Bahnhof fiber, är det något man ska ha?

Permalänk
Medlem

Bahnhof fiber, är det något man ska ha?

Tjena! Äntligen dags för fiber, har precis beställt Bahnhofs fiber på 250/100 Mbit/s!
Undrar då ni som redan har Bahnhof eller kanske har någon kompis med Bahnhof?
Hur upplever ni upp/nerladdningen? Är ni nöjda? Får ni ut lika mycket som ni är lovade?
Har läst att deras support är kass men det vill jag inte veta.
Jag vill veta hur deras uppkoppling är samt nedladdningshastighet och ifall det är stabilt osv.
När jag kollar forums från 2014 så ser jag att de flesta skriver bara bra om Bahnhof men sent på 2015-2016 har de fått mycket sämre omdömen. Kan de vara för att många håller på att skaffa Bahnhofs fiber nu? (De har mer att göra, seg support) Eftersom deras bra erbjudanden & priser.
Har även beställt deras router som heter Tilgin HG2381, hur är WIFIn på den o så?
Citat från deras hemsida: "Det här är en riktigt bra router. Frekvensbandet 5GHz medför högre hastighet. I Bahnhofs egna tester ger denna router god täckning i bostadshus med betongväggar."

Vi bor i en stor villa & har 4 mobiler, 3 datorer, 2 TVn & 1 PS4 som är anslutna till internet.
Vi kör på Telias 12-24 Mbit/s just nu.

Uppskattar all svar, tack!

Permalänk
Medlem

Har bahnhof och haft det sen 2008 aldrig haft problem.
Varit i telefonnontakt med dom 1 gång, det gog lite tid att komma fram fick kännslan av att det inte är så många som jobbade med telefonsupport iaf.
Sen har jag haft mailkontakt med dom, då fick jag snabbt hjälp.
Jag har 100/100 och flera datorer mobiler osv, upplever inget som går segt.
Nedladdning uppladdning går i utlovad hastighet.

Deras router vet jag inget om då jag inte använder nån utrustning från dom.

Tillägger att det är inte bahnhofs fiber jag har utan bahnhof som operatör på det öppna stadsnätets fiber.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

jag har kört dom en massa år inte ett problem och kör 100/10 får ut 96/20 och har inte varit några konstigheter

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag har haft Bahnhof 100/100 i typ 8 år, har alltid fått ut runt 98/98 Mbit dygnet runt, jag har iofs inte Bahnhof fiber direkt utan genom Zitius som KO-operatör, har bara ring supporten en gång på hela den tiden, varken positivt eller negativt.

Det enda negativa jag stött på är att deras ping tider till spel, särskilt till USA har varit dåliga, men har verkligen förbättras de senaste åren. Jag spelar knappt nåt nu förtiden men hade stadig ping på 34ms till EU League of legends servrar som jag tror låg i tyskland, men aldrig några hastighets problem när det gäller att ladda ned.

Permalänk
Medlem

Har Bahnhof 10/10 den funkar klockrent har ofta 23/18
Kan hålla med om att det kan ta tid att komma fram på support men har fått bra och snabb service har varigt kontakt med dom en gång när nätet dök ner visa sig vara nån som har klantat sig i fiber rummet och skadat flera fiber ledningar de var fixat på en dag.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz