newdator, nått att lita på?

Permalänk
Medlem

newdator, nått att lita på?

Hej

Kollade runt lite precis, och hittade en butik men namn "newdator", och tänkte fråga om någon vet om det är nått att lita på?
Verkar ha en del bra priset, och ser ganska nystartat ut så tänkte höra med er innan en ev beställning?:)

God fortsättning på er!:D

EDIT: blev stavfel:)
Länk: http://www.newdator.se/

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag hade då absolut inte handlat där.. Är de inte seriösa nog att skriva korrekta produktbeskrivningar, så är de inte seriösa över huvud taget.

Följande är klippt från sidan:

"kvalite chassi från välkänd Cooler Master, DVI utgång för bättre bilder"
"stylish dator..."
"djup bas, extern valumkontroll"
"stort hårddisk utrymme"
"programmerbar prestanda och spel mus"
"Kvalite Delar"
"Ingen skojare: "
"försälning av"

Antigen är det lurendrejeri eller så är den/de som står bakom sidan totalt hjärndöda.

Handla på Inet/komplett som vanligt folk

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Jag hade då absolut inte handlat där.. Är de inte seriösa nog att skriva korrekta produktbeskrivningar, så är de inte seriösa över huvud taget.

Följande är klippt från sidan:

"kvalite chassi från välkänd Cooler Master, DVI utgång för bättre bilder"
"stylish dator..."
"djup bas, extern valumkontroll"
"stort hårddisk utrymme"
"programmerbar prestanda och spel mus"
"Kvalite Delar"
"Ingen skojare: "
"försälning av"

Antigen är det lurendrejeri eller så är den/de som står bakom sidan totalt hjärndöda.

Handla på Inet/komplett som vanligt folk

Jag tyckte det var lite skumt, så blir nog inet för att vara på den säkra sidan:)

EDIT: sumitimo: det ser så ut, får väll bli ett mejl till prisjakt så att dom kollar upp det:)

la till lite mer
Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Bara det svengelska namnet New+Dator bli ju skrattretande

Permalänk

Det är ju grundat 2009 enligt hemsidan så helt nytt är det väl inte, men finns ganska många felstavningar på hemsidan vilket är tråkigt.

Vad ska du köpa? Det var ju inte många komponenter som de säljer och det som fanns är ju inte modernt precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Det är ju grundat 2009 enligt hemsidan så helt nytt är det väl inte, men finns ganska många felstavningar på hemsidan vilket är tråkigt.

Vad ska du köpa? Det var ju inte många komponenter som de säljer och det som fanns är ju inte modernt precis

Jag skulle leta upp efter lite saker till min brors htpc, så det var mest det:)
Och dom hade 16 gb usb för 199 kr, så tänkte ta en sådan med:)

Men priset var ingen större skillnad, så det blir näst intill precis samma pris på en mer välkänd återförsäljare:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Inaktiv

Väntar spänt på att någon nyreggad användare från NewDator hittar hit. Givetvis har NewDator varit användare innan och länge, men har slarvat bort sitt lösenord

Användaren kommer sen att intyga att företaget är seriöst, och kommer att anklaga andra forumiter här på swec att vara elaka, och kanske rent av rasistiska. Plötsligt som av en ren händelse kommer ytterligare ett nyreggat konto in och intygar vilken bra service han har fått från NewDator, alternativt är denne kompis med "ägaren".

Tråden blir en flametråd och allt ballar ur, tråden låses och vi väntar någon månad på nästa försök.
Min chansning, men om det är nu är seriöst borde man lägga lite tid på att iaf köra en rättstavning i word.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Jag skulle leta upp efter lite saker till min brors htpc, så det var mest det:)
Och dom hade 16 gb usb för 199 kr, så tänkte ta en sådan med:)

Men priset var ingen större skillnad, så det blir näst intill precis samma pris på en mer välkänd återförsäljare:)

Hm, kjell å co tar 179 för ett 16GB-minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Väntar spänt på att någon nyreggad användare från NewDator hittar hit. Givetvis har NewDator varit användare innan och länge, men har slarvat bort sitt lösenord

Användaren kommer sen att intyga att företaget är seriöst, och kommer att anklaga andra forumiter här på swec att vara elaka, och kanske rent av rasistiska. Plötsligt som av en ren händelse kommer ytterligare ett nyreggat konto in och intygar vilken bra service han har fått från NewDator, alternativt är denne kompis med "ägaren".

Tråden blir en flametråd och allt ballar ur, tråden låses och vi väntar någon månad på nästa försök.
Min chansning, men om det är nu är seriöst borde man lägga lite tid på att iaf köra en rättstavning i word.

hahahahahahahahahaha

Ja dom får ju gärna försöka. SweC är egentligen det sista stället man ska försöka dra sådana här luringar på, men de lär sig aldrig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

lite fler roliga saker

"ovanligt bra grafikkort från Zotac" och i den datorn sitter de ett Asus GeForce ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 (som dem skrivit själva) http://www.newdator.se/25-nds-mu402-ramti.html

"senaste teknologin in grafikkort från Nvidia med ett GT430 kort med två fläkter och andra kvalite komponenter från välkända tillverkare"

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

haha, dom har verkligen skrivit lite roligt på sina produkter:)

Blir till att ta minnet på kjell istället, tack för tipset!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

haha, dom har verkligen skrivit lite roligt på sina produkter:)

Blir till att ta minnet på kjell istället, tack för tipset!:)

Sandisken är rätt långsam:
http://www.mymemory.co.uk/USB-Flash-Drives/SanDisk/SanDisk-16...

135kr inkl frakt:
http://www.mymemory.co.uk/USB-Flash-Drives/Freecom/Freecom-16...

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man kan Regristrera som ny kund på deras hemsida.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

han som äger verkar ju ha ett stort lager iallafall, allting finns ju inne i lager...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekanix20:

han som äger verkar ju ha ett stort lager iallafall, allting finns ju inne i lager...

Lär vara leverantörens lager.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns klockrent!

Skrivet av NewDator:

Copyright © 2009-2011 NewDator Sweden. All rights reserverd.
Vi gör vårt bästa för att säkerställa informationen på www.newdator.se i form av lagerstatus, bilder och produktspecifikationer.
Dock vid eventuella fel friskriver vi oss från ersättning.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

Bara 1333MHz minnen i lager.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Väntar på att en nyregistrerad kommer att tala om hur bra butiken är.

Permalänk
Medlem

Wow, vad billigt:)
Har visserligen inte hört nått om den sidan, men utgår från att den är seriösare:P

Skrivet av SUMITOMO:

Väntar på att en nyregistrerad kommer att tala om hur bra butiken är.

Jag är fortfarande förvånad att ingen sådan är här än;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Ljusskygg

Hahah, kontaktade dom om många fel. En av sakerna rättade dom. Nu står Registrera iaf rätt. Istället för Regrsitrera

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bluffbutiker brukar väl inte finnas i flera år dock?
Inte första gången ett företag som främst vänder sig mot lokala kunder har en dålig hemsida

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

De har dock fått bra betyg ifrån tradera:
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?f...

Så jag är lite skeptisk till denna bluff-företag letande. Sedan skulle jag själv aldrig handla ifrån en liten/okänd butik över internet, men de har ju bättre betyg på tradera än många andra säljare.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

De har dock fått bra betyg ifrån tradera:
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?f...

Så jag är lite skeptisk till denna bluff-företag letande. Sedan skulle jag själv aldrig handla ifrån en liten/okänd butik över internet, men de har ju bättre betyg på tradera än många andra säljare.

Jag håller med... De har fått bra betyg från Tradera användare, de har 100% nöjda kunder där enligt Traderas omdöme-system. Jag har svårt för mig att se dem som bluffbutik bara för några felstavningar och/eller särskrivningar. Hemsidan i sig har nästan alla funktioner som behövs, de har varit aktiva för mer än 2 år, och de erbjuder även postförskott.
Visst har de få varor i lager och detta gör de mindre intressant än de större webbbutikerna. För övrigt tycker jag att de har även ganska tydliga info om leverans, betalning och köpsvillkor.

Citat:

Hm, kjell å co tar 179 för ett 16GB-minne

jag såg att den på newdator är USB 3.0, vilket betyder några gånger snabbare läs/skriv hastigheter än USB 2.0 minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Bluffbutiker brukar väl inte finnas i flera år dock?
Inte första gången ett företag som främst vänder sig mot lokala kunder har en dålig hemsida

Håller med. Brukar emellanåt besöka en mindre butik som säljer dator tillbehör och utför service. Letar man på hemsidan finns det en webshop men den är ganska tom. Butiken är dock bra och personalen trevlig. De verkar kunniga också.

Nej, hade det varit en bluff så hade butiken nog inte funnits så länge som 2 år. Skumt är dock att jag trots sökningar på telefonnummer och företagsnamn inte kunde hitta så mycket info om företaget, det stod bara att de skulle sälja nya datorer.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Nu indexerar Prisjakt den här butiken igen, varför kan man fråga sig?
Ser totalt oseriöst ut!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793
http://www.newdator.se/

Permalänk
Medlem

Härligt blandning med datordelar och badmintonutrustning...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

http://www.allabolag.se/5569491508/NewDator_Sweden_AB

"Det går bra för oss!
Efter flera år (sedan 2009) verksamhet i form av enskild firma har vi nu ombildat till Aktiebolag (dec 2013). Det har gått bra för oss under tiden och nu ska vi utveckla vår verksamhet på ett effektivare sätt och vårt mål är att nå ännu mer kunder genom att, bland annat, utöka vårt produkutbud med mer profesionella studio enheter och förstärka vår egen datorserie, nS Serie datorer."

Sjukt bra det går när man än inte lyckats med att få in ett korrekt bokslut för 2014.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

Skulle vilja inflika, dem levererar inte saker man köper trots att dem har sakerna i lager både hos Tradera, sin egna hemsida samt prisjakt då dem inte har dem i lager. Har nu väntat i 3 veckor på vara som fanns i lager, dem kontaktar mig om att dem inte vet när leveranstiden blir. Har nu skrivit tillbaka att som det ser ut nu bryter dem mot Traderas juridiska avtal samt falsk marknadsföring(med tanke på att dem säger sig vara billigare än andra och har sakerna i lager men systematisk inte har det. Kika på dessa omdömen: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=14688&lista=omdomen). Skall bli kul och se om/vilket svar man kommer att få.

Visa signatur

🎮 → Core i9 10900K • Gigabyte RTX 3080 • 64GB DDR4 • MSI MPG Z490 Carbon EK X
🖥️ → Skärm: Acer XZ350CU Curved 35"• 🥽 → VR: Ocolus rift S
💻 → Laptop: Alienware Area 51M
🎧 → Corsair Void PRO wireless
🖱️ → Alienware AW558 | ⌨️ → Razer blakcwidow chroma v2

Permalänk

Varför väljer folk att handla hos såna här butiker har jag aldrig förstått. Och priserna är ju katastrofala. Man får skylla sig själv helt enkelt.