Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kronwalled:

De här artiklarna med donationer till barncancerfonden som dyker upp är ju jättebra, men vore det inte trevligt om ni kunde matcha ett antal procent av beloppet era kunder donerar, speciellt iom att det dyker upp i julkalendern som både kan tolkas som fynd och det är en givmild tid?

Vi kommer också att donera och vi håller på med lite andra välgörenhetsprojekt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen. Jag köpte en Moto X Play igår, och nu idag så har jag ett medlemserbjudande, finns det något jag kan göra, eller måste jag göra ett återköp och sedan köpa den igen för att få medlemspriset? Tänkte kolla här först, för att sedan kolla med en butik imorgon om jag inte får något svar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Entusiast

Har ni några planer på att ta in nya Lenovo Yoga 700 och 900?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast

Kunde in se knappen för att redigera inlägg? Hur som helst, undrar även om ni kikat på den nya energidrycken som heter Pxl? Ska vara svensk och verkar god, även inriktad mot "gamers".

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

@Webhallen. Jag köpte en Moto X Play igår, och nu idag så har jag ett medlemserbjudande, finns det något jag kan göra, eller måste jag göra ett återköp och sedan köpa den igen för att få medlemspriset? Tänkte kolla här först, för att sedan kolla med en butik imorgon om jag inte får något svar

Hej, löste det sig? Om inte skicka PM till mig. Ursäkta det sena svaret.

Skrivet av MrAdde:

Har ni några planer på att ta in nya Lenovo Yoga 700 och 900?

Skrivet av MrAdde:

Kunde in se knappen för att redigera inlägg? Hur som helst, undrar även om ni kikat på den nya energidrycken som heter Pxl? Ska vara svensk och verkar god, även inriktad mot "gamers".

Hej, jag ska försöka kolla upp båda sakerna här under dagen och återkommer.

EDIT:
900 har vi på lager (riktigt bra medlemspris om du är inloggad )
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/232450-l...
700 kommer vi inte att ta in tyvärr.

PXL kommer vi inte att ta in.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, löste det sig? Om inte skicka PM till mig. Ursäkta det sena svaret.

Det löste sig förutom att jag förlorade min ångerrätt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Är eran kundtjänst överbelastad nu under jultider eller så?
Snart en vecka sen jag skickade mail till kundtjänst utan att få svar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Konchjaz:

Är eran kundtjänst överbelastad nu under jultider eller så?
Snart en vecka sen jag skickade mail till kundtjänst utan att få svar.

Det låter snarare som det kanske har kommit bort på något sätt. Om du skickar ärendenummer via PM så kollar jag!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det låter snarare som det kanske har kommit bort på något sätt. Om du skickar ärendenummer via PM så kollar jag!

Fick ett svar kort efter ditt här, så det behövs nog inte.

Tack ändå!

Permalänk
Medlem

Vill egentligen bara passa på att tacka för att ni gör ett strålande jobb på Webhallen. Väljer ofta att handla hos er trots att samma produkt finns billigare någon annanstans. Ni har en grym kundservice som får en att känna sig trygg. Det är värt de där extra slantarna ibland. Sen har ni väldigt konkurrenskraftiga priser på det mesta redan. Keep up the good work!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

3 av mina julklappar detta år kom från er, och 2 av dom fungerade utmärkt. Ganska bra betyg ändå. Den som inte fungerar är en G2460FQ skärm från AOC, har sedan julafton ominstallerat drivrutiner, bytt grafikkort, bytt kablar, knapprat in diverse inställningar men hur jag än bär mig åt så är den fast på 60hz (Den är gjord för 144hz). Kan varken höja eller sänka, testat alla befintliga refresh rates (50, 59, 60, 100, 120, 144) och får 60hz i tester och känslan på precis alla. Bör jag kontakta AOC, skicka den till er eller har ni löst det här problemet förut?

Permalänk
Medlem

Gäller ångerrätten från det datum man lagt ordern eller det datum man fått varorna?

Känns lika bra att ställa frågan här eftersom kundtjänsten inte svarar på mail.

Permalänk
Skrivet av Konchjaz:

Gäller ångerrätten från det datum man lagt ordern eller det datum man fått varorna?

Känns lika bra att ställa frågan här eftersom kundtjänsten inte svarar på mail.

Från leverans.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heyimmvp69:

3 av mina julklappar detta år kom från er, och 2 av dom fungerade utmärkt. Ganska bra betyg ändå. Den som inte fungerar är en G2460FQ skärm från AOC, har sedan julafton ominstallerat drivrutiner, bytt grafikkort, bytt kablar, knapprat in diverse inställningar men hur jag än bär mig åt så är den fast på 60hz (Den är gjord för 144hz). Kan varken höja eller sänka, testat alla befintliga refresh rates (50, 59, 60, 100, 120, 144) och får 60hz i tester och känslan på precis alla. Bör jag kontakta AOC, skicka den till er eller har ni löst det här problemet förut?

Vad kopplar du in skärmen på för maskin? Vad använder du för kabel?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Vad kopplar du in skärmen på för maskin? Vad använder du för kabel?

GTX970, DVI-D eller Dualport, samma resultat. Slog på adaptive vsync i Nvidia control panel och nu verkar mina spel köras i 144hz, men utanför spel som i tester och på skrivbord kommer det aldrig på tal, helt fast på 60hz där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet ifall det finns någon garanti på leveranstid under mellandagarna? Är i annan stad och produkten finns inte i butik lokalt. Vill inte beställa till den här staden om den inte hinner fram då jag sticker härifrån efter nyår. Det var imponerande innan jul men jag antar det inte är samma fart nu.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shimonu:

Någon som vet ifall det finns någon garanti på leveranstid under mellandagarna? Är i annan stad och produkten finns inte i butik lokalt. Vill inte beställa till den här staden om den inte hinner fram då jag sticker härifrån efter nyår. Det var imponerande innan jul men jag antar det inte är samma fart nu.

Sålänge den finns på lager på vårt huvudlager och den beställs innan 0730 imorgon (29e) så bör den vara framme 30e senast 15:00 ungefär

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Inga julklappar i år till era duktiga Black medlemmar?

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk

Tja! Undrar hur länge eran mellandagsrea pågår? Intresserad av att köpa en produkt fast jag har inte möjlighet att köpa det nu utan till nästa år.

Mvh

Permalänk
Skrivet av SpelDator123:

Tja! Undrar hur länge eran mellandagsrea pågår? Intresserad av att köpa en produkt fast jag har inte möjlighet att köpa det nu utan till nästa år.

Mvh

Köp med faktura??

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk

@erixonjkpg: Handlar inte om pengar. Vill veta hur länge det kommer vara reducerat.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av 1infiniteloop:

Inga julklappar i år till era duktiga Black medlemmar?

Jo det skickades ut dagarna innan jul. Anställda, före detta anställda samt vissa företag sållades dock bort i år (de brukar sållas bort men något år har vi missat det).
Om du borde ha fått den så skicka gärna ditt användarnamn till mig via pm så får jag kolla.

Skrivet av SpelDator123:

Tja! Undrar hur länge eran mellandagsrea pågår? Intresserad av att köpa en produkt fast jag har inte möjlighet att köpa det nu utan till nästa år.

Mvh

Hej. De flesta erbjudandena tar slut imorgon. Vissa saker gäller till och med tredje januari.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jo det skickades ut dagarna innan jul. Anställda, före detta anställda samt vissa företag sållades dock bort i år (de brukar sållas bort men något år har vi missat det).
Om du borde ha fått den så skicka gärna ditt användarnamn till mig via pm så får jag kolla.

Hej. De flesta erbjudandena tar slut imorgon. Vissa saker gäller till och med tredje januari.

Vet inte om jag borde fått det men kan du kolla så why not :). Skickar ett PM till dig.

Visa signatur

Mac Pro | OS X 10.11 | 3.7 GHz QC Xeon E5 | 16GB DDDR3 | AMD FirePro D300 | 256GB SSD | 3x 27" Thunderbolt Display

Permalänk
Medlem

Bara en undran. Har ni några MicroSD kort på rea? Har letat lite under mellandagsrea, men kan inte hitta, så undrar om det är jag som har tittat fel eller om man bara ska kolla direkt på MicroSD kort

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Bara en undran. Har ni några MicroSD kort på rea? Har letat lite under mellandagsrea, men kan inte hitta, så undrar om det är jag som har tittat fel eller om man bara ska kolla direkt på MicroSD kort

Nä inget speciellt faktiskt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har något besvär med mina medlems-/reapriser där de inte verkar räknas med när jag lägger beställning. Jag noterade problemet igår och har försökt komma i kontakt med er kundtjänst via telefon men det verkar vara helt omöjligt, kanske går snabbare att få det löst här.

Om jag loggar ut och lägger beställning så registreras köpet korrekt, mycket underligt. Fint om ni kan hjälpa mig med detta lite kvickt!

Edit: Konto är Sunshine.

Permalänk
Medlem

Rörigt hos Webhallen?

Hejsan.

Jag beställde den 17:e December ett tangentbord som ni kör med på drive, de håller
antagligen på att fasas ut: Tesoro Colada G3NL (min med röda brytare)
Ordernummer: 7336273
Fyllde i så att jag skulle hämta upp i butik (Sisjön) och således fylldes mina kontaktuppgifter i
med mail och dylikt.

Inväntat sedan dess mail om att varan är i butik, och redo för upphämtning.
Tänker själv att det är ingen brådska då produkten i sig inte är någon julklapp utan till mig, och
att det är Juletider vilket kan förlänga leveranstider mm.
Vet om att efter 4 dagar, så makuleras ordern automatiskt om man inte hämtat sin produkt.

För någon veckasedan hade jag mailat och kollat av vad som händer med min order,
ville försäkra mig om att det inte blivit något fel.

Fick idag mail där det bara står:
Tack för ditt mail och vi beklagar det sena svaret! Tyvärr är vår kundtjänst överbelastad för tillfället vilket resulterar i längre väntetid än normalt.
Din beställning fanns redo att hämtas den 18e december. Eftersom du inte hämtade den inom tidsfristen avbeställdes din order.

Hur kommer det sig att man inte får någon mail om att varan har skickats och redo för att hämtas när man skall få det
Vill ni att man skall ringa varje dag och telefonterrorisera er?
Och varför får jag inte något svar om att jag borde ha fått något mail (vilket jag absolut inte fått)

Nu verkar det som att jag missar denna deal, och det är lite tråkigt...
Facit i hand skulle jag ringt dagen efter och kollat av, men i dessa tider vet jag hur mkt butiken har att göra
så tyckte att jag kan gott vänta men det får jag äta upp i efterhand.
Glad ändå att det bara är ett tangentbord för några hundralappar.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pimpy:

Hejsan.

Jag beställde den 17:e December ett tangentbord som ni kör med på drive, de håller
antagligen på att fasas ut: Tesoro Colada G3NL (min med röda brytare)
Ordernummer: 7336273
Fyllde i så att jag skulle hämta upp i butik (Sisjön) och således fylldes mina kontaktuppgifter i
med mail och dylikt.

Inväntat sedan dess mail om att varan är i butik, och redo för upphämtning.
Tänker själv att det är ingen brådska då produkten i sig inte är någon julklapp utan till mig, och
att det är Juletider vilket kan förlänga leveranstider mm.
Vet om att efter 4 dagar, så makuleras ordern automatiskt om man inte hämtat sin produkt.

För någon veckasedan hade jag mailat och kollat av vad som händer med min order,
ville försäkra mig om att det inte blivit något fel.

Fick idag mail där det bara står:
Tack för ditt mail och vi beklagar det sena svaret! Tyvärr är vår kundtjänst överbelastad för tillfället vilket resulterar i längre väntetid än normalt.
Din beställning fanns redo att hämtas den 18e december. Eftersom du inte hämtade den inom tidsfristen avbeställdes din order.

Hur kommer det sig att man inte får någon mail om att varan har skickats och redo för att hämtas när man skall få det
Vill ni att man skall ringa varje dag och telefonterrorisera er?
Och varför får jag inte något svar om att jag borde ha fått något mail (vilket jag absolut inte fått)

Nu verkar det som att jag missar denna deal, och det är lite tråkigt...
Facit i hand skulle jag ringt dagen efter och kollat av, men i dessa tider vet jag hur mkt butiken har att göra
så tyckte att jag kan gott vänta men det får jag äta upp i efterhand.
Glad ändå att det bara är ett tangentbord för några hundralappar.

Hej, anledningen att du inte fått ett mail är för att ingen mailadress angavs vid ordertillfället. (Det enda som är ifyllt på den ordern är ditt namn och telefonnummer samt att den ska hämtas i sisjön.)

Jag har dock återaktiverat ordern och vi har ett exemplar kvar som jag lagt för skick till butiken du beställde i.
Och priset kvarstår på 690.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, anledningen att du inte fått ett mail är för att ingen mailadress angavs vid ordertillfället. (Det enda som är ifyllt på den ordern är ditt namn och telefonnummer samt att den ska hämtas i sisjön.)

Jag har dock återaktiverat ordern och vi har ett exemplar kvar som jag lagt för skick till butiken du beställde i.
Och priset kvarstår på 690.

Detta va skumt helt säker på att jag var nykter vid tillfället men tydligen inte. Då ber jag om ursäkt och tack för hjälpen, eloge till er. Skamsen drar jag mig tillbaks.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pimpy:

Detta va skumt helt säker på att jag var nykter vid tillfället men tydligen inte. Då ber jag om ursäkt och tack för hjälpen, eloge till er. Skamsen drar jag mig tillbaks.

Skickades från m.sweclockers.com

Nemas problemas, vill du att jag ska fylla i en mailadress så att du kan få mail den här gången när den kommer in?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch