Min dator startar inte, blev lurad att ta bort system32-mappen

Permalänk

Min dator startar inte, blev lurad att ta bort system32-mappen

Jag va inne på en stream nyss och jag försökte subscriba till honom jag kållade på men det gick inte då frågade jag varför jag inte kunde subscriba och dåm sa att jag skulle ta bort system 32 och nu funkar inte min dator vad ska jag göra pappa sover hjälp

SKRIK i trådrubriken och dålig beskrivning, §3.1 i reglerna
Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandekossa:

Jag va inne på en stream nyss och jag försökte subscriba till honom jag kållade på men det gick inte då frågade jag varför jag inte kunde subscriba och dåm sa att jag skulle ta bort system 32 och nu funkar inte min dator vad ska jag göra pappa sover hjälp

Alltså....Vem i helvete med grundläggande kunskap, ber någon att ta bort System32 mappen?
Den utgör grunden i ditt operativsystem.
Det du kan göra är att reparera ditt operativsystem om du har rätt skivor/räddningsUSB.
Annars är det bara att installera om ditt operativsystem.
Rädda allt du vill ha kvar, och formatera sedan disken i Windows installationsprogram.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Dem lurade dig såklart. när du tar bort sys32 så stängs datorn ned då viktiga funktioner inte längre kan arbeta, beroende på windows version så återställes detta av sig själv vid en reboot.

Edit: Windows borde starta men du kommer nog inte undan utan att installera om datorn då systemet är korrupt.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Det var en elak typ. Du skriver inte vilken version av Windows du kör. Om du har tagit bort system32 under Windows katalogen så blir det inte lätt. Min rekommendation är att om du inte är så kunnig så stäng av datorn och vänta tills imorgon och försök att få hjälp på plats av någon som är kunnig (inte någon som tror att de är kunnig)
Om du är händig finns det en del vägar att gå. Det kan vara så att filerna bara har hamnat i papperskorgen, om den används och du inte har tömt den eller raderat filerna med <stift>+<del>.
Finns det återställningspunkter gjorda kan det vara en väg men du kommer nog behöva installationsmediat (cd/dvd/USB) då filerna för att starta datorn är borta.
Du kanske kan ladda ner verktyg som du kan boota på som har möjlighet att återställa borttagna filer. Detta kan bli besvärligt då ibland tas första bokstaven i filnamnet bort och det är tusentals filer som är borttagna (om det är windows\system32 som är borttaget.) läs t.ex. här
http://www.easeus.com/data-recovery/other-recovery-software/u...
Med installationsmediat så kan man också reparera Windows men då kommer den antagligen också tappa en del inställningar och en del program kommer att behöva installeras om.

Permalänk
Medlem

Du tog bort data och då slutar DATORN fungera.

I framtiden; ta inte bort något om det inte ligger på skrivbordet.
Håll dig till den regeln tills du kan bättre.

Det låter som dina kunskaper är ganska låga, be om hjälp så ni kan få ut filer ur datorn som är viktiga innan ni försöker lösa problemet.
Troligtvis kommer ni få rensa datorn helt, alltså alla filer (data) måste tass bort när ni installerar windows igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Alltså....Vem i helvete med grundläggande kunskap, ber någon att ta bort System32 mappen?
Den utgör grunden i ditt operativsystem.
Det du kan göra är att reparera ditt operativsystem om du har rätt skivor/räddningsUSB.
Annars är det bara att installera om ditt operativsystem.
Rädda allt du vill ha kvar, och formatera sedan disken i Windows installationsprogram.

/Lifooz

Har du sett en twitch chat? Den är ungefär lika trollig som TS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Väck pappa och säg kontra division. Så fattar han.

Permalänk
Inaktiv

Hrm, kan man manuellt deleta System32 hur som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Hrm, kan man manuellt deleta System32 hur som helst?

Trollen på Twitch brukar skicka länkar till färdiga program som heter "system 32 virus removal" eller liknande, som så klart tar bort System32.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Har testat några sånna på en dator när jag skulle byta till linux funkar ej så jag gjorde det manuellt och jag kan säga att ingen skulle kunna ta bort det bara sådär

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandekossa:

Jag va inne på en stream nyss och jag försökte subscriba till honom jag kållade på men det gick inte då frågade jag varför jag inte kunde subscriba och dåm sa att jag skulle ta bort system 32 och nu funkar inte min dator vad ska jag göra pappa sover hjälp

Undvik att SKRIKA i trådrubrikerna och tänk på att beskriva ditt problem bättre istället. Denna gången har jag gjort det åt dig, men tänk på det i fortsättningen.

Berätta vilken dator och operativsystem du använder och mer i detalj hur allt gick till, det ökar möjligheterna till hjälp.

*Tråd flyttad till mer passande avdelning i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro