Permalänk
Avstängd

Jag kan ingenting om lastbilsyrket men jag har alltid undrat om dom som kör runt i stylade lastbilar i verkligheten betalar för stylingen med sina egna pengar? Det är väl företaget dom kör för som äger lastbilen? Får arbetarna då verkligen göra vad som helst med lastbilen? Jag är ganska nyfiken på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Ingen aning om det finns någon mod men du kan ju ladda den senaste autosparfilen. Brukar spola tillbaka lagom lång tid. Har själv fått göra det ett par gånger hehe

Asså ska forska lite i detta nu. För mig är det enda hopplösa landet tyskland. Har klarat mig exakt en gång genom landet utan att bli rearendad, någon annan som har det lika eller kanske i ett annat land?

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

...på så gott som allting finns på vår Facebook sida...

Det kan jag då glatt hälsa dig att det inte gör, men som tur är har jag haft möjlighet att ta mig till diverse träffar för att ta referensbilder till projekten som den gruppen jag är en del av jobbar på.

Visst, nu bygger vår lilla trio på en helt annan standard än säg SCS och en hel del andra moddare men saker som gångjärn, handtag, klistermärken/dekaler osv hade varit omöjliga om vi inte hade haft tillgång till "vettiga" referensbilder tagna utav folk som åker på träffar, "spotters" eller rent av förarna själva. Liten shout out till företag som VBG, Zepro och Scania som faktiskt har ritningar på sina grejer, underlättar något enormt när man slipper och köra allt på gissningar och ögonmått.

Har du möjlighet att skaffa fram ritningar så är jag vääääääldigt intresserad utav ritning på skåp från ~ 06-07 men alla former utav ritningar är av intresse. Bilen ifråga är Malmbergs gamla Highline som ska vara en 06:a om man kollar uppgifterna om bilen.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Det kan jag då glatt hälsa dig att det inte gör, men som tur är har jag haft möjlighet att ta mig till diverse träffar för att ta referensbilder till projekten som den gruppen jag är en del av jobbar på.

Visst, nu bygger vår lilla trio på en helt annan standard än säg SCS och en hel del andra moddare men saker som gångjärn, handtag, klistermärken/dekaler osv hade varit omöjliga om vi inte hade haft tillgång till "vettiga" referensbilder tagna utav folk som åker på träffar, "spotters" eller rent av förarna själva. Liten shout out till företag som VBG, Zepro och Scania som faktiskt har ritningar på sina grejer, underlättar något enormt när man slipper och köra allt på gissningar och ögonmått.

Har du möjlighet att skaffa fram ritningar så är jag vääääääldigt intresserad utav ritning på skåp från ~ 06-07 men alla former utav ritningar är av intresse. Bilen ifråga är Malmbergs gamla Highline som ska vara en 06:a om man kollar uppgifterna om bilen.

https://c2.staticflickr.com/8/7417/12852913004_b6c35c4872.jpg

Intressant! Kan inte lova just ritningar, men mått och smådetaljer ska inte vara något problem. Ritningarna borde dock vara ganska precis samma utvändigt, antar det inte är skillnad på på hur rambalkarna är svetsade för en sådanhär sak. Ska fixa vad jag kan!

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Jag kan ingenting om lastbilsyrket men jag har alltid undrat om dom som kör runt i stylade lastbilar i verkligheten betalar för stylingen med sina egna pengar? Det är väl företaget dom kör för som äger lastbilen? Får arbetarna då verkligen göra vad som helst med lastbilen? Jag är ganska nyfiken på detta.

Jag har kört lastbil och kan nog säga att det är en blandning... är det stora företag så brukar de oftast inte lägga pengar på sådant, men är det ett mindre kan man ofta få företaget att betala om man tar hand om grejerna. En stylad lastbil kräver bra mycket kärlek... tvätt och puts! Många kanske kör egna åkerier med bara den egna bilen och lägger då mycket tid och pengar på sin ögonsten.

Det är ju lite PR att ha en snygglastbil, många inom t ex tungtransport bygger ju lite varumärke på att man har snygga och rena lastbilar, det ser helt enkelt bra ut

Problemet är väl att många inte tar hand om grejerna, inte roligt att lägga 100.000kr på lull lull för att lämna över till någon som skrapar i, inte tvättar, buckar osv.

Permalänk

Hur låser jag upp dom sista låsen som syns i mitt garage?
Nu menar jag då inte dom översta utan dom sista två längst ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Och hur spelar ja mot andra och startar ja företag med någon annan?

Permalänk
Medlem

Hej! Jag ominstallerade min c: till en ren win10, och för en vecka sen började jag köra lite ets2 igen som är installerad på d: via steam(gammal inst.). Nu blev jag sugen på att lägga in en mod men har ingen ets2 mapp i "dokument" , har testat att verifiera men funkar inte.
Måste jag ominstallera hela ets2 igen så måste jag börja om från början då jag inte hittar mina savefiler.
Mvh Peder

Har hittat lösningen själv, dokument ligger i OneDrive mappen i user.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Skrivet av JonasHoffa:

Hur låser jag upp dom sista låsen som syns i mitt garage?
Nu menar jag då inte dom översta utan dom sista två längst ner.

Det finns en knapp som heter "Uppgradera" i garagehanteraren. Om det är antal garageplatser du pratar om.

Skrivet av JonasHoffa:

Och hur spelar ja mot andra och startar ja företag med någon annan?

Läs t.ex. här:
http://ets2mp.com/
och/eller här:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1309129-ets2-sweclogist...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasHoffa:

Hur låser jag upp dom sista låsen som syns i mitt garage?
Nu menar jag då inte dom översta utan dom sista två längst ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Och hur spelar ja mot andra och startar ja företag med någon annan?

Dom två sista låsen är bara för att visa förarna om jag inte minns fel

Permalänk

Drar ut på premiärsvängen med Malmbergs efter en rejäl rework

Permalänk
Medlem

Hur verkar det med moddar? Jag är sugen på att skaffa lite mer landyta och nya lastbilar. Är dessa balanserade så att det inte ger en ett spelmässigt övertag jämfört med resten av spelet? (t ex jobb som ger alltför bra betalt eller alltför billiga lastbilar) Eller skiljer det mycket?

Edit: Vilka är de mest populära modsidorna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Tv4's "spelexpert" testar på American Truck Simulator.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/speltest-i-nyhetsmorgon-...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk

Men gudars! Kan hon sluta säga "trucken" hela tiden... Folk kan ju få för sig att de kör gaffeltruck eller nåt... ;P

Kul att spelet visas på vanlig gammaldags tv dock!

Permalänk
Medlem

Tja!

Jag kör med xbox 360-kontroll för PC. Har look left och look right på LT / RT. Jag skulle vilja att den auto-centrerar. Någon som vet hur jag fixar detta? KOllat i inställningarna men hittar inget direkt.

Tack!
Citera gärna så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinos:

Tja!

Jag kör med xbox 360-kontroll för PC. Har look left och look right på LT / RT. Jag skulle vilja att den auto-centrerar. Någon som vet hur jag fixar detta? KOllat i inställningarna men hittar inget direkt.

Tack!
Citera gärna så jag hittar tillbaka.

Sätt typ interiör view på spacebar eller L3/R3? Tror inte det går att autocentrera.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av Dinos:

Tja!

Jag kör med xbox 360-kontroll för PC. Har look left och look right på LT / RT. Jag skulle vilja att den auto-centrerar. Någon som vet hur jag fixar detta? KOllat i inställningarna men hittar inget direkt.

Tack!
Citera gärna så jag hittar tillbaka.

Jag använder högra spaken för att titta höger och vänster (så att jag kan dra lite eller mycket, snabbt, långsamt åt sidan).
Har "interior view" på Start-knappen och centrerar genom att trycka på den.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Epicness:

Tv4's "spelexpert" testar på American Truck Simulator.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/speltest-i-nyhetsmorgon-...

Bloggar för Feber.se om just spel och annat intressant. Hon kan defnitivt mer än de andra nötterna som krystar fram nåt halvdant.

Permalänk
Medlem

@tcntad: Lät inte som att hon var speciellt kunnig faktiskt.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 4.6ghz, Gigabyte RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC,
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING Samsung 970 EVO Plus 1TB, Fractal Design Define R6 Gunmetal, Corsair RM1000x, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Noctua NH-D15, Asus Xonar Essence STX II Acer Predator XB271HU, Logitech G Pro Wireless, CM Storm Quickfire TK, Logitech C920, Sennheiser GSP670

Permalänk
Medlem

@Zechnubis: Tänkte också på det flera gånger fan va störande det var

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Epicness:

@tcntad: Lät inte som att hon var speciellt kunnig faktiskt.

Har själv inte sett klippet än så jag kan inte uttala mig om just det, än.
I övrigt gillar jag hennes artiklar iaf.

Permalänk
Inaktiv

Tjena!

Var inne och körde lite mp, och helt plötslig skedde det något slags bugg som gjorde att jag fick typ 45 miljoner... Känner att spelet dog lite nu, så undrar om man kan gå in i någon fil och ta bort denna summan? Vill helst inte göra en ny värld när jag kommit ganska långt på denna...

Permalänk
Medlem

Har jag fel eller har American Truck Sim släppts?
Har de ändrat något mer än kartan och lastbilarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har jag fel eller har American Truck Sim släppts?
Har de ändrat något mer än kartan och lastbilarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Tredje februari.

Permalänk
Medlem

Tack för länken! Såg att spelet kommer skeppa med endast två lastbilar vid release, kändes ju lite tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KKay:

Tack för länken! Såg att spelet kommer skeppa med endast två lastbilar vid release, kändes ju lite tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns lite tråkigt att SCS är seriösa och diskuterar licenser med lastbilstillverkare om att få göra dem realistiska? Eller att ens få ha dem med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Känns lite tråkigt att SCS är seriösa och diskuterar licenser med lastbilstillverkare om att få göra dem realistiska? Eller att ens få ha dem med.

Skrev jag det?
Tråkigt att dom inte hann få ordning på det innan release, vilket dom också tycker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KKay:

Skrev jag det?
Tråkigt att dom inte hann få ordning på det innan release, vilket dom också tycker.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är synd faktiskt. Förhoppningsvis löser det sig fort:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo det är synd faktiskt. Förhoppningsvis löser det sig fort:)

Japp - förhoppningsvis väntar vi inte 2,5 år som med Mercedes-licensen...

Permalänk

Go kväll på er, nu har det gått ett tag igen sedan jag spelade detta.... Har blitt Fs15 i ett halvår nu kanske. Men nu är jag sugen på detta igen, startade upp igår genom att ladda ner det senaste (ProMods och någon rusmap)
Men jag tänkte höra med er som kör nu:
Är det något nytt ute som man "bör" ta ner?
Kommer inte ihåg hur jag hade inställningen på G27 (knapparna) någon som vill tala om hur ni kör?
Och en sak till ÄR riktigt sugen på att köpa TrackIr, någon som använder det och kan säga om det är ok saker?? Och om någon har ett tips på var man kan köpa en??

Mycket blev det nu men jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Skickades från m.sweclockers.com