CCC slutat fungera plötsligt. Hur avinstallera?

Permalänk
Avstängd

CCC slutat fungera plötsligt. Hur avinstallera?

Av någon anledning har Catalyst Control Center slutat fungera. Kan ha varit i samband med någon Windowsuppdatering. Datorn startades om och när jag var inne i Windows dök det upp någon ruta med att någon fil eller liknande inte kunde hittas. Och nu startar inte CCC.

Tänkte att det är väl lika bra att installera de nyaste drivrutinerna (Crimson).

Men hur exakt ska jag gå tillväga för att få en clean avinstallation av nuvarande drivrutiner?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem

Varsågod, Guru3d's egna lilla älskling: DDU (Display Driver Uninstaller) -> http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=379505

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tilted0113:

Av någon anledning har Catalyst Control Center slutat fungera. Kan ha varit i samband med någon Windowsuppdatering. Datorn startades om och när jag var inne i Windows dök det upp någon ruta med att någon fil eller liknande inte kunde hittas. Och nu startar inte CCC.

Tänkte att det är väl lika bra att installera de nyaste drivrutinerna (Crimson).

Men hur exakt ska jag gå tillväga för att få en clean avinstallation av nuvarande drivrutiner?

DDU: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Edit: Jag var lite för sen på bollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

Av någon anledning har Catalyst Control Center slutat fungera. Kan ha varit i samband med någon Windowsuppdatering. Datorn startades om och när jag var inne i Windows dök det upp någon ruta med att någon fil eller liknande inte kunde hittas. Och nu startar inte CCC.

Tänkte att det är väl lika bra att installera de nyaste drivrutinerna (Crimson).

Men hur exakt ska jag gå tillväga för att få en clean avinstallation av nuvarande drivrutiner?

Testa detta:

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Clean-Unin...

Funkar inte det så finns andra program att testa också, bara att googla runt lite. Ovan finns tips t.ex.

När jag använde denna så blev skärmen blev svart medan det höll på dock, men jag växlade plats mellan grafikkort och moderkort lite så fick jag bild till sist vill jag minnas. Sen bara installera de senaste drivarna

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Stäng av windows update.
Kör någon Driver clean utility Typ Display Driver Uninstaller eller AMD Catalyst Clean Uninstall

Starta om datorn, Installera dom nya

Så brukar jag göra, Har aldrig haft några problem med att göra så..

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd

Perfekt. Tack samtliga.

Är det något man bör göra efter man installerat Crimson? Någon form av optimering eller liknande, bortsett från att eventuellt optimera de spel man har installerat? Inställningar osv.

Sedan undrar jag, hittar inte "klassiska" inställningar såsom vsync, överklockning, frekvenser m.m. Vart hittar jag det?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W