Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag undrar lite varför ni valde att höja priset på lenovo G50-80 nu mitt under mellandagsrean när den legat på 3990:- fram tills den 28e.

Skriver här då det inte ens går att ringa er kundservice, säger bara att det är många som ringer och försök senare och klickar bort en.
Ett kösystem kanske skulle vara vettigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nemas problemas, vill du att jag ska fylla i en mailadress så att du kan få mail den här gången när den kommer in?

Haha ja det kanske är bäst så tajger3@hotmail.com kan vi ta, min seriösa affärsmail.
Ha en god fortsättning!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Gainsgoblin:

Hej.

Jag undrar lite varför ni valde att höja priset på lenovo G50-80 nu mitt under mellandagsrean när den legat på 3990:- fram tills den 28e.

Skriver här då det inte ens går att ringa er kundservice, säger bara att det är många som ringer och försök senare och klickar bort en.
Ett kösystem kanske skulle vara vettigt?

Hej, mellandagsrean var 3990 och det priset varade 23-28e Dec, den ligger kva rpå ett reducerat pris på 4290 just nu men kommer senare (troligen 1a januari) gå upp till 4790.

Angående kö-systemet så får du det där meddelandet när det är så många på kö att växeln inte kan ställa fler kunder i kö och istället måste koppla ner samtalet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Okej, trodde er mellandagsrea gällde till imorgon som du skrev på förra sidan.
Synd att man tappar 300 på att mormor inte bestämt sig förrän idag för jag antar att du inte kan göra något.

Angående kön så förstår jag då. Hoppas kundservicen får bra betalt om dom blir så nedringda

Permalänk

Tjo,

Tänkte köpa Mionix Castor i en av era butiker igår när ni hade kampanj, men då var det stängt, och idag så höjde ni priset till 599 kronor. Vet ni om den kommer dyka upp snart i en kampanj igen?

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen,

Har skickat två mejl till er, men får inget svar. Det står att ni ska svara inom 48 timmar. Har ni fortfarande problem efter mellandagsrean med att svara inom utlovad tid?

Mvh
xTQ

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Hej Webhallen,

Har skickat två mejl till er, men får inget svar. Det står att ni ska svara inom 48 timmar. Har ni fortfarande problem efter mellandagsrean med att svara inom utlovad tid?

Mvh
xTQ

Jag har inte fått något svar sedan första december medan Webhallen håller inne med 1000 kr för en avbeställd vara. Har sedan dess skickat tre mail varav ett i ett nytt ärende. Deras telefoner fungerar inte heller. Antingen stänger de helt ner efter det initiala meddelandet eller så nekas man då "många ringer".

Inte särskilt snyggt.

Har kundtjänsten fallerat helt med den senaste tidens reor och ledighet?

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 2.4 Ghz Northwood, 2x512 Mb Twinmos PC3200 RAM, Saphire X800 Pro, 510 Gb (3xMaxtor 1xSeagate)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trashie:

Jag har inte fått något svar sedan första december medan Webhallen håller inne med 1000 kr för en avbeställd vara. Har sedan dess skickat tre mail varav ett i ett nytt ärende. Deras telefoner fungerar inte heller. Antingen stänger de helt ner efter det initiala meddelandet eller så nekas man då "många ringer".

Inte särskilt snyggt.

Har kundtjänsten fallerat helt med den senaste tidens reor och ledighet?

Ja, det verkar ju inte bättre. Uselt att man inte svara på mejl inom rimlig tid. Jag väntar också på ett belopp, dock bra mycket större än ditt. Nu har jag som tur inte så speciellt bråttom men det är fortfarande oacceptabelt att uppvisa sådan nonchalans mot kunder.

De har dessutom haft många dagar på sig nu, det är den 7:e januari och jag har fortfarande inte fått svar på mitt mejl som skickades den 14 december.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trashie:

Jag har inte fått något svar sedan första december medan Webhallen håller inne med 1000 kr för en avbeställd vara. Har sedan dess skickat tre mail varav ett i ett nytt ärende. Deras telefoner fungerar inte heller. Antingen stänger de helt ner efter det initiala meddelandet eller så nekas man då "många ringer".

Inte särskilt snyggt.

Har kundtjänsten fallerat helt med den senaste tidens reor och ledighet?

Skrivet av xtQ:

Ja, det verkar ju inte bättre. Uselt att man inte svara på mejl inom rimlig tid. Jag väntar också på ett belopp, dock bra mycket större än ditt. Nu har jag som tur inte så speciellt bråttom men det är fortfarande oacceptabelt att uppvisa sådan nonchalans mot kunder.

De har dessutom haft många dagar på sig nu, det är den 7:e januari och jag har fortfarande inte fått svar på mitt mejl som skickades den 14 december.

Hej, kan ni båda respektive skicka era ärendenummer via PM så att jag kan kolla vidare.
Ber om verkligen om ursäkt för att det dröjt så.

Mycket riktigt ligger vi bra back efter julhelgen (5 av 15 arbetsdagar där var lediga dagar så backloggen var stor när vi inledde den här veckan). Men vi ska ju på intet sätt ligga så långt efter att vi inte är ikapp grejer som kom i mitten av förra månader eller tidigare.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej

Eftersom webhallen skiter i att svara på telefon och mail prövar jag här. Går det att låta en annan person hämta ut min order i butik?

Permalänk
Medlem

Yep, du visar ju bara upp numret så hämtar dom grejerna från lagret och du betalar i butik, aldrig varit tvungen att visa upp någon form av legitimation iaf

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av TanneJauer:

Hej

Eftersom webhallen skiter i att svara på telefon och mail prövar jag här. Går det att låta en annan person hämta ut min order i butik?

Om ordern är förbetald eller betalas med faktura så brukar det gå om den andra personen har bådas legitimation och även en fullmakt.
Ska ordern betalas i butiken när ordern hämtas ut så brukar det aldrig vara några problem vad jag vet.

Skrivet av Kattus:

Yep, du visar ju bara upp numret så hämtar dom grejerna från lagret och du betalar i butik, aldrig varit tvungen att visa upp någon form av legitimation iaf

Se ovan

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att när man köper PlayStation-produkter så får man "Viaplay gratis i 2 månader" för nya konton.

Problemet är att dom redan gått ut

"Som tack för att du köpt en PlayStation-produkt bjuder Viaplay på 2 månaders kostnadsfritt abonnemang.

Erhåll koden genom att trycka på ”Aktivera”-knappen nedan. Besök därefter http://www.viaplay.com/playstation och skapa ett konto med din kod.

Sista inlösendag är 31 december 2015. Koden gäller endast nya Viaplay-konton och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Efter dina fria månader löper abonnemanget automatiskt vidare för 99 kronor/månad och du kan avsluta det när du vill.

Bästa hälsningar

Webhallen

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Tänkte bara meddela att när man köper PlayStation-produkter så får man "Viaplay gratis i 2 månader" för nya konton.

Problemet är att dom redan gått ut

"Som tack för att du köpt en PlayStation-produkt bjuder Viaplay på 2 månaders kostnadsfritt abonnemang.

Erhåll koden genom att trycka på ”Aktivera”-knappen nedan. Besök därefter http://www.viaplay.com/playstation och skapa ett konto med din kod.

Sista inlösendag är 31 december 2015. Koden gäller endast nya Viaplay-konton och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Efter dina fria månader löper abonnemanget automatiskt vidare för 99 kronor/månad och du kan avsluta det när du vill.

Bästa hälsningar

Webhallen

Hej, allt ska vara borta nu, tack för att du påpekade det.
Om vi missat något så hojta gärna igen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej

Hört från en person att han flera ggr fått kapsylöppnare med i paket när han beställt hos er.
Stämmer detta? Aldrig fått de nämligen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Hej

Hört från en person att han flera ggr fått kapsylöppnare med i paket när han beställt hos er.
Stämmer detta? Aldrig fått de nämligen

Haha det låter extremt märkligt, inget som vi skickar med mevetet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Haha det låter extremt märkligt, inget som vi skickar med mevetet

Haha ok, ska tydligen varit en med webhallen tryckt på, reklam grej

Permalänk
Medlem

achiiiiii

@Webhallen:

http://www.webhallen.com/medlem/Burken1991

please give achievement "sweclockers-buddy"

love you long time!!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Rugbyspelaren:

Haha ok, ska tydligen varit en med webhallen tryckt på, reklam grej

Vill ju inte anklaga din vän för att ljuga men oss veterligen har vi inte producerad några kapsylöppnare med tryck

Skrivet av Burken91:

@Webhallen:

http://www.webhallen.com/medlem/Burken1991

please give achievement "sweclockers-buddy"

love you long time!!

Det är lite hemliga kriterier för att låsa upp den där

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vart är min kupong till rise of tomb raider vid köp av 980 ti

Vart är min kupong till rise of tomb raider vid köp av 980 ti

Var och köpte GTX 980ti på Webhallen i Sisjön stog man skulle få det nya rise of the tomb raider på köpet.
Men har inte fått någon kod och det funkar ej att slå in S/N heller. står på deras hemsida att.

Just nu ingår Rise of Tomb Raider på köpet. För att få ditt exemplar måste du beställa produkten via vår hemsida och ange en giltig mailadress, detta även om du ämnar hämta produkten i en av våra butiker. Vilket jag har gjort beställt via hemsidan och hämtat kortet i butik men inte fått någon kod för spelet och har ett giltig mailadress så klart orkar ej att vänta tills på måndag..

Permalänk
Skrivet av Aunron:

Vart är min kupong till rise of tomb raider vid köp av 980 ti

Var och köpte GTX 980ti på Webhallen i Sisjön stog man skulle få det nya rise of the tomb raider på köpet.
Men har inte fått någon kod och det funkar ej att slå in S/N heller. står på deras hemsida att.

Just nu ingår Rise of Tomb Raider på köpet. För att få ditt exemplar måste du beställa produkten via vår hemsida och ange en giltig mailadress, detta även om du ämnar hämta produkten i en av våra butiker. Vilket jag har gjort beställt via hemsidan och hämtat kortet i butik men inte fått någon kod för spelet och har ett giltig mailadress så klart orkar ej att vänta tills på måndag..

Kollat spam lådan?
När köpte du de? Kanse dyker upp på måndag. Kollat på mina sidor så de inte är nått du går in och aktiverar där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aunron:

Vart är min kupong till rise of tomb raider vid köp av 980 ti

Var och köpte GTX 980ti på Webhallen i Sisjön stog man skulle få det nya rise of the tomb raider på köpet.
Men har inte fått någon kod och det funkar ej att slå in S/N heller. står på deras hemsida att.

Just nu ingår Rise of Tomb Raider på köpet. För att få ditt exemplar måste du beställa produkten via vår hemsida och ange en giltig mailadress, detta även om du ämnar hämta produkten i en av våra butiker. Vilket jag har gjort beställt via hemsidan och hämtat kortet i butik men inte fått någon kod för spelet och har ett giltig mailadress så klart orkar ej att vänta tills på måndag..

Brukar dyka upp bland skickade beställningar när du loggar in som man behöver aktivera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag förstår inte varför ni inte kan svara Segoria eller MIG för den delen angående mitt återköp. Jag köpte ett grafikkort av er den 11 november som jag sedan lämnade tillbaka i butik den 16 november, har kvitto på att det är återlämnat och det står att fakturan är makulerad. Har dock fått inkassokrav och har kontaktat er för snart 2 månader sen utan svar, segoria har kontaktat er per mail och inte heller fått något svar. Jag undrar vad ni håller på med? Har varit inne i butik och de har hänvisat mig till kundservice som hänvisat mig till email. Har pratat med segoria och de säger att ni inte har tagit bort fakturan, så de har kontaktat er också men har inte heller fått något svar.

Jag hade starkt förtroende för er, men har tappat otroligt mycket förtroende efter det här som fortfarande INTE är löst ca 3 månader senare.

Jag är ledsen över att jag behöver skriva här och hänga ut er men ni har haft 3 månader på er, har både ringt, mailat och besökt er butik utan framgång. Jag skriver här pga att jag ser att ni faktiskt svarar på sweclockers, men inte kan svara på mail.

Ni får gärna kontakta mig och lösa det här så fort som möjligt. Segoria har pausat inkassokravet tills ni svarar, men ni verkar inte så villiga med att svara. Har jag fått en anmärkning så kommer jag ta till andra medel då jag fortfarande håller i kvittot som bevis på att jag lämnat tillbaka grafikkortet.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Skrivet av noobonur:

Hej!

Jag förstår inte varför ni inte kan svara Segoria eller MIG för den delen angående mitt återköp. Jag köpte ett grafikkort av er den 11 november som jag sedan lämnade tillbaka i butik den 16 november, har kvitto på att det är återlämnat och det står att fakturan är makulerad. Har dock fått inkassokrav och har kontaktat er för snart 2 månader sen utan svar, segoria har kontaktat er per mail och inte heller fått något svar. Jag undrar vad ni håller på med? Har varit inne i butik och de har hänvisat mig till kundservice som hänvisat mig till email. Har pratat med segoria och de säger att ni inte har tagit bort fakturan, så de har kontaktat er också men har inte heller fått något svar.

Jag hade starkt förtroende för er, men har tappat otroligt mycket förtroende efter det här som fortfarande INTE är löst ca 3 månader senare.

Jag är ledsen över att jag behöver skriva här och hänga ut er men ni har haft 3 månader på er, har både ringt, mailat och besökt er butik utan framgång. Jag skriver här pga att jag ser att ni faktiskt svarar på sweclockers, men inte kan svara på mail.

Ni får gärna kontakta mig och lösa det här så fort som möjligt. Segoria har pausat inkassokravet tills ni svarar, men ni verkar inte så villiga med att svara. Har jag fått en anmärkning så kommer jag ta till andra medel då jag fortfarande håller i kvittot som bevis på att jag lämnat tillbaka grafikkortet.

Vad får du för svar av dem i butik/ kundtjänst?

Permalänk
Medlem

@Rugbyspelaren: Butiken ber mig kontakta kundtjänst och kundtjänsten ber mig kontakta segoria, segoria ber mig kontakta kundtjänst eftersom webhallen inte har tagit bort fakturan tydligen.. Någonstans har det gått riktigt snett och ja, det är okej att det går snett.. Det är sånt som händer men varför kan inte webhallen svara? Varken mig eller Segoria.. Kontaktar jag Segoria, så svarar de direkt och försöker hjälpa men Webhallen gör inte sitt.

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Skrivet av noobonur:

@Rugbyspelaren: Butiken ber mig kontakta kundtjänst och kundtjänsten ber mig kontakta segoria, segoria ber mig kontakta kundtjänst eftersom webhallen inte har tagit bort fakturan tydligen.. Någonstans har det gått riktigt snett och ja, det är okej att det går snett.. Det är sånt som händer men varför kan inte webhallen svara? Varken mig eller Segoria.. Kontaktar jag Segoria, så svarar de direkt och försöker hjälpa men Webhallen gör inte sitt.

Jag hade ringt upp kundtjänst och inte lagt på för än de kollat upp ordentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Jag hade ringt upp kundtjänst och inte lagt på för än de kollat upp ordentligt

Pratade precis med segoria och eftersom de inte får kontakt med webhallen så bad de mig skicka in mitt kvitto så ska de fixa det, otroligt dåligt av webhallen. Kommer troligtvis ALDRIG att handla där igen (handlar väldigt ofta och för stora summor), när de inte ens kan svara på ett mail eller hjälpa en när man ringer.. Vi får se om de svarar här!

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Webhallen
Skrivet av noobonur:

Pratade precis med segoria och eftersom de inte får kontakt med webhallen så bad de mig skicka in mitt kvitto så ska de fixa det, otroligt dåligt av webhallen. Kommer troligtvis ALDRIG att handla där igen (handlar väldigt ofta och för stora summor), när de inte ens kan svara på ett mail eller hjälpa en när man ringer.. Vi får se om de svarar här!

Hej, det här låter verkligen väldigt allvarligt. Det är en sak (dålig sak såklart) om det dröjer med att få pengar tillbaka. Det skulle ju dock vara katastrofalt om någon skulle få en betalningsanmärkning på grund av oss.
Har du något ordernummer eller ärendenummer som jag kan kolla upp det här med då jag vill gå till botten med det.

Det låter verkligen jättemärkligt att Segoria/Klarna inte fått dag på oss. Vi har i princip daglig kommunikation med dem så att vi skulle missa ett ärende flera gånger låter konstigt.

Jag ber verkligen om ursäkt för att det blivit såhär och vill som sagt verkligen kolla upp vad det är som hänt på vår sida som gjort att det fallerat så hårt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, det här låter verkligen väldigt allvarligt. Det är en sak (dålig sak såklart) om det dröjer med att få pengar tillbaka. Det skulle ju dock vara katastrofalt om någon skulle få en betalningsanmärkning på grund av oss.
Har du något ordernummer eller ärendenummer som jag kan kolla upp det här med då jag vill gå till botten med det.

Det låter verkligen jättemärkligt att Segoria/Klarna inte fått dag på oss. Vi har i princip daglig kommunikation med dem så att vi skulle missa ett ärende flera gånger låter konstigt.

Jag ber verkligen om ursäkt för att det blivit såhär och vill som sagt verkligen kolla upp vad det är som hänt på vår sida som gjort att det fallerat så hårt.

Tack för att ni tog er tid att svara här. Uppskattas!

Faktura nr från er: 21511838880275574 och fakturan från segoria har samma faktura nummer som den från er.

Hoppas att ni kan lösa det så snart som möjligt. Skickade in kopia på mitt kvitto till segoria eftersom de inte lyckats få svar med er, pratade med segoria nyligen.

EDIT: Lägger till order nr om det underlättar: 7155792

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Skrivet av noobonur:

Tack för att ni tog er tid att svara här. Uppskattas!

Faktura nr från er: 21511838880275574 och fakturan från segoria har samma faktura nummer som den från er.

Hoppas att ni kan lösa det så snart som möjligt. Skickade in kopia på mitt kvitto till segoria eftersom de inte lyckats få svar med er, pratade med segoria nyligen.

Släng med ordernummret på beställningen med, kanse lättare att hitta de för dem