Problem med ny router (ASUS RT-N56U)! Tappar anslutningen med jämna mellanrum!

Permalänk

Problem med ny router (ASUS RT-N56U)! Tappar anslutningen med jämna mellanrum!

Hej Sweclockers!

Inköpte en ny router för några veckor sedan (en ASUS RT-N56U LÄNK) för att ha istället för den jag fick med från min internetleverentör. Till en början fungerade allt felfritt och var supernöjd!

Men efter några dagar så började det komma random lagg-spikes på ca 2-10 sekunder, då internet bara försvinner! Detta är sjukt irriterande och har försökt att felsöka detta på egen hand... Då jag inte har hittat någon lösning på problemet så har jag testat att starta om routern och då verkar det fungera felfritt i minst 24 timmar...?!

Jag har en fiberuppkoppling med comhem som leverantör, och routern är inkopplad dirket från nätverksuttaget i väggen. Sedan sitter ett par enheter i LAN-portarna och vissa enheter går på Wi-Fi. Men upplever spikes på både PC och xbox vad jag har märkt.

Vore grymt om nån hade nån idé på hur man kan fixa detta!

Mvh // Karlssown!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Pröva att köra en sladd direkt från väggen till datorn och se ifall lagget kvarstår! Har du någon annan router så kan du testa den. På så sätt kan vi se om det är själva routern det är fel på eller om det är ditt fiber som strular.

Visa signatur