Permalänk

Ljudkort till Sennheiser PC 350 SE

Hej!

Det är så att jag har spanat ett tag efter ett nytt headset. Jag har varit inne på att beställa hem ett Qpad qh-90 eller ett HyperX Cloud II, men nu såg jag att dustin hade Sennheiser PC 350 SE på 50% rea. Har övervägt att ta Sennheiser lurarna istället då jag har läst flera recensioner på både qpad och hyperx lurarna om att de har gått sönder på ett eller annat sätt.

Nu till min första fråga:

Moderkortet jag har är ett GA-Z97-D3, klarar det inbyggda ljudkortet av att driva Sennheiser lurarna?

Fråga nummer två:

Om svaret är NEJ, är det isåfall värt att satsa på Sennheiserlurarna och köpa till ett ljudkort istället för att beställa någon av de andra två lurarna?

HyperX Cloud II
https://www.dustinhome.se/product/5010821151/hyperx-cloud-ii

Sennheiser PC 350 Special Edition 2015
https://www.dustinhome.se/product/5010891796/pc-350-special-e...

Qpad QH-90
https://www.dustinhome.se/product/5010780470/qh-90-pro-gaming

La till namn till länkarna
Permalänk

Sennheiser gör bra produkter, skulle satsa på deras lurar, dessutom ett väldigt bra erbjudande. Skulle jag vara i din sits skulle jag beställa hem lurarna och se hur bra det inbyggda ljudkortet presterar med dem, är du då inte nöjd med ljudet kan du beställa ett ljudkort efteråt.

Permalänk
Skrivet av OsLunatum:

Sennheiser gör bra produkter, skulle satsa på deras lurar, dessutom ett väldigt bra erbjudande. Skulle jag vara i din sits skulle jag beställa hem lurarna och se hur bra det inbyggda ljudkortet presterar med dem, är du då inte nöjd med ljudet kan du beställa ett ljudkort efteråt.

Ja, det får bli så att jag gör en chansning och kör på ett sådant. Men om moderkortet inte klarar av lurarna, vad skulle jag då behöva ge för ett ljudkort som orkar med det?

Permalänk
Skrivet av kevinskaret:

Ja, det får bli så att jag gör en chansning och kör på ett sådant. Men om moderkortet inte klarar av lurarna, vad skulle jag då behöva ge för ett ljudkort som orkar med det?

Jag tror inte att du kommer ha några problem att driva hörlurarna med det inbyggda ljudkortet, hörlurarna är inte speciellt svårdrivna. Tror du kommer bli nöjd.

Permalänk
Skrivet av OsLunatum:

Jag tror inte att du kommer ha några problem att driva hörlurarna med det inbyggda ljudkortet, hörlurarna är inte speciellt svårdrivna. Tror du kommer bli nöjd.

La en beställning på det nu.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av kevinskaret:

La en beställning på det nu.

Tack för hjälpen!

blev ett par till mig med! och jag kommer också utvärdera om jag behöver annat ljudkort eller inte!

Visa signatur

Moderkort:Msi Z270 M7 Cpu:Intel Core i7-7700k 4.9Ghz Ram:Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED Kylning:Corsair Hydro H100i v2, NZXT Aer RGB HUE+ GFX:MSI Geforce GTX 1080 8GB Gaming X Hårddiskar:Samsung 960 EVO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Define S Skärm:LG 27GL83A Keyboard:Xtrfy K4 RGB TKL OS:Win 10

Permalänk
Skrivet av ArcticFrozt:

blev ett par till mig med! och jag kommer också utvärdera om jag behöver annat ljudkort eller inte!

finfint! Jag har dock inte kunnat hämta ut dom än

Permalänk
Medlem

Köpte dessa lurar för två veckor sedan för samma pris som du, och jag är galet nöjd, dom fullständigt kör över mina Corsair 1500, samt mina Roccat Kave och Razer Kraken, dom är superb. Gratulerar till ett utmärkt köp!

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Köpte dessa lurar för två veckor sedan för samma pris som du, och jag är galet nöjd, dom fullständigt kör över mina Corsair 1500, samt mina Roccat Kave och Razer Kraken, dom är superb. Gratulerar till ett utmärkt köp!

MVH

Roligt att höra att du är nöjd med lurarna!

Kör du på mobo eller har du ett ljudkort?

Permalänk
Medlem

Köpte också dessa lurar nyligen. Dom är sjukt bra, riktigt bra ljud och bra mic vilket är trevligt för skype osv. Jag kör mina via inbyggda ljudkortet i moderkortet, ett Asus z170a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevinskaret:

Roligt att höra att du är nöjd med lurarna!

Kör du på mobo eller har du ett ljudkort?

Har ett moderkort för 5800 kr, ljudet som kommer på brädan är inte av denna värld, galet bra.

https://www.komplett.se/product/850494/datorutrustning/moderk...

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av H3ddie:

Köpte också dessa lurar nyligen. Dom är sjukt bra, riktigt bra ljud och bra mic vilket är trevligt för skype osv. Jag kör mina via inbyggda ljudkortet i moderkortet, ett Asus z170a.

Härligt! Sitter med dom i datorn nu. Ska finjustera lite i EQ. Annars skitnöjd!

Skrivet av Aeig:

Har ett moderkort för 5800 kr, ljudet som kommer på brädan är inte av denna värld, galet bra.

https://www.komplett.se/product/850494/datorutrustning/moderk...

MVH

Haha det var inget dåligt moderkort det där du!

Permalänk

har nu använt mina S.350 i 2 dagar och jag tycker så här om dom ljudet är faktiskt riktigt bra i dom dock så tror jag på annat ljudkort än moderkortsbaserade, märker skillnad när jag kör via gammalt steelseries siberia USB(som jag inte tror värst mycket om).

mikrofonarmen är oerhört stadig och stannar i vilket läge jag än vill ha den i

det ända lilla negativa jag hittar just nu är väl kanske öronkuddarna, tack vare att dom är lite ovala så blir det (med mina öron iaf) ett litet glapp/öppning längst ner mot halsen och jag märkar att en del basljudet(det lilla man får) försvinner inte om jag trycker in kudden mot örat....

men men.. man kan inte få allt och överlag är jag väldigt nöjd!

Visa signatur

Moderkort:Msi Z270 M7 Cpu:Intel Core i7-7700k 4.9Ghz Ram:Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED Kylning:Corsair Hydro H100i v2, NZXT Aer RGB HUE+ GFX:MSI Geforce GTX 1080 8GB Gaming X Hårddiskar:Samsung 960 EVO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Define S Skärm:LG 27GL83A Keyboard:Xtrfy K4 RGB TKL OS:Win 10

Permalänk
Medlem

Blev beställning för mig också!
Köpte även en Asus Xonar U7, men hör verkligen inte någon skillnad mellan Xonar U7 och inbyggda på moderbrädan (msi z97 gaming 3)
Kan utan problem dra på med högsta volymen, kan andra de också?

Läst att de ska vara tungdrivna, 150ohm.
Så frågan är om Xonar U7 inte orkar eller om det inbyggda är lika bra.
Hur upplever ni andra dom?

Skickades från m.sweclockers.com