*vla bra brusreducerings hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_e_b:

Riktigt j*vla bra brusreducerings hörlurar.

Har ingen erfarenhet av dessa lurarna, men har hört bra saker om de. Beställde själv AKG N60 NC. Ska testa de och se ifall de är så bra som många recensenter påstår

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av azni:

Likvärdigt i DX11.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: så jg kan lika bra köpa detta? Betydligt billigare ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av azni:

@Stoff3th3m4n: så jg kan lika bra köpa detta? Betydligt billigare ju

Ja det är ett jättebra köp om ditt nätaggregat klarar av det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av azni:

Kolla tipstråden igen om du inte köpt eller kan göra avbeställning.

Permalänk

Dagens fynd får väl sägas vara ett r9 fury för runt 4400 papp inkl. frakt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3236930

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Har ingen erfarenhet av dessa lurarna, men har hört bra saker om de. Beställde själv AKG N60 NC. Ska testa de och se ifall de är så bra som många recensenter påstår

Skickades från m.sweclockers.com

Såg i senaste Plus på SVT att de recenserade några brusreducerande hörlurar, och där var
dessa Bose-lurarna med, och fick övertygande 1:a platsen: http://www.svt.se/plus/lurarna-som-lurar-bullret

Dock var inte N60 med där, så antar de hade presterat bättre än deras K495.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte kan länka än så skriver jag i denna tråd än så länge. Jag är rätt säker på att Webhallen kommer ha rea på BOSE imorgon! Ska försöka köpa mig ett par själv och kommer länka i andra tråden om det nu blir rea!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Dagens fynd får väl sägas vara ett r9 fury för runt 4400 papp inkl. frakt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3236930

Det är ett bra pris helt klart. Men frågan om (minst) ca 1400kr till är motiverbart med tanke på hur R9 290 och R9 390 presterar.

Fury är ju trots allt ett kort som brukat kosta över 5000kr. Nu är jag inte så insatt med Asus modeller men Strix brukar vara populärt vad jag förstått. Helt klart ett intressant kort om man vill ha något lite kraftfullare ändå.