Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av reza666:

@Komplett:
Hej,

Vill bara säga att jag tycker det är tråkigt att ni inte erbjuder möjligheten till att bygga en komplett PC så som man själv vill.
Jag köpte min förra PC paket från er och då kunde jag välja eller snarare konfigurera en av existerande paketen men denna gång gick det inte och jag tror det var bara en m2 sticka som jag inte kunde lägga till. Bara för det lilla fick jag nu beställa från konkurrenten (datafixarna) som bygger precis som jag vill för 500kr extra. JAg tycker ni är jätte bra så jag hoppas att ni kan erbjuda detta i framtiden. Jag vet att ni vill ha bestämda komponenter som ni vet fungerar bra ihop men samtidigt så passar inte det alla och att bygga en låda och slänga på en windows image och se till att det bootar ok och kanske kan köra en memtest under kvällen (som ni kanske ändå gör på andra paket) är inte så värst jobbig kan jag tycka.
Men men jag hoppas jag kan återvända till er till min nästa paket.

Hej!

Precis som du skriver så har vi ett grundpaket på samtliga komplett pc som vi utgår ifrån som sedan går att konfigurera enligt önskemål. Skulle det däremot finnas produkter i vårt sortiment som inte finns med i listan går det alltid att göra en förfrågan för att se om vi kan lägga till det. Det är bara att kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig kolla upp det. /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Precis som du skriver så har vi ett grundpaket på samtliga komplett pc som vi utgår ifrån som sedan går att konfigurera enligt önskemål. Skulle det däremot finnas produkter i vårt sortiment som inte finns med i listan går det alltid att göra en förfrågan för att se om vi kan lägga till det. Det är bara att kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig kolla upp det. /Jesper

Hej Jesper,

Det gjorde jag men det gick tydligen inte. Det handlade om att sätta in en m2 sticka istället för SSD. Tyckte det var lite dålig att ni som är så stora inte kan ha en sån liten undantag.
Hur som helst så hade det varit trevlig om man kunde som datafixarna välja exakt vad man vill ha och låta er bygga det mot en kostnad. Kan de göra det som är mindre så borde ni kunna det lika väl Ni vill väl ha lojala kunder som återkommer när det är dags att uppgradera

Permalänk
Medlem

@Komplett: Jag måste få fråga, ni är ca 3 tusen kronor dyrare än Proshop på denna produkt https://www.komplett.se/product/803277/ljud-bild/barbart-och-...
Finns det någon möjlighet till prisändring?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Komplett
varför är ni dyra på den här, såg att inet har samma fläkt för 249kr. Finns det något chans för pris ändring?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henrikfotograf:

@Komplett
varför är ni dyra på den här, såg att inet har samma fläkt för 249kr. Finns det något chans för pris ändring?

Komplett har varan i lager medan Inet inte har det så varför ska Komplett konkurrera med sig själva?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Komplett har varan i lager medan Inet inte har det så varför ska Komplett konkurrera med sig själva?

Jag ska handla nästa månad, så jag kan lika gärna fråga nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Nu har jag väntat i fyra dygn på svar på ärendenummer 147679. Ska det verkligen ta så lång tid?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av reza666:

Hej Jesper,

Det gjorde jag men det gick tydligen inte. Det handlade om att sätta in en m2 sticka istället för SSD. Tyckte det var lite dålig att ni som är så stora inte kan ha en sån liten undantag.
Hur som helst så hade det varit trevlig om man kunde som datafixarna välja exakt vad man vill ha och låta er bygga det mot en kostnad. Kan de göra det som är mindre så borde ni kunna det lika väl Ni vill väl ha lojala kunder som återkommer när det är dags att uppgradera

Anledningen till att vi har en konfigurator är för att kunna säkerställa att komponenterna är kompatibla med varandra och passar bra. Varför det inte gick att lägga till en m2 sticka vet jag faktiskt inte, men jag tar självklart feedbacken vidare till vår produktionsavdelning. Självfallet vill vi ha lojala och återkommande kunder som är nöjda.

Skrivet av jnsson:

@Komplett: Jag måste få fråga, ni är ca 3 tusen kronor dyrare än Proshop på denna produkt https://www.komplett.se/product/803277/ljud-bild/barbart-och-...
Finns det någon möjlighet till prisändring?

Jag ska undersöka detta med inköparen.

Skrivet av Henrikfotograf:

@Komplett
varför är ni dyra på den här, såg att inet har samma fläkt för 249kr. Finns det något chans för pris ändring?

För närvarande är priset 299kr och det kan mycket väl sänkas längre fram, men det vet jag inget om just nu.

Skrivet av svalle:

Nu har jag väntat i fyra dygn på svar på ärendenummer 147679. Ska det verkligen ta så lång tid?

Tyvärr ligger vi fortfarande lite efter i vår mailkorg och jobbar för fullt för att komma ikapp. Jag ser till att du får svar inom kort. /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej komplett!

Vet inte om nån kan ha glömt bort mitt ärende hos er
eller något annat

men har inte fått något svar nu på 6 dagar

Permalänk
Medlem

När får ni in denna i lager: EVGA supernova g2 650W?

"Tillgänglighet: 10 st på väg in 10.jan.2016. Datumet är preliminärt"

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duuude:

När får ni in denna i lager: EVGA supernova g2 650W?

"Tillgänglighet: 10 st på väg in 10.jan.2016. Datumet är preliminärt"

Mvh

berättade inte dom nyss det? "Tillgänglighet: 10 st på väg in 10.jan.2016. Datumet är preliminärt" Dom ger nog all info dom har.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

berättade inte dom nyss det? "Tillgänglighet: 10 st på väg in 10.jan.2016. Datumet är preliminärt" Dom ger nog all info dom har.....

Tänken var förstås att få en uppdatering med ett sådant tydligt passerat prel. datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duuude:

Tänken var förstås att få en uppdatering med ett sådant tydligt passerat prel. datum.

Oj förlåt. Såg inte att datumet var passerat. Mitt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Oj förlåt. Såg inte att datumet var passerat. Mitt fel

Yepp, ingen fara. Såg att komplett uppdaterat datumen till morgondagen 29/1 för både EVGA g2 650w och 750w. Trevligt!

Permalänk

@Komplett: Halloj igen!

Har suttit bänkad framför er sida nu för att se om ni skulle fixa PC Download till Tomb Raider. Har ni hört något nytt om detta, alltså kommer ni få in Rise of the Tomb Raider till PC Download?

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

@Komplett

Har ett ärende liggandes hos er (ärendenummer 140129) som jag har väntat på svar på i hela 15 (!) arbetsdagar. Har förståelse för om ni ligger efter, men inte skall det väl vara meningen att man ska behöva vänta i 3 veckor på ett svar från kundtjänst?

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av RedRetro:

@Komplett

Har ett ärende liggandes hos er (ärendenummer 140129) som jag har väntat på svar på i hela 15 (!) arbetsdagar. Har förståelse för om ni ligger efter, men inte skall det väl vara meningen att man ska behöva vänta i 3 veckor på ett svar från kundtjänst?

Hej!

Självklart är det inte meningen att ditt ärende ska ligga obesvarat i 3 veckor. Tyvärr har vissa ärendet hamnat lite mellan stolarna då mailkorgen varit överbelastad. Vi jobbar för fullt för att komma ikapp så att vi kommer ner på normala svarstider igen.

Jag kan se att du fått svar i ärende 140129 av min kollega Ida. Skulle det vara något annat du behöver hjälp med är det bara att du återkommer igen via samma ärende. /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Köpte en TV på rea under black friday som var en julklapp till farmor och farfar. Den höll dessvärre endast i fyra dagar eller något innan nätdelen gav upp. Skickade in en RMA, fick den godkänd och skickade in TVn. Det tog ett tag och döm av min förvåning när jag får besked att jag får mina pengar tillbaka, med en liten hint om att "Om du är intresserad av en annan produkt är du varmt välkommen att besöka vår hemsida och lägga en ny beställning".

Tycker det är trist, när man hittat ett riktigt kap, som jag tyckte det var då. När man hittade en TV som faktiskt hade bra funktioner till priset, ett pris som jag absolut inte kan gå och köpa en likvärdig TV för idag. Hade åtminstone hoppats på att den gick att laga, eller att jag skulle få en likadan TV tillbaka, eller att jag skulle bli erbjuden en likvärdig TV till bättre pris.

Jag orkar inte gräva ner mig i vad som gäller, men det känns i alla fall inte roligt för min del.

Mvh Mikael

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av 1mike20:

Hej Komplett!

Köpte en TV på rea under black friday som var en julklapp till farmor och farfar. Den höll dessvärre endast i fyra dagar eller något innan nätdelen gav upp. Skickade in en RMA, fick den godkänd och skickade in TVn. Det tog ett tag och döm av min förvåning när jag får besked att jag får mina pengar tillbaka, med en liten hint om att "Om du är intresserad av en annan produkt är du varmt välkommen att besöka vår hemsida och lägga en ny beställning".

Tycker det är trist, när man hittat ett riktigt kap, som jag tyckte det var då. När man hittade en TV som faktiskt hade bra funktioner till priset, ett pris som jag absolut inte kan gå och köpa en likvärdig TV för idag. Hade åtminstone hoppats på att den gick att laga, eller att jag skulle få en likadan TV tillbaka, eller att jag skulle bli erbjuden en likvärdig TV till bättre pris.

Jag orkar inte gräva ner mig i vad som gäller, men det känns i alla fall inte roligt för min del.

Mvh Mikael

Hej Mikael!

Jag beklagar verkligen att vi återbetalat dina pengar istället för att kontakta dig angående ersättning. Återkom gärna med ditt ordernummer via PM så ska jag kolla på ärendet åt dig. /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej Komplett!

Vill bara ta tillfället i akt och tack för en god service även om vägen dit blev ganska lång. Beställde en tv av er som försvann i hanteringen av Posten. Blev lovad en annan lite dyrare tv av er istället pga den första var slut i lager. Tyvärr blev det galet även denna gång och personal hos er missade göra en order och även denna tv hann ta slut i lager innan allt var löst. Men kom till slut överens om ett tredje alternativ som också var dyrare men där ni bjöd på mellanskillnaden. Och denna tv kom faktiskt fram och jag är sjukt nöjd med den!

Överlag är jag nöjd med hur ni skötte det!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FreddieKreuger:

Hej Komplett!

Vill bara ta tillfället i akt och tack för en god service även om vägen dit blev ganska lång. Beställde en tv av er som försvann i hanteringen av Posten. Blev lovad en annan lite dyrare tv av er istället pga den första var slut i lager. Tyvärr blev det galet även denna gång och personal hos er missade göra en order och även denna tv hann ta slut i lager innan allt var löst. Men kom till slut överens om ett tredje alternativ som också var dyrare men där ni bjöd på mellanskillnaden. Och denna tv kom faktiskt fram och jag är sjukt nöjd med den!

Överlag är jag nöjd med hur ni skötte det!

Hallå där!

Beklagar sent svar!

Va roligt att höra att du blev nöjd med ärendet tillslut, även om det var en lång väg dit.

Tveka inte att höra av dig på nytt om det skulle vara något! /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

komplett.se ligger nere för tillfälligt :/

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

komplett.se ligger nere för tillfälligt :/

Kanske något lokalt problem, funkar finfint här.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Hej Komplett.se. Vill bara tacka för god service gällande återköp av strulande monitor och så småningom köp och leverans av ny. Ert agerande i mitt ärende har gjort mig nöjd och återkommande. Bra jobbat!

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

@Komplett

Sitter här lite frustrerad över att ni på Komplett inte tar ansvar över fel som NI gjort. Jag fick i Februari hem paket innehållande en komplett dator med skärm osv, allt låg packat på en pall och såg ut att vara i bra skick. Öppnade upp de bruna lådorna ni packar ner allt i och märkte att EN av alla komponenter låg i en halvt skadad förpackning (GPUN EVGA 980 SC). Den hade ett skadat hörn men eftersom lådan den kom i (den bruna) inte var skadad så måste ni sett detta och tillåtit att detta grafikkort skickats iväg. Därav tänkte jag inte att grafikkortet i lådan kunde vara skadat. Jag tog dock bilder och noterade detta redan då.

Nu nästan en månad efter har jag sålt iväg kortet (i obruten förpackning) och i en EXTREMT väl förpackad låda med massvis av tidningspapper och luftkuddar som ni själv använder. Personen jag sålde grafikkortet till fick en otäck överraskning när han insåg att grafikkortet var skadat.

När vi sedan tar kontakt med er kundtjänst för att reda ut detta säger ni att ni inte kan göra mycket för att jag skickat iväg det i min tur, vad är detta för fasoner? Jag har alla bevis på att NI gjort fel, blir förbannad på ett så väl etablerat företag som ni ska hålla på såhär, jag har varit kund sedan 2010 och varit förhållandevis nöjd vid varje köp och returärende. Men detta är fasiken inte acceptabelt...

Bad personen i supporten om nummer till överordnade men fick som svar att jag skulle bli uppringd någon gång denna vecka. Tar tacksamt emot nummer till en högre uppsatt person för att diskutera detta vidare, detta kan ni inte sopa under mattan.

Mvh Rasmus

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

@Komplett

Sitter här lite frustrerad över att ni på Komplett inte tar ansvar över fel som NI gjort. Jag fick i Februari hem paket innehållande...

Detta ärende är löst och jag vill tacka Jesper från Kundsupporten på Komplett för trevlig personlighet och bemötande.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Lite besviken Komplett...

Skickade in mitt grafikkort för felsökning i o.m. att felkoderna pekade på att grafikkortet var syndabocken. Dock så hittade ni inte något fel och det accepterar jag (trots att ni bara stress-testade i 1080p och inte 1440p). Problemet är dock att jag blev garanterad att grafikkortet skulle gå i retur igår eller idag. Det har det inte gjort. Så nu sitter jag och grämer mig lite över att jag inte kommer att kunna fortsätta min egen felsökning nu i helgen och är tvungen att vänta till Måndag/Tisdag nästa vecka. Returen borde ha gått snabbare. Förväntar mig inte att ni skulle ha skickat igår men idag så borde det ha gått iväg.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av leadc4ge:

Hej Komplett.se. Vill bara tacka för god service gällande återköp av strulande monitor och så småningom köp och leverans av ny. Ert agerande i mitt ärende har gjort mig nöjd och återkommande. Bra jobbat!

Hej! Va roligt att höra! Jag ska skicka din hälsning till kollegorna på avdelningen.

Skrivet av RasmusC:

Detta ärende är löst och jag vill tacka Jesper från Kundsupporten på Komplett för trevlig personlighet och bemötande.

Hej!

Skönt att vi kunde reda ut ärendet. Skulle det vara något annat är det bara att du hör av dig igen.

Skrivet av Vimm:

Skickade in mitt grafikkort för felsökning i o.m. att felkoderna pekade på att grafikkortet var syndabocken. Dock så hittade ni inte något fel och det accepterar jag (trots att ni bara stress-testade i 1080p och inte 1440p). Problemet är dock att jag blev garanterad att grafikkortet skulle gå i retur igår eller idag. Det har det inte gjort. Så nu sitter jag och grämer mig lite över att jag inte kommer att kunna fortsätta min egen felsökning nu i helgen och är tvungen att vänta till Måndag/Tisdag nästa vecka. Returen borde ha gått snabbare. Förväntar mig inte att ni skulle ha skickat igår men idag så borde det ha gått iväg.

Ah, va tråkigt att returen dröjde så att du inte hann få kortet innan helgen. Ifall du har möjlighet får du gärna återkomma med ditt returnummer via ett PM så ska jag undersöka vad som hänt. /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej @komplett:

Jag väntar på en fraktsedel till en retur som jag ska göra. Det stod i mailet att de löses i turordning. Hur lång tid kan det väntas ta?

Permalänk
Komplett.se

@napahlm:

Hej! Det ska inte dröja länge. Ifall du inte fått en kan du lägga ett PM till mig så hjälper jag dig. /Jesper

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram