Permalänk
Medlem

@Pantsoff:

Ja då den passar perfekt

Permalänk
Medlem

Någon som har något tips?

Har testat att köra med 1 ramminne, bytt kylpasta m.m

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för processor?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Pantsoff:

En intel i7:a ifrån 3:e gen

Permalänk

Jag antar att du dubbelkollat så allt verkligen sitter fast ordentligt? Finns det en resetswitch på chassit så testa att koppla den till powerswitch pinsen, bara för att utesluta att det inte är knapparna som är kass.

Alternativt kan du ju kortsluta pinsen för att starta.

Permalänk
Medlem

@Jakepravo:

Har testat att sätta en skruvmejsel emellan dem och det är samma problem. Ska nog testa en annan nätdel

Permalänk

Strömkabeln så går från grafikkortet in i PS Flytta den till annat läge.

Det brukar vara olika styrka på dom olika strömkanalerna och vissa gånger är det några som är mycket klenare och kanske två som är starka och dom skall man använda till grafikkortet.

Inte alls ovanlig att folk inte vet om det och i tron att den gamla är trasig kastar den och köper ny PS helt i onödan. Det är också anledningen till att vissa PS som borde klara av ett grafikkort inte gör det och andra klarar det galant... Då man bara brytt sig om att ange vad PS totalt kan klara av

Brukar i bland så på etiketten eller på nätet, och i bland är förklaringen så dålig att det är bättre att bara flytta den tills det blir rätt.

( Nu glömde jag så klart bort att kolla utifall TS kör med grafikkort eller använder Moderkortets utgång)

men resetta BIOS skulle jag nog gjort i detta läget...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk

När datorn går igång och sen startar om sig efter ett par sekunder har de för min del alltid varit att jag glömt sätta mina RAM ordentligt efter att ha fixat i datorn.
Låter ju dock som du har testat sätta i och ta ur dina RAM, men de kan kanske vara värt att kolla att de verkligen sitter i ordentligt.

/Smörgåsen

Permalänk

Datorn startar inte om det mista är ur... Så enkelt som en processorfläkt inte är insatt så startar den inte... Så lossa på allt och sätta fast igen... och som sagts tidigare, varje liten kabel som går in i kontakter. Även varje liten kabel bör tryckas på för dom kan hoppa ur- Det hände mig en gång och jag hade felsökt exakt allt annat en hel jävla helg och så var det bara en liten kabel på kontakten in i moderkortet och man såg inte att den var lös utan man fick känna och dra för att se det.

man borde alltid börja i den änden... Sitter kabeln fast som går in i PS, Fungerar PS. Sitter sladdarna i moderkortskontakten fast .. och så vidare.

Alla borde ha en strömmätare för då kan man mäta och snabbt se att åtminstone ström finns...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Har du kollat så att inte du böjt ngn pin på moderkortet? Väldigt vanligt att man gör det på Intels sockets...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Har du kollat så att inte du böjt ngn pin på moderkortet? Väldigt vanligt att man gör det på Intels sockets...

Ja det har jag!

Ser ett rött ljus ifrån cpu kylaren. Antar att det betyder att cpu:n blir för varm. Har kollar ramminnerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av philippg:

Ja det har jag!

Ser ett rött ljus ifrån cpu kylaren. Antar att det betyder att cpu:n blir för varm. Har kollar ramminnerna

Skickades från m.sweclockers.com

Är du säker det är för kylaren? Har du satt i kontakten till kylaren rätt och sitter kylaren fast ordentligt? Samt hur mycket kylkpasta har du använt?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är du säker det är för kylaren? Har du satt i kontakten till kylaren rätt och sitter kylaren fast ordentligt? Samt hur mycket kylkpasta har du använt?

En liten klick tog på ny kylpasta samt tog bort den gamla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av philippg:

Ja det har jag!

Ser ett rött ljus ifrån cpu kylaren. Antar att det betyder att cpu:n blir för varm. Har kollar ramminnerna

Skickades från m.sweclockers.com

Röda ljuset är det från kylaren eller moderkortet?

Har moderkortet stöd för din CPU i dess nuvarande BIOS/UEFI?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@Commander:

Ifrån kylaren liten röd lampa innuti kylaren