The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Har varit så sedan release för mig, har för mig jag läste någonstans att det var en bugg men inte hört något officiellt alls.

Konstig grej alltså, borde vara tämligen enkelt att åtgärda.

Jag är dock ganska nöjd med att ha upptäckt det då jag i regel undviker fast travel, och då är det mest irriterande att hästen måste vila med jämna mellanrum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpLar:

Hmm, jag verkar ha stött på en liten bugg.

Om man bara dubbelklickar shift så att hästen galopperar, så förlorar den ingen stamina alls. Någon annan som stött på detta?

Är ingen bugg om man inte håller in W så komemr hästen följa vägen och då förlorar den ingen stamina.

Permalänk
Avstängd

När spelet kom ut så var det väl bland annat problem med att gtx 960 presterade bättre än 780 etc, hur är det idag? Bör jag köra 2:an innan 3:an för att förstå vad som försiggår i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

När spelet kom ut så var det väl bland annat problem med att gtx 960 presterade bättre än 780 etc, hur är det idag? Bör jag köra 2:an innan 3:an för att förstå vad som försiggår i spelet?

Det är fixat nu! Du behöver inte men om du vill ha lite bakgrund för endel karaktärer som är med i spelet kan det ara kul. Dock inte nödvändigt som sagt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Är ingen bugg om man inte håller in W så komemr hästen följa vägen och då förlorar den ingen stamina.

Ah, det verkar ju vettigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweets589:

Har varit så sedan release för mig, har för mig jag läste någonstans att det var en bugg men inte hört något officiellt alls.

Senast jag spelade på PS4 så var det så, men hur menas "Dubbelklicka skift". Betyder det att man ändrar key bind för gallop?

Permalänk
Medlem

Är det inte så att om man galopperar på stigar och väg så kostar det ingen stamina. Men om man galopperar genom andra ytor så minskar staminan? Så tror jag i alla fall att det är för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Är det inte så att om man galopperar på stigar och väg så kostar det ingen stamina. Men om man galopperar genom andra ytor så minskar staminan? Så tror jag i alla fall att det är för min del.

Ska kosta stamina överallt tror jag, iallafall så spelet beter sig när man kör med gamepad för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Senast jag spelade på PS4 så var det så, men hur menas "Dubbelklicka skift". Betyder det att man ändrar key bind för gallop?

Dubbelklickar man shift kutar pållen framåt.

Skrivet av napahlm:

Är det inte så att om man galopperar på stigar och väg så kostar det ingen stamina. Men om man galopperar genom andra ytor så minskar staminan? Så tror jag i alla fall att det är för min del.

Nej, man får inte styra (dvs, inte trycka ned någon av WASD-knapparna). Så fort man börjar styra går stamina ner. Släpper man går den upp igen.

Bra att jag upptäckte detta efter 50 timmars speltid, varav en god del tillbringats med att rida mellan olika platser xD.

Permalänk
Medlem

Har nu lirat 105 timmar och enligt gog är 54% avklarat med Heart of Stone inräknat.

Jag undrar vad resten av 46% kan vara. Alla side quest är klara också.
Det enda som jag har kvar är en del ? men oftast är det bara treasure uppdrag som börjar bli långtråkigt.

Permalänk
Skrivet av Fenerim:

Har nu lirat 105 timmar och enligt gog är 54% avklarat med Heart of Stone inräknat.

Jag undrar vad resten av 46% kan vara. Alla side quest är klara också.
Det enda som jag har kvar är en del ? men oftast är det bara treasure uppdrag som börjar bli långtråkigt.

Procenten på gog visar bara achievments. Har ingenting att göra med hur långt du kommit/ vad du gjort i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Key Bindnings

Hej!
Jag har prblem med att binda autorun. jag fattar inte varför. För defaults är left control, men ingenting händer när jag trycker där. dock försöker jag när jag har mauntat. Men jag har har också försökt när jag går. Jag vet inte om jag gör nåt fel??

Permalänk

Spelar just nu expansionen Hearts of Stone. Ska man verkligen behöva göra om alla gamla quests man gjorde i Wild Hunt, för att få tillgång till recept man kunde innan expansionen. Jag tänker på olika mastercrafted armour, etc.? Det verkar ju konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Spelar just nu expansionen Hearts of Stone. Ska man verkligen behöva göra om alla gamla quests man gjorde i Wild Hunt, för att få tillgång till recept man kunde innan expansionen. Jag tänker på olika mastercrafted armour, etc.? Det verkar ju konstigt.

Recept osv rensas bara om du kör igång ett NG+ av det jag läst. Hade allt sånt kvar när jag satt igång med HoS iaf.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Entusiast

Otroligt taggad på mer Witcher 3, verkar som att vi kan ha den redan 7e Juni!
http://www.ign.com/articles/2016/04/13/witcher-3-expansion-re...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av xealo:

Ska kosta stamina överallt tror jag, iallafall så spelet beter sig när man kör med gamepad för min del.

Det stämmer. Det kostar stamina oavsett var man sprintar.

Permalänk
Medlem

Teaser trailer för nya expansionen:

Permalänk
Medlem

@TraxMate: Yes! Äntligen! Letade upp denna tråd just för att jag nyss fått nys om trailern. Fint att du redan postat!

Permalänk
Medlem

Någon som sett någonstans man kan boka spelet? Har hört att den fysiska kopian kommer med två nya gwent lekar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Någon som sett någonstans man kan boka spelet? Har hört att den fysiska kopian kommer med två nya gwent lekar.

Skickades från m.sweclockers.com

CDON har förbokning för 299 kr.
http://cdon.se/spel/the_witcher_3%3a_blood_and_wine_limited_e...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Nice! Jag har helt missat att DLC't kommer i en boxad kartong. Måste nästan bli denna för mig, synd att den andra expansionen inte ingår bara.

Personligen har jag undvikit att läsa eller titta på såväl bilder som videoklipp på detta. Ser verkligen fram emot att få sätta mig ner med detta inom kort.

Permalänk
Medlem

Något som dock är lite surt är för oss som tidigt köpte Season pass.... Nu uteblir ju Gwent decksen för man redan "'äger" expansionerna

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Något som dock är lite surt är för oss som tidigt köpte Season pass.... Nu uteblir ju Gwent decksen för man redan "'äger" expansionerna

Kortleken som man fick med Hearts of Stone kunde man beställa separat om man hade Season passet.
Jag kommer inte ihåg exakt hur det gick till men man fick väll kontakta dom på nått sätt.
Tror kortleken kostade 10 euro.

Permalänk
Medlem

En ny video! Spoiler varning utfärdas. All visning sker på egen risk.

Dold text
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Kortleken som man fick med Hearts of Stone kunde man beställa separat om man hade Season passet.
Jag kommer inte ihåg exakt hur det gick till men man fick väll kontakta dom på nått sätt.
Tror kortleken kostade 10 euro.

här:

http://redeemgwent.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Kortleken som man fick med Hearts of Stone kunde man beställa separat om man hade Season passet.
Jag kommer inte ihåg exakt hur det gick till men man fick väll kontakta dom på nått sätt.
Tror kortleken kostade 10 euro.

Skrivet av tyvar1:

VARFÖR HAR INGEN SAGT NÅGOT TILL MIG
Nog om det, fasiken vad glad jag blir! får fixa det direkt, men jag gick väl miste om första kortleken kan jag tänka mig

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta ska ses som spoiler eller inte så därför sätter jag det som det...

Taget från Reddit om vad Blood and Wine kommer innehålla. Ser mumma ut!!

The Numbers:

•30+ hour adventure.

•Over 90 new quests.

•Over 40 new points of interest.

•Dynamic points of interest system. Killing bandits in their main hideout will affect the number of enemies in surrounding camps.

•14000 lines of dialogue (Hearts of Stone had 6000).

•100 individual pieces of armour (including new Witcher sets).

•More than 20 new monsters.

•New Game + maximum level increased to 100.

Armour and Weapons:

•New Witcher armour class ‘Grandmaster’.

•New armour merchant who is the only one able to craft this level of Witcher gear.

•Can get blue, hooded armour from Witcher 2, armour from Witcher 1, Ursine Witcher armour with furry pauldron that was in the artbook but cut from the main game.

•More than 30 new weapons.

•Can now dye armour. Dyes can be bought from a merchant, crafted or looted. Only obtainable in Toussaint. Pink is among the colours.

•You can acquire the golden, plumed armour of the Touissant knights, and the same goes for Roach! New Mutation System:

•Mutations. 12 new abilities. Mechanic is unlocked through a quest started by a letter from Yennefer. Examples: Signs can have critical hits causing the enemy to explode, instead of dying Geralt is healed and has damage immunity, opponents knocked down by AARD freeze and die instantly. Can only utilise one at a time.

•The UI resembles Witcher 2’s character customization screen. Basically they’re super strong abilities/stat boosts that require mutagens and skill points to unlock. Can only pick one at a time but you have to unlock earlier ones to get the others.

•Despite unlocking it at level 34+ (recommended level to venture to Touissant) the system and anything you’ve unlocked carries over to New Game+ so you won’t have to unlock it again.

UI Changes:

•Greatly redesigned User Interface.

•Can now rotate Geralt in stats screen.

•Books moved to glossary.

•Upon looting a readable item a little notification pops up in bottom left of screen. Upon clicking in the right stick (on Xbox One controller), you can read the text of recently looted books, letters, notes etc without having to go to the menu, inventory, finding the right book and so on.

•Option to remove fish-eye effect from witcher sense.

Home Base:

•Geralt gets his own motherfucking vineyard.

•It’s called Corvo Bianco.

•You can renovate it with large sums of money, the option I saw was for 5000 Orens.

•You can add a greenhouse of sorts where you can grow herbs for all your witcher potion needs, an armourer’s table, a stable for Roach (with its own stat bonuses), upgrade your bed, renovated interior and exterior, secret lab, guest room.

•Guest room where old friends will come to stay. They said the names Triss and Yennefer, but were reluctant to reveal the names of anyone else who might visit. Surprise Iorveth/Saskia visit??

•Scaffolding and workers will appear after you choose to build something. Each change takes a certain amount of in-game time to complete, but you can just meditate til everything’s done.

•Can display your armour, weapons, paintings and books.

•Some paintings can be bought, or specially made, others are obtained through quests.

Music:

•Over 2 hours of new musical content in the game.

•The title screen song is a reworked version of the Bruxa song from the CGI trailer.

Other Tidbits:

•Can enter Geralt in a tournament, creating his own logo and team colours.

•Can enter under a fake name, although you may not fool everyone.

•You can of course race horses, but other events involve crossbow shooting and a grand melee. Seems like there will be more but they didn’t want to say.

•No new unique weather effects, but the lighting has been prepared specially to reflect the feeling of Southern Europe.

•No new hairstyles.

•As of the preview event (3/5/16) they were still working on the final boss fight.

•Grass has been optimised, more of it but less expensive.

•Improvements to cloth tech (see interview for more detail).

•New sword sheathing option. With this new option Geralt no longer automatically unsheathes his sword at the start of combat. Also, he no longer switches weapons to match the opponent. The player has to do it on their own.

Nilfgaard and Northern Kingdoms physical Gwents cards exist, unsure if they’re being packaged with this expansion.

Dold text
Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

Ni som spelar Witcher 3, gör ni det med Xbox-kontrollen eller kör ni med mus och tangentbord? Har precis köpte det samt en xboxkontroll och har nu äntligen lite ledig tid...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

@Slinger:
Jag spelade igenom hela Witcher 3 med mus och tangentbord och tycker att det funkade bra.
Det bästa är nog att man inte behöver använda slow-mo menyn för att byta vilken Sign(magi) man använder utan kan använda tangentbordet för varje Sign. Jag tycker det blir en mer flytande känsla i combat när man inte behöver pausa varje gång man byter spell.

Dock har jag bara testat lite snabbt med kontroller för något år sedan.

Permalänk
Medlem

@Slinger:

Jag kör enbart sådana här spel med kontroll, sätter mig i soffan, slår på tvn, drar på surround systemet och sitter och levar i min egna lilla värld

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2