The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@kruJ: Testat rulla tillbaka till äldre drivrutiner? Använder du flera skärmar?

provade först med flera månader gamla drivare och när det inte fungerade updaterade jag till nyaste. Ingen skillnad. Använder bara en skärm.

Skrivet av anon5930:

Nice!

Likt @MrOke funderar jag på om det kan vara drivarna. Men kan också vara värt att verifiera spelinstallationen. Antar att du har GOG-utgåvan. I Galaxy-klienten, klicka (eller högerklicka) på Witcher 3, tryck på More-knappen och välj "Manage installation" och sedan "Verify/Repair". Ifall det blivit något tok i och med återköp och nyköp, eller något annat hänt.

Kan också vara värt att kolla så allt är aktiverat och installerat under "Settings" också, för mig installerades Blood & Wine automatiskt efter köp av Expansion pass medans Heart of Stone behövde aktiveras manuellt.

Hoppas det löser sig.

Har provat verifiera, även klickat bort både Hearts och blood and wine, ingen skillnad

Hopplöst!

Permalänk
Medlem

Dolda detaljer i sidequests som stora av Witcher 3-communityn kommer missa är en av anledningen till varför detta spelet är så fruktansvärt bra, och i mitt exempel nedan, även sorgligt.

Contract - The Tofu Monster.

Det framgår ganska snabbt att hustrun (Madame de Bourbeau) på gården och den avlidne bonden har haft ett förhållande. Kan inte klandra henne eftersom t.om. Geralt tycker att hennes make är ett a-klass rövhål.

När man dödat monstret och går tillbaks till maken för att lämna in uppdraget kan man även skvallra om hustruns otrohet, varpå han blir arg, och ger Geralt en extra bonus på 120 Crowns som kommer "gå ur hustruns hemgift". Oavsett o man skvallrar eller inte så får man sin belöning och uppdraget blir märkt som färdigt och spelet tycker att man ska gå iväg...men!

Jag bestämde mig för att leta upp Madame de Bourbeau, och efter lite letande hittade jag henne på gården (hon är altså inte där man såg henne sist.)
Hon tackar Geralt (som verkar genuint ledsen och sympatisk, inte ofta man hör honom säga "I'm sorry...I really am.") för att han hämnades hennes bonde-älskare samt inte skvallrade till maken, och tar tacksamt tillbaks halsbandet bonden hade haft på sig när han dog. Hon betalar även Geralt extra för hans besvär, (120 Crowns) och ursäktar sig med att hon nu behöver vara ensam, varpå hon går iväg.

Jag följde dock efter henne, och såg hur hon gick till baksidan av gården där hon ställde sig vid ett skrin och började gråta.

Nu var uppdraget färdigt på riktigt.

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Djävlar... Kunde inte hålla mig från att läsa spoilern, då jag inte har spelat spelet (ännu), men satan vad sugen jag är. Inväntar bara ett nytt GPU.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@MinscS2:

Gjorde samma sak. Så sjukt bra av cd projekt att man kan göra sådant fast det inte finns i quest-loggen.

reddit har ganska mycket kul of witcher om man vill läsa: https://www.reddit.com/r/witcher/

Permalänk
Medlem

@kruJ: Har du testat att bocka av "Game overlay" i settings? Att ha den ibockad ställde till mycket problem med mitt 970

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X | GPU: MSI RTX 2070 Armor | MB: Asus ROG Strix X470-F Gaming | RAM: G.Skill Flare X 3200MHz 2x8GB | SSD: Kingston KC2000 M.2 1TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Monitor: AOC 24” LED G-Sync g2460Pg 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addechew:

@kruJ: Har du testat att bocka av "Game overlay" i settings? Att ha den ibockad ställde till mycket problem med mitt 970

Japp, har testat det också. Får ändå inte igång spelet. Ska prova att nyinstallera hela idag oxh se

Permalänk
Inaktiv

Någon idé att köpa expansionerna om man inte är klar med Vanliia?Gog har bra rea nu, men gör det något för "huvudspelet"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Någon idé att köpa expansionerna om man inte är klar med Vanliia?Gog har bra rea nu, men gör det något för "huvudspelet"?

Kör på tycker jag. Det questet man får för att påbörja Hearts of Stone är rekommenderat för level 32 om jag minns rätt, så du lär säkert vara klar med main storyn vid det laget.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Någon idé att köpa expansionerna om man inte är klar med Vanliia?Gog har bra rea nu, men gör det något för "huvudspelet"?

Har inte hunnit spela färdigt någon av expansionerna än men den HoS verkar vara ganska bort kopplad från huvudspelet.

Passa på å köp det när det är rea även om du inte tänker spela det direkt.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Har inte hunnit spela färdigt någon av expansionerna än men den HoS verkar vara ganska bort kopplad från huvudspelet.

Passa på å köp det när det är rea även om du inte tänker spela det direkt.

Storyn i expansionerna är frikopplad från huvudspelet och har en levelnivå som räknar med att du har spelat klart huvudspelet.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är fan för bra. 80 timmar in nu, och har inte ens klarat main storyn än. Har sjukt många side quests och witcher contracts att klara innan jag börjar prata med allierade :D.

Väldigt sugen på expansionerna, får se om jag ens hinner med dem denna sommar. Och så var det Uncharted 4 jag ville spela också... So many games, so little time.

Permalänk
Medlem

Framför allt är det även ett väldigt optimerat spel för PC - jag vet inte många andra spel som kan nyttja mer än 4 kärnor.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ett otroligt bra spel, fin miljö, samt story!
Redan i början så fastnade jag för Gwent (kortspelen),
där du har möjlighet att utmana andra och låsa upp fler.
Finns även turneringar inom detta område!

Att fixa platina på detta är liten utmaning, men väldigt underhållande

Tog en stund men väl värt hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Såg de här på Reddit, det är en artist vid namn Astor Alexander som gjort en noir-tolkning av Geralt och andra från Witcher. Tycker de var väldigt snygga.

http://astoralexander.deviantart.com/

http://imgur.com/a/wQ7DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Såg de här på Reddit, det är en artist vid namn Astor Alexander som gjort en noir-tolkning av Geralt och andra från Witcher. Tycker de var väldigt snygga.

http://astoralexander.deviantart.com/

http://imgur.com/a/wQ7DS

Snygga!

Någon annan som tycker att Geralt påminner mycket om Old Snake där?

Permalänk
Inaktiv

31,5 timmar in i min nya Witcher 3-genomspelning. Timmarna rusar iväg men jag har riktigt kul även andra genomspelningen. Jag har märkt av en del olikheter, troligen pga att jag gjort lite olika val (även om jag för det mesta gjort exakt samma val) samt att jag gör saker i annan ordning än första gången.

Spoilertaggar mina mer nämnvärda val hitills:

Bloody Baron har återförenats med sin fru, lever.
Keira reser till Kaer Morhen.
Letho likaså.
Spelar överlag som god/vänlig, dödar normalt inte om jag får valet såvida inte varelsen kan anses vara (alltför) farlig.
Triss har blivit min flickvän eller något åt det hållet. Valde Yennefer förra gången så velar lite på om jag ska backa i mina sparfiler och göra lika som förra gången...
1-2 main-quest kvar i Novigrad (teatergrejset och eventuellt ett quest till) sedan drar jag äntligen till Skellige, den del av grundspelet jag älskade mest, och gör mer eller mindre allt för att sedan fortsätta med storyn.

Dold text
Permalänk
Medlem

Även jag har startat en andra genomspelning med NG+. Inser igen hur jäkla bra Witcher 3 är... Det är dessutom mycket uppskattat med alla UI uppdateringar som kommit sedan jag spelade sist

Har precis tagit mig igenom White Orchard, har alltså en bit kvar till expansionerna Hearts of Stone och Blood and Wine. Men det är ett angenämt problem

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Även jag har startat en andra genomspelning med NG+. Inser igen hur jäkla bra Witcher 3 är... Det är dessutom mycket uppskattat med alla UI uppdateringar som kommit sedan jag spelade sist

Har precis tagit mig igenom White Orchard, har alltså en bit kvar till expansionerna Hearts of Stone och Blood and Wine. Men det är ett angenämt problem

Haha, jo håller med dig där.
I början funderade jag på att hoppa på expansionerna igen men ville gärna uppleva spelet igen. Då jag senast spelade i maj 2015 så var det lägligt och har hänt en del i spelet också. Får se om det blir en årlig tradition.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som har problem sedan B&W att achievements inte fungerar?
Körde igenom ännu en gång nyligen och fick inte vissa achievements som jag saknade. Även fast de är slutförda enligt instruktioner.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Så där ja! Nu har jag äntligen inskaffat Witcher 3 och mitt 1070 verkligen käkar upp det. Har testat lite med mus och tangentbord, då jag enbart spelat en timme, men jag har också en Xbox-kontroller. Skall testa med den nu och jag misstänker att det blir betydligt mycket enklare att nyttja.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, jo håller med dig där.
I början funderade jag på att hoppa på expansionerna igen men ville gärna uppleva spelet igen. Då jag senast spelade i maj 2015 så var det lägligt och har hänt en del i spelet också. Får se om det blir en årlig tradition.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma som mig då, klarade det första gången för lite mer än ett år sedan, och knappt rört det sedan dess. Det har ju hänt en del man man ju säga

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

För er som gillar både Witcher och brädspel så finns datorspelet som bygger på brädspelet som bygger på datorspelet för cirka 15:- på Steam Sommarrea.

The Witcher Adventure Game
http://store.steampowered.com/app/303800/

Permalänk
Medlem

Nu när datorn äntligen är uppgraderad med ett GTX 1080 så är det dags att lira igenom detta spel som jag tvingat mig själv att vänta med.

Har precis börjat och det har dykt upp en fråga som jag inte lyckas hitta svaret på. Går det på något sätt (med någon mod eller .ini tweak etc) att minska växtlighetens rörelser? Jag inser att det är ett medvetet val och att det ska få världen att se mer levande ut, men hälften hade varit mer än nog.

Dold text
Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Nu när datorn äntligen är uppgraderad med ett GTX 1080 så är det dags att lira igenom detta spel som jag tvingat mig själv att vänta med.

Har precis börjat och det har dykt upp en fråga som jag inte lyckas hitta svaret på. Går det på något sätt (med någon mod eller .ini tweak etc) att minska växtlighetens rörelser? Jag inser att det är ett medvetet val och att det ska få världen att se mer levande ut, men hälften hade varit mer än nog.

Mods till Witcher hittar du på nexusmods. Har inte tid just nu att leta efter lämplig mod.

Permalänk
Medlem

Tog lite screenshots när jag körde igenom Blood And Wine, och hoo boy vilket snyggt spel.

Dold text

Tog bilderna med hjälp av den här modden: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/190/?

Permalänk
Medlem

Om ni inte gjort Hearts of Stone sista questen,

om du väljer att hjälpa så kommer du att få en av de bästa svärden i spelet

Dold text
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag gjorde misstaget att börja att spela Gwent. Wow vilket kortspel, det är ju riktigt skoj

Jagar febrilt nya motståndare och har börjat med att samla alla kort. Är i Novigrad nu och köpte en bok som talar om hur många kort man har / saknar.
Såg att jag saknar ett kort från White Orchard. Är jag körd trots att jag köpt alla kort från merchanten vid älven? Spelade aldrig den första matchen mot snubben i tavernan.

Måste anmäla mig till betan av Gwent game också

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Jag gjorde misstaget att börja att spela Gwent. Wow vilket kortspel, det är ju riktigt skoj

Jagar febrilt nya motståndare och har börjat med att samla alla kort. Är i Novigrad nu och köpte en bok som talar om hur många kort man har / saknar.
Såg att jag saknar ett kort från White Orchard. Är jag körd trots att jag köpt alla kort från merchanten vid älven? Spelade aldrig den första matchen mot snubben i tavernan.

Måste anmäla mig till betan av Gwent game också

Du borde väl kunna gå tillbaka och spela mot honom nu? Eller har jag glömt bort något speciellt nu?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Du borde väl kunna gå tillbaka och spela mot honom nu? Eller har jag glömt bort något speciellt nu?

Finns ingen att spela mot längre i White Orchard

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweets589:

Du borde väl kunna gå tillbaka och spela mot honom nu? Eller har jag glömt bort något speciellt nu?

Om någon karaktär på något vis försvinner från spelvärlden så får du misson failed. Jag fick det rätt tidigt så skippar det helt min andra spelomgång. Spara ofta!:)

Har lite svårt för kortspel så ingen större förlust för min del men ser helt klart varför många gillar spelet och det att Gwent får eget spel är ju fullt rimligt med.

Skickades från m.sweclockers.com