Permalänk
Medlem

Asus Z170 pro gaming vs h170 pro

Tänkte köpa ett z170 pro gaming, men såg att att Komplett har rea nu på h170 pro. Med reapriset så är det 750kr skillnad i pris.
Har letat efter skillnader men hittat väldigt lite. Det jag hittat är att h170 bara har en usbc mot två på z170. Det är även ett annat ljud, men om det ena ljudet är bättre än det andra har jag ingen aning om.

Kan någon hjälpa mig med skillnaderna på dessa kort. Det är lite brådis om kag vill handla det billigare på rea.

h170 pro Komplett

z170 pro gamin Webhallen

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

huvud skillnad är att H chipset serien inte tillåter överklockning. ska du inte klock så funka det altså fint. men ska du överklocka så "måste" du köpa ett Z chipset kort.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

Tänkte köpa ett z170 pro gaming, men såg att att Komplett har rea nu på h170 pro. Med reapriset så är det 750kr skillnad i pris.
Har letat efter skillnader men hittat väldigt lite. Det jag hittat är att h170 bara har en usbc mot två på z170. Det är även ett annat ljud, men om det ena ljudet är bättre än det andra har jag ingen aning om.

Kan någon hjälpa mig med skillnaderna på dessa kort. Det är lite brådis om kag vill handla det billigare på rea.

h170 pro Komplett

z170 pro gamin Webhallen

Tacksam för hjälp

Asus Pro har bättre ljud och ett fint ljudkort vad jag hört. Vad har du för processor? Ska du klocka kan du bara göra det med Z kortet.

Permalänk
Medlem

Det är ett nybygge och tänkte köpa i5-6600k processor. Har inte tänkt överklocka

Permalänk
Skrivet av Tompa01:

Det är ett nybygge och tänkte köpa i5-6600k processor. Har inte tänkt överklocka

tänk om på den puynkten. Mycket du kan vinna speciellt om 2-3 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

tänk om på den puynkten. Mycket du kan vinna speciellt om 2-3 år

Håller med.

Permalänk
Medlem

Tackar för era svar. Ska även överväga rådet att lämna möjligheten för överklockning öppen för framtiden.

Men om jag nu skulle gå med det billigare H kortet, det funkar väl fortfarande bra med överklockade grafikkort?