WD Green 2tb - The request could not be peformed because of an i/o error

Permalänk

WD Green 2tb - The request could not be peformed because of an i/o error

God Eftermiddag!
Nu dog min mekaniska lagring och jag har googlat runt lite på errort jag fick av windows event log. Det jag fått tag på är att min hårdisk är död/döende och det har jag accepterat så jag vänder mig till er för ett sista hopp om att kunna få tag på datan så att jag kan mirrora den när jag får den nya hddn. Jag satt och tittade i eventloggen innan idag och såg några dåliga sektorer så jag reparerade dem med windows inbyggda verktyg och två timmar senare dog den.

Eventloggen:
VDS fails to write boot code on a disk during clean operation. Error code: 8007045D@02070008

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Virtual Disk Service" />
<EventID Qualifiers="49664">10</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2016-01-02T15:02:39.115848400Z" />
<EventRecordID>16055</EventRecordID>
<Channel>System</Channel>
<Computer>WIN-N0LLI4T78NH</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data>8007045D@02070008</Data>
</EventData>
</Event>

Tack för er tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av creepyshadow:

God Eftermiddag!
Nu dog min mekaniska lagring och jag har googlat runt lite på errort jag fick av windows event log. Det jag fått tag på är att min hårdisk är död/döende och det har jag accepterat så jag vänder mig till er för ett sista hopp om att kunna få tag på datan så att jag kan mirrora den när jag får den nya hddn. Jag satt och tittade i eventloggen innan idag och såg några dåliga sektorer så jag reparerade dem med windows inbyggda verktyg och två timmar senare dog den.

Eventloggen:
VDS fails to write boot code on a disk during clean operation. Error code: 8007045D@02070008

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Virtual Disk Service" />
<EventID Qualifiers="49664">10</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2016-01-02T15:02:39.115848400Z" />
<EventRecordID>16055</EventRecordID>
<Channel>System</Channel>
<Computer>WIN-N0LLI4T78NH</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data>8007045D@02070008</Data>
</EventData>
</Event>

Tack för er tid

Dyker hårddisken upp i BIOS? Kommer den upp i Windows? Vilket verktyg använde du för att laga sektorn, checkdisk?
Om du kör diskpart, listas hårddisken där? Om du har tillgång till det, se om den dyker upp i ett hårddisktest, dem kan du fixa lätt av en t.ex. UBCD eller om ditt BIOS har ett inbyggt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

@freddyfresh:
Den vissa som en icke initierad enhet i diskhanteraren men det var igår, idag dök hårdisken upp som vanligt i windows men lite långsamt. Jag inspekterade den med crystaldiskinfo och den sa "caution", windows eventlog rapporterade även extremt många dålig block så jag stängde av datorn och unplugga den. Så köper jag ny hdd imorgon och räddar det som jag kan, vad för program ska jag använda för att klona disken.

Jag använde diskcheck för att fixa blocken ja.

Permalänk
Medlem

@creepyshadow: Du kan använda Teracopy. Jag tror det verktyget passar bra med tanke på omständigheterna.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40